Tästä superautosta eivät ainakaan lopu hiilet!

Vaikka Ferrari 599 -mallissa onkin jo tehtaalta melkoiset 620 hevosvoimaa, saksalainen virityspaja Anderson Germany päätti nostaa kuusilitraisen V12:n tehoja uuteen lukemaan 674 hv (491 kW). Samalla myös vääntömomentti koheni, kiitos moottorinohjausjärjestelmän optimoinnin.

Vaikka Ferrari 599 -mallissa onkin jo tehtaalta melkoiset 620 hevosvoimaa, saksalainen virityspaja Anderson Germany päätti nostaa kuusilitraisen V12:n tehoja uuteen lukemaan 674 hv (491 kW). Samalla myös 608 Nm vääntömomentti koheni, kiitos moottorinohjausjärjestelmän optimoinnin. Tehdas ei kuitenkaan mainitse, mihin lukemaan.

Pakoputkiston äänitasoa pystyy muokkaamaan kaukosäädöllä kahdelle tasolle, joten autolla kehtaa cruisata aamuyölläkin kotiin. Lopputuloksena on katuraaseri, joka kiihtyy sataan hieman yli kolmessa sekunnissa ja liikahtaa pitkälti yli 300 km/h.

Avain menestykseen on painonpudotus. Hiilikuitua on vahvasti mukana pelissä: siitä on valmistettu ulkopielien kuoret, osa etupuskurin komponenteista, sivuhelmat ja takapuskuri sekä takaosan diffuusorilevy.

Auto on maalattu Anderson Germany Black Diamond -metalliväriin hienoin vauhtiraidoin, ja kolmiosaisten vanteiden punasävy antaa pikantin lisän. Vakiorenkaat ovat kokoa 245/30-21, mutta saatavilla on myös 345/25-21 -mittaisia.

 

Teksti: J. Peltonen

Kuva: Anderson Germany