Volvolta uusi Polestar Engineered -varusteversio

Lähiaikoina esiteltävään ja vain USA:ssa valmistettavaan Volvon uuteen 60-sarjan T8 Twin Engine -lataushybridiin tulee uudeksi varustetasoksi Polestar Engineered.

Volvo Polestar Engineered
Brembon valmistamat kullanväriset jarrusatulat on valettu yhdestä kappaleesta.

R-Design-versioiden yläpuolelle sijoittuvan Polestar Engineered -varustelun saa ensi vuodesta alkaen rajoitetusti myös uuteen V60 Sportswagoniin ja XC60-katumaasturiin.

Polestar Engineered -varustetason on kehittänyt Volvon urheilullisten sähkökäyttöisten autojen erikoismerkki Polestar. Kyseessä on Polestarin asiantuntemusta hyödyntävä kokonaisvaltainen paketti, joka optimoi auton pyörät, jarrut, jousituksen sekä moottorin ohjausyksikön.

Varustetasoon kuuluvissa uusissa kevytmetallivanteissa on avoin rakenne, joka paljastaa huomiota herättävät kullansävyiset jarrusatulat. Kulta on Polestar Engineered -osien tunnussävy. Myös Polestarin tunnukset, mustat kromatut pakoputkenpäät ja kultaiset turvavyöt, erottavat Polestar Engineered -autot muista Volvoista.

Brembon jarrusatulat on valettu yhdestä kappaleesta, ja niiden jäykkyys on optimoitu. Jarrupalojen lämmönkesto on suurempi, ja jarrulevyjen uritettu rakenne tehostaa jäähdytystä.

Polestar Engineered -versioiden monivarsituenta etu- ja takajousituksessa sisältää Öhlinsin iskunvaimentimet ja kaksoisvirtausventtiilin, joka varmistaa jousien ja vaimentimien jäykkyyden mukavuudesta tinkimättä. Tukitanko ja säädettävä iskunvaimennin ovat tuttuja Polestar 1 -lataushybridimallista.

Moottorin ohjausyksikön hienosäätö nostaa S60 T8 Twin Engine -mallin tehon 415 hevosvoimaan ja vääntömomentin 670 newtonmetriin. T8 Twin Engine -vakioversio kehittää tehoa 400 hevosvoimaa ja vääntöä 640 Nm. Ohjelmistopäivitykset parantavat taloudellisuutta ja päästötöntä suorituskykyä ja säätävät automaattivaihteiston toimintaa.