Nyt Morganiin saa ohjaustehostimen ja automaattivaihteiston

Brittiläinen perinteisten urheiluautojen verstas, Morgan, on kehittänyt Plus 8 -mallia jälleen askeleen pitemmälle. Edellinen, isompi muutos perinneroadsteriin tehtiin vuonna 2006. Genèven autonäyttelyssä Plus 8 esiintyy uudessa kuosissa.

Brittiläinen perinteisten urheiluautojen verstas, Morgan, on kehittänyt Plus 8  -mallia  jälleen askeleen pitemmälle. Edellinen, mittavampi muutos perinneroadsteriin tehtiin vuonna 2006. Genèven autonäyttelyssä maaliskuussa Plus 8 tulee esiintymään uudessa kuosissa.

No, ulkoiset muutokset ovat Morganin kyseessä ollessa suhteellinen kysymys – ulkoiset muutokset eivät toki ole hätkähdyttäviä.

Sitä vastoin konepeittojen alla tapahtuu vallankumous.  Roverin vihainen 4,6-litrainen V8 (190 hv) vaihtuu BMW:n 4,8-litraiseen V8:aan, josta takavetoinen ammentaa peräti 367 hv!

Jos valitaan virityspakoputkisto, teho nousee 390 hevosvoimaan. Tällöin noin 1100-kiloinen Morgan Plus 8 kiihtyy nollasta sataan 4,5 sekunnissa.

Huippunopeutta avokattoiselle kertyy 250 km/h, ja jopa Morganin tehdas on antanut periksi eräille nykyaikaistuksille: uuden auton tilaaja saa toivomuksesta kuusiportaisen automaattivaihteiston, ohjaustehostimen sekä ABS-jarrut. Ne ovat ennen kuulumattomia Morganissa.

"Maailman kevyimmän veekasin" hintoja ei toistaiseksi ole ilmoitettu.

 

Auto Bild

http://www.youtube.com/watch?v=dmTzH5unmzo