Uusi Hyundai Santa Fe on jykevöitynyt entisestään

Katumaasturissa tulee olla jytyä. Hyundai Santa Fen uusin sukupolvi esitellään New Yorkin autonäyttelyssä. Pituutta on nyt hieman aiempaa anemmän (4 690 mm). Hyundain nykyinen muotokiekli on vahvasti mukana kuvioissa: SUV:ssa on nyt kookkaampi, kulmikas jäähdytinsäleikkö ja ajovalot ovat aivan uuden näköiset.

Katumaasturissa tulee olla jytyä. Hyundai Santa Fen uusin sukupolvi esitellään New Yorkin autonäyttelyssä. Pituutta on nyt hieman aiempaa anemmän (4 690 mm). Hyundain nykyinen muotokiekli on vahvasti mukana kuvioissa: SUV:ssa on nyt kookkaampi, kulmikas jäähdytinsäleikkö ja ajovalot ovat aivan uuden näköiset.

Konetilassa on monia teknisiä uudistuksia, kuten adaptiivinen vakionopeussäädin, joka säilyttää tutkan avulla välimatkan edellä ajavaan, pysäköintiassistentti sekä dynaaminen ajovakauden hallintajärjestelmä (VSM).

Santa Fessä on myös muun muassa i30-mallista tuttu Flex Steer -ohjaustehostin sekä valinnaisesti sähkösäätöiset istuimet.

Moottoreina tarjotaan maailmalla kahta suoraruiskutusdieseliä ja yhtä suorasuihkutus-bensiininelikkoa. Upouutena moottorina koetaan Euro 6 -päästönormit täyttävä 2.0 CRDI, varustettuna muuttuvageometrisellä turboahtimella (150 hv).

Toisena dieselinä on 2.2 CRDi (200 hv ja 431 Nm), joka 6-portaisen manuaalivaihteiston ja etuvedon kera yltää 145 g/km päästöihin.

2,4-litrainen bensiininelikko kehittää 193 hevosvoimaa. Kaikkiin versioihin saa myös 6-portaisen automaattivaihteiston.

Auto Bild