Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Škoda Octavia - Suomen ostetuin automalli - saattaa jakaa mielipiteitä uudella ilmiasullaan.

Škoda Octavia - Suomen ostetuin automalli - saattaa jakaa mielipiteitä uudella ilmiasullaan.

Pekka Virtanen

Koeajossa Škoda Octavia - suosikin poikkeava ilme jakanee mielipiteet

Suomen ostetuin automalli on saanut nykytrendistä poikkeavan ilmeen: Octaviassa on nyt 2-osaiset valoyksiköt ja mielipiteitä jakava maski. 

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Škoda esit­te­li ny­ky­muo­toi­sen Oc­ta­vi­an vuon­na 1996. Tšek­ki­tuo­te on ke­hit­ty­nyt rei­lun 20 vuo­den ai­ka­na  hui­mas­ti, ja ny­ky­ään sii­tä ei kan­na­ta käyt­tää ni­mi­tys­tä Pirk­ka-Volk­ka­ri. Laa­dul­taan ja va­rus­te­lul­taan Škoda Oc­ta­via ei juu­ri­kaan poik­kea si­sar­mal­lis­taan Volks­wa­gen Gol­fis­ta, mut­ta sil­lä on to­den­nä­köi­ses­ti puo­lel­laan pie­ni hin­ta­e­tu.

Hin­ta ei kui­ten­kaan ole ai­na­kaan enää ny­ky­ään Oc­ta­vi­an os­ta­vien yk­kös­va­lin­tak­ri­tee­ri, sil­lä sen myy­vin moot­to­ri­vaih­to­eh­to on 184-he­vos­voi­mai­nen 2.0 TDI, sport­ti­nen RS-mal­li myy to­del­la hy­vin, kak­si kol­mes­ta va­lit­see au­toon­sa DSG-au­to­maa­tin, ja vain 20 pro­sent­tia pää­tyy kah­teen alim­paan va­rus­te­ta­soon (Ac­ti­ve ja Am­bi­ti­on).

Oc­ta­via on Ško­dal­le to­del­la tär­keä mal­li, ja Oc­ta­via Com­bi oli vii­me vuon­na Eu­roo­pan myy­dyin far­ma­ri­au­to. Oc­ta­vi­aa on val­mis­tet­tu yli vii­si mil­joo­naa kap­pa­let­ta, ja niis­tä yli 70 000 on myy­ty Suo­meen. Oc­ta­via oli meil­lä vii­me vuon­na pait­si sel­väs­ti re­kis­te­röi­dyin au­to­mal­li myös yri­ty­sau­to­kau­pan yk­kös­mal­li.

Va­lot kah­dek­si

Vuon­na 2013 esi­tel­ty kol­man­nen su­ku­pol­ven Škoda Oc­ta­via on nyt mal­li-ikän­sä puo­li­vä­lis­sä, jo­ten sen oli ai­ka uu­dis­tua. Äk­ki­vil­kai­sul­la face-lif­tat­tu Oc­ta­via näyt­tää ul­koi­ses­ti lä­hes pois­tu­mas­sa ole­val­ta mal­lil­ta – ja niin­hän on tar­koi­tus­kin, his­to­ri­aan siir­ty­väs­tä mal­lis­ta ei ha­lu­ta teh­dä his­to­ri­al­li­sen nä­köis­tä.

Škoda Oc­ta­vi­an il­me on kui­ten­kin täy­sin uu­si. Škoda ei ole tä­hän­kään as­ti kik­kail­lut va­loum­pi­oi­den muo­toi­lul­la, ja Oc­ta­vi­an koh­dal­la on otet­tu lä­hes taka-as­ke­lei­ta – va­lot ovat var­sin vaa­ti­mat­to­man nä­köi­set.

Škoda Octavian suurin kosketusnäyttö kasvoi 9,2-tuumaiseksi.

Škoda Octavian suurin kosketusnäyttö kasvoi 9,2-tuumaiseksi.

Pekka Virtanen

Ajo- ja kau­ko­va­lo ovat tä­hän saak­ka ol­leet sa­mas­sa va­lo­yk­si­kös­sä – ku­ten ne ovat ylei­ses­ti lä­hes kai­kis­sa ny­ky­au­tois­sa – mut­ta nyt Ško­dal­la on läh­det­ty omil­le de­sign-lin­joil­le ja ero­tet­tu va­lot omik­si ele­men­teik­si. Mo­lem­pien va­lo­yk­si­köi­den ala­lai­das­sa on ka­pea led-huo­mi­o­va­lo­vit­ja – tä­hän saak­ka vit­ja oli yk­si­o­sai­nen.

Kah­des­sa alim­mas­sa va­rus­te­lus­sa on edel­leen­kin ha­lo­gee­ni­va­lot, mut­ta pa­rem­mis­sa va­rus­te­ta­sois­sa (Style, L&K, RS ja Scout) on ajo­ti­lan­tei­siin so­peu­tu­vat täys-led-va­lot. On­ko se, et­tä kse­non­va­lot on kor­vat­tu led-tek­nii­kal­la, nä­ke­mi­sen kan­na­ta hyvä vai huo­no asia, jää näh­tä­väk­si.

Tut­ka ai­em­paa pa­rem­mas­sa pai­kas­sa

Ko­ne­pel­lin jat­kee­na ole­van pys­ty­ri­voi­te­tun mas­kin kes­kel­lä on nyt um­pi­nai­nen alue, joka kät­kee taak­seen tut­kan. Mas­kin ul­ko­nä­kö ja­kaa mie­li­pi­tei­tä. Eh­kä Škoda-logo oli­si kan­nat­ta­nut pu­dot­taa ko­ne­pel­lis­tä mas­kiin ja lait­taa tut­ka sen taak­se. Uu­dis­tu­nees­sa Gol­fis­sa tut­ka on VW-lo­gon ta­ka­na, mut­ta Volks­wa­ge­nil­la logo oli en­tuu­des­taan mas­kin kes­kel­lä.

Joka ta­pauk­ses­sa kal­liin tut­kan siir­tä­mi­nen pois pus­ku­rin ala­puo­li­ses­ta hu­na­ja­ken­no­mas­kis­ta on ter­ve­tul­lut uu­dis­tus. Al­haal­la ole­va tut­ka on al­tis vau­ri­oi­tu­maan var­sin­kin tal­vel­la, kun nok­ka aje­taan ta­hal­laan tai ta­hat­to­mas­ti kiin­ni lu­mi­penk­kaan tai tör­mä­tään lu­mi­paak­kuun. Tut­kan vau­ri­oi­tu­mi­nen on kui­ten­kin huo­mat­ta­vas­ti epä­to­den­nä­köi­sem­pää kuin sen jää­ty­mi­nen tai peit­ty­mi­nen lu­meen – uu­si paik­ka vä­hen­tää var­muu­del­la tätä on­gel­maa.

Škoda Octavian tutka on nyt rekisterikilven yläpuolella olevan mustan levyn alla. 2-osaiseksi muuttuneiden valojen kaukovaloyksiköt ovat kiinni maskissa. Noin sentin pituuskasvu johtuu puskurien uusista muodoista.

Škoda Octavian tutka on nyt rekisterikilven yläpuolella olevan mustan levyn alla. 2-osaiseksi muuttuneiden valojen kaukovaloyksiköt ovat kiinni maskissa. Noin sentin pituuskasvu johtuu puskurien uusista muodoista.

Pekka Virtanen

Ta­ka­pus­ku­ria on uu­dis­tet­tu, ja ta­ka­va­lo­jen ul­ko­nä­kö on muut­tu­nut led-alu­ei­den osal­ta, mut­ta osa toi­min­nois­ta hoi­de­taan edel­leen­kin heh­ku­lan­ka­polt­ti­moil­la.

Pien­tä pre­miu­mia

Ko­rin pi­tuus­kas­vu – LB-mo­ni­käyt­tö­mal­li +11 mm ja Com­bi-far­ma­ri +8 mm – joh­tuu pus­ku­rei­hin teh­dyis­tä muu­tok­sis­ta. Ak­se­li­vä­li (2 686 mm) ja ti­lat ovat täy­sin en­ti­sel­lään, eli sekä edes­sä et­tä ta­ka­na on mu­ka­vas­ti ti­laa. Škoda Oc­ta­via on ti­la­va per­he­au­to, jon­ka kul­jet­ta­jan pai­kal­la viih­tyy.

Se­da­nia muis­tut­ta­vas­sa mo­ni­käyt­tö­mal­lis­sa on aa­vis­tuk­sen ma­ta­lam­mat ta­ka­o­vet kuin far­kus­sa, mut­ta muu­ten ta­ka­ti­lat ovat pien­tä kor­keu­se­roa lu­kuun ot­ta­mat­ta ident­ti­set. Ta­ka­pen­kil­lä on rei­lus­ti pol­vi­ti­laa, ja ken­gät mah­tu­vat hy­vin edes­sä ole­van is­tui­men al­le. Mo­lem­mis­sa ko­ri­mal­leis­sa on rei­lun ko­koi­nen ta­va­ra­ti­la. Com­bin ta­va­ra­ti­la on laa­jen­net­tu­na ta­sa­poh­jai­nen, mut­ta mo­ni­käyt­tö­mal­lis­sa no­jat ei­vät kaa­du kon­tin poh­jan ta­sal­le.

Škoda Octavian etupenkit ja -tilat ovat hyvät. Seisontajarru on edelleenkin mekaaninen.

Škoda Octavian etupenkit ja -tilat ovat hyvät. Seisontajarru on edelleenkin mekaaninen.

Pekka Virtanen

Mat­kus­ta­mo on ai­em­paa pre­mium-hen­ki­sem­pi, sil­lä pin­ta­ma­te­ri­aa­lit ovat pa­ran­tu­neet. Style-ta­sos­ta al­ka­en ovi­pa­nee­leis­sa on väri- ja kirk­kaus­sää­det­tä­vät led-tun­nel­ma­va­lot. Pe­rus­va­rus­te­lua lu­kuun ot­ta­mat­ta Škoda Oc­ta­vi­as­sa on nyt läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä. Ra­tis­sa on var­sin vä­hän kyt­ki­miä, jo­ten sii­hen mah­tui­si va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men käyt­tö­kyt­ki­met – nyt krui­sea oh­ja­taan ra­tin ta­ka­na pii­los­sa ole­vas­ta viik­ses­tä.

Isom­mat näy­töt

Pyö­reil­lä mit­ta­reil­la to­teu­tet­tu mit­ta­ris­to on sel­keä ja tyy­lik­kään nä­köi­nen. Mi­ta­lin kään­tö­puo­li on se, et­tä val­koi­set nu­me­rot ei­vät näy kai­kis­sa ti­lan­teis­sa yh­tä hy­vin har­maal­ta poh­jal­ta kuin pe­rin­tei­sel­tä mus­tal­ta alus­tal­ta.Mo­ni­toi­mi­näy­tön lu­et­ta­vuut­ta on pa­ran­net­tu kas­vat­ta­mal­la sen ko­koa. Pie­nin­tä näyt­töä lu­kuun ot­ta­mat­ta näyt­tö on kir­kas­la­si­nen, ei­kä ra­di­os­sa ole enää kier­ret­tä­viä sää­ti­miä.

Ac­ti­ves­sa on siir­ryt­ty 5:stä 6,5 tuu­maan, ja val­ta­o­sas­sa mal­leis­ta ole­van Bo­le­ro-au­di­o­jär­jes­tel­män koko on kas­va­nut 6,5:stä 8-tuu­mai­sek­si. Myös Amund­sen-na­vi­gaat­to­ri on nyt 8-tuu­mai­nen, ja sii­nä on au­ton si­sä­ti­lat kat­ta­va lan­ga­ton lä­hi­verk­ko, jo­hon voi yh­dis­tää jopa kah­dek­san mo­bii­li­lai­tet­ta.

Huip­pu­ta­soa edus­taa 9,2-tuu­mai­sek­si kas­va­nut Co­lum­bus-jär­jes­tel­mä, joka on va­ki­o­na L&K:ssa. Iso näyt­tö on erit­täin lu­et­ta­va ja so­pi­van kos­ke­tus­herk­kä, mut­ta ele­oh­jaus­ta Ško­daan ei vie­lä saa.

 Google Earth -navigaattorikuva uudella 9,2-tuumaisella kosketusnäytöllä.

Google Earth -navigaattorikuva uudella 9,2-tuumaisella kosketusnäytöllä.

Pekka Virtanen

Eri­lai­set lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut ovat pää­sään­töi­ses­ti li­sä­va­rus­tei­ta. On­li­ne-mo­bii­li­pal­ve­lut mah­dol­lis­ta­vat muun mu­as­sa il­ma­ku­va­tyyp­pi­sen Goog­le Earth -na­vi­gaat­to­ri­näy­tön. In­fo­tain­ment On­li­ne -toi­min­not an­ta­vat tie­toa ja viih­det­tä, ja Care Con­nect -toi­min­not mah­dol­lis­ta­vat kul­jet­ta­jan avus­ta­mi­sen ja au­ton tie­tyt etä­käy­töt.

Škoda Oc­ta­vi­aan saa­ta­vat vii­si uut­ta avus­tin­jär­jes­tel­mää puut­tu­vat pe­rus­va­rus­te­lus­ta. Ja­lan­kul­ki­joi­den tun­nis­tuk­sel­la va­rus­tet­tu au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä on va­ki­o­na Am­bi­ti­on-ta­sos­ta al­ka­en, mut­ta sii­tä­kin puut­tuu kais­tan­vaih­to­va­roi­tin ja pe­ruu­tus­va­roi­tin. Li­sä­va­rus­te­lis­tal­ta Oc­ta­via-mal­lis­ton hui­pul­le on tu­los­sa 245-he­vos­vo­mai­nen RS 245.

2.0 TDI 4x4 DSG

Oc­ta­vi­an ajet­ta­vuu­des­sa tai oh­jauk­ses­sa ei ole ol­lut va­lit­ta­mis­ta, ei­kä ajo­käy­tös­tä ai­na­kaan huo­non­na se, et­tä taka-ak­se­lin rai­de­le­veys on kas­va­nut mal­lis­ta riip­pu­en 20–30 mil­liä. Mu­kau­tu­va DCC-alus­tan­sää­tö­jär­jes­tel­mä mak­saa va­rus­te­ta­sos­ta riip­pu­en 900–1 500 eu­roa.

Moot­to­ri­tar­jon­nan muo­dos­taa kol­me TSI-ben­sii­ni­moot­to­ria (1.0 116 hv, 1.4 150 hv ja 1.8 180 hv), kol­me TDI-tur­bo­die­se­liä (1.6 116 hv ja 2.0 150 hv ja 184 hv) ja bio-/maa­kaa­su­mal­li 1.4 TSI CNG (110 hv). Li­säk­si tar­jol­le tu­lee 245-he­vos­voi­mai­nen Oc­ta­via RS 245, joka on 15 hv te­hok­kaam­pi kuin te­hok­kain nyky-RS.

Octaviassa on taksiluokan takatilat.

Octaviassa on taksiluokan takatilat.

Pekka Virtanen

Ben­sii­ni- ja die­sel­mal­le­ja myy­dään Suo­mes­sa ta­sa­tah­tiin. RS 245:n li­säk­si ai­noa moot­to­ri­muu­tos on 1,6-lit­rai­sen die­se­lin pie­ni 4 kW:n te­hon kas­vu. 5-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu­na pie­nin die­sel ei an­ta­nut it­ses­tään ko­vin mai­rit­te­le­vaa ku­vaa – vä­li­tyk­set so­pi­vat huo­nos­ti moot­to­rin luon­tee­seen – mut­ta kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti häi­vyt­tä­nee tätä on­gel­maa.

Yleen­sä­kin DSG:n va­lit­see kak­si kol­mes­ta suo­ma­lai­ses­ta Škoda Oc­ta­vi­an os­ta­jas­ta. Mel­koi­nen myyn­ti­mal­li on 2.0 TDI 4x4 DSG. Suo­ma­lais­ten suo­sik­ki­mal­li myy­kin te­hol­la ja va­rus­teil­la, sil­lä 184-he­vos­voi­mai­nen 2.0 TDI on suo­si­tuin moot­to­ri, ja lä­hes joka kol­man­nen Oc­ta­vi­an va­rus­te­ta­so on RS tai Scout. 

 Infotainment Online -toiminnot antavat tietoa ja viihdettä myös suomeksi.

Infotainment Online -toiminnot antavat tietoa ja viihdettä myös suomeksi.

Pekka Virtanen

Mikä är­syt­tää ja miel­lyt­tää?

Miel­lyt­tää: Ko­ko­nai­suus. Škoda Oc­ta­via on help­po ajet­ta­va, ti­la­va ja hy­vin va­rus­tel­tu per­he­au­to.

Är­syt­tää: Mit­ta­ris­to. Ana­lo­gi­set mit­ta­rit ovat hy­vän nä­köi­set ja sel­ke­ät, mut­ta val­koi­set nu­me­rot huk­ku­vat tie­tyis­sä ti­lan­teis­sa har­maa­seen poh­jaan.

Yl­lät­tää: Ky­syn­tä. Suo­ma­lai­set os­ta­vat hy­vin va­rus­tel­tu­ja ja te­hok­kai­ta Oc­ta­vi­oi­ta, ei­vät pe­rus­mal­le­ja.

Yh­teen­ve­to: Hy­väk­si to­det­tu suo­sik­ki­mal­li on uu­dis­tu­nut hiu­kan ai­em­paa pa­rem­mak­si. Škoda Oc­ta­vi­an il­me ja­kaa mie­li­pi­tei­tä, mut­ta ai­na­kin tut­ka on ai­em­paa pa­rem­mas­sa pai­kas­sa. Ti­lat ovat hy­vät, va­rus­te­tar­jon­ta mo­ni­puo­li­nen ja moot­to­ri­tar­jon­ta riit­tä­vän laa­ja.

Täh­det: 4 

Škoda Oc­ta­via Com­bi 2.0 TDI 184 4x4 RS DSG

Moot­to­ri: R4, tur­bo, 1968 cm3, 135 kW (184 hv)/3500–4000 r/min, 380 Nm/1750–3250 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky: 0−100 km/h 7,2 s, huip­pu­no­peus 226 km/h

Ku­lu­tus: 4,9 l/100 km, die­sel CO2-pääs­töt 129 g/km

Voi­man­siir­to: A6 (DSG), ne­li­ve­to

Mi­tat: p. 4667, l. 1814, k. 1463 mm, ak­se­li­vä­li 2680 mm, oma­mas­sa 1485 kg, kan­ta­vuus 558 kg, ve­to­mas­sa 1800/730 kg, ta­va­ra­ti­la 610–1740 l, tank­ki 55 l

Hin­ta: 39 306 eu­roa

Pek­ka Vir­ta­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

Koti ja keittiö

Näin sisustat keltaisella

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

Hifimaailma

RIAA kuudessa osassa

Hifimaailma

CD on paras

Koti ja keittiö

Kaisa Kuokka: ”Joulu on loma pimeyden keskellä”

Hifimaailma

Mytekin versio THX-kuulo­ke­vah­vis­ti­mesta 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

Koti ja keittiö

Näin sisustat keltaisella

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot

Auto Bild.Uutiset
29.1.2016
Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot

Auto Bild.Uutiset
29.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot

Auto Bild.Uutiset
29.1.2016
Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Pitkä konepelti, tavaratilan luukun puuttuminen, tuplapakoputket keskellä ja konseptin nimi viittaavat kaikki alkuperäiseen Opel GT:hen.

Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot

Auto Bild.Uutiset
29.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.