Tämä Punto jättää sinut kuin seinään

Abarth Punto SuperSportissa on 1.4-litrainen turbonelikko, jossa imupuolen nokka-akseli korvataan sähköhydraulisella järjestelmällä. Tehoa saadaan mukavat 132 kW (180 hv)/5 750 r/min.

Abarth Punto SuperSportissa on 1.4-litrainen turbonelikko, jossa imupuolen nokka-akseli korvataan sähköhydraulisella järjestelmällä. Tehoa saadaan mukavat 132 kW (180 hv)/5 750 r/min.

Itse  asiassa Abarth Punto SuperSport kiihtyy nollasta sataan 7,5 sekunnissa ja kykenee Saksan Autobahneilla 216 km/h huippunopeuteen.

Vaihtamiset tapahtuvat kuusinopeuksisen, urheilullisesti välitetyn ja lyhyin liikeradoin toteutetun vaihdelaatikon avulla.

Ulkomuodoltaan Abarth Punto SuperSportin tarkoitus tuoda muistoja torinolaisen virityspajan kultaisen 1960-luvun Abarth-kilpaympyröistä. Siihen aikaan Abarth 595 sekä Abarth 1000 TC oli maalattu nyt esiteltävän mallin Grigio Campovolo -harmaaväriin.

Sen sijaan kilpararaidoitukset konepellissä ja katossa ovat mattamustat, jarrusatulat on maalattu punaisiksi ja kynnyslistoissa on SuperSport-tunnukset.

Myös 17-tuumaiset alumiinivanteet ovat mattamustat ja niillä lepäävät 215/45 R 17 -kokoiset renkaat. Vanteiden Scorpione-tyylin tuo mieleen Abarthin logossa esiintyvän skorpionin.

 

Auto Bild