Tällainen on uusin Jiangling Landwind CV9

Takavuosien surullisenkuuluisa kiinalaismerkki Landwind suorittaa uutta tulemista Saksassa. Riittävätkö viisovisen CV9 -tila-auton paukut?

Saksan ADAC:n vuoden 2005 kohtalokas törmäystesti ei todellakaan mairitellut, sillä sen aikainen Landwind, joka näytti ulkoisesti aivan kuin Opel Fronteralta, meni sananmukaisesti kappaleiksi.

Marraskuussa 2010 Landwind CV9 osallistui EuroNCAP -törmäystestiin, mutta huolimatta ennakkovakuutteluista, että malli täyttäisi tiukimmat eurooppalaiset kolarivaatimukset, ei auto yltänyt kuin kahteen tähteen. Mallissa on kaksi etuturvatyynyä ja ABS, muttei ajonvakautusta eikä enempiä turvatyynyjä.

Kesäkuusta 2011 alkaen uutta CV9-mallia alkaa myydä 20 piirimyyjää Saksan alueella, ja hollantilainen maahantuoja aikoo kasvattaa määrän vuoden loppuun menessä 75:een.

Saksassa autoa tullaan myymään provokatiiviseen 12 995 euron alkaen-hintaan, johon siellä sisältyvät ilmastointi, aluvanteet, hifilaitteisto sekä pysäköintitutka.

Mielenkiintoista nähdä, millaista vastusta CV9 antaa VW Touranille, Ford C-Maxille tai Renault Scénicille.

Auto Bild