Nyt alkoi todella kiinnostaa: Mikä auto kiihtyy 100–200 km/h viiteen sekuntiin?

Jos asiakas haluaa Suprastaan irti 1000 hevosvoimaa, se ei ole saksalaiselle virityspajalle mikään ongelma.

Toyota Supran vakio 330 hevosvoiman teho saatiin virityksen tuloksena kohoamaan lukemaan 1014,1 hv.

Provotekk Car Customs viritti Denis Baumgartnerin Toyota Supraa siten, ettei sillä jää turhaan muun liikenteen jalkoihin.

Baumgartner viritytti parin kymmenen vuoden ikäisen Supran 3-litraisen rivikuutosen (2JZ-GTE) parhain sisuskaluin.

Moottoriin asennettiin Mahle-takomännät, GSC -nokka-akselit, titaaniset nokka-akselin rattaat sekä isommat venttiilit.

Kaksi sähköistä bensiinipumppua lainattiin Mercedes-Benzin AMG-puolelta.

Provotekk huolehti myös moottorinohjausjärjestelmän uudellee ohjelmoinnista.

Toyota Supran vakio 330 hevosvoiman teho saatiin virityksen tuloksena kohoamaan lukemaan 1014,1 hv.

Maksimivääntöä kuitataan muutostöiden jälkeen armottomat 1080 Nm.

Myös kiihtyvyys nollasta sataan on nyt katapulttimaista, sillä nollasta sataan -arvo on niin kova, ettei sitä edes kerrota.

Sen sijaan 100–200 km/h arvo kerrotaan: se taipuu virityspajan mukaan vain noin viiteen sekuntiin!

Huippunopeutta Supra kelaa 350 km/h. Sitä edesauttaa Borg-Warnerin turboahdin ahtoilmanjäähdyttimineen sekä kahden barin ahtopaine.

Luonnollisestikin myös pakoputkiston halkaisija vastaa menohaluja.

Denis Baumgartner käytti Toyota Supran rakentamiseen yli 100 000 euroa ja kaksi vuotta.

Punaiseksi erikoismaalatussa korissa on muun muassa korisarja, johon kuuluu Ridox-keula sekä TRD-takaspoileri.

Alustassa on kaikki vaadittavat urheilulliset komponentit.

Vaihteisto on kuusiportainen Getrag-manuaali ja luistonesto kuuluu kuvaan. Suprassa on myös TRD-kallistuksenvaimentimet.

Isot 20-tuumaiset kevytmetallivanteet kätkevät taakseen Brembon 380 mm nelipyörälevyjarrut.