Tätä superautoa ei ikinä saada kadulle

V8-moottori, marmorin säihkettä – ja jätepaperia. Tämähän on melkein kuin pienissä kirkkouruissa: kuusi putkea ja massiiviset soundit. Kyseessä on vihaisen näköinen superauto, Peugeot Onyx.

Peugeot Onyxissa on ärjy keulailme LED-valoineen. 600-hevosvoimainen V8-keskimoottori varmistaa voiman.

Ranskalaisen  4,65-metrisen superauton hiilikuitukorin ydinrakenne painaa vain noin 100 kiloa.

Huikeaa ulkonäköä  takavetoiselle Onyxille antavat myös kupariset elementit.

Peugeot Onyxissa on 3,7-litrainen V8-hybridi-keskimoottori, jonka imuilma otetaan katon kautta. Tehoa saadaan mukavat 600 hevosvoimaa

Vaihteistona on sekventiaalinen kuusiportainen laatikko, joka varmistaa vedon takapyöriin.

Onyxin vihaisen ulkonäön varmistavat kapea etusäleikkö ja häijyt LED-ajovalot.

Hybridi käyttää lataukseen jarrutusenergiaa, joka siirtyy litium-ioniakkuihin. Energia on saman tien käytettävissä voimakkaaseen kiihdytykseen, jolloin saadaan käyttöön hetkellistä lisätehoa 80 hevosvoimaa.

Läpinkyvässä katossa on käytetty polymetyylimetakrylaattia (PMMA). Sisäpaneelit on prässätty pituussuuntaisesti leikatusta huovasta, joka ulkonäöltään muistuttaa marmoria. Kyseessä on todellinen ekosuperauto.

Myös F1-mallisiin vaihtosiivekkein varustettu ohjauspyörä on vuorattu samaisella huopapinnoituksella.

Kojelauta on valmistettu Newspaper Wood -nimisestä "puusta". Toisin sanoen, aineena on käytetty jätepaperia.

Konsolissa on jopa käsin puhallettu kristallielementti, joka antaa autolle vielä enemmnä yksilöllisyyttä.

Ikävintä onkin, ettei erikoista ja taatusti nopeaa Peugeot Onyxia V8-moottoreineen  varmasti koskaan nähdä myyntiversiona.

 

Auto Bild