Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uuden C-sarjan Suomen-hinnasto julkaistaan kevään aikana, ja malliston lanseeraus tapahtuu tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä.

Uuden C-sarjan Suomen-hinnasto julkaistaan kevään aikana, ja malliston lanseeraus tapahtuu tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

Mercedes-Benzin C-sarja oli viime vuosikymmenellä Mercedes-Benzin myydyin automalli. Vuonna 2014 esiteltyjä C-sarjan sedan- ja farmarimalleja myytiin yli 2,5 miljoonaa kappaletta.

Auto Bild.Uutiset
24.2.2021

Kaik­ki­aan C-sar­jan au­to­ja on myy­ty yli 10,5 mil­joo­naa vuo­des­ta 1982 läh­tien.

Se­dan ja far­ma­ri ovat edel­tä­ji­ään kook­kaam­mat. Etu- et­tä ta­ka­mat­kus­ta­jat hyö­ty­vät mal­liu­u­dis­tuk­sen myö­tä kas­va­neis­ta ti­lois­ta. Se­dan-mal­lin ko­ri­pi­tuus on kas­va­nut 65 mm ja far­ma­ri­mal­lin 49 mm sekä ak­se­li­vä­li 25 mil­liä. Ta­ka­mat­kus­ta­jan jal­ka­ti­la on 21 mil­liä pi­dem­pi kuin en­nen.

Kas­va­nut ak­se­li­vä­li on tuo­nut li­sää pi­tuut­ta myös mo­lem­pien mal­lien ta­va­ra­ti­loi­hin. Mo­lem­pien ko­ri­mal­lien ta­va­ra­ti­la on nyt myös la­dat­ta­vis­sa hyb­ri­di­mal­leis­sa ta­sai­nen.

Kaik­ki mal­lit on säh­köis­tet­ty. Tar­jol­le tu­le­vat 4. su­ku­pol­ven ben­sii­ni- ja die­sel­la­taus­hyb­ri­dit, joi­den mo­lem­pien toi­min­ta­mat­ka on 100 km (WLTP). Jos au­to ei ole la­dat­ta­va hyb­ri­di, se on ke­vyt­hyb­ri­di (48V) – myös die­sel.

Nel­jän­nen su­ku­pol­ven akus­ton ka­pa­si­teet­ti on 25,4 kWh, ja akus­tos­sa on si­sään­ra­ken­net­tu jääh­dy­tys­jär­jes­tel­mä. Ak­ku voi­daan no­pe­al­la DC-ta­sa­vir­ta­la­tu­ril­la la­da­ta täy­teen 30 mi­nuu­tis­sa. Vaih­to­vir­ta­la­taus­ta var­ten au­tos­sa on en­tis­tä te­hok­kaam­pi 11 kW si­säi­nen la­taus­lai­te. Täy­den­nyk­se­nä on li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vis­sa myös 55 kW:n DC-la­tu­ri.

PIH-mal­lien taka-ak­se­lin il­ma­jou­si­tus on va­kio, ja etu­ak­se­lis­ton ra­ken­ne on kai­kis­sa mal­leis­sa uu­si. 4Ma­tic-ne­li­ve­toa on ke­hi­tet­ty edel­leen.

Mercedes-Benz

Di­gi­tal Light -va­loum­pi­on va­lo­kei­la hei­jas­te­taan ja oh­ja­taan 1,3 mil­joo­nan mik­ro­pei­lin avul­la. Va­lo­jen yh­teis­re­so­luu­tio on näin yli 2,6 mil­joo­naa pik­se­liä. Di­gi­tal Light -va­lo­jär­jes­tel­mä on li­sä­va­rus­te. Jär­jes­tel­mä li­sää ajo­tur­val­li­suut­ta hei­jas­ta­mal­la tien pin­taan oh­jaus­vii­vo­ja ja -sym­bo­le­ja sekä ani­maa­ti­oi­ta (mark­ki­na-alu­een tie­lii­ken­ne­lain­sää­dän­tö huo­mi­oon ot­ta­en).

Kään­töym­py­rä pie­nen­tyy 43 sent­tiä al­le 11-met­ri­sek­si, jos au­tos­sa on li­sä­va­rus­tei­nen ne­li­pyö­rä­oh­jaus. Taka-ak­se­lin kään­tö­kul­ma on 2,5 as­tet­ta. Ne­li­pyö­rä­oh­jauk­sen kans­sa oh­jaus­vä­li­tys on no­pea; 2,1 kier­ros­ta lai­das­ta lai­taan.

Täy­sin uu­si MRA2-pe­rus­ra­ken­ne

Uu­si C-sar­ja käyt­tää täy­sin uut­ta MRA2-pe­rus­ra­ken­net­ta. Sen an­si­os­ta hyb­ri­di­a­kus­ton ja ta­va­ra­ti­lan suh­teen ei ole ol­lut tar­vet­ta teh­dä komp­ro­mis­se­ja. MRA2 täyt­tää myös kaik­ki tie­dos­sa ole­vat tu­le­vai­suu­den tör­mäys­tur­val­li­suus­mää­räyk­set.

3 mil­joo­naa tes­ti­ki­lo­met­riä

Uu­den C-sar­jan tuo­te­ke­hi­tyk­sen ai­ka­na on ajet­tu yh­teen­sä 3 mil­joo­naa tes­ti­ki­lo­met­riä.

Au­tos­sa on uu­si toi­sen su­ku­pol­ven MBUX-käyt­tö­jär­jes­tel­mä – sama, joka juu­ri esi­tel­tiin S-sar­jas­sa. Kes­kel­lä on iso kos­ke­tus­näyt­tö, joka on myös kal­lis­tet­tu kuu­si as­tet­ta kul­jet­ta­jaan päin.

Tar­jol­la vain säh­köis­tet­ty­jä moot­to­ri­vaih­to­eh­to­ja

Uu­si C-sar­ja on en­sim­mäi­nen Mer­ce­des-Benz-mal­li, jon­ka moot­to­ri­va­li­koi­ma on täy­sin säh­köis­tet­ty. Moot­to­ri­pa­let­ti si­säl­tää mo­du­laa­ri­sen FAME-tuo­te­per­heen (Fa­mi­ly of Mo­du­lar En­gi­nes) ne­li­sy­lin­te­ri­siä ke­vyt- ja la­taus­hyb­ri­di­vaih­to­eh­to­ja.

Sekä die­sel- et­tä ben­sii­ni­moot­to­reis­sa hyö­dyn­ne­tään tur­bo­ah­ta­mi­sen li­säk­si 9-por­tai­seen vaih­teis­toon in­teg­roi­tua ISG-käyn­nis­tys­ge­ne­raat­to­ria. Tämä toi­sen su­ku­pol­ven ns. Mild Hyb­rid -rat­kai­su ta­kaa polt­to­moot­to­rin säh­köi­sen avus­ta­mi­sen liik­keel­le läh­döis­sä ja ma­ta­lal­la kier­ros­lu­ku­a­lu­eel­la ajet­ta­es­sa.

ISG 2.0 pe­rus­tuu 48 vol­tin säh­kö­jär­jes­tel­mään, jon­ka an­si­os­ta au­to voi li­pua ta­sa­no­peu­del­la polt­to­moot­to­ri sam­mu­tet­tu­na, saa li­sä­voi­maa kiih­dy­tyk­siin ja hyö­dyn­tää hi­das­tus- ja jar­ru­tu­se­ner­gi­aa polt­to­ai­neen sääs­tä­mi­sek­si.

Mercedes-Benz

Polt­to­moot­to­ri sam­muu ja käyn­nis­tyy vä­lit­tö­mäs­ti ja huo­maa­mat­to­mas­ti ajo­ti­lan­tei­den vaih­del­les­sa. Tyh­jä­käyn­nil­lä ISG-ge­ne­raat­to­rin ja polt­to­moot­to­rin sau­ma­ton yh­teis­työ ta­kaa en­nen ko­ke­mat­to­man ta­sai­sen ja ää­net­tö­män käyn­ti­ää­nen.

Yk­si C-sar­jas­sa de­by­toi­vis­ta voi­man­läh­teis­tä on ne­li­sy­lin­te­ri­nen M 254 -ben­sii­ni­moot­to­ri, jol­le ISG-ge­ne­raat­to­ri ta­kaa 15 kW (20 hv) li­sä­te­hon ja 200 Nm:n het­kel­li­sen li­sä­vään­nön.

Tä­hän moot­to­riin Mer­ce­des-Benz on en­si ker­taa koon­nut yh­teen kaik­ki 4- ja 6-sy­lin­te­ris­ten FAME-moot­to­ri­per­heen ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­reis­sa hyö­dyn­ne­tyt in­no­vaa­ti­ot: For­mu­la­moot­to­rei­ta var­ten ke­hi­te­tyn Na­nos­li­de-sy­lin­te­ri­pin­noit­teen, Co­nics­ha­pe-”trum­pet­ti­hoo­nauk­sen” ja vä­lit­tö­mäs­ti moot­to­riin kyl­keen asen­ne­tun pa­ko­kaa­su­jen puh­dis­tus­jär­jes­tel­män.

Uu­den C-sar­jan ben­sii­ni­moot­to­ri­set vaih­to­eh­dot ovat (se­dan + far­ma­ri): C 180, C 200, C 200 4Ma­tic, C 300 ja C 300 4Ma­tic. Die­sel­mal­lit ovat C 220 d ja C 300 d. Au­to­maat­ti­nen 9G-Tro­nic-vaih­teis­to – jota on edel­leen ke­hi­tet­ty ISG-ge­ne­raat­to­rin vaa­ti­muk­sia var­ten – on va­ki­o­va­rus­te kai­kis­sa C-sar­jan moot­to­ri­vaih­to­eh­dois­sa.

Ma­nu­aa­li­vaih­teis­to jää mal­liu­u­dis­tuk­sen myö­tä pois C-sar­jan tuo­tan­nos­ta.

La­taus­hyb­ri­dit yl­tä­vät 100 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kaan säh­köl­lä

Myö­hem­min C-sar­jan lan­see­rauk­sen jäl­keen mark­ki­noil­le tu­le­vat myös la­dat­ta­vat plug-in-hyb­ri­di­vaih­to­eh­dot, jot­ka edus­ta­vat jo Daim­le­rin kir­jois­sa tä­män tek­nii­kan 4. su­ku­pol­vea.

C-sar­jan la­dat­ta­va ben­sii­ni­hyb­ri­di­mal­li pe­rus­tuu M 254 -moot­to­rin kak­si­lit­rai­seen ver­si­oon, jo­hon säh­kö­moot­to­ri tuo 95 kW (129 hv) li­sä­te­hon. Säh­köl­lä voi ajaa jopa 100 ki­lo­met­riä. Mal­lis­toon tu­lee kuu­lu­maan myös se­dan- ja far­ma­ri­mal­lien die­sel­hyb­ri­di­ver­si­ot.

Mercedes-Benz

Hyb­ri­dien uu­si kor­ke­a­jän­ni­te­jär­jes­tel­mä on en­tis­tä kom­pak­tim­pi ja voi­mak­kaam­pi, mut­ta sa­mal­la kor­ke­a­jän­ni­te­lii­tän­tö­jen mää­rä on vä­hen­ty­nyt mer­kit­tä­väs­ti.

Te­ho­e­lekt­ro­nii­kan in­teg­roin­ti vaih­teis­toon pie­nen­tää ti­lan­tar­vet­ta ja yk­sin­ker­tais­taa asen­nusp­ro­ses­sia au­ton val­mis­tuk­ses­sa. Jär­jes­tel­män en­tis­tä kor­ke­am­pi jän­ni­te li­sää te­hoa, mut­ta ei säh­kö­kaa­pe­lien pak­suut­ta.

Säh­kö­moot­to­rin 440 Nm:n huip­pu­vään­tö on käy­tet­tä­vis­sä vä­lit­tö­mäs­ti käyn­nis­tyk­sen jäl­keen ja te­kee au­ton kä­sit­te­lys­tä eri­tyi­sen vai­va­ton­ta vaih­tu­vis­sa lii­ken­ne­ti­lan­teis­sa. Täy­si säh­kön li­sä­te­ho on käy­tet­tä­vis­sä 140 ki­lo­met­rin tun­ti­no­peu­teen saak­ka, jon­ka jäl­keen li­sä­te­hon mää­rä al­kaa loi­vas­ti las­kea.

C-sar­jan la­taus­hyb­ri­dien kor­ke­a­jän­ni­te­ak­ku on Mer­ce­des-Ben­zin it­se ke­hit­tä­mä 4. su­ku­pol­ven vir­ta­läh­de. Se koos­tuu 96 ken­nos­ta, jot­ka on asen­net­tu ko­te­loon­sa ikään kuin ”tas­kuik­si”.

Akun ka­pa­si­teet­ti on 25,4 kWh, mikä ta­kaa jopa 100 ki­lo­met­rin säh­köi­sen toi­min­ta­mat­kan.

Kor­ke­an ener­gi­a­ti­hey­den ta­kaa­mi­sek­si akus­sa on si­sään ra­ken­net­tu jääh­dy­tys-ja läm­mi­tys­jär­jes­tel­mä. Akun läm­mön­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä on riip­pu­ma­ton mat­kus­ta­mon il­mas­toin­ti­jär­jes­tel­män toi­min­nas­ta. Tämä ta­kaa akun toi­min­nan sekä kyl­mis­sä et­tä kuu­mis­sa olo­suh­teis­sa ja no­pe­an la­taa­mi­sen pi­ka­la­tu­reis­ta ta­sa­vir­ral­la (DC).

Jopa täy­sin tyh­jen­ty­neen akun voi la­da­ta noin 30 mi­nuu­tis­sa li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­val­la 55 kW:n DC-la­tu­ril­la. Va­ki­o­va­rus­tee­na on 11 kW la­tu­ri (mark­ki­nas­ta riip­pu­en), joka mah­dol­lis­taa kol­mi­vai­hei­sen la­tauk­sen sekä jul­ki­ses­ta et­tä ko­ti­a­sen­tei­ses­ta Wal­l­box-la­taus­lait­tees­ta.

Toi­sin kuin edel­tä­väs­sä C-sar­jan hyb­ri­di­mal­lis­sa, ak­ku on si­joi­tet­tu ko­ri­ra­ken­tee­seen si­ten, et­tä ta­va­ra­ti­laan ei enää jää kyn­nys­tä. Tämä hel­pot­taa ta­va­ra­ti­lan käyt­töä ja koko ti­lan hyö­dyn­tä­mis­tä sel­väs­ti – eri­tyi­ses­ti far­ma­ri­mal­lis­sa, jon­ka ta­va­ra­ti­lan lat­ti­an pi­tuus on kas­va­nut 63 mil­liä 1043 mil­liin.

Kor­kei­den esi­nei­den ja kas­sien las­taa­mi­nen on­nis­tuu en­tis­tä hel­pom­min, sil­lä far­ma­ri­mal­lin ta­va­ra­ti­lan kor­keus on li­sään­ty­nyt 150 mil­lil­lä 732 mil­li­met­riin. Edel­li­seen Plug-in- hyb­ri­di­mal­liin ver­rat­tu­na ta­va­ra­ti­la on kas­va­nut se­da­nis­sa 45 lit­ral­la 360 lit­raan.

Far­ma­ri­mal­lis­sa ti­laa on (sel­kä­no­jat kaa­det­tui­na) 40 lit­raa enem­män eli 1375 lit­raa. La­dat­ta­van hyb­ri­din yh­tey­des­sä kum­mas­sa­kin ko­ri­mal­lis­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na il­ma­jou­si­tus ja taka-ak­se­lis­ton ta­son­sää­tö. Ta­va­ra­ti­lan las­taus­kor­keus on hie­man ma­ta­lam­pi kuin ai­kai­sem­min.

En­tis­tä laa­duk­kaam­pi si­sä­ti­la­vai­ku­tel­ma

C-sar­jan dy­naa­mis­ta ul­ko­nä­köä luon­neh­ti­vat ly­hyt etu­y­li­tys, pit­kä ak­se­li­vä­li, ur­hei­lul­li­nen ko­ne­pel­lin muo­toi­lu kaa­ri­pok­kauk­si­neen sekä tuu­li­la­sin ja mat­kus­ta­mon siir­tä­mi­nen taak­se­päin klas­si­sen ”cab-back­ward de­sign” -muo­toi­lu­fi­lo­so­fi­an mu­kai­ses­ti.

Pin­to­jen veis­tos­mai­nen muo­toi­lu luo eri­tyi­sen va­lo­lei­kin kyl­kiin, vaik­ka leik­kaus­lin­jat on pel­kis­tet­ty mi­ni­miin. Far­ma­ri­mal­lis­sa mo­der­ni kat­to­lin­ja ko­ros­taa yh­des­sä kal­te­van ta­ka­la­sin kans­sa au­ton ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta il­man, et­tä au­ton mo­ni­käyt­töi­syys kär­sii.

Ur­hei­lul­li­sen il­meen mui­ta tun­nus­merk­ke­jä ovat le­veä rai­de­vä­li ja ai­van ko­rin ul­ko­pin­to­jen ta­sal­le ulot­tu­vat, mo­der­nis­ti muo­toil­lut van­teet (koot 17-19 tuu­maa).

Mat­kus­ta­mon muo­toi­lus­sa, ma­te­ri­aa­leis­sa ja laa­tu­vai­ku­tel­mas­sa mit­ta­puu­na on ol­lut uu­si S-sar­ja rat­kai­sui­neen. Ko­je­lau­ta on ja­et­tu sel­ke­äs­ti ylä- ja ala­o­saan: sii­pip­ro­fii­lia muis­tut­ta­vas­sa ylä­o­sas­sa on uu­si­tut il­ma­suut­ti­met, jot­ka tuo­vat mie­leen len­to­ko­nei­den moot­to­rit, ja ala­o­saa hal­lit­se­vat run­saat so­mis­te-ele­ment­ti­pin­nat.

Kes­ki­kon­so­lin so­mis­te-ele­ment­ti­pin­ta jat­kuu tyy­lik­kääs­ti ja kat­ke­a­mat­ta ko­je­lau­taan. Mit­ta­ris­to sekä kes­ki­näyt­tö on kal­lis­tet­tu 6 as­tet­ta kul­jet­ta­jan suun­taan. Kul­jet­ta­jan LCD-näy­tön koko on joko 10,25 tuu­maa (26 cm) tai 12,3 tuu­maa (31,2 cm).

LCD-kes­ki­näyt­tö on pe­rus­koos­sa 9,5-tuu­mai­nen (24,1 cm), mut­ta va­lin­nais­va­rus­tee­na au­to voi­daan va­rus­taa myös 11,9-tuu­mai­sel­la (30,2 cm) kes­ki­näy­töl­lä.

S-sar­jan ta­paan uu­des­sa C-sar­jas­sa hyö­dyn­ne­tään toi­sen su­ku­pol­ven MBUX-käyt­tö­jär­jes­tel­mää, mikä ta­kaa mat­kus­ta­jil­le en­tis­tä älyk­kääm­män ja di­gi­taa­li­sem­man käyt­töym­pä­ris­tön.

Au­ton eri hyö­ty- ja mu­ka­vuus­toi­min­to­jen oh­jaus on help­poa kirk­kai­den LCD-näyt­tö­jen avul­la, ja näyt­tö­jen tar­jo­a­ma in­for­maa­tio on jär­jes­tet­ty hel­pos­ti omak­sut­ta­vak­si ja ym­mär­ret­tä­väk­si. Näy­töis­sä on kol­me esi­tys­tyy­liä (hil­lit­ty, ur­hei­lul­li­nen, klas­si­nen) ja kol­me pää­va­lik­koa (na­vi­goin­ti, avus­ti­met, huol­to).

Mu­ka­vuus­va­rus­teet: mo­nia yk­si­tyis­koh­tia pa­ran­net­tu edel­leen

Etuis­tuin­ten li­sä­va­rus­teis­ta hie­ron­ta­toi­min­toa on laa­jen­net­tu ja se ulot­tuu nyt koko se­län alu­eel­le: kah­dek­san sel­kä­no­jaan si­joi­tet­tua il­ma­tyy­nyä pi­tää huo­len ai­em­paa pa­rem­mas­ta sy­vyys­vai­ku­tuk­ses­ta.

Kul­jet­ta­jan is­tui­mel­la on li­säk­si mah­dol­li­suus vä­ri­nä­hie­ron­taan, jota var­ten is­tui­meen on si­joi­tet­tu nel­jä vä­ri­nä­moot­to­ria. En­si ker­taa C-sar­jan se­da­niin ja far­ma­riin on saa­ta­va­na is­tuin­läm­mi­tys ta­kais­tui­mel­le.

Ne­li­pyö­rä­oh­jaus ja Di­gi­tal Light -ajo­va­lot

C-sar­ja on eri­tyi­sen ket­te­rä ja help­po kä­si­tel­lä li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­van ne­li­pyö­rä­oh­jauk­sen ja etu­ak­se­lin en­tis­tä no­pe­am­man oh­jaus­vä­li­tyk­sen an­si­os­ta.

Taka-ak­se­lin kään­tö­kul­ma on 2,5 as­tet­ta, mikä pie­nen­tää kään­töym­py­rää 43 sen­til­lä 10,64 met­riin. Ne­li­pyö­rä­oh­jauk­sen kans­sa oh­jaus­vä­li­tys on no­pea; 2,1 kier­ros­ta lai­das­ta lai­taan.

Al­le 60 km/h no­peuk­sis­sa ta­ka­pyö­rät kään­ty­vät eri suun­taan kuin etu­pyö­rät, ja py­sä­köi­des­sä 2,5 as­tet­ta eri suun­taan kuin etu­ak­se­li. Tämä omi­nai­suus ”ly­hen­tää” ak­se­li­vä­liä, jol­loin au­to on en­tis­tä hel­pom­min lii­ku­tel­ta­va ja kä­si­tel­tä­vä.

Yli 60 km/h tun­ti­no­peuk­sis­sa ta­ka­pyö­rät kään­ty­vät enim­mil­lään 2,5 as­tet­ta sa­maan suun­taan kuin etu­pyö­rät. Tämä vir­tu­aa­li­nen ak­se­li­vä­lin ”pi­den­nys” va­kaut­taa au­ton kä­sit­te­lyä ja pa­ran­taa tur­val­li­suut­ta ko­vem­mis­sa no­peuk­sis­sa, no­peis­sa kais­tan­vaih­dois­sa ja äkil­li­sis­sä lii­ken­ne­ti­lan­teis­sa.

C-sar­jas­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na LED High Per­for­man­ce -va­lo­jär­jes­tel­mä. S-sar­jas­ta tut­tu Di­gi­tal Light -ajo­va­lo­tek­no­lo­gia on saa­ta­va­na li­sä­va­rus­tee­na.

Tämä tek­no­lo­gia mah­dol­lis­taa täy­sin uu­den­lai­set va­lo­toi­min­not – esi­mer­kik­si ajo­ra­ta­mer­kin­tö­jen ja va­roi­tus­sym­bo­lien hei­jas­ta­mi­sen tien pin­taan (mark­ki­na-aleen tyyp­pi­hy­väk­syn­näs­tä riip­pu­en). Di­gi­tal Light -va­loum­pi­os­sa on mo­duu­li, joka koos­tuu kol­mes­ta ää­rim­mäi­sen te­hok­kaas­ta LED-va­los­ta.

Nii­den lä­het­tä­mä valo hei­jas­te­taan ja suun­na­taan 1,3 mil­joo­nan mik­ro­pei­lin avul­la. Va­lo­jen yh­teis­re­so­luu­tio on näin ol­len yli 2,6 mil­joo­naa pik­se­liä.

Uu­den C-sar­jan Suo­men-hin­nas­to jul­kais­taan ke­vään ai­ka­na, ja mal­lis­ton lan­see­raus ta­pah­tuu tä­män vuo­den kol­man­nel­la vuo­si­nel­jän­nek­sel­lä.

Uu­den C-sar­jan mi­tat ovat:

Se­dan Edel­tä­jä Ero mm Far­ma­ri Edel­tä­jä Ero mm

Ul­ko­mi­tat mm

Pi­tuus 4751 4686 (+65) 4751 4702 (+49)

Le­veys 1820 1810 (+10) 1820 1810 (+10)

Le­veys (ml. pei­lit) 2033 2020 (+13) 2033 2020 (+13)

Kor­keus 1438 1447 (–9) 14551 1462 (–7)

Ak­se­li­vä­li 2865 2840 (+25) 2865 2840 (+25)

Rai­de­vä­li, edes­sä2 1582 1563 (+19) 1582 1563 (+19)

Rai­de­vä­li, ta­ka­na2 1594 1546 (+48) 1594 1546 (+48)

Si­sä­mi­tat mm

Pään­ti­la edes­sä 1041 1039 (+2) 1046 1046 (0)

Pään­ti­la ta­ka­na3 955/952 942/942 (+13/+10) 991/985 986/974 (+5/+11)

Jal­ka­ti­la, edes­sä 1059 1059 (0) 1059 1059 (0)

Jal­ka­ti­la, ta­ka­na 914 893 (+21) 914 893 (+21)

Kyy­när­ti­la, edes­sä 1476 1454 (+22) 1476 1454 (+22)

Kyy­när­ti­la, ta­ka­na 1477 1462 (+15) 1477 1462 (+15)

Har­ti­a­ti­la, edes­sä 1430 1404 (+26) 1430 1404 (+26)

Har­ti­a­ti­la, ta­ka­na 1411 1398 (+13) 1411 1398 (+13)

Ta­va­ra­ti­la VDA (l) 455 455 (0) 490–1510 460–1480 (+30/+30)

[1] Sis. kat­to­kai­teet

2 Koon 225/50 R 17 ren­kail­la

3 Il­man kat­to­luuk­kua / kat­to­luu­kun kans­sa

Mer­ce­des-Benz -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Paluu juurille ja opettajan uranvaihto: Keltainen puutalo on nyt koti ja työpaikka

Hifimaailma

Luxmanin vuoro juhlia

Hifimaailma

Dac taulukosta

Hifimaailma

Harman ennustaa

Koti ja keittiö

Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti

Hifimaailma

Vapise soundbar 

Hifimaailma

eSseCin kelluvat laitealustat 

Koti ja keittiö

Hurmaavat juhlat -lehti on ilmestynyt!

Koti ja keittiö

Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu: "Pidän leikkisästä tyylistä, kammoan tylsyyttä"

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

Audi esittelee quattro ultra -nelive­to­jär­jes­telmän

Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa

Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016

Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen super­har­vi­naisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!

Suomi-elokuvan myyttinen avoau­to­har­vi­naisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?

UUTTA

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Paluu juurille ja opettajan uranvaihto: Keltainen puutalo on nyt koti ja työpaikka

Hifimaailma

Luxmanin vuoro juhlia

Hifimaailma

Dac taulukosta

Hifimaailma

Harman ennustaa

Koti ja keittiö

Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.