Volkswagen ID.7 -ennakkoesittelykiertue kiertää ympäri Suomen 5.-16.9.2023 (paikkakunnat ilmoitetaan myöhemmin) ja Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -mallit saapuvat loppusyksystä.
Volkswagen
Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa
Volkswagen ID.7:ssä on markkinoiden monipuolisin akun pikalatausesilämmitys, sekä uusi, Volkswagenin itse kehittämä erittäin energiatehokas sekä aiempaa tehokkaampi sähkömoottori.
Volkswagen ID.7 liikahtaa uuden, entistä tehokkaamman sähkömoottorin voimin. Pienen ilmanvastuskertoimen (noin 0,23) ja erittäin energiatehokkaan sähkömoottorinsa ansiosta Volkswagen ID.7 saavuttaa 77 kWh:n akulla jopa 617 kilometrin WLTP-toimintamatkan (Suomen varustelutaso).
Volkswagen ID.7 mallin myynti on alkanut Suomessa. Lanseerausvaiheessa Volkswagen ID.7 on saatavilla kolmella eri varustetasolla: Pro Business, Pro Business Plus ja Pro Business Max.
Kaikissa on 77 kWh akku (82 kWh bruttokapasiteetti), jonka maksimilatausteho on 175 kW.
Sähkömoottori tuottaa tehoa 210 kW (286 hv) ja 545 Nm vääntöä.
Kaikki varusteluversiot ovat takavetoisia, ja ne tarjoavat yli 600 kilometrin toimintamatkan.
Volkswagen ID.7 saapuu markkinoille uudella akun lämmönhallintajärjestelmällä varustettuna. Navigoitaessa latausasemalle Volkswagen ID.7 lämmittää akun optimaaliseen lämpötilaan ennen latausasemalle saapumista.
Volkswagen
Sisällä odottavat erittäin avarat ja miellyttävät sisätilat, sekä intuitiivinen ja nopeasti reagoiva, täysin uusi 15-tuumainen multimediajärjestelmä.
Sisustan materiaalien laatuun on kiinnitetty erityistä huomiota pienimpiä yksityiskohtia myöten.
Lisätyn todellisuuden heijastusnäyttö
Takaistuimella matkustavia hellitään ruhtinaallisilla jalkatiloilla ja ergonomisesti tukevilla istuimilla.
kuljettajan huomio kiinnittyy vakiovarusteena olevaan lisättyä todellisuutta hyödyntävään tuulilasin heijastusnäyttöön (AR-HUD) ja sen intuitiiviseen sijoitteluun. Ohjaamon intuitiivisuus näkyy myös täysin uudella 15-tuumaisella multimediajärjestelmän näytöllä, sekä uudella 4.0-ohjelmistoversiolla.
Volkswagen
Kuljettaja pääse nauttimaan uudesta, vakiovarusteena olevasta lisättyä todellisuutta hyödyntävästä tuulilasin heijastusnäytöstä (AR-HUD).
Ylemmän keskikokoluokan Volkswagen ID.7 on 4 961 mm pitkä, 1 538 mm korkea, 1 862 mm leveä ja sen akseliväli on 2 966 mm.
Lähes kolmemetrisen akselivälin ja matalan painopisteen ansiosta ID.7 on erittäin vakaa ajettava pitkilläkin matkoilla.
Myös ruuhkassa kuljettajaa avustava lisävarusteena saatavilla oleva Volkswagenin Travel Assist parviälytoiminnolla mahdollistaa osaltaan osittain automatisoitua ajamista.
Melkein viiden metrin pituudestaan huolimatta Volkswagen ID.7 tarjoaa tutut MEB-alustan edut, säilyttäen myös ketteryytensä kaupunkiajossa. Kääntöympyrä on vain 10,9 m.
Tavaratilaa Volkswagen ID.7 tarjoaa 532 litraa, ja takaistuimet alas taitettuna tavaratilaa on jopa 1 586 litraa. Korkealle aukeavan Liftback-tyyppisen takaluukkunsa ansiosta Volkswagen ID.7:n tavaratilaan on erittäin helppo lastata suurempiakin tavaramääriä.
Vihje uudistetusta ohjaamokonseptista
Volkswagen ID.7 on ensimmäinen ID.-perheen malli, jossa ID. Display -mittaristo on integroitu auton kojelautaan. Se on ensimmäinen vihje kokonaan uudistetusta ohjaamokonseptista.
Seuraavaksi kuljettajan huomio kiinnittyy vakiovarusteena olevaan lisättyä todellisuutta hyödyntävään tuulilasin heijastusnäyttöön (AR-HUD) ja sen intuitiiviseen sijoitteluun.
Ohjaamon intuitiivisuus näkyy myös täysin uudella 15-tuumaisella multimediajärjestelmän näytöllä, sekä uudella 4.0-ohjelmistoversiolla.
Uudistusten myötä näytön alapuolella olevat liukunäppäimet ovat valaistut ja uudet ilmastoinnin ohjausnäppäimet ovat aina näkyvissä multimediajärjestelmän näytön alareunassa.
Myös uusi puheohjaus IDA, yhdessä automaattisesti säätyvien älykkäiden ilmastoinnin suuttimien kanssa (Smart Airvents), tuovat innovatiivisia ratkaisuja joka säähän.
Uusi akuston lämmönhallintajärjestelmä
Sisustan materiaalien laatuun on kiinnitetty erityistä huomiota pienimpiä yksityiskohtia myöten. Takaistuimella matkustavia hellitään ruhtinaallisilla jalkatiloilla ja ergonomisesti tukevilla istuimilla.
Volkswagen
Volkswagen ID.7 saapuu markkinoille uudella akuston lämmönhallintajärjestelmällä varustettuna.
Navigoitaessa latausasemalle Volkswagen ID.7 lämmittää akuston optimaaliseen lämpötilaan ennen latausasemalle saapumista.
Kun reittisuunnittelu on aktivoitu, järjestelmä toimii automaattisesti.
Lisäksi akuston pikalatausesilämmitys on mahdollista aktivoida myös manuaalisesti multimediajärjestelmän painikkeesta.
Akuston ollessa optimaalista lämpötilaa matalampi/korkeampi, järjestelmä ilmoittaa sen hetkisen suurimman lataustehon.
Järjestelmä näyttää myös, kuinka kauan akkua tulee lämmittää, ja mikä olisi maksimi latausteho.
Business Max -varustelutasossa on vakiona uudistetut muistitoiminnoilla varustetut sähkösäätöiset ergoActive-istuimet, joissa on täysin uudistettu 10-alueinen pneumaattinen hierontatoiminto.
Business Max -varustelutasolla on mahdollista valita myös automaatti-ilmastoidut ergoActive Premium -istuimet, jotka tuovat hierontatoiminnot selkänojan lisäksi istuinosaan (10+2 aluetta).
Ensimmäistä kertaa hierontatoiminto voidaan siis aktivoida myös jaloille ja selkään.
Automaattinen kuivaus
Etuistuinten automaattinen ilmastointi tunnistaa myös, kun autoon istutaan sateen kastelemana, jolloin järjestelmä alkaa automaattisen kuivauksen.
Volkswagen ID.7 tarjoaa myös erilaisia Wellness -toimintoja sisäänrakennetun Wellness -sovelluksen kautta, esimerkiksi tunnelmointia tai rentoutumista varten.
Lisävarusteena saa erilaisia varustepaketteja kuten kuljettajaa avustavia järjestelmiä sisältävän Assistance-paketin, mm. sähkökromaattisesti himmennettävissä olevan panoraamakaton, mukautuvan alustansäädön ja progressiivisen ohjauksen sisältävä Design Plus -paketin, sekä Interior Style & Wellness- ja Interior Style & Wellness Plus -paketit.
Volkswagen ID.7 -ennakkoesittelykiertue kiertää ympäri Suomen 5.-16.9.2023 (paikkakunnat ilmoitetaan myöhemmin) ja Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -mallit saapuvat loppusyksystä.
Asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.
Volkswagen ID.7 Pro Business hinta alkaen on 58 790 euroa.
Suomessa lanseerausvaiheen tarjouksena Volkswagen ID.7 Pro Business Max -varustelutaso on saatavilla edullisemman Business Plus -varustelutason hinnalla 61 390 euroa (Business Max normaalihinta alkaen 64 390 euroa).
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)
Aznom
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)
Aznom
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.
Mercedes-Benz AG – Communications
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.
Mercedes-Benz AG – Communications
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.
Ford
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.
Ford
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis
Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?
Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
Auto Bild 12/2023 on kaupoissa
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö
Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan
Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille
Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto
Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa
Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja
Koeajossa Fiat 500 3+1: Lisäovellinen
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
EISA AWARDS 2023–2024
ByPiasin Pia Erlundilla on pala Mallorcaa Suomen Rivieralla – Hangossa
Upea syksy – satoa & tunnelmaa -lehti on ilmestynyt!
Wharfedalin uusi premium-tason lattiakaiutin
Klipschin uudet monitoimikaiuttimet
Uuteen taloon haettiin ja onnistuttiin luomaan perinteisen rintamiestalon kodikkuutta
NEO iDSD:n toinen sukupolvi
Pro-Ject EVO- ja EVO Premium -äänivarret
Vintagehenkinen Yamaha
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis
Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?
Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
Auto Bild 12/2023 on kaupoissa
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille
Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto
Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa
Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja
5 VUOTTA SITTEN...
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis
Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö
Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan
Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen
Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit
astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa
Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi
LUETUIMMAT
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa
Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö
Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua
Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota
Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen
Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?
Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN