Tätä turbokaunotarta kannattaa toivoa Eurooppaan

Toistaiseksi mallia saa vasta Jenkeissä Sonic-mallinimellä, mutta ihme, ellei meillä Aveona paremmin tunnetun kompaktiauton ärhäkkä muunnos saapuisi Eurooppaankin. Chevrolet kruunaa Sonic-malliston (tunnetaan Euroopassa Aveona) uudella RS-huippuversiolla, joka näkee päivänvalon ensi kertaa Detroitin näyttelyssä.

Toistaiseksi mallia saa vasta Jenkeissä Sonic-mallinimellä, mutta ihme, ellei meillä Aveona paremmin tunnetun kompaktiauton ärhäkkä muunnos saapuisi Eurooppaankin. Chevrolet kruunaa Sonic-malliston (tunnetaan Euroopassa Aveona) uudella RS-huippuversiolla, joka näkee päivänvalon ensi kertaa Detroitin näyttelyssä.

Sonic RS tulee myyntiin Jenkeissä vuoden 2012 lopulla, todennäköisesti viisiovisena. Konetilassa myhäilee 140 hv tehoinen 1,4-litrainen turbonelikko.

RS erottuu vakiommistaan ennen muuta aggressivisen keulamuotoilunsa ansiosta. Uutta ovat sumuvalot, uudenlaiset etu- ja takaspolieri, kromattu pakoputkenpää sekä 17-tuumaiset erikoisvanteet. Manuaalivaihteisto on tavanomaista tiheävälitteisempi. Vaihteistoksi saa joko manuaalin tai automaatin, aina kuusiportaisena. Ainoana Sonic/Aveo-sarjan muunnoksena, RS:ssä on nelipyörälevyjarrut. ABS sekä ESC seuraavat vakiovarusteina. ja iskunvaimentimet ovat tiettävästi kaasutäytteiset.

Matkustamossa on urheiluistuimet sekä paksukehäinen sporttimallinen ohjauspyörä, alumiiniset polkimet sekä näyttävämpi mittaristo. Viihdykkeestä huolehtii Chevy MyLink -järjestelmä 7-tuumaisen kosketusvärinäytön voimin. Radio tukee Smartphonea sekä Bluetoothia.

 

Auto Bild