Peugeot 3008 HYbrid4 on maailman ensimmäinen dieselhybridi

Moni on kaivannut etuvetoisen 3008:n rinnalle nelivetoista muunnosta. Nyt toive toteutuu. HYbrid4-malliston myötä alhaiset päästöt, suuri vääntömomentti ja neliveto on saatu yhdistetyksi SUV-auton tilavissa puitteissa.

Moni on kaivannut etuvetoisen 3008:n rinnalle nelivetoista muunnosta. Pian toive toteutuu. HYbrid4-malliston myötä alhaiset päästöt, suuri vääntömomentti ja neliveto on saatu yhdistetyksi SUV-auton tilavissa puitteissa.

HYbrid4:ssä on 2.0 HDi -turbodiesel (163 hv) yhdistettynä 37 hv sähkömoottoriin ja 6-nopeuksiseen robottivaihteistoon. Yhteistehoksi ilmoitetaan 147 kW eli 200 hevosvoimaa, mutta sitäkin hykerryttävämpi on 450 Nm paras vääntömomentti.

Sarjan hinnoittelu tulee olemaan varmasti haastava, mutta siitä pyritään saamaan houkutteleva.

Lue koko ensikoeajo ja tieto Suomeen tulosta Auto Bild Suomen uusimmasta numerosta 19/2011.

 

 

Teksti ja kuva: J. Peltonen