Opel Insignia Country Tourer: Saapuu vuodenvaihteessa

Vuodenvaihteessa liikkeisiin saapuvan Opel Insignia Country Tourerin ennakkomyynti on käynnistynyt. Opelin lippulaivamalliston maastokykyisen version hinnat alkavat 35 050 eurosta.

Opelin lippulaivan, Insignian uusi sukupolvi on tullut markkinoille tänä vuonna. Toukokuussa jälleenmyyntiliikkeisiin saapui viisiovinen Grand Sport, ja elo-syyskuussa lanseerattiin Insignia Sports Tourer -farmariversio. Tammikuussa mallisto täydentyy Country Tourer -versiolla.

Insignia Country Tourerin maavaraa on korotettu Sports Toureriin verrattuna 25 millimetrillä. Mustat muovihelmat ja pyöränkotelot korostavat huonokuntoisillekin mökkiteille soveltuvan auton jämäkkää ilmettä. Sekä edessä että takana on harmaat alleajosuojat.

Moottorivaihtoehtoja on kaikkiaan neljä. Etuvetoisen Insignia Country Tourerin saa joko 1.5-litraisella, 165-hevosvoimaisella bensiinimoottorilla (6-portainen manuaali- tai automaattivaihteisto) tai 170-hevosvoimaisella 2.0 CDTI-dieselmoottorilla (6-portainen manuaali- tai 8-portainen automaattivaihteisto), joka on saatavana myös nelivetoisena.

Nelivetomallistosta löytyy lisäksi kaksi muuta vaihtoehtoa uudella kahdeksanportaisella automaattivaihteistolla: 260-hevosvoimainen, 2.0-litrainen bensaturbomoottori ja dieselmalliston tehokkain moottori, 2.0-litrainen CDTI BiTurbo (210 hevosvoimaa), jonka yhdistetty polttoaineenkulutus on 7,2 l/100 km (NEDC).

Insignia Country Tourerissa on muista Insignia-malleista tuttu, hienostunut Twinster-nelivetojärjestelmä älykkäällä voimanjaolla, joka vähentää aliohjautumista ja parantaa hallittavuutta.

Kaikissa 2.0-litraisissa bensiini- ja dieselmalleissa on vakiona FlexRide-alusta. Se takaa eri tilanteissa optimaalisimman, tilanteisiin sopeutuvan ajokäytöksen. Järjestelmä mukauttaa iskunvaimentimet, ohjauksen, kaasupolkimen vasteen ja vaihtamispisteet (automaattivaihteistossa) itsenäisesti tai kuljettajan valitseman ajotilan (‘Sport’ ja ‘Tour’) perusteella.