Pikkuautouutuus: Tarvittaessa yli kuutiometri tavaratilaa

Viisiovisen Opel Karlin akseliväli 2,385 metriä ja raideleveys yli 1,4 metriä varmistavat hyvän ajettavuuden. Muista mitoista korin pituus on 3,675 metriä ja leveys peilit taitettuna 1,698 metriä.

Opelin uuden kevytmetallisen, kolmisylinterisen moottorin käynti ja äänet ovat sivistyneemmät kuin monessa nelisylinterisessä. Resonoinnin vähentämiseksi öljypohja on jaettu kahteen osaan ja pakosarja on integroitu sylinterikanteen ääntä eristäen. Venttiilikoneiston kannessa on äänieristettä ja jakoketju on suunniteltu erittäin hiljaiseksi.​
Opelin uuden kevytmetallisen, kolmisylinterisen moottorin käynti ja äänet ovat sivistyneemmät kuin monessa nelisylinterisessä. Resonoinnin vähentämiseksi öljypohja on jaettu kahteen osaan ja pakosarja on integroitu sylinterikanteen ääntä eristäen. Venttiilikoneiston kannessa on äänieristettä ja jakoketju on suunniteltu erittäin hiljaiseksi.​

Opel Karlissa on kolmelle mitoitettu takapenkki ja kohtuullisen suuri tavaratila. Sisätilat antavat vaikutelman, että matkustettaisiin luokkaa suuremmassa autossa ja korkeatasoinen varustelu varmistaa miellyttävän matkanteon.

Takaistuimen ollessa käytössä mukaan mahtuu 215 litraa tavaraa ja kun epäsymmetrisesti jaetun selkänojan taittaa eteen, saadaan tavaraa mukaan yli kuutiometrin verran. Sisätiloissa on myös paljon lokeroita ja paikkoja kaikille reissun aikana tien päällä tarvittaville pikkutavaroille. Keskikonsolista löytyy paikka vaikkapa MP3-soittimille ja kuulokkeille, hansikaslokeron yläpuolella on kätevää säilytystilaa ja ovikotelot ovat niin suuret, että niihin mahtuu litran virvoitusjuomapullo.

Edestä Karlin tunnistaa Opeliksi jäähdyttäjän säleikön muodosta, salama-logosta sekä kotkansilmiä muistuttavista valoista. Kyljen ylöspäin nousevat pokkaukset ovat niin ikään osa Opel-muotoilua. Takana ikkunan ja valojen linjat yhdessä Opel-merkin kanssa synnyttävät aidon sukunäköisyyden isompiin malleihin.

Ohjaamo on suunniteltu kuljettajan ehdoilla. Ensiluokkainen ergonomia rakentaa ajajalle paikan, jossa ei väsy pitkälläkään matkalla. Suomeen tuotavissa Opel Karleissa on kattava varustelu, johon on poimittu paljon sellaista, mitä saa muihin tämän luokan autoihin enintään lisävarusteena. Talvella kuljettaja ilahtuu nahkaverhoillun ohjauspyörän lämmityksestä. Äänentoiston ja vakionopeussäätimen katkaisimet on tuotu ohjauspyörään. Kesällä ilmastointilaite (Cosmossa automaatti-ilmastointi) varmistaa sopivan lämpötilan helteellä.

Ohjauksen erillinen city-asento lisää tehostusta vaikkapa pysäköitäessä. Sekä Enjoy- että Cosmo-varustetasoon saa noin 300 eurolla More-paketin, joka tuo mukanaan muun muassa takapysäköintiavustimen. Muita kuljettajan tehtävää helpottavia varusteita ovat lain vaatimien ohella luistonesto ja mäkilähtöavustin.

Karlissa on lisäksi kaistalta poistumisen varoitus, jollaista ei löydy monesta paljon kalliimmastakaan autosta. Se varoittaa, jos auto on liukumassa pois kaistalta ilman suuntamerkkiä yli 60 km/h nopeudessa. Kääntymisvaloilla varustetut sumuvalot parantavat omalta osaltaan näkyvyyttä risteyksissä ja huonolla ilmalla.

Opel Karliin kehitetyn uuden perusrakenteen myötä sen ajo-ominaisuudet ja jousitus ovat luokkansa kärkeä. Suuret alustan mitat tekevät Karlista vakaan maantiellä, mutta ketterän kaupungissa. Ohjauksessa on myös City-asento, joka vähentää ohjaukseen tarvittavaa voimaa entisestään.

Uusi, Karlia varten suunniteltu 1,0 ECOTEC-moottori kehittää 55 kW (75 hv) ja 96 Nm. Opel Karl Enjoyn yhdistetty kulutus on 4,5 l/100 km ja CO2-päästöt 104 g/km. Cosmo-varustetaso tuo mukanaan moottorin sammutusjärjestelmän, jonka kanssa kulutus on 4,3 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 94 g/km (ennakkotieto). Yhtenä pieneen kulutukseen vaikuttavana tekijänä on Karlin alhainen omamassa, sillä sen painaa kevyimmillään vain 939 kiloa.

Opelin uuden kevytmetallisen, kolmisylinterisen moottorin käynti ja äänet ovat sivistyneemmät kuin monessa nelisylinterisessä. Resonoinnin vähentämiseksi öljypohja on jaettu kahteen osaan ja pakosarja on integroitu sylinterikanteen ääntä eristäen. Venttiilikoneiston kannessa on äänieristettä ja jakoketju on suunniteltu erittäin hiljaiseksi.

Moottorin pienestä koosta huolimatta siinä on neljä venttiiliä sylinteriä kohden ja kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia. Sekä imu- että pakoventtiilien ajoitusta voidaan säätää ja optimoidut imukanavat varmistavat parhaan mahdollisen polttoaineseoksen kaikilla moottorin käyntinopeuksilla.

Karl Enjoy on hinnoiteltu 13 394 euroon. Vaihtoehtona on ylellisempi 14 996 euroa maksava Karl Cosmo, jossa on edellisten lisäksi vakiona automaatti-ilmastointi, kaksivärinen sisustus, puhelimen kädet vapaana -toiminto, tummennetut takaikkunat sekä 15-tuumaiset kevytmetallivanteet.

Heinäkuun alusta alkaen hinnasta saa pois (määrätyt ehdot täyttäen) vielä 1 500 euron romutuspalkkion.