Se on nopea ja tilava, mutta vähäjanoinen

Nykyinen Mazda 6 on ollut markkinoilla vuodesta 2008. Ennen pitkää lienee uuden Mazda-sukupolven aika, ja sellainen on todennäköisesti Mazda Takeri, joka esiintyy Genèven näyttelyssä ensi kertaa Euroopassa.

Nykyinen Mazda 6 on ollut markkinoilla vuodesta 2008. Ennen pitkää lienee uuden Mazda-sukupolven aika, ja sellainen on todennäköisesti Mazda Takeri, joka esiintyy Genèven näyttelyssä ensi kertaa Euroopassa.

Urheilullisen näköisen keskiluokan etuveto-sedanin muotoilu noudattaa Mazdan Kodo- eli "Liikkeen sielu" -periaatetta. Tekniikkana on supertaloudellinen turbodiesel yhdistettynä kuusiportaiseen automaattivaihteistoon. Start/Stop-järjestelmä ja kevytrakenteiset komponentit kuuluvat myös kuvioon, ja i-ELOOP -järjestelmä kerää talteen jarrutusenergiaa, säästäen polttoainetta.

Tehtaan mukaan Takerissa yhdistyvät alhainen kulutus reippaaseen suorituskykyyn ja korkeatasoiseen ajomukavuuteen.

Tarkempia lisätietoja paljastetaan vasta Genèven autonäyttelyn julkistuksen yhteydessä.

Mazdan ensimmäinen Kodo- ja Skyactiv-teknologiaa hyödyntävä myyntimalli on kompakti katumaasturi CX-5.

 

Auto Bild