Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Audi Q4 e-tron -mallin ennakkomyynti alkaa kevään aikana.

Audi Q4 e-tron -mallin ennakkomyynti alkaa kevään aikana.

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee tänä vuonna vauhdilla kompaktin Audi Q4 e-tron SUV:n ja urheilullisen Audi e-tron GT:n tullessa markkinoille.

Auto Bild.Uutiset
19.1.2021

Au­di tar­jo­aa nyt mah­dol­li­suu­den en­nak­ko­va­ra­ta mo­lem­pia täys­säh­köi­siä mal­le­ja – sa­man­kal­tai­ses­ti kuin en­sim­mäi­sen Au­din täys­säh­kö­au­ton Au­di e-tro­nin saa­vut­tua Suo­meen.

Nyt asi­ak­kail­la on siis mah­dol­li­suus en­nak­ko­va­ra­ta oma au­ton­sa Suo­mes­sa. En­nak­ko­va­raus on täy­sin mak­su­ton, ei­kä se ole myös­kään si­to­va, vaan sen voi pe­rua ha­lu­tes­saan mil­loin ta­han­sa.

Te­ke­mäl­lä en­nak­ko­va­rauk­sen net­ti­lo­mak­keel­la saa asi­a­kas mah­dol­li­suu­den ti­la­ta uu­den Au­di Q4 e-tron tai Au­di e-tron GT -täys­säh­kö­au­ton en­sim­mäis­ten jou­kos­sa, kun var­si­nai­nen en­nak­ko­myyn­ti al­kaa.

Mo­lem­pien mal­lien en­sim­mäi­set asi­a­kas­toi­mi­tuk­set ajoit­tu­vat lop­pu­ke­sään. Au­di Q4 e-tron val­mis­te­taan Zwic­kaun teh­taal­la ja Au­di e-tron GT puo­les­taan Au­din Böl­lin­ger Hö­fen teh­taal­la Nec­kar­sul­mis­sa.

Au­di e-tron GT -mal­lin en­nak­ko­myyn­ti aloi­te­taan vuo­den 2021 en­sim­mäi­sen kvar­taa­lin ai­ka­na ja Au­di Q4 e-tron -mal­lin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa ke­vään ai­ka­na.

Au­din uu­sien täys­säh­kö­au­to­mal­lien myyn­nin al­ka­es­sa asi­ak­kaan va­lit­se­ma jäl­leen­myy­jä on asi­ak­kaa­seen yh­tey­des­sä, jol­loin asi­a­kas päät­tää min­kä Au­di-jäl­leen­myy­jän kans­sa ha­lu­aa os­to­so­pi­muk­sen suh­teen ede­tä.

Sen jäl­keen en­nak­ko­va­raa­jil­la on 2 viik­koa ai­kaa teh­dä ti­laus­so­pi­mus en­nen kuin mui­den­kin asi­ak­kai­den ti­lauk­sia ale­taan syöt­tä­mään ti­laus­jär­jes­tel­mään.

Au­to­jen tuo­tan­to­mää­rä on ra­jat­tu, jo­ten en­nak­ko­va­raa­jat var­mis­ta­vat saa­van­sa au­ton en­sim­mäis­ten jou­kos­sa Suo­mes­sa, ja toi­mi­tu­sai­ka on näin mah­dol­li­sim­man ly­hyt.

Täys­säh­köis­ten Au­di Q4 e-tron ja Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­to­jen en­nak­ko­va­rauk­seen ja omi­nai­suuk­siin on mah­dol­li­suus tu­tus­tua myös oheis­ten link­kien kaut­ta:

Au­di Q4 e-tron: https://www.au­di.fi/fi/web/fi/mo­dels/tron/q4-e-tron-en­nak­ko­va­raus.html

Au­di e-tron GT: https://www.au­di.fi/fi/web/fi/mo­dels/tron/e-tron-gt-en­nak­ko­va­raus.html

Kom­pak­ti Au­di Q4 e-tron -kon­sep­ti­au­to

Au­di tuo tänä vuon­na mark­ki­noil­le sekä Au­di Q4 e-tron et­tä Q4 Sport­back e-tron -täys­säh­kö­au­tot. Tek­ni­ses­tä nä­kö­kul­mas­ta kat­sot­tu­na ne ovat ident­ti­set mut­ta au­to­jen muo­toa kat­sot­ta­es­sa, mo­lem­mil­la on omat tun­nu­so­mai­set piir­teen­sä.

Au­din en­sim­mäi­nen kom­pak­tin ko­ko­luo­kan SUV-mal­li Au­di Q4 e-tron en­sie­si­tel­lään ke­vääl­lä ja en­sim­mäi­set au­tot saa­pu­vat Suo­meen ke­säl­lä 2021.

Tuo­te­lin­jan toi­nen mal­li SUV-Coupé, Au­di Q4 Sport­back e-tron, tu­lee myyn­tiin vuo­den toi­sel­la vuo­si­puo­lis­kol­la ja saa­puu Suo­meen lop­pu­vuo­des­ta 2021.

Au­di Q4 -täys­säh­kö­au­to­mal­lien mi­tat ovat lä­hes ident­ti­set: le­veys 4,60 met­riä ja kor­keus 1,60 met­riä – Sport­back-ver­sio on yh­den sent­ti­met­rin pi­dem­pi ja ma­ta­lam­pi. Mo­lem­pien mal­lien le­veys on 1,90 met­riä ja ak­se­li­vä­li 2,77 met­riä.

Mo­lem­mis­sa mal­leis­sa kak­si säh­kö­moot­to­ria tuot­ta­vat 225 kW:n ko­ko­nais­te­hon. Au­dil­le tyy­pil­li­seen ta­paan qu­at­t­ro-ne­li­ve­to ja­kaa voi­maa pyö­ril­le.

Eri­no­mai­sen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­män vuok­si mo­lem­mat Au­di Q4-mal­lit kiih­ty­vät 0–100 km/h vain 6,3 se­kun­nis­sa. Huip­pu­no­peus on ra­joi­tet­tu 180 km/h.

Iso 82 kWh:n ak­ku on si­joi­tet­tu lat­ti­an al­le ak­se­lei­den vä­liin. Ne­li­ve­toi­sis­sa Au­di Q4 - mal­leis­sa toi­min­ta­mat­ka on yli 450 km, joka aset­taa luok­kaan­sa uu­det stan­dar­dit (WLTP). Ta­ka­ve­toi­set mal­li­ver­si­ot tar­jo­a­vat toi­min­ta­mat­kaa jopa yli 500 km (WLTP).

Au­di Q4 Sport­back e-tron -kon­sep­ti­au­ton tek­no­lo­gia pe­rus­tuu MEB- alus­ta­ra­ken­tee­seen ja se tar­jo­aa laa­jan va­li­koi­man eri ve­to­ta­po­ja ja te­ho­ta­so­ja.

Au­di Q4 Sport­back e-tron qu­at­t­ro -kon­sep­ti­au­to on täys­säh­kö­au­ton ur­hei­lul­li­nen ver­sio. Sekä etu- et­tä taka-ak­se­lil­la on säh­kö­moot­to­ri.

Ak­se­lei­den vä­lil­lä ei ole me­kaa­nis­ta yh­teyt­tä. Sen si­jaan säh­köi­nen voi­man­ja­ko pi­tää huo­len sii­tä, et­tä vään­tö ja­kau­tuu op­ti­maa­li­ses­ti sin­ne mis­sä sitä tar­vi­taan, ja te­kee sen vain se­kun­nin mur­to-osis­sa.

Taka-ak­se­lin säh­kö­moot­to­rin teho on 150 kW ja se tuot­taa vään­töä 310 Nm; edes­sä ole­van säh­kö­moot­to­rin teho on 75 kW ja vään­tö 150 Nm. Ko­ko­nais­te­hon ol­les­sa 225 kW.

Ak­kua voi la­da­ta enim­mil­lään 125 kW:n te­hol­la. Au­ton voi la­da­ta tyh­jäs­tä 80 % va­rauk­seen noin 30 mi­nuu­tis­sa. Kor­ke­a­jän­ni­te­ak­ku on si­joi­tet­tu op­ti­maa­li­ses­ti au­ton mit­ta­suh­teet huo­mi­oon ot­ta­en, ja se si­jait­see ak­se­lien vä­lis­sä mat­kus­ta­mon al­la. Ak­ku pai­naa 510 kg.

Al­hai­ses­ta il­man­vas­tuk­ses­ta (0,26 Cd) hie­nos­tu­nee­seen jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­toon, Au­di Q4 Sport­back e-tron käyt­tää jo­kai­sen mah­dol­li­suu­den op­ti­moi­dak­seen toi­min­ta­mat­kaa.

Säh­kö­moot­to­rien ja akun yh­dis­tet­ty läm­mön­hal­lin­ta, sekä läm­pö­pump­pu myö­tä­vai­kut­ta­vat myös toi­min­ta­mat­kaan.

Ur­hei­lul­li­nen Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­to

Uu­si täys­säh­köi­nen GT-mal­li seu­raa Au­di e-tro­nin ja Au­di e-tron Sport­bac­kin ja­lan­jäl­jis­sä. Ur­hei­lul­li­nen Au­di e-tron GT en­sie­si­tel­lään hel­mi­kuus­sa 2021 ja Suo­meen Au­di e-tron GT saa­puu ke­säl­lä 2021.

Ma­ta­la, le­veä ja pit­kä ak­se­li­vä­li – klas­si­sen Gran Tu­ris­mon mit­ta­suh­teet. Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­tos­sa nämä mer­kit­se­vät 4,96 met­rin pi­tuut­ta, 1,96 met­rin le­veyt­tä ja 1,38 met­rin kor­keut­ta.

Urheilullinen Audi e-tron GT ensiesitellään helmikuussa 2021 ja Suomeen Audi e-tron GT saapuu kesällä 2021.

Urheilullinen Audi e-tron GT ensiesitellään helmikuussa 2021 ja Suomeen Audi e-tron GT saapuu kesällä 2021.

Ne­li­o­vi­sen coupé-mal­lin ke­vyt­ra­ken­ne­tek­no­lo­gi­aa hyö­dyn­tä­väs­sä ko­ris­sa on yh­dis­tet­ty eri­lai­sia ma­te­ri­aa­le­ja. Kat­to-osa on esi­mer­kik­si val­mis­tet­tu hii­li­kui­dus­ta sekä alu­mii­nis­ta ja sen tu­kie­le­men­tit ovat eri­kois­lu­jaa te­räs­tä.

Au­di e-tron GT -kon­sep­tin si­sä­ti­lat tar­jo­a­vat suu­ren an­nok­sen jo­ka­päi­väis­tä käy­tet­tä­vyyt­tä sekä eri­no­mai­sen laa­tu­vai­ku­tel­man.

Kes­ki­kon­so­li ja suu­ri kos­ke­tus­näyt­tö sekä oven ja mit­ta­ris­ton ke­hys­ten muo­dos­ta­mat lin­jat ke­hys­tä­vät kul­jet­ta­jan työ­pis­teen, jo­hon er­go­no­mi­ses­ti si­joi­te­tut hal­lin­ta­lait­teet ja in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mä liit­tä­vät aja­jan.

Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta näyt­töi­hin eri­lai­sia nä­ky­miä, mu­kaan lu­kien vir­tu­aa­li­set mit­ta­ri­näy­töt, help­po­lu­kui­set na­vi­goin­ti­kar­tat jäl­jel­lä ole­van toi­min­ta­mat­kan tie­doil­la sekä eri­lai­set mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män va­li­kot. Toi­min­to­ja oh­ja­taan kos­ke­tus­pa­laut­teel­la va­rus­te­tul­la kos­ke­tus­näy­töl­lä.

Säh­kö­au­ton ra­ken­teen ja kom­pak­tien säh­kö­moot­to­rei­den an­si­os­ta Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­tos­sa on kak­si ta­va­ra­ti­laa.

Suu­ri ta­ka­ta­va­ra­ti­la tar­jo­aa jopa 450 lit­raa mat­ka­ta­va­ra­ka­pa­si­teet­tia. Ko­ne­pel­lin al­ta löy­tyy vie­lä 100 lit­raa li­sää ti­laa.

Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­ton 434 kW:n (590 hv) jär­jes­tel­mä­te­ho on vai­kut­ta­va to­dis­te täys­säh­kö­au­ton po­ten­ti­aa­lis­ta. Eril­li­set säh­kö­moot­to­rit on asen­net­tu etu- ja taka-ak­se­leil­le. Ne vä­lit­tä­vät moot­to­rei­den voi­man maan­tie­hen kaik­kien nel­jän ve­tä­vän pyö­rän kaut­ta – Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­to on ai­to qu­at­t­ro.

Säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to on erit­täin tark­ka, kos­ka ak­se­lei­den vä­lil­lä ei ole me­kaa­nis­ta yh­teyt­tä. Elekt­ro­ni­nen oh­jaus­jär­jes­tel­mä koor­di­noi ve­toa sekä etu- ja taka-ak­se­lei­den et­tä oi­ke­an- ja va­sem­man­puo­lei­sen pyö­rän vä­lil­lä.

Au­ton sar­ja­tuo­tan­to­ver­sio tul­lee kiih­ty­mään 0–100 km/h noin 3,5 se­kun­nis­sa ja 200 km/h hie­man yli 12 se­kun­nis­sa. Huip­pu­no­peus on ra­joi­tet­tu 240 km/h mak­si­maa­li­sen toi­min­ta­mat­kan saa­vut­ta­mi­sek­si.

Omi­nai­suus, jo­hon kil­pai­li­jat ei­vät pys­ty, on voi­ma­lin­jan koko kiih­ty­vyys­po­ten­ti­aa­lin hyö­dyn­tä­mi­nen lu­kui­sia ker­to­ja pe­räk­käin.

Auton sarjatuotantoversio tullee kiihtymään 0–100 km/h noin 3,5 sekunnissa ja 200 km/h hieman yli 12 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 240 km/h maksimaalisen toimintamatkan saavuttamiseksi.

Auton sarjatuotantoversio tullee kiihtymään 0–100 km/h noin 3,5 sekunnissa ja 200 km/h hieman yli 12 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 240 km/h maksimaalisen toimintamatkan saavuttamiseksi.

Sii­nä mis­sä muis­sa au­tois­sa kuu­me­ne­mi­nen joh­tai­si yli­kuor­mi­tuk­seen, Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­to pys­tyy hyö­dyn­tä­mään hie­nos­tu­neen jääh­dy­tys­jär­jes­tel­män­sä an­si­os­ta akus­ton ja mo­lem­pien moot­to­rei­den täy­den ka­pa­si­tee­tin.

Kon­sep­ti­au­ton toi­min­ta­mat­ka on uu­den WLTP-stan­dar­din mu­kai­ses­ti yli 400 ki­lo­met­riä. Tar­vit­ta­va käyt­tö­e­ner­gia saa­daan lat­ti­an al­le si­joi­te­tus­ta yli 90 kWh:n li­tium-io­ni­a­kus­ta, joka lit­te­än muo­toi­lun­sa an­si­os­ta ulot­tuu etu­ak­se­lil­ta taka-ak­se­lil­le.

Ne­li­pyö­rä­oh­jauk­sen an­si­os­ta au­to on täy­del­li­nen yh­dis­tel­mä ur­hei­lu­au­to­mais­ta ket­te­ryyt­tä ja eri­no­mais­ta suun­ta­va­kaut­ta.

Jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to­jär­jes­tel­mä li­sää Au­din täys­säh­kö­au­to­jen toi­min­ta­mat­kaa jopa 30 pro­sent­tia. Re­ku­pe­raa­ti­o­jär­jes­tel­mä si­säl­tää kak­si säh­kö­moot­to­ria ja säh­kö­hyd­rau­li­ses­ti in­teg­roi­dun jar­ru­jen oh­jaus­jär­jes­tel­män.

Jär­jes­tel­mä yh­dis­tää eri­lai­sia tal­tee­not­to­ti­lo­ja: ma­nu­aa­li­nen rul­laus­re­ku­pe­raa­tio oh­jaus­pyö­rän vaih­teen­va­lit­si­mis­ta, au­to­maat­ti­nen rul­laus­re­ku­pe­raa­tio en­na­koi­van ta­lou­del­li­suu­sa­vus­ti­men avul­la ja jar­ru­tus­re­ku­pe­raa­tio peh­me­äl­lä siir­ty­mäl­lä säh­köi­sen ja hyd­rau­li­sen hi­das­tuk­sen vä­lil­lä.

Ai­na 0,3 g:n hi­das­tu­vuu­teen saak­ka Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­to jar­rut­taa vain säh­kö­moot­to­reil­la. Tämä kat­taa yli 90 pro­sent­tia kai­kis­ta hi­das­tuk­sis­ta.

Ak­kua la­da­taan käy­tän­nös­sä siis kai­kis­sa nor­maa­leis­sa jar­ru­tus­ti­lan­teis­sa. Pyö­rien jar­ru­ja tar­vi­taan vain sil­loin, kun kul­jet­ta­ja hi­das­taa yli 0,3 g:n voi­mal­la jar­ru­pol­jin­ta käyt­tä­en.

Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­tos­sa käy­te­tään huip­pu­ta­son ke­raa­mi­sia jar­ru­le­vy­jä, jot­ka toi­mi­vat myös tois­tu­vis­sa ra­juis­sa jar­ru­tuk­sis­sa jar­ru­tus­te­hon kär­si­mät­tä.

Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­ton ak­ku voi­daan la­da­ta use­am­mal­la eri ta­val­la: au­ton etuo­sas­sa va­sem­mal­la si­jait­se­van kan­nen al­le kiin­ni­tet­tä­väl­lä kaa­pe­lil­la tai lan­gat­to­mal­la Au­di Wi­re­less Char­ging -jär­jes­tel­mäl­lä, jos­sa on kiin­te­äs­ti py­sä­köin­ti­pai­kan al­le asen­net­tu la­taus­le­vy.

Lan­gat­to­man la­tauk­sen vaih­tu­va mag­neet­ti­kent­tä muo­dos­taa au­ton poh­jaan in­teg­roi­tuun se­kun­dää­ri­kää­miin jän­nit­teen il­man kos­ke­tus­ta. 11 kW:n la­tauk­sel­la Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­ton ak­ku voi­daan la­da­ta täy­teen mu­ka­vas­ti yön ai­ka­na.

La­taus­kaa­pe­lil­la la­taa­mi­nen on huo­mat­ta­vas­ti no­pe­am­paa, sil­lä ne­li­o­vi­nen coupé on va­rus­tet­tu 800 vol­tin jär­jes­tel­mäl­lä. Tämä ly­hen­tää la­tau­sai­kaa mer­kit­tä­väs­ti ver­rat­tu­na ny­kyi­siin käy­tös­sä ole­viin jär­jes­tel­miin.

Akun la­taus 80 pro­sent­tiin sen ka­pa­si­tee­tis­ta kes­tää noin 20 mi­nuut­tia tar­jo­ten jäl­leen yli 320 km toi­min­ta­mat­kaa (WLTP). Au­di e-tron GT -kon­sep­ti­au­toa voi­daan la­da­ta myös la­taus­pis­teis­sä al­hai­sem­mil­la jän­nit­teil­lä, jo­ten käy­tet­tä­vis­sä on koko ta­val­li­nen la­taus­ver­kos­to.

Au­di Q4 e-tro­nin ja Au­di e-tron GT:n tek­ni­set tie­dot kos­ke­vat kon­sep­ti­au­to­ja ja sar­ja­tuo­tan­to­au­to­jen lo­pul­li­set tie­dot vah­vis­te­taan en­sie­sit­te­ly­jen yh­tey­des­sä.

Au­di-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

 Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Kahluusyvyys jopa 820 mm: Tämä 4x4 on maailman rankin pikkubussi!

Auto Bild.Uutiset
31.7.2020
 Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Kahluusyvyys jopa 820 mm: Tämä 4x4 on maailman rankin pikkubussi!

Auto Bild.Uutiset
31.7.2020
Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Uusi McLaren 765LT -superauto: Pirelli kehitti mallia varten räätälöidyn renkaan

Auto Bild.Superautot
2.10.2020
Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Uusi McLaren 765LT -superauto: Pirelli kehitti mallia varten räätälöidyn renkaan

Auto Bild.Superautot
2.10.2020
Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Volvo P1800 Cyan: 426 hevosvoimaa ja ykkösvaihde takavasemmalla!

Auto Bild.Klassikot
12.11.2020
Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Volvo P1800 Cyan: 426 hevosvoimaa ja ykkösvaihde takavasemmalla!

Auto Bild.Klassikot
12.11.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Wankel-moottorinen Mazda RX-3: Täyttää 50 vuotta!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Omassa makuuhuoneessa kuin hotellissa

Koti ja keittiö

Ilo ja hyöty irti pakkaspäivistä

Hifimaailma

Hifiä stuodi­oam­mat­ti­lai­sille

Hifimaailma

Supravoxilta ensimmäinen vahvistin  

Koti ja keittiö

10 valintaa tyylitietoisille kissoille ja koirille

Hifimaailma

Piegan uusi lähtötason kaiutin

Hifimaailma

BØRRESENin Z-sarjan huippukaiutin markkinoille

Hifimaailma

Focalilta uusi ylelli­syys­kuuloke

Hifimaailma

Burson Audio Funkilla tuulella 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

Koituvatko poikkeukselliset sääolot auton kuolemaksi?

Sveitsissä nähdään VW up! -facelift sekä BUDD-e -konseptiauto

Nopean italialaismerkin odotettu katumaasturi lanseerataan Genèvessä

Volvo lanseeraa auton jossa ei ole avainta

Pilkington upottaa näytön suoraan ajoneuvon lasiin – taustalla suomalainen kehitystyö

UUTTA

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Omassa makuuhuoneessa kuin hotellissa

Koti ja keittiö

Ilo ja hyöty irti pakkaspäivistä

Hifimaailma

Hifiä stuodi­oam­mat­ti­lai­sille

Hifimaailma

Supravoxilta ensimmäinen vahvistin  

Koti ja keittiö

10 valintaa tyylitietoisille kissoille ja koirille

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.