Tutun saksalaismallin uusin sukupolvi: Suomeen syksyllä

Audi A4:n ja A4 Avantin uusimman sukupolven kehitystyö painottui erilaisten ajovastusten pienentämiseen ja CO2-päästöjen vähentämiseen kaikissa auton osakokonaisuuksissa. Hyvä esimerkki tästä on uuden Audi A4:n luokkansa pienin ilmanvastuskerroin: 0,23.

Tulevan Audi A4:n moottorivalikoimassa on seitsemän vaihtoehtoa, kolme TFSI-bensiinimoottoria ja neljä TDI-dieselmoottoria. Moottorien teho on kasvanut, mutta polttoaineenkulutusta on saatu pienennettyä mallista riippuen jopa 21 %.​
Tulevan Audi A4:n moottorivalikoimassa on seitsemän vaihtoehtoa, kolme TFSI-bensiinimoottoria ja neljä TDI-dieselmoottoria. Moottorien teho on kasvanut, mutta polttoaineenkulutusta on saatu pienennettyä mallista riippuen jopa 21 %.​

Audi A4:n kori on yksi luokkansa kevyimmistä edistyksellisten materiaalien ja Audin kevytrakenneteknologian ansiosta. Uusi Audi A4 on 4,73 m pituinen ja sen akseliväli on 2,82 m. Edellismalliin verrattuna auton mitat ovat hieman kasvaneet, mutta silti omamassa on pudonnut merkittävästi; moottorista riippuen jopa 120 kg.

Sisätilat ovat suurentuneet selkeästi. Uudessa A4:ssä on kilparyhmänsä pisin matkustamo ja suurin hartialeveys. Selkeämuotoiset tavaratilat ovat myös saaneet lisää tilavuutta sekä Sedan- että Avant-mallissa.

Moottorivalikoimassa on seitsemän vaihtoehtoa, kolme TFSI-bensiinimoottoria ja neljä TDI-dieselmoottoria. Moottorien tehot ovat kasvaneet, mutta polttoaineenkulutusta on saatu pienennettyä mallista riippuen jopa 21 %.

Uuden Audi A4 Sedan 2,0 TDI ultra 110 kW (150 hv) -mallin polttoaineenkulutus on vain 3,7 l / 100 km ja CO2-päästöt 95 g/km, uuden Audi A4 Avant 2,0 TDI ultran vastaavat lukemat puolestaan 3,8 l / 100 km ja 99 g/km.

Myös bensiinimoottoripuolella päästään aiempaa pienempiin päästöihin täysin uusien nelisylinteristen TFSI-moottorien ansiosta: uusi 2,0 TFSI ultra 140 kW (190 hv) päästää 109 g/km A4 Sedan ultra -mallina ja 114 g/km A4 Avant ultra -mallina. Moottorimalliston huipulla on kaksi kuusisylinteristä 3,0 V6 TDI -moottoria.

Sisätilat ovat suurentuneet selkeästi. Uudessa A4:ssä on kilparyhmänsä pisin matkustamo ja suurin hartialeveys. Selkeämuotoiset tavaratilat ovat myös saaneet lisää tilavuutta sekä Sedan- että Avant-mallissa.​
Sisätilat ovat suurentuneet selkeästi. Uudessa A4:ssä on kilparyhmänsä pisin matkustamo ja suurin hartialeveys. Selkeämuotoiset tavaratilat ovat myös saaneet lisää tilavuutta sekä Sedan- että Avant-mallissa.​

Vaihteistovaihtoehtoina ovat kuusivaihteinen manuaalivaihteisto, seitsemänvaihteinen S tronic -automaattivaihteisto sekä kahdeksanvaihteinen tiptronic-automaattivaihteisto. Suurempitehoisten moottorien yhteydessä on myös jatkuvatoiminen quattro-neliveto.

Kuljettajaa avustavat järjestelmät ja tietoviihdejärjestelmät edustavat uusinta teknologiaa. Tarjolla ovat uusi MMI-informaatio- ja käyttöjärjestelmä, MMI-navigointi plus ja MMI touch -kosketuspaneeli, Audi connect -online-palvelut, täysdigitaalinen virtuaalinen mittaristo, Bang & Olufsen 3D -äänentoisto, Audi Matrix-LED-ajovalot, tuulilasinäyttö sekä uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät, kuten ennakoiva tehokkuusavustin polttoaineenkulutuksen optimoimiseksi, aktiivinen kaistavahti sekä mukautuva vakionopeussäädin Stop&Go- ja ruuhka-ajo -ominaisuudella.

Uusi Audi A4 tulee markkinoille Sedan- ja Avant-mallina syksyllä 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.