Aargh! Tällainen Lancia Delta HF Integrale revittäisiin heti käsistä!

Sveitsiläinen Lancia-fani Alain Brand haluaisi 1980-luvun nopean nelivetoisen, Delta HF Integralen palaavan jälleen, nykyaikaistettuna painoksena.

Voisiko Delta HF Integrale sitten todellisuudessa palata kehiin nykyaikaistettuna?​
Voisiko Delta HF Integrale sitten todellisuudessa palata kehiin nykyaikaistettuna?​

Alain Brand laati aiheesta 3D-kuvia, modernisoimalla Giorgetto Giugiaron Delta HF Integralen legendaarisen kulmikkaita korimuotoja.

Voisiko Delta HF Integrale sitten todellisuudessa palata kehiin? Kyseessähän lienee kaikkien aikojen kuuluisin MM-ralliauto, josta tehtiin myös luokitusversioita kadulle.

Optimistit eivät ole heittäneet kirvestä kaivoon, onhan olemassa esimerkiksi Michael Stoschekin rakentama New Stratos.

Toisaalta, jos tarkastellaan Lancian asemaa nykyisessä Fiat-konsernissa, sen rooli jää Italiassa kovin vähäiseksi.

Moottoriksi tulisi Brandin hahmotelmassa 300-hevosvoimainen turboahdettu nelisylinterinen, jolloin malli voisi kilpailla esimerkiksi sellaisten mallien kanssa, kuten VW Golf R, Ford Focus RS, Audi RS 3 sekä Honda Civic Type-R.​
Moottoriksi tulisi Brandin hahmotelmassa 300-hevosvoimainen turboahdettu nelisylinterinen, jolloin malli voisi kilpailla esimerkiksi sellaisten mallien kanssa, kuten VW Golf R, Ford Focus RS, Audi RS 3 sekä Honda Civic Type-R.​

Sen tähden Lancia Delta HF Integralen (Integrale tarkoittaa nelivetoa) uusi tuleminen saattaa jäädä silkaksi haaveeksi.

Sveitsiläinen 3D-kuvarenderöinteihin erikoistunut Alain Brand lukeutuu optimisteihin. Hän käytti kuukausikaupalla aikaa hahmotellakseen 3D-softalla ja PC:llä nykyaikaisen Delta HF Integralen.

Kuvissa komeileva malli, kutsuttakoon sitä vaikka New Integraleksi, on aivan yhtä näyttävä kuin esikuvansa, ellei suorastaan hienompi.

Sekä keulassa että perässä sovelletaan kattavasti LED-valotekniikkaa.​
Sekä keulassa että perässä sovelletaan kattavasti LED-valotekniikkaa.​

Aivan kuten Giugiaron piirtämä originaalimalli, sekin näyttää kulmikkaalta ja aggressiiviselta.

Keulassa on useita ilmanottoaukkoja ja muhkeat pyöräkotelot ovat hallitsevia piirteitä. Projektissa kiinnittää huomion myös B-pilarien puuttuminen samalla, kun takasivulasit katoavat C-pilarien taakse.

Sekä keulassa että perässä sovelletaan kattavasti LED-valotekniikkaa. Takana ylhäällä oleva spoileri on näyttävä kuin entisaikain MM-ralliautoissa ja takaosan diffuusorilevy on valmistettu hiilikuidusta.

Moottoriksi tulisi Brandin hahmotelmassa 300-hevosvoimainen turboahdettu nelisylinterinen, jolloin malli voisi kilpailla esimerkiksi sellaisten mallien kanssa, kuten VW Golf R, Ford Focus RS, Audi RS 3 sekä Honda Civic Type-R.