Onko tämä "Ferrari" hienompi kuin aito 1952-mallinen 340 Mexico?

Amerikassa on yrityksiä, jotka valmistavat kopioita vanhoista klassikkoautoista. Näin on tehty esimerkiksi uusi Mercedes C 111, nimellä Gullwing Ciento Once. Myös lokinsiipiovinen Mercedes 300 SL on tarjolla samalta valmistajalta, mallinimellä Panamericana. Siinä on alumiinista ja lujitemuovista tehty kori.

Amerikassa on yrityksiä, jotka valmistavat kopioita vanhoista klassikkoautoista. Näin on tehty esimerkiksi uusi Mercedes C 111, nimellä Gullwing Ciento Once. Myös lokinsiipiovinen Mercedes 300 SL on tarjolla samalta valmistajalta, mallinimellä Panamericana. Siinä on alumiinista ja lujitemuovista tehty kori.

Nyt on vuorossa Gullwingin pomon, texasilaisen Arturo Alonson uusin luomus:  Gullwing America Ferrari 340 Competizione. Se muistuttaa alkuperäistä, legendaarista Ferrari 340 Mexicoa, jollaisella osallistuttiin Carrera Panamericana -maantiekilpailuun vuonna 1952. Mallia valmistettiin kolme kappaletta, joten hyvä, että nyt saadaan täydennystä.

Koska pohjana on Ferrari 456, kasvaa Gullwing America Ferrari 340:n akseliväli originaaliin 340-malliin nähden 380 mm. Ja siellä, missä alkujaan mylvi 4,1-litrainen V12 (280 hv), palvelee nyt 5,4-litrainen V12, kotoisin Ferrari 456 -mallista. Se tuottaa 483 hv.

Kuusivaihteinen manuaalilaatikko ja takaveto kuuluvat kuvaan. Kori on tehty alumiinista. Moni Ferrarien ystävä pitää originaalia 340-mallia kaikista kauneimpana, joten voi olla, että epäsopiva takaspoileri ja liian korostuva ovaali jäähdytinsäleikkö tekevät sen, että ainutkappale jää myös sellaiseksi.

 

Auto Bild