Tyrmäävä autoherkku: Kuka huutaa tämän helmen pian omaan talliinsa?

Bonhams’in huutokauppakamarilla myydään syyskuussa todellinen harvinaisuus, koriltaan voimakkaan kiilamainen Maserati Boomerang, joka epäilemättä siirtyisi myös monen suomalaisen italoautoharrastajan autotalliin.

Maserati Boomerang on harvinaisuus ja yksi kiilamaisimmista autoista. Vaihteistona on ZF:n viisiportainen manuaali.
Keskimoottorinen Maserati Boomerang perustuu teknisesti Maserati Boraan. jonka moottorina on 4,7-litrainen tai 4,9-litrainen V8. Edellistä valmistettiin 289 kpl ja jälkimmäistä 275 kpl.
Oletko nähnyt tyrmäävämpää ohjauspyörää ja mittaristoa keinuvipukatkaisimineen kuin Maserati Boomerangin toteutus?!
Boomerangissa on kahdella päällekkäisellä ikkunalla varustetut ovet. Mieleen nousee myös Lamborghini Marzal.

Bonhams’in huutokauppakamarilla myydään syyskuussa todellinen harvinaisuus, koriltaan voimakkaan kiilamainen Maserati Boomerang, joka epäilemättä siirtyisi myös monen suomalaisen italoautoharrastajan autotalliin.

Vuoden 1972 Genèven autonäyttelyssä esitelty Maserati Boomerang näyttää nykyäänkin erittäin modernilta, ja kyseessä on yksi maailman kiilamaisimmista korimalleista koskaan: esimerkiksi tuulilasin kallistuskulma on 13 astetta. Lähinnä yhtä jyrkäksi voisi arvata Vector Avtechin.

Maserati Boomerangin lokinsiipiovissa on 1960-luvun lopun henkiset kahdet lasit. Teknisesti Boomerang perustuu keskimoottoriseen, vuonna 1971 esiteltyyn Maserati Boraan, joka, toisin kuin teknisesti identtinen serkkunsa Boomerang, pysytteli tuotannossa kuuden vuoden ajan.

Bora suunnattiin Amerikan markkinoille kilpailemaan De Tomasoa ja Alfa Romeota vastaan ja Boraa valmistui alle 600 yksilöä.

Vielä harvinaisempi on 290 km/h huippunopeuteen kykenevä Boomerang, joka on vaihtanut vain kahdesti omistajaa.

Boomerangista odotetaan ainakin 700 000 euron tarjousta.

 

Jonathan Blum