Nyt saatiin Golf GTI:n todellinen tehopakkaus

GTI on jo yli 30 vuoden ajan merkinnyt Volkswagenilla tavallista urheilullisempaa mallia. Genèven autonäyttelyssä voi kuolata uusinta GTI Cabrioletia, jota sai aiemmin parhaimmillaan vain 1,4-litraisena ja 160-hevosvoimaisena.

GTI on jo yli 30 vuoden ajan merkinnyt Volkswagenilla tavallista urheilullisempaa mallia. Genèven autonäyttelyssä voi kuolata uusinta GTI Cabrioletia, jota sai aiemmin parhaimmillaan vain 1,4-litraisena ja 160-hevosvoimaisena.

Nyt GTI Cabrioletissa on tehokas kaksilitrainen turbonelikko, josta saadaan tehoa 210 hv. Hevoset oikeuttavat kovaan 7,3 sekunnin kiihtyvyyteen nollasta sataan sekä 237 km/h huippunopeuteen – ainakin naisilla menee kampaus sekaisin. Maksimivääntöä luvataan 280 Nm.

Optisesti version tunnistaa perinteisistä GTI-tunnuksista, punareunaisesta jäähdytinsäleiköstä punaisin GTI-logoin, kookkain ilmanotoin toteutetusta etupuskurista sekä asianmukaisista sumuvaloista. Takaosan diffuusorilevyssä on Golf GTI:n monikäyttökorisesta tutut, kromatut tuplat pakoputkenpäät.

GTI-pakettiin kuuluvat myös tummanpunaiset LED-takavalot. Vanteina pyörivät 17-tuumaiset, viisipuolaiset Denverit ja rengaskokona on 225/45.

Ohjaamossa on asianmukaisesti GTI-urheiluistuimet, alumiinipolkimet sekä GTI-logolla varustettu nahkaratti, jonka kehällä on punaiset ompeleet.

Kangaskatto lainattiin sellaisenaan tavallisesta Golf Cabrioletista ja se aukenee ja sulkeutuu 9,5 sekunnissa. Katto toimii 30 km/h nopeuteen asti myös auton liikkuessa. Vaihteistoksi saa valita kuusinopeuksisen käsivaihteiston tai kuusivaihteisen DSG-kaksikytkin automaatin.

Keskikulutuslukemaksi tehdas ilmoittaa 7,6 l/100 km (DSG: 7,7 l/100 km).

 

 

Auto Bild