Opel Astra HB 2.0 CDTI Sport: Päihittää isompiaan

Vuoden 2011 Astra 2.0 CDTI Sport on automaattivaihteisena kohtuukulutuksinen, mutta väkevästi vääntävä monikäyttöauto. Ammentaako urheilullisista ominaisuuksista käyttöautoon lisäarvoa? Voiko Astra astua Insignian varpaille?

Viimeisimmässä Astra Hatchbackissa ilmenee selkeitä menestyksen aineksia aina siinä määrin, että malli uhittelee isoveljeään Insigniaa niin ominaisuuksillaan, varusteillaan kuin yleisellä laadun tunnullaan. Kaksilitrainen, 160 hv tehoinen turbodiesel yhdessä Sport-varustelun kera tekevät Astrasta taidokkaan pitkän matkan auton, sillä 350 Nm vääntömomentti on kuin suoraan katumaasturista.

Kuusinopeuksinen automaattivaihteisto kerää sekin mairittelevia kommentteja monikäyttökorisen Astra Sportin yhteydessä, ja samoin ohjauspyörän valinnainen lämmitys on kätevä varuste, joka näyttää olevan tekemässä tuloaan edustusautoista käyttöautotasoille.

Astra Sportiin kuuluvat aina urheilulliset istuimet, mutta niitä on saatavilla kahden mallisia. Yksilön valinnaiset, varustelistan parhaat GT-istuimet osoittautuvat huipputasoisiksi. Niiden sivutuki on nimittäin parempi kuin eräiden varsinaisten urheiluautojen.

Lue lisää aiheesta Auto Bild Suomen numerosta 23-24/2010.

J. Peltonen