Range Rover Velar: Esittelyssä Genèven autonäyttelyssä

Ylellinen SUV-malli luotiin vuonna 1970, kun Land Rover julkaisi alkuperäisen Range Roverin. Lähes puoli vuosisataa myöhemmin sama innovaation henki on yhä voimissaan, kun Range Rover -perheeseen saapuu sen neljäs jäsen.

Suunnittelussa ja kehittelyssä näkyy järkkymätön usko pelkistämiseen. Velarin ylellisten ja ilmavien sisätilojen mainitaan olevan rauhallinen pyhäkkö, jossa elegantti yksinkertaisuus yhdistyy ensiluokkaisiin materiaaleihin ja kauniisiin yksityiskohtiin, kuten säätimiin, jotka ovat piilossa, kunnes niihin syttyy valo.

Range Rover Velarin kehittely perustuu pelkistämiseen, ja sen teknologian mahdollistama muotoilu on seuraava looginen askel Range Rover -valikoiman laajentamisessa. Range Roverin tarina alkoi alkuperäisistä Velar-prototyypeistä vuonna 1969.

Velar jatkaa Range Roverin innovaatioiden perinnettä edistyneiden teknologioiden, houkuttelevan muotoilun ja yksityiskohtien huomioimisen kautta.

Viimeistä huutoa oleva Touch Duo Pro -infotainment-järjestelmä, erittäin ohuet Matrix-Laser-LED-ajovalot, upotetut, esiin tulevat ovenkahvat ja Burnished Copper -sävyiset yksityiskohdat huokuvat huomisen trendejä.

Konepellin alla murisee joko 2,0-litrainen nelisylinterinen turbodiesel (180 hv/430 Nm), 2,0-litrainen nelisylinterinen turbodiesel (240 hv/500 Nm), 3,0-litrainen V6-tuplaturbodiesel (300 hv/700 Nm), 2,0-litrainen nelisylinterinen bensiinimoottori (250 hv/365 Nm) sekä 3,0-litrainen V6-bensiinimoottori (380 hv/450 Nm). Kaikki versiot ovat nelivetoisia ja varustettu 8-nopeuksisella ZF-automaattivaihteistolla.

Tarjolla on myös ilmajousitus. Normaali maavara on 213 mm ja korotettu maavara ilmasjousituksen avulla 251 mm. Parhaimmillaan Velar kiihtyy nollasta sataan 3,0-litraisella bensiinimoottorilla 5,7 sekunnissa.