Tämä merkki pyrkii vetykäyttöisellä katumaasturillaan premium-luokkaan

Hyundai Intrado on toistaiseksi muotoilututkielma, jonka eteläkorealaiset esittelevät Geneven autonäyttelyssä.

Konsepti vaikuttaa potentiaaliselta: autossa on polttokennotekniikkaa (36 kWh), jossa hyödynnetään Hyundai ix35 -polttokennoauton kokemuksia.

Hyundai Intrado on kuitenkin esikuvaansa kevyempi ja kompaktimpi. Sille luvataan toimin tamatkaksi 600 kilometriä.

Vetysäiliö on nopea täyttää, eikä pakoputkesta tule kuin vettä.

Intrado-projektia vetää entinen VW/Audi-suunnittelija Peter Schreyer, joka on jo muokannut Kian muotoilua urheilullisemmaksi.

Hyundai Intradossa otetaan oppia ilmailusta, sillä mallissa sovelletaan lukuisia kevytrakenteisia osia.