Nostalgiaa: Virityspaja taikoi häikäisevän Porsche DP 964 Classic S -mallin!

Kaikki eivät ehkä ole kuulleet saksalaisesta virityspajasta DP Motorsport. Sen perusti 1973 Ekkehard Zimmermann.

DP 964 Classic S on lähtökohdaltaan Porsche 964, johon asennettiin lukkiutumaton jarrujärjestelmä, jarrutehostin, ohjaustehostin, täsmällinen vaihteensiirto, nykyaikainen alustarakenne, kattoluukku sekä ilmastointilaite.

DP Motorsport erikoistui alusta pitäen vääjäämättä Porsche-mallien virittämiseen ja muutostöihin.

Virityskohteisiin lukeutuivat aluksi Porsche 911, jota seurasivat K3, CK5, 935-I sekä 935-II.

Sen jälkeen paja viilasi Porsche-malleja 928, 944 sekä esimerkiksi 944 Cargon, jota moni pitää "kaikkien aikojen kauneimpana urheilufarmarina".

Moni muistaa myös DP Motorsportin katukäyttöön loihtiman 962 Racingin sekä 996 DP5:n.

DP 964 Classic S -malli oli lähtökohdaltaan Porsche 964, johon asennettiin lukkiutumaton jarrujärjestelmä, jarrutehostin, ohjaustehostin, täsmällinen vaihteensiirto, nykyaikainen alustarakenne, kattoluukku sekä ilmastointilaite.

Lujitemuovisen korisarjan avulla saadaan lisää aerodynamiikkaa.

Klassisen limenvihreän korivärin vastapainona on mattamusta etupelti ja valkoiset numeropohjat ovissa ja etupellissä.

Mattamusta konepelti ja sponsoritarrat antavat DP 964 Classic S:lle viimeisen silauksen.

Valinnaisesti koriväriksi saa vaaleankeltaisen, veriappelsiininpunaisen sekä urheilullisen harmaan.

Moottoriksi saa 3,6-litraisen kuutosbokserin (290 hv) tai 3,8-litraisen vastaavan (330 hv).

Autossa on Bilsteinin yhdeksään asentoon säädettävät iskunvaimentimet.

Fuchsin huippukevyet takovanteet luovat osaltaan nykyaikaisuutta. Rengaskooksi mainitaan edessä 205/50 ZR 17 sekä taka-akselilla 255/50 ZR 17.

Kisapulkissa on neljän pisteen vyöt ja ohjauspyöränä toimii Momo-sporttiratti.

Turvakehikko ja kierroslukunäytön pohja ovat samaa keltaista väriä kuin korin ulkovärikin.