Tältä näyttää uusi Mazda 6 Wagon

Maaliskuinen Geneven autonäyttely toimii uuden Mazda 6 Wagonin maailmanensi-iltapaikkana. Lisäksi uusi Mazda 6 Sedan tulee ensimmäisen kerran eurooppalaisten nähtäväksi.

Mazda 6 Wagon
Uusi Mazda 6 Wagon on esillä Geneven autonäyttelyssä 8.–18. maaliskuuta.

Mazda 6 on kokenut kattavan uudistumisen. Mazdan mukaan Kuutosen viimeistelyä on paranneltu ehostamalla laadun tuntua aina pieniä yksityiskohtia myöten. Mazdan lippulaivamallin ulkomuodot ovat entistäkin elegantimmat ja viimeistellymmät.

Kuutosen sisätiloihin tehdyt muutokset käsittävät uudet istuimet, entistäkin suorituskykyisemmät Skyactiv-voimalinjat, parannellut ajo-ominaisuudet, tehokkaamman aerodynamiikan, hiljaisemmat sisätilat ja uusia turvavarusteita – jälkimmäiseen ryhmään kuuluvat mm. 360 asteen kamerajärjestelmä ja älykäs nopeusavustin.

Kaksi konseptiautoa ja Skyactiv-X-bensiinimoottori

Hiljattain kauneimmaksi konseptiautoksi valittu sulavalinjainen neliovinen Mazda Vision Coupe edustaa Mazdan Kodo-muotoilun uutta suuntausta. Aiemmin painotettu rytminen muotoilu väistyy, ja tilalle tulee yksinkertaisempi, kaiken turhan pois jättävä muoto, joka noudattaa ”vähemmän on enemmän” -filosofiaa. Muotoilu on pitkän työn ja suunnittelun tulosta, missä erityisesti heijastuksiin auton pintamateriaaleissa on kiinnitetty huomiota.

Nimensä mukaisesti kompakti Kai-konseptihatchback näyttää tietä Mazdan tulevaisuuteen edustamalla yrityksen läpimurron tekeviä teknologioita ja viimeisintä muotoilusuuntausta. Autossa on Mazdan seuraavan sukupolven Skyactiv-koriteknologiaa, joka luo entistäkin vahvemman harmonian auton ja kuljettajan välille. Vallankumouksellisen Skyactiv-X-bensiinimoottorin vahvistaessa sitä entisestään.

Skyactiv-X-moottori edustaa vallankumouksellista teknologiaa, jota kutsutaan Spark Controlled Compression Ignitioniksi (SPCCI) eli sytytystulpalla kontrolloiduksi puristussytytykseksi. Moottori on maailman ensimmäinen bensiinimoottori, joka käyttää puristussytytystä. Skyactiv-X-moottori yhdistää bensiinimoottorin hyödyt (korkeat käyntinopeudet ja pienet päästöt) dieselmoottorin nopeaan kaasunvasteeseen ja taloudellisuuteen.