Pitikö tästä mallista tulla uusi pikku-Chevrolet Eurooppaan?

Opel julkistaa Adamin ja Corsan väliin asettuvan uuden malliston, joka tuntee mallinimen Karl.

Opel Karl perustuu GM:n uuteen, maailmanlaajuiseen pohjalevyyn.

Itse asiassa Karl perustuu GM:n uuteen, maailmanlaajuiseen pohjalevyyn, joka puolestaan juontuu Etelä-Koreasta.

Ellei GM olisi päättänyt vetää menestykseen noussutta Chevrolet-merkkiä Euroopan markkinoilta, olisi Karl-mallista varmaankin tullut Chevrolet Sparkin seuraaja.

Onko Opel Karl näin ollen aito Opel-malli? Ainakin ulkoisesti alle 900-kiloinen malli näyttää Opelilta, sukunäköä riittää.

Opel Karl asettuu Keski-Euroopassa esimerkiksi sellaisia kilpailijoita vastaan, kuten Hyundai i10, Kia Picanto, VW Up sekä Fiat Panda.

Viisiovisessa Karlissa on korkea katto ja riittävästi tilaa viidelle. Saksassa Karl maksaa alkaen alle 10 000 euroa.

Konepellin alla murisee Opel-tekniikkaa. Edelleenkehitetty kolmisylinterinen litrainen moottori kehittää 75 hevosvoimaa. Sen luvataan kykenevän alhaisiin kulutuslukemiin.

Kojelaudassa havaitsee Adamista ja Corsasta tutun IntelliLink-tietoviihdejärjestelmän näyttöineen.