Tätä superautoa kaivataan Suomeenkin

Uusimman sukupolven Corvette tuntee jälleen lisänimen Stingray, piikkirausku. Se saapuu Saksan markkinoille syksyllä. Voitte vapaasti itkeä, sillä Corvette maksaa Saksassa alkaen vain 69 990 euroa.


Lujitemuovisen konepellin alla mylvii 6,2-litrainen LT1 V8 (460 hevosvoimaa) yhdistettynä 7-portaiseen manuaalilaatikkoon.

Uudessa mallissa on parannettu aerodynamiikkaa. Lisäksi autossa on esimerkiksi elektronisesti säädettävä tasauspyörästön lukko, erikoisiskunvaimentimet, erikoisjäykät jouset ja erityispaksut kallistuksenvaimentimet (Performance-alustapaketti Z51 seuraa Saksassa vakiona).

Vaihteistovälitykset on optimoitu suuriin nopeuksiin.

Muihin ominaisuuksiin kuuluvat kuivasumppuvoitelu, tasauspyörästön sekä vaihteiston öljynjäähdyttimet, entistä suurempi vanne- ja rengaskoko edessä (8,5 x 19 tuumaa) sekä takana (10 x 20 tuumaa).

Myös levyjarrut keulalla (345 mm) ja taka-akselilla (338 mm) ovat aiempaa sukupolvea kookkaammat. Iskunvaimennukseen sovelletaan uusimman kehitysasteen eurotiestölle optimoitua elektronista Magnetic Ride Control -vaimennusta.

GM:n 6,2-litrainen LT1 V8 on nyt 460 hv tehoinen ja se on varustettu suorasuihkutuksella. Maksimivääntöä saadaan 630 Nm.  

Corvette Stingray kiihtyy 0–100 km/h rajusti, noin neljässä sekunnissa.

Ohjaamossa on nahkaiset GT-pulkat sekä esimerkiksi MyLink-viihdejärjestelmä varustettuna 8-tuumaisella värinäytöllä.

Saksassa Stingray maksaa alkaen 69 990 euroa.