Volvo Cars tuo Microsoftin Skype for Business -sovelluksen 90-sarjan autoihin

Premium-autonvalmistaja Volvo tuo Microsoftin Skype for Business -sovelluksen uusiin 90-sarjan autoihin. Volvo on ensimmäinen autonvalmistaja, joka lanseeraa kyseisen autoon mukautetun version sovelluksesta.

– Istumme autossa ja yritämme liittyä mukaan neuvottelupuheluun. Sormet tärisevät ja puhelin putoaa yhteyttä muodostettaessa tai unohdamme pitkän liittymiskoodin. Tämä ei ole paras tapa aloittaa tärkeä neuvottelu autossa. Lisäksi keskittymisesi herpaantuu oleellisesta – eli maantien tapahtumista. Skype for Business -sovellus poistaa kaikki nämä haittatekijät, kertoo Volvo Car Groupin yhteyspalvelujen johtaja Anders Tylman-Mikiewicz.

Skype for Business -sovellusta käyttävät aktiivisesti miljoonat ihmiset eri puolilla maailmaa. Volvon 90-sarjan autoissa henkilöt voivat tarkastella tulevien palaverien ja osallistujien tietoja ja liittyä kokoukseen suurta keskinäyttöä napauttamalla.

– Skype for Business on jälleen yksi uusi iso askel eteenpäin yhteystoimintojen tarjonnassamme. Autonomisten autojen esiinmarssin alkaessa lähestymme tulevaisuutta, jossa joustavat autoon suunnitellut sovellukset auttavat ihmisiä vähentämään toimistoissa vietettävää aikaa. Tämä on vain alkua uudelle tavalle käyttää aikaa autossa, Anders Tylman-Mikiewicz sanoo.

Volvon lähestymistapa perustuu haluun tehdä asiakkaiden elämästä helpompaa ja turvallisempaa uudella älykkäällä tekniikalla.

Volvon yhteistyöhön Microsoftin kanssa kuuluu myös perehtyminen älykkään Cortana-assistentin käyttöön. Tarkoituksena on lisätä kokonaisuuteen saumaton äänentunnistus ja opastus, joka tukee ihmisten arkea tarpeita ennakoimalla.

– Volvolla tiedetään, että työtä tehdään yhä enemmän mobiilisti. Ihmisten täytyy voida olla tuottavia kaikkialla – myös autoissa. Olemme innoissamme mahdollisuudesta tuoda modernit neuvottelutilat Volvo -autoihin, sanoo Microsoftin Skype for Business -tuotejohtaja Ben Canning.

Ruotsalainen autonvalmistaja tekee yhteistyötä Microsoftin ja pilvipohjaisia ratkaisuja tarjoavan Ericssonin kanssa. Volvo jatkaa edistyksellisten palvelujen ja ominaisuuksien kehittämistä kasvavalle asiakaskunnalleen.

– Autoissa tapahtuva viestintä on ollut keskeinen osa kehitystyötämme jo kauan. 1980-luvun sekä 1990-luvun alun kuulokemikrofonit ja niitä myöhemmin seuranneet Bluetooth®-toiminnot ovat auttaneet meitä ymmärtämään, kuinka tärkeää elämän helpottaminen tien päällä onkaan. Samalla olemme painottaneet vahvasti turvallisuutta ja minimoineet kuljettajan häiriötekijät, Anders Tylman-Mikiewicz lisää.