Seuraava BMW 7-sarja pitää sisällään mullistavan muutoksen

2013-mallisiin BMW 7-sarjan versioihin on pakattu entistä enemmän hienouksia, jotka muuttavat auton liikkuvaksi toimistoksi. Seitsemän- ja kahdeksannopeuksiset automaattivaihteistot ovat jo tuttuja. Myös mainioksi havaittu automaattinen pysäköintiavustin on mukana. Mikä sitten on uuden malliston mullistavin muutos?

2013-mallisessa BMW 750i:ssä harpataan niin paljon jälleen eteenpäin, että mielenkiinto herää vähemmästkin. Heitetäänpä esimerkkejä:

7-sarjasta on tehty entistäkin enemmän liikkuva toimisto. Puheentunnistusjärjestelmä on kuin elektroninen sihteeri, jolle kuljettaja sanelee tekstin – näkymätön neiti taltioi sen ja liimaa sen sähköpostiin.

Eikä siinä kaikki. Jos johtajalle on saapuvaa sähköpostia, elektroninen sihteeri lukee ne ääneen.

 

Järjestelmä on nimeltään Connected Drive, joka viittaa verkotettuun ajamiseen.

Navigaattori tunnistaa esimerkiksi reaaliaikaiset tietyöt ja etsii automaattisesti kiertotiet, sekä varoittaa nopeasti muodostuvista jonoista.

Se myös hakee numeroita ja osoitteita puhelinluettelosta ja on yhteydessä myös muun muassa Facebookiin, Twitteriin ja Googleen.

BMW 7-sarjan takaistuimella on mukavasti jalkatilaa, minkä lisäksi taka-akseliston ilmajousitus on vastedes vakiovaruste. Se tarjoaa tuntuvaa lisämukavuutta.

Sen sijaan 2013-mallisen BMW 7 -sarjan korimuotoihin on tehty vain hienosäätöjä, sillä suurin osa todellisista muutoksista on näkymättömissä.

Saksassa yli 60 % kaikista Seiskoista tilataan Lang-versioina, jolloin jalkatilaa järjestyy takaistuimella vielä paljon tavanomaista runsaammin.

BMW 750i:n V8-moottori, nyt teholtaan 450 hevosvoimaa, kiihdyttää auton nollasta sataan 5,9 sekunnissa.

Comfort Plus on yksi neljästä elektronisesta säätötilasta, jolla voi vaikuttaa napin painalluksella iskunvaimennukseen, kaasupolkimen vastaavuuteen ja automaattivaihteiston vaihtokohtiin. Kun halutaan edetä nopeasti, valitaan Sport-asento.

 

Auto Bild