Ensimmäiset autot bensiinimoottoreilla saapuvat Suomeen juuri ennen vuoden vaihdetta ja ensimmäiset lataushybridit helmikuussa.
Uudistunut Renault Mégane: Mukana E-Tech Plug-In Hybrid
Uudistuneen Renault Méganen suurin uutuus on pistokeladattava E-Tech Plug-in hybrid, joka nousee mallisarjan myynnissä pääosaan.
Vuonna 1995 esitelty Renault Mégane on Euroopassa yksi luokkansa suosituimmista automalleista, ja sen neljää sukupolvea on myyty jo yli seitsemän miljoonaa kappaletta.
Monipuoliseen mallisarjaan kuuluu nyt entistä enemmän vaihtoehtoja tilavasta lataushybridifarmarista luokkansa nopeimpaan viisioviseen urheilulliseen hatchbackiin.
Renault Méganen nykyinen sukupolvi on saanut kiitosta upeasta ulkonäöstään. Sen takia muotoihin ei ole uudistuksen yhteydessä tehty merkittäviä muutoksia.
LED- etu- ja takavalot
Edessä on nyt tehokkaat virtaa säästävät täys-LED valot, joissa on merkin tunnukseksi otettu C-valokuvio. Myös sumuvalot ovat nyt toteutettu LED-tekniikalla.
Lisäksi keulalla on uusi puskuri ja auton tyylikkyyttä painottava kromisäleikkö.
Sivuprofiilissa näkyvät uudet vanteet ja Mégane näyttää linjakkaammalta haineväantennin myötä (ei Zen-varustetaso).
Uudistuneen Méganen perän LED-takavalot, joissa on kaikissa varustetasoissa dynaaminen vilkku, viimeistelevät tyylikkään muotoilun.
Ohjaamoon on tehty paljon parannuksia, jotka tekevät siitä erittäin modernin ja nostavat samalla Méganen laatuvaikutelmaa.
Kaikissa versioissa on joko 7- tai 10-tuumainen digitaalinen mittaristo ja 7- tai 9,3-tuumainen Easy Link -multimediajärjestelmän kosketusnäyttö. Vakiovarusteisiin kuuluu myös kaksialueinen automaatti-ilmastointi, jonka käyttö on uusien katkaisimien ansiosta erittäin helppoa.
Verhoilumateriaalit ovat aiempaa korkeatasoisempia ja kuljettajaa avustavia edelleen kehitettyjä järjestelmiä on saatavana enemmän kuin ennen.
Pitkälle pelkästään sähköllä
Aivan uutena vaihtoehtona Mégane-mallisarjassa on Mégane E-Tech Plug-in hybrid, joka tulee aluksi myyntiin Sport Tourerina eli farmarina ja myöhemmin se saadaan myös viisiovisena Hatchbackina.
Sähköautojen asiantuntijana Renault on käyttänyt kaiken tietotaitonsa uuden lataushybridin suunnitteluun ja kehitystyöhön.
Tuloksena on miellyttävä uutuus, joka on hyvin säästeliäs myös akun tyhjennettyä, kun sillä ajetaan tavallisena hybridinä. Niinpä Mégane E-TECH Plug-in hybrid asettaa omassa luokassaan uudet standardit taloudellisuudelle ja mukavuudelle.
Mégane E-Tech Plug-in Hybridissä on muiden Renaultin E-Tech -mallien tapaan täysin uusi 1,6-litrainen bensiinimoottori, kaksi sähkömoottoria ja älykäs automaattinen monitilavaihteisto.
Moottorien monipuolinen ohjausjärjestelmä hoitaa työnsä taustalla huomaamattomasti varmistaen sen, että energiaa kulutetaan mahdollisimman vähän ja autolla ajaminen on kaiken aikaa nautinnollista.
Moottorien yhteisteho on 116 kilowattia (160 hv), millä auto kiihtyy paikaltaan 100 km/h nopeuteen 9,8 sekunnissa ja huippunopeus on 183 km/h. Parhaat numerot ovat taloudellisuudessa, sillä WLTP-testin mukainen painotettu kulutuslukema on 1,3 litraa sadalla ja hiilidioksidipäästö 29 g/km.
Renault Mégane E-Tech Plug-in hybridin litiumioniajoakun energiasisältö on 9,8 kWh (400 V), jonka virta riittää WLTP-normin mukaan 50 kilometriin sekalaisessa ajossa ja kaupungissa 65 kilometriin.
Akun saa ladattua täyteen sähköauton latauspisteestä noin kolmessa tai kotipistorasiasta noin kuudessa tunnissa.
Ulkonäöltään ja sisustukseltaan Mégane E-TECH Plug-in hybrid on lähes samanlainen kuin muut uudistuneet Méganet.
Huomattavin ero on latauspistokkeen luukku auton oikealla puolella samassa paikassa, missä vasemmalla puolella on polttoainetankin luukku.
Ohjaamossa digitaalinen mittaristo on 10-tuumainen ja jo Zen-varustetasossa ovat vakiona navigointi, sähkötoiminen käsijarru, etupysäköintitutka ja Multi-Sense -järjestelmä.
Hyvä tai vielä kattavampi varustelu
Renault Méganen perusmalli Life jätettiin jo aiemmin pois Suomeen tuotavien versioiden joukosta, joten meille tuotavissa autoissa on aina mainio, monipuolinen varustelu.
Uudistuneen mallisarjan hinnat alkavat 23 990 eurosta, jolla saa Mégane TCe 140 Zenin. Vasemman jalan vapauttava EDC-automaattivaihteisto korottaa hintaa 2 000 eurolla ja sen kanssa voi valita myös dCi 115 -turbodieselin, jolloin auto maksaa 27 390 euroa.
Suuri osa Méganen ostajista päätynee vain automaattivaihteiston kanssa myytävään Intens-varustetasoon, jonka hinta on 28 590 euroa. Sen varustelista on lähes hengästyttävän pitkä, sillä vakiona ovat muun muassa älyavainkortti, kaukovaloavustin, kuljettajan vireystilan valvonta, lämmitettävä ohjauspyörä, tummennetut takalasit ja tummentuva kehyksetön sisätaustapeili ja monipuolinen Multi-Sense -järjestelmä.
Lisäksi Sport Tourerissa on alas taitettava etumatkustajan istuimen selkänoja ja säädettävä tavaratilan välipohja.
Sport Tourerin eli farmarimallin saa tuhannen euron lisähinnalla Hatchbackiin.
Täysin uusi Renault Mégane Sport Tourer E-Tech Plug-in hybrid Zen maksaa 32 390 euroa ja siinä on edistyksellisen tekniikan lisäksi enemmän varusteita kuin polttomoottorisissa sisarmalleissa.
Intens-varustelun lisähinta on 2 000 euroa ja lataushybridin saa myös urheilullisuutta ulkonäöllään ja sisustuksellaan korostavana R.S. Line versiona hintaan 36 390 euroa.
Uuden Renault Mégane -malliston ennakkomyynti käynnistyy nyt. Ensimmäiset autot bensiinimoottoreilla saapuvat Suomeen juuri ennen vuoden vaihdetta ja ensimmäiset lataushybridit helmikuussa.
Renault-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Auto Bild 5/2024 on kaupoissa
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
Koeajossa Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV Takumi: Vetokykyinen lataushybridi
Koeajossa Nissan Ariya 87 kWh Evolve 2WD 20" Alloys: Hienostunutta sähköajoa
Koeajossa Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI 152 kW: Houkutteleva tehopakkaus
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Yksiöstä Puu-Vallilassa tuli remontissa raikas kaksio
Näin saat sohvan taas puhtaaksi ja raikkaaksi
iFiltä kaksi uutuutta
Remontissa kunnioitettiin 1960-luvun alkuperäistä tyyliä
Credo ja Sveitsin päärynä
Mola Mola Perca
Thalian transformaatio
T+A:n transmissiolinjakaiutin
Wharfedale Super Denton
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Renault Captur uudistui: Muuttui sukunäköiseksi Renaultin uusimpien mallien kanssa
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN