Uuden C-sarjan Suomen-hinnasto julkaistaan kevään aikana, ja malliston lanseeraus tapahtuu tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä.
Mercedes-Benz
Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti
Mercedes-Benzin C-sarja oli viime vuosikymmenellä Mercedes-Benzin myydyin automalli. Vuonna 2014 esiteltyjä C-sarjan sedan- ja farmarimalleja myytiin yli 2,5 miljoonaa kappaletta.
Kaikkiaan C-sarjan autoja on myyty yli 10,5 miljoonaa vuodesta 1982 lähtien.
Sedan ja farmari ovat edeltäjiään kookkaammat. Etu- että takamatkustajat hyötyvät malliuudistuksen myötä kasvaneista tiloista. Sedan-mallin koripituus on kasvanut 65 mm ja farmarimallin 49 mm sekä akseliväli 25 milliä. Takamatkustajan jalkatila on 21 milliä pidempi kuin ennen.
Kasvanut akseliväli on tuonut lisää pituutta myös molempien mallien tavaratiloihin. Molempien korimallien tavaratila on nyt myös ladattavissa hybridimalleissa tasainen.
Kaikki mallit on sähköistetty. Tarjolle tulevat 4. sukupolven bensiini- ja diesellataushybridit, joiden molempien toimintamatka on 100 km (WLTP). Jos auto ei ole ladattava hybridi, se on kevythybridi (48V) – myös diesel.
Neljännen sukupolven akuston kapasiteetti on 25,4 kWh, ja akustossa on sisäänrakennettu jäähdytysjärjestelmä. Akku voidaan nopealla DC-tasavirtalaturilla ladata täyteen 30 minuutissa. Vaihtovirtalatausta varten autossa on entistä tehokkaampi 11 kW sisäinen latauslaite. Täydennyksenä on lisävarusteena saatavissa myös 55 kW:n DC-laturi.
PIH-mallien taka-akselin ilmajousitus on vakio, ja etuakseliston rakenne on kaikissa malleissa uusi. 4Matic-nelivetoa on kehitetty edelleen.
Mercedes-Benz
Digital Light -valoumpion valokeila heijastetaan ja ohjataan 1,3 miljoonan mikropeilin avulla. Valojen yhteisresoluutio on näin yli 2,6 miljoonaa pikseliä. Digital Light -valojärjestelmä on lisävaruste. Järjestelmä lisää ajoturvallisuutta heijastamalla tien pintaan ohjausviivoja ja -symboleja sekä animaatioita (markkina-alueen tieliikennelainsäädäntö huomioon ottaen).
Kääntöympyrä pienentyy 43 senttiä alle 11-metriseksi, jos autossa on lisävarusteinen nelipyöräohjaus. Taka-akselin kääntökulma on 2,5 astetta. Nelipyöräohjauksen kanssa ohjausvälitys on nopea; 2,1 kierrosta laidasta laitaan.
Täysin uusi MRA2-perusrakenne
Uusi C-sarja käyttää täysin uutta MRA2-perusrakennetta. Sen ansiosta hybridiakuston ja tavaratilan suhteen ei ole ollut tarvetta tehdä kompromisseja. MRA2 täyttää myös kaikki tiedossa olevat tulevaisuuden törmäysturvallisuusmääräykset.
3 miljoonaa testikilometriä
Uuden C-sarjan tuotekehityksen aikana on ajettu yhteensä 3 miljoonaa testikilometriä.
Autossa on uusi toisen sukupolven MBUX-käyttöjärjestelmä – sama, joka juuri esiteltiin S-sarjassa. Keskellä on iso kosketusnäyttö, joka on myös kallistettu kuusi astetta kuljettajaan päin.
Tarjolla vain sähköistettyjä moottorivaihtoehtoja
Uusi C-sarja on ensimmäinen Mercedes-Benz-malli, jonka moottorivalikoima on täysin sähköistetty. Moottoripaletti sisältää modulaarisen FAME-tuoteperheen (Family of Modular Engines) nelisylinterisiä kevyt- ja lataushybridivaihtoehtoja.
Sekä diesel- että bensiinimoottoreissa hyödynnetään turboahtamisen lisäksi 9-portaiseen vaihteistoon integroitua ISG-käynnistysgeneraattoria. Tämä toisen sukupolven ns. Mild Hybrid -ratkaisu takaa polttomoottorin sähköisen avustamisen liikkeelle lähdöissä ja matalalla kierroslukualueella ajettaessa.
ISG 2.0 perustuu 48 voltin sähköjärjestelmään, jonka ansiosta auto voi lipua tasanopeudella polttomoottori sammutettuna, saa lisävoimaa kiihdytyksiin ja hyödyntää hidastus- ja jarrutusenergiaa polttoaineen säästämiseksi.
Mercedes-Benz
Polttomoottori sammuu ja käynnistyy välittömästi ja huomaamattomasti ajotilanteiden vaihdellessa. Tyhjäkäynnillä ISG-generaattorin ja polttomoottorin saumaton yhteistyö takaa ennen kokemattoman tasaisen ja äänettömän käyntiäänen.
Yksi C-sarjassa debytoivista voimanlähteistä on nelisylinterinen M 254 -bensiinimoottori, jolle ISG-generaattori takaa 15 kW (20 hv) lisätehon ja 200 Nm:n hetkellisen lisäväännön.
Tähän moottoriin Mercedes-Benz on ensi kertaa koonnut yhteen kaikki 4- ja 6-sylinteristen FAME-moottoriperheen bensiini- ja dieselmoottoreissa hyödynnetyt innovaatiot: Formulamoottoreita varten kehitetyn Nanoslide-sylinteripinnoitteen, Conicshape-”trumpettihoonauksen” ja välittömästi moottoriin kylkeen asennetun pakokaasujen puhdistusjärjestelmän.
Uuden C-sarjan bensiinimoottoriset vaihtoehdot ovat (sedan + farmari): C 180, C 200, C 200 4Matic, C 300 ja C 300 4Matic. Dieselmallit ovat C 220 d ja C 300 d. Automaattinen 9G-Tronic-vaihteisto – jota on edelleen kehitetty ISG-generaattorin vaatimuksia varten – on vakiovaruste kaikissa C-sarjan moottorivaihtoehdoissa.
Manuaalivaihteisto jää malliuudistuksen myötä pois C-sarjan tuotannosta.
Lataushybridit yltävät 100 kilometrin toimintamatkaan sähköllä
Myöhemmin C-sarjan lanseerauksen jälkeen markkinoille tulevat myös ladattavat plug-in-hybridivaihtoehdot, jotka edustavat jo Daimlerin kirjoissa tämän tekniikan 4. sukupolvea.
C-sarjan ladattava bensiinihybridimalli perustuu M 254 -moottorin kaksilitraiseen versioon, johon sähkömoottori tuo 95 kW (129 hv) lisätehon. Sähköllä voi ajaa jopa 100 kilometriä. Mallistoon tulee kuulumaan myös sedan- ja farmarimallien dieselhybridiversiot.
Mercedes-Benz
Hybridien uusi korkeajännitejärjestelmä on entistä kompaktimpi ja voimakkaampi, mutta samalla korkeajänniteliitäntöjen määrä on vähentynyt merkittävästi.
Tehoelektroniikan integrointi vaihteistoon pienentää tilantarvetta ja yksinkertaistaa asennusprosessia auton valmistuksessa. Järjestelmän entistä korkeampi jännite lisää tehoa, mutta ei sähkökaapelien paksuutta.
Sähkömoottorin 440 Nm:n huippuvääntö on käytettävissä välittömästi käynnistyksen jälkeen ja tekee auton käsittelystä erityisen vaivatonta vaihtuvissa liikennetilanteissa. Täysi sähkön lisäteho on käytettävissä 140 kilometrin tuntinopeuteen saakka, jonka jälkeen lisätehon määrä alkaa loivasti laskea.
C-sarjan lataushybridien korkeajänniteakku on Mercedes-Benzin itse kehittämä 4. sukupolven virtalähde. Se koostuu 96 kennosta, jotka on asennettu koteloonsa ikään kuin ”taskuiksi”.
Akun kapasiteetti on 25,4 kWh, mikä takaa jopa 100 kilometrin sähköisen toimintamatkan.
Korkean energiatiheyden takaamiseksi akussa on sisään rakennettu jäähdytys-ja lämmitysjärjestelmä. Akun lämmönhallintajärjestelmä on riippumaton matkustamon ilmastointijärjestelmän toiminnasta. Tämä takaa akun toiminnan sekä kylmissä että kuumissa olosuhteissa ja nopean lataamisen pikalatureista tasavirralla (DC).
Jopa täysin tyhjentyneen akun voi ladata noin 30 minuutissa lisävarusteena saatavalla 55 kW:n DC-laturilla. Vakiovarusteena on 11 kW laturi (markkinasta riippuen), joka mahdollistaa kolmivaiheisen latauksen sekä julkisesta että kotiasenteisesta Wallbox-latauslaitteesta.
Toisin kuin edeltävässä C-sarjan hybridimallissa, akku on sijoitettu korirakenteeseen siten, että tavaratilaan ei enää jää kynnystä. Tämä helpottaa tavaratilan käyttöä ja koko tilan hyödyntämistä selvästi – erityisesti farmarimallissa, jonka tavaratilan lattian pituus on kasvanut 63 milliä 1043 milliin.
Korkeiden esineiden ja kassien lastaaminen onnistuu entistä helpommin, sillä farmarimallin tavaratilan korkeus on lisääntynyt 150 millillä 732 millimetriin. Edelliseen Plug-in- hybridimalliin verrattuna tavaratila on kasvanut sedanissa 45 litralla 360 litraan.
Farmarimallissa tilaa on (selkänojat kaadettuina) 40 litraa enemmän eli 1375 litraa. Ladattavan hybridin yhteydessä kummassakin korimallissa on vakiovarusteena ilmajousitus ja taka-akseliston tasonsäätö. Tavaratilan lastauskorkeus on hieman matalampi kuin aikaisemmin.
Entistä laadukkaampi sisätilavaikutelma
C-sarjan dynaamista ulkonäköä luonnehtivat lyhyt etuylitys, pitkä akseliväli, urheilullinen konepellin muotoilu kaaripokkauksineen sekä tuulilasin ja matkustamon siirtäminen taaksepäin klassisen ”cab-backward design” -muotoilufilosofian mukaisesti.
Pintojen veistosmainen muotoilu luo erityisen valoleikin kylkiin, vaikka leikkauslinjat on pelkistetty minimiin. Farmarimallissa moderni kattolinja korostaa yhdessä kaltevan takalasin kanssa auton urheilullista luonnetta ilman, että auton monikäyttöisyys kärsii.
Urheilullisen ilmeen muita tunnusmerkkejä ovat leveä raideväli ja aivan korin ulkopintojen tasalle ulottuvat, modernisti muotoillut vanteet (koot 17-19 tuumaa).
Matkustamon muotoilussa, materiaaleissa ja laatuvaikutelmassa mittapuuna on ollut uusi S-sarja ratkaisuineen. Kojelauta on jaettu selkeästi ylä- ja alaosaan: siipiprofiilia muistuttavassa yläosassa on uusitut ilmasuuttimet, jotka tuovat mieleen lentokoneiden moottorit, ja alaosaa hallitsevat runsaat somiste-elementtipinnat.
Keskikonsolin somiste-elementtipinta jatkuu tyylikkäästi ja katkeamatta kojelautaan. Mittaristo sekä keskinäyttö on kallistettu 6 astetta kuljettajan suuntaan. Kuljettajan LCD-näytön koko on joko 10,25 tuumaa (26 cm) tai 12,3 tuumaa (31,2 cm).
LCD-keskinäyttö on peruskoossa 9,5-tuumainen (24,1 cm), mutta valinnaisvarusteena auto voidaan varustaa myös 11,9-tuumaisella (30,2 cm) keskinäytöllä.
S-sarjan tapaan uudessa C-sarjassa hyödynnetään toisen sukupolven MBUX-käyttöjärjestelmää, mikä takaa matkustajille entistä älykkäämmän ja digitaalisemman käyttöympäristön.
Auton eri hyöty- ja mukavuustoimintojen ohjaus on helppoa kirkkaiden LCD-näyttöjen avulla, ja näyttöjen tarjoama informaatio on järjestetty helposti omaksuttavaksi ja ymmärrettäväksi. Näytöissä on kolme esitystyyliä (hillitty, urheilullinen, klassinen) ja kolme päävalikkoa (navigointi, avustimet, huolto).
Mukavuusvarusteet: monia yksityiskohtia parannettu edelleen
Etuistuinten lisävarusteista hierontatoimintoa on laajennettu ja se ulottuu nyt koko selän alueelle: kahdeksan selkänojaan sijoitettua ilmatyynyä pitää huolen aiempaa paremmasta syvyysvaikutuksesta.
Kuljettajan istuimella on lisäksi mahdollisuus värinähierontaan, jota varten istuimeen on sijoitettu neljä värinämoottoria. Ensi kertaa C-sarjan sedaniin ja farmariin on saatavana istuinlämmitys takaistuimelle.
Nelipyöräohjaus ja Digital Light -ajovalot
C-sarja on erityisen ketterä ja helppo käsitellä lisävarusteena saatavan nelipyöräohjauksen ja etuakselin entistä nopeamman ohjausvälityksen ansiosta.
Taka-akselin kääntökulma on 2,5 astetta, mikä pienentää kääntöympyrää 43 sentillä 10,64 metriin. Nelipyöräohjauksen kanssa ohjausvälitys on nopea; 2,1 kierrosta laidasta laitaan.
Alle 60 km/h nopeuksissa takapyörät kääntyvät eri suuntaan kuin etupyörät, ja pysäköidessä 2,5 astetta eri suuntaan kuin etuakseli. Tämä ominaisuus ”lyhentää” akseliväliä, jolloin auto on entistä helpommin liikuteltava ja käsiteltävä.
Yli 60 km/h tuntinopeuksissa takapyörät kääntyvät enimmillään 2,5 astetta samaan suuntaan kuin etupyörät. Tämä virtuaalinen akselivälin ”pidennys” vakauttaa auton käsittelyä ja parantaa turvallisuutta kovemmissa nopeuksissa, nopeissa kaistanvaihdoissa ja äkillisissä liikennetilanteissa.
C-sarjassa on vakiovarusteena LED High Performance -valojärjestelmä. S-sarjasta tuttu Digital Light -ajovaloteknologia on saatavana lisävarusteena.
Tämä teknologia mahdollistaa täysin uudenlaiset valotoiminnot – esimerkiksi ajoratamerkintöjen ja varoitussymbolien heijastamisen tien pintaan (markkina-aleen tyyppihyväksynnästä riippuen). Digital Light -valoumpiossa on moduuli, joka koostuu kolmesta äärimmäisen tehokkaasta LED-valosta.
Niiden lähettämä valo heijastetaan ja suunnataan 1,3 miljoonan mikropeilin avulla. Valojen yhteisresoluutio on näin ollen yli 2,6 miljoonaa pikseliä.
Uuden C-sarjan Suomen-hinnasto julkaistaan kevään aikana, ja malliston lanseeraus tapahtuu tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä.
Uuden C-sarjan mitat ovat:
Sedan Edeltäjä Ero mm Farmari Edeltäjä Ero mm
Ulkomitat mm
Pituus 4751 4686 (+65) 4751 4702 (+49)
Leveys 1820 1810 (+10) 1820 1810 (+10)
Leveys (ml. peilit) 2033 2020 (+13) 2033 2020 (+13)
Korkeus 1438 1447 (–9) 14551 1462 (–7)
Akseliväli 2865 2840 (+25) 2865 2840 (+25)
Raideväli, edessä2 1582 1563 (+19) 1582 1563 (+19)
Raideväli, takana2 1594 1546 (+48) 1594 1546 (+48)
Sisämitat mm
Pääntila edessä 1041 1039 (+2) 1046 1046 (0)
Pääntila takana3 955/952 942/942 (+13/+10) 991/985 986/974 (+5/+11)
Jalkatila, edessä 1059 1059 (0) 1059 1059 (0)
Jalkatila, takana 914 893 (+21) 914 893 (+21)
Kyynärtila, edessä 1476 1454 (+22) 1476 1454 (+22)
Kyynärtila, takana 1477 1462 (+15) 1477 1462 (+15)
Hartiatila, edessä 1430 1404 (+26) 1430 1404 (+26)
Hartiatila, takana 1411 1398 (+13) 1411 1398 (+13)
Tavaratila VDA (l) 455 455 (0) 490–1510 460–1480 (+30/+30)
[1] Sis. kattokaiteet
2 Koon 225/50 R 17 renkailla
3 Ilman kattoluukkua / kattoluukun kanssa
Mercedes-Benz -lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.
Kia
Kia
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!
Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl
Uusi Renault Express Van: Sai ennakkomyyntihinnat
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi
Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia
Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen
Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu
Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena
Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet
KOEAJOT
Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu
Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi
Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa
Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää
Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa
Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava
Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava
Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin
Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Paluu juurille ja opettajan uranvaihto: Keltainen puutalo on nyt koti ja työpaikka
Luxmanin vuoro juhlia
Dac taulukosta
Harman ennustaa
Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti
Vapise soundbar
eSseCin kelluvat laitealustat
Hurmaavat juhlat -lehti on ilmestynyt!
Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu: "Pidän leikkisästä tyylistä, kammoan tylsyyttä"
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan
Nyt on kiire, jos haluaa supermielenkiintoisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?
Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena
Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!
Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta
Audi esittelee quattro ultra -nelivetojärjestelmän
Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa
Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016
Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen superharvinaisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!
Suomi-elokuvan myyttinen avoautoharvinaisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?
UUTTA
Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!
Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl
Uusi Renault Express Van: Sai ennakkomyyntihinnat
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
KOEAJOT
Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu
Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi
Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa
Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää
5 VUOTTA SITTEN...
Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan
Nyt on kiire, jos haluaa supermielenkiintoisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?
Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena
Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!
Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!
Uusi Renault Express Van: Sai ennakkomyyntihinnat
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi
Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen
Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena
Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa
Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa
Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa
Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan
LUETUIMMAT
Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa
BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta
Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää
Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena
Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella
Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi
Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan
Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa
Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia
Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarrutussuorituskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.