Yli sadan vuoden aikana saavutettu taito on käytetty hyväksi D-Maxin uudessa sukupolvessa, joka jatkaa vuonna 1963 ensi kerran esitellyn automallin kehityskaarta.
Täysin uusi Isuzu D-Max: Aiempaa henkilöautomaisempi
Uuden sukupolven Isuzu D-Max esitellään Suomessa vuoden 2021 alussa ja se nostaa riman pick-up markkinoilla todella korkealle. Täysin uusi D-Max on aiempaa henkilöautomaisempi, mikä tarkoittaa aivan uutta mukavuutta, ajettavuutta ja turvallisuutta.
Isuzu valmistaa ainoastaan hyötyajoneuvoja, mikä näkyy D-Maxin rakenteissa. Ne on tehty varman päälle niin, että suuret marginaalit varmistavat auton kestävyyden raskaassakin käytössä. Tästä ovat osoituksena on 5 vuoden takuu (100 000 km) sekä 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ilman kilometrirajaa.
Yli sadan vuoden aikana saavutettu taito on käytetty hyväksi D-Maxin uudessa sukupolvessa, joka jatkaa vuonna 1963 ensi kerran esitellyn automallin kehityskaarta.
Entistä lujempi
Uusi Isuzu D-Max on suunniteltu ylittämään asiakkaan odotukset. Muotoilultaan se on väkevän ja jopa aggressiivisen näköinen. Ulkonäölle on perusteita, sillä runko on entistä vahvempi. Pitkittäispalkit ovat aiempaa leveämpiä ja erillisrunkoon on lisätty yksi poikittaispalkki.
Niinpä sen vääntöjäykkyys on 20 prosenttia ja pitkittäisjäykkyys 26 prosenttia suurempi kuin ennen.
Myös kori on vahvempi, sillä siinä käytetään nyt enemmän suurlujuusterästä. Jämäkän ulkonäön lisäksi muotoilussa on otettu huomioon niin aerodynamiikka kuin kevyen liikenteen turvallisuus. Akseliväli on kolme senttiä aiempaa pidempi, mikä on käytetty ohjaamon kasvattamiseen.
Uusi Isuzu D-Max on muuttunut henkilöautomaisemmaksi, mikä tarkoittaa parempaa ergonomiaa ja kaikin tavoin mukavampaa ohjaamoa.
Ovet ovat aiempaa leveämmät, jotta autoon kulku on helpompaa.
Uusi Isuzu D-Max on muuttunut henkilöautomaisemmaksi, mikä tarkoittaa parempaa ergonomiaa ja kaikin tavoin mukavampaa ohjaamoa. Kaikki alkaa ajoasennosta, joka on helppo muokata juuri sopivaksi kasvaneiden istuimen ja ohjauspyörän säätöjen avulla.
Vankempi kori varmistaa alhaisemman melutason, minkä lisäksi myös värinöitä ja muita häiriöitä on vähennetty.
Alhaisempi polttoaineen kulutus
Polttoaineenkulutusta on vähennetty monella eri tavalla. Korin muotoilun ohella D-Maxissa on uudet 18-tuumaiset 265/60-kokoiset renkaat, joiden vierintävastus on peräti 15 prosenttia pienempi kuin aiempien ensiasennusrenkaiden. Ohjaustehostin on nyt sähköinen, mikä sekin pudottaa omalta osaltaan kulutusta.
Keulalla on iskutilavuudeltaan optimaalinen, edelleen kehitetty 1,9-litrainen turbodiesel, suurin teho on 120 kW (163 hv) ja 360 Nm vääntömomentti on käytettävissä laajalla käyntinopeusalueella.
Entistä vähäpäästöisemmässä moottorissa on paljon parannuksia, kuten vesijäähdytetty välijäähdytin, elektronisesti ohjattu ahdin ja kasvanut ruiskutuspaine.
Valittavana ovat kuusivaihteinen käsivalintainen tai kuusivaiheinen automaattivaihteisto. Molemmissa vaihteenvalitsijan liikerataa on lyhennetty ja se toimii aiempaa täsmällisemmin. Automaattivaihteistossa on uusi öljynjäähdytin ja vaihdot sujuvat nopeammin.
Olosuhteiden muuttuessa haastaviksi apuna on vakiovarusteisiin kuuluva takatasauspyörästön lukko (ei L-varustetaso).
Maastossa liikuttaessa on iloa 24 sentin maavarasta ja pienentyneestä kääntöympyrästä. Tulo- ja jättökulmat ovat suuremmat kuin ennen ja D-Maxilla voi kahlata jopa 80 senttiä syvässä vedessä.
Tien ulkopuolella pohjan tukeva suojaus on tärkeää ja D-Maxissa se kattaa myös jäähdyttimen ja välijäähdyttimen.
Maastossa liikuttaessa on iloa 24 sentin maavarasta ja pienentyneestä kääntöympyrästä. Tulo- ja jättökulmat ovat suuremmat kuin ennen ja D-Maxilla voi kahlata jopa 80 senttiä syvässä vedessä.
Taloudellisuuteen kuuluu myös kuljetuskyky, mikä on uudessa D-Maxissa huippuluokkaa. Lava on sekä Space Cabissa että Double Cabissa pidentynyt ja korkeampien laitojen ansiosta tavaraa mahtuu mukaan enemmän. Kantavuus on kaikissa versioissa yli tuhat kiloa ja perävaunumassa mahtavat 3 500 kiloa.
Monipuoliset turvajärjestelmät
Sekä passiivisessa että aktiivisessa turvallisuudessa uusi Isuzu D-Max jättää kilpailijansa kauaksi taakseen. Kaikissa varustetasoissa on vakiona monipuolinen valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä, joista osaa ei saa muihin pick-upeihin edes lisävarusteena.
Törmäystilanteessa turvallisuutta lisää kuljettajan polviturvatyyny ja sekä keskiturvatyyny etuistuimien välissä, jonka Isuzu tuo ensimmäisenä pick-upeihin. Ajossa on hyötyä alamäkihidastimesta, mäkilähtöavustimesta sekä perävaunun vakautusjärjestelmästä.
Kuljettajan apuna ovat aina törmäyksenestoavustin jalankulkija- ja pyöräilijätunnistuksella, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä, kaukovaloavustin, kaistavaroitin ja kaistavahti. Double Cab -malleissa ja Space Cab LS -malleissa on vielä kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä sekä törmäyksenestojärjestelmä. Kaikissa automaattivaihteistolla varustetuissa malleissa on myös kaistallapitoavustin.
Uudessa Isuzu D-Maxissa on lisäksi hyvä mukavuusvarustelu jo edullisimmasta perusmallista alkaen. Siihen kuuluvat muun muassa sähkösäätöiset, lämmitettävät ulkopeilit, sähkötoimiset ikkunannostimet (Double Cab myös takaikkunoissa), vakionopeudensäädin ja älykäs nopeudenrajoitin, monipuolinen ajotietokone ja sade- sekä hämärätunnistimet.
Uuden nelivetoisen Isuzu D-Maxin hinnat alkavat Space Cab L:n 34 390 eurosta ja parempina varustetasoina ovat LX (37 390 €) sekä LS (40 490 €), LS -malleissa on vakiona muun muassa nahkaverhoilu, peruutuskamera, audion kosketusnäyttö, kaksialueinen automaatti-ilmastointi, älyavain, LED-valot edessä ja takana sekä astinlaudat.
Automaattivaihteiston saa LX- ja LS-varustetasoisiin D-Max Space Cabeihin 3 000 euron lisähintaan.
Double Cab -mallien hinnat lähtevät 39 390 eurosta, jolloin auto on kaksipaikkainen. Viisipaikkaisten Double Cab -mallien hinnat lähtevät 51 990 eurosta.
Isuzu-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Auto Bild 5/2024 on kaupoissa
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
Koeajossa Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV Takumi: Vetokykyinen lataushybridi
Koeajossa Nissan Ariya 87 kWh Evolve 2WD 20" Alloys: Hienostunutta sähköajoa
Koeajossa Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI 152 kW: Houkutteleva tehopakkaus
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Helsinki Highend 2024 -tapahtuma toukokuussa
Velodyneltä mini-subbari
Yksiöstä Puu-Vallilassa tuli remontissa raikas kaksio
Goldmundin uusi trio
Klaus Haapaniemi: "Minulla ei ole emotionaalista suhdetta esineisiin"
10 wattia kuulokevahvistimesta
700 S3 -sarjan Signature-päivitys
QLN:n uusi referenssi
Muotoilija, tekstiilisuunnittelija Erja Hirvi: ”Haaveilu on asia, jota kaikkien pitäisi harrastaa, sillä se luo toivoa”
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
5 VUOTTA SITTEN...
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Renault Captur uudistui: Muuttui sukunäköiseksi Renaultin uusimpien mallien kanssa
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN