Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Klassikot

Bentleyn uuden V8-moottorin suunnittelukonseptissa on varmistettu, että moottorilla on korkea teho ja vääntömomentti, mutta että samalla moottorin päästöt ovat pienemmät ja että hyötysuhde on paras mahdollinen.

Bentleyn uuden V8-moottorin suunnittelukonseptissa on varmistettu, että moottorilla on korkea teho ja vääntömomentti, mutta että samalla moottorin päästöt ovat pienemmät ja että hyötysuhde on paras mahdollinen.

Bentley

Bentley Flying Spur: Tuplaturbo V8 tuottaa yli 135 hevosvoimaa per litra!

Uudessa Flying Spur -mallin V8-moottorissa noudatetaan Bentleyn yli 60-vuotista perinnettä lajissaan, ja se tarjoaa tunnusomaiset käyntiäänet, aiempaa pitemmän toimintamatkan sekä alhaisemmat päästöt – suorituskyvystä vähääkään tinkimättä.

Auto Bild.Klassikot
19.1.2021
Totem GT electric on täyssähköinen versio Alfa Romeo Giulia GTA:sta.

Totem GT electric on täyssähköinen versio Alfa Romeo Giulia GTA:sta.

Mikä ihmeen Totem GT electric? Tällaista Alfa Romeota et ole vielä nähnyt!

Auto Bild.Klassikot
16.1.2021
1965 Buick Riviera lukeutuu Saksan Auto Bildin toimittajien suosikkimalleihin.

1965 Buick Riviera lukeutuu Saksan Auto Bildin toimittajien suosikkimalleihin.

Roman Raetzke

Mitkä ovat kaikkien aikojen makeimpia autoja? Tässä Saksan Auto Bildin toimittajien valinnat!

Auto Bild.Klassikot
28.12.2020

Volkswagen Kuplan sarjatuotannon aloituksesta tänään 75 vuotta: Muistatko ”kaksois­ta­kaik­ku­nalla” varustetun ensimmäisen sukupolven mallin?

Auto Bild.Klassikot
27.12.2020
Bentleyn uuden V8-moottorin suunnittelukonseptissa on varmistettu, että moottorilla on korkea teho ja vääntömomentti, mutta että samalla moottorin päästöt ovat pienemmät ja että hyötysuhde on paras mahdollinen.

Bentleyn uuden V8-moottorin suunnittelukonseptissa on varmistettu, että moottorilla on korkea teho ja vääntömomentti, mutta että samalla moottorin päästöt ovat pienemmät ja että hyötysuhde on paras mahdollinen.

Bentley

Bentley Flying Spur: Tuplaturbo V8 tuottaa yli 135 hevosvoimaa per litra!

Uudessa Flying Spur -mallin V8-moottorissa noudatetaan Bentleyn yli 60-vuotista perinnettä lajissaan, ja se tarjoaa tunnusomaiset käyntiäänet, aiempaa pitemmän toimintamatkan sekä alhaisemmat päästöt – suorituskyvystä vähääkään tinkimättä.

Auto Bild.Klassikot
19.1.2021
Totem GT electric on täyssähköinen versio Alfa Romeo Giulia GTA:sta.

Totem GT electric on täyssähköinen versio Alfa Romeo Giulia GTA:sta.

Mikä ihmeen Totem GT electric? Tällaista Alfa Romeota et ole vielä nähnyt!

Italialainen Totem Automobili esittelee Totem GT Electricin, täyssähköisen Alfa-restomodin, jossa on tehoa 525 hv ja hiilikuitukori. Autoa valmistetaan vain 20 kappaletta!

Auto Bild.Klassikot
16.1.2021
1965 Buick Riviera lukeutuu Saksan Auto Bildin toimittajien suosikkimalleihin.

1965 Buick Riviera lukeutuu Saksan Auto Bildin toimittajien suosikkimalleihin.

Roman Raetzke

Mitkä ovat kaikkien aikojen makeimpia autoja? Tässä Saksan Auto Bildin toimittajien valinnat!

Makuja on monenlaisia, ja mukavaa on juurikin se, että niitä on joka lähtöön. Sama pätee myös Saksan Auto Bildin toimitukseen. Katso kuvakavalkadista, mitkä mallit osuivat heidän makuhermoonsa!

Auto Bild.Klassikot
28.12.2020

Volkswagen Kuplan sarjatuotannon aloituksesta tänään 75 vuotta: Muistatko ”kaksois­ta­kaik­ku­nalla” varustetun ensimmäisen sukupolven mallin?

Ykkössukupolven VW Kupla julkistettiin jo 1938, mutta sen todellinen sarjatuotanto pääsi käyntiin vasta 27. joulukuuta 1945 – eli tänään 75 vuotta sitten.

Auto Bild.Klassikot
27.12.2020
Laurin ja Klement.

Laurin ja Klement.

Tapahtui 125 vuotta sitten: Václav Laurin ja Václav Klement loivat Škoda Auton perustan

Nyt joulukuussa Škoda Autolle tulee täyteen 125 vuoden taival. Tšekkiläinen Škoda on siten yksi maailman vanhimmista yhä toimivista auton­val­mis­ta­jista.

Auto Bild.Klassikot
22.12.2020
Laurin ja Klement.

Laurin ja Klement.

Tapahtui 125 vuotta sitten: Václav Laurin ja Václav Klement loivat Škoda Auton perustan

Nyt joulukuussa Škoda Autolle tulee täyteen 125 vuoden taival. Tšekkiläinen Škoda on siten yksi maailman vanhimmista yhä toimivista auton­val­mis­ta­jista.

Auto Bild.Klassikot
22.12.2020
1975 Vauxhall Firenza.

1975 Vauxhall Firenza.

Ilouutinen kaikille suomalaisille Vauxhall-harrastajille: Brändin kuuluisa perinnekokoelma ja arkisto siirtyvät uusiin tiloihin!

Vauxhallin maineikas Heritage Collection sekä merkin arkistot siirtyvät nykyisistä Griffin Housen tiloista ensi kuussa uusiin tiloihin. Suunnitelmissa on rakentaa upouusi perinnekeskus, Vauxhall Heritage Centre.

Auto Bild.Klassikot
29.11.2020
1975 Vauxhall Firenza.

1975 Vauxhall Firenza.

Ilouutinen kaikille suomalaisille Vauxhall-harrastajille: Brändin kuuluisa perinnekokoelma ja arkisto siirtyvät uusiin tiloihin!

Vauxhallin maineikas Heritage Collection sekä merkin arkistot siirtyvät nykyisistä Griffin Housen tiloista ensi kuussa uusiin tiloihin. Suunnitelmissa on rakentaa upouusi perinnekeskus, Vauxhall Heritage Centre.

Auto Bild.Klassikot
29.11.2020
Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Volvo P1800 Cyan: 426 hevosvoimaa ja ykkösvaihde takavasemmalla!

Volvon kilpaosasto Cyan rakentaa Auto Bildissä aiemmin mainitun retro-coupén, jonka perustana on siis legendaarinen P1800 – tosin esikuvassa ei missään vaiheessa ollut teholukemaa 426 hevosvoimaa eikä turboahdinta!

Auto Bild.Klassikot
12.11.2020
Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Volvo P1800 Cyan: 426 hevosvoimaa ja ykkösvaihde takavasemmalla!

Volvon kilpaosasto Cyan rakentaa Auto Bildissä aiemmin mainitun retro-coupén, jonka perustana on siis legendaarinen P1800 – tosin esikuvassa ei missään vaiheessa ollut teholukemaa 426 hevosvoimaa eikä turboahdinta!

Auto Bild.Klassikot
12.11.2020
Koripallotähti Michael Jordanin aikoinaan omistama Mercedes-Benz S600 Coupé myytiin hiljattain autohuutokaupassa yli 170 000 eurolla. Loppusumma kohosi korkeaksi huolimatta autoyksilön varsin korkeasta matkamittarilukemasta.

Koripallotähti Michael Jordanin aikoinaan omistama Mercedes-Benz S600 Coupé myytiin hiljattain autohuutokaupassa yli 170 000 eurolla. Loppusumma kohosi korkeaksi huolimatta autoyksilön varsin korkeasta matkamittarilukemasta.

Koripallotähti Michael Jordanin aiemmin omistama Mercedes-Benz S600 Coupé: Huutokaupattiin ajoki­lo­met­ri­mää­rästä huolimatta kovaan hintaan!

Tuntematon taho huusi itselleen Michael Jordanin entisen 1996-mallisen Mercedes-Benz S600 Coupén. Autossa on Lorinser-virityspajan kätten jälki.

Auto Bild.Klassikot
27.10.2020
Koripallotähti Michael Jordanin aikoinaan omistama Mercedes-Benz S600 Coupé myytiin hiljattain autohuutokaupassa yli 170 000 eurolla. Loppusumma kohosi korkeaksi huolimatta autoyksilön varsin korkeasta matkamittarilukemasta.

Koripallotähti Michael Jordanin aikoinaan omistama Mercedes-Benz S600 Coupé myytiin hiljattain autohuutokaupassa yli 170 000 eurolla. Loppusumma kohosi korkeaksi huolimatta autoyksilön varsin korkeasta matkamittarilukemasta.

Koripallotähti Michael Jordanin aiemmin omistama Mercedes-Benz S600 Coupé: Huutokaupattiin ajoki­lo­met­ri­mää­rästä huolimatta kovaan hintaan!

Tuntematon taho huusi itselleen Michael Jordanin entisen 1996-mallisen Mercedes-Benz S600 Coupén. Autossa on Lorinser-virityspajan kätten jälki.

Auto Bild.Klassikot
27.10.2020
Ford Capri RS, mahdollisesti vuosimallia 1974, oli varustettu nelivaloin. Pääosassa Suomeen tuoduista oli edullisempia muunnoksia suorakaiteen muotoisin umpioin ykkös- ja kakkossukupolven osalta.

Ford Capri RS, mahdollisesti vuosimallia 1974, oli varustettu nelivaloin. Pääosassa Suomeen tuoduista oli edullisempia muunnoksia suorakaiteen muotoisin umpioin ykkös- ja kakkossukupolven osalta.

Millainen voisi olla upouusi Ford Capri, joka pohjautuisi Ford Mustang Mach-E -malliin? Pähkinä purtavaksi!

Kuten tunnettua, Ford Capri oli Ford Mustangin kesympi eurovastine. Sitä myytiin varsinkin alkuvuosina suhteellisen runsaasti Suomessa ja myöhempiä sukupolvia runsaasti myös Saksassa. Ei siis ihme, että saksalaiset haikailevat Caprin perään – se voisi suorittaa paluun sähköisenä!

Auto Bild.Klassikot
26.10.2020
Ford Capri RS, mahdollisesti vuosimallia 1974, oli varustettu nelivaloin. Pääosassa Suomeen tuoduista oli edullisempia muunnoksia suorakaiteen muotoisin umpioin ykkös- ja kakkossukupolven osalta.

Ford Capri RS, mahdollisesti vuosimallia 1974, oli varustettu nelivaloin. Pääosassa Suomeen tuoduista oli edullisempia muunnoksia suorakaiteen muotoisin umpioin ykkös- ja kakkossukupolven osalta.

Millainen voisi olla upouusi Ford Capri, joka pohjautuisi Ford Mustang Mach-E -malliin? Pähkinä purtavaksi!

Kuten tunnettua, Ford Capri oli Ford Mustangin kesympi eurovastine. Sitä myytiin varsinkin alkuvuosina suhteellisen runsaasti Suomessa ja myöhempiä sukupolvia runsaasti myös Saksassa. Ei siis ihme, että saksalaiset haikailevat Caprin perään – se voisi suorittaa paluun sähköisenä!

Auto Bild.Klassikot
26.10.2020

Peugeot 205 GTi Aventure: Peugeotin entisöitävänä

Peugeotin 210. juhlavuoden kunniaksi historiallisten Peugeotien Aventure Peugeot -seura on laajentanut toimintaansa vintage-autojen restaurointiiin ja myyntiin.

Auto Bild.Klassikot
15.10.2020

Peugeot 205 GTi Aventure: Peugeotin entisöitävänä

Peugeotin 210. juhlavuoden kunniaksi historiallisten Peugeotien Aventure Peugeot -seura on laajentanut toimintaansa vintage-autojen restaurointiiin ja myyntiin.

Auto Bild.Klassikot
15.10.2020
Cyanin Volvo P1800:ssa ei ole mitään avustimia, eikä siten myöskään ajonhallintajärjestelmää eikä ABS-jarruja. Eikä jarrutehostinta. Kaikki, mikä voisi häiritä kuljettajan, renkaiden ja ajoradan välistä yhteyttä, on poistettu.

Cyanin Volvo P1800:ssa ei ole mitään avustimia, eikä siten myöskään ajonhallintajärjestelmää eikä ABS-jarruja. Eikä jarrutehostinta. Kaikki, mikä voisi häiritä kuljettajan, renkaiden ja ajoradan välistä yhteyttä, on poistettu.

Hurja Volvo P1800 Cyan: Hiili­kui­tu­ko­rinen rataohjus!

Volvo P1800 Cyan on kunnianosoitus 1960-luvun legendaariselle P1800-urheiluautolle. Auton suunnittelusta vastasi Volvo-ratakilpureista ja Volvo C30 Polestar Concept -prototyypistä vastannut Cyan Racing.

Auto Bild.Klassikot
3.9.2020
Cyanin Volvo P1800:ssa ei ole mitään avustimia, eikä siten myöskään ajonhallintajärjestelmää eikä ABS-jarruja. Eikä jarrutehostinta. Kaikki, mikä voisi häiritä kuljettajan, renkaiden ja ajoradan välistä yhteyttä, on poistettu.

Cyanin Volvo P1800:ssa ei ole mitään avustimia, eikä siten myöskään ajonhallintajärjestelmää eikä ABS-jarruja. Eikä jarrutehostinta. Kaikki, mikä voisi häiritä kuljettajan, renkaiden ja ajoradan välistä yhteyttä, on poistettu.

Hurja Volvo P1800 Cyan: Hiili­kui­tu­ko­rinen rataohjus!

Volvo P1800 Cyan on kunnianosoitus 1960-luvun legendaariselle P1800-urheiluautolle. Auton suunnittelusta vastasi Volvo-ratakilpureista ja Volvo C30 Polestar Concept -prototyypistä vastannut Cyan Racing.

Auto Bild.Klassikot
3.9.2020
Autoyksilön hinta-arvioksi huutokaupassa on määritelty 165 000-200 000 puntaa, eli noin 181 000-219 000 euroa.

Autoyksilön hinta-arvioksi huutokaupassa on määritelty 165 000-200 000 puntaa, eli noin 181 000-219 000 euroa.

Harvinainen avoauto huutokaupataan: Täysin alkuperäinen 1955 Mercedes-Benz 190 SL Roadster on ensimmäisen tuotantovuoden alkupäästä!

Kyseinen yksilö huutokaupataan Iso-Britanniassa, jossa vastaavia on kaikkiaan tiettävästi vain neljä kappaletta.

Auto Bild.Klassikot
24.7.2020
Autoyksilön hinta-arvioksi huutokaupassa on määritelty 165 000-200 000 puntaa, eli noin 181 000-219 000 euroa.

Autoyksilön hinta-arvioksi huutokaupassa on määritelty 165 000-200 000 puntaa, eli noin 181 000-219 000 euroa.

Harvinainen avoauto huutokaupataan: Täysin alkuperäinen 1955 Mercedes-Benz 190 SL Roadster on ensimmäisen tuotantovuoden alkupäästä!

Kyseinen yksilö huutokaupataan Iso-Britanniassa, jossa vastaavia on kaikkiaan tiettävästi vain neljä kappaletta.

Auto Bild.Klassikot
24.7.2020

Mercedes G 55 AMG 6x6 (2003): Akselit sotilas-Volvosta - valmistettiin Ukrainassa!

Auto Bild.Klassikot
21.7.2020

Mercedes G 55 AMG 6x6 (2003): Akselit sotilas-Volvosta - valmistettiin Ukrainassa!

Auto Bild.Klassikot
21.7.2020
 Erittäin harvinainen Ford Sierra RS Cosworth -yksilö valmistettiin osana Fordin 4P- eli niin sanottua Pre-Production Prove Out -ohjelmaa, ennen mallin sarjatuotannon aloittamista.

Erittäin harvinainen Ford Sierra RS Cosworth -yksilö valmistettiin osana Fordin 4P- eli niin sanottua Pre-Production Prove Out -ohjelmaa, ennen mallin sarjatuotannon aloittamista.

Kääk! Kohta voi ottaa päähän, jos tällainen menee sivu suun: Yksi vain kymmenestä esituo­tan­to­sarjan Ford Sierra RS Cosworthista on pian verkko­huu­to­kau­passa – nopeat syövät hitaat!

Auto Bild.Klassikot
13.7.2020
 Erittäin harvinainen Ford Sierra RS Cosworth -yksilö valmistettiin osana Fordin 4P- eli niin sanottua Pre-Production Prove Out -ohjelmaa, ennen mallin sarjatuotannon aloittamista.

Erittäin harvinainen Ford Sierra RS Cosworth -yksilö valmistettiin osana Fordin 4P- eli niin sanottua Pre-Production Prove Out -ohjelmaa, ennen mallin sarjatuotannon aloittamista.

Kääk! Kohta voi ottaa päähän, jos tällainen menee sivu suun: Yksi vain kymmenestä esituo­tan­to­sarjan Ford Sierra RS Cosworthista on pian verkko­huu­to­kau­passa – nopeat syövät hitaat!

Auto Bild.Klassikot
13.7.2020
Aston Martin DB5 -mallia valmistettiin vuosina 1963-1965 alle 900 kappaletta.

Aston Martin DB5 -mallia valmistettiin vuosina 1963-1965 alle 900 kappaletta.

Missasitko juuri täysin ainutlaatuisen auton? James Bondin Aston Martin DB5:n ensimmäinen jälki­tuo­tan­to­malli valmistui Kultasormen renkaanjäljissä ja vain 25 onnellista pääsee täysvarustellun auton omistajaksi!

Auto Bild.Klassikot
7.7.2020
Aston Martin DB5 -mallia valmistettiin vuosina 1963-1965 alle 900 kappaletta.

Aston Martin DB5 -mallia valmistettiin vuosina 1963-1965 alle 900 kappaletta.

Missasitko juuri täysin ainutlaatuisen auton? James Bondin Aston Martin DB5:n ensimmäinen jälki­tuo­tan­to­malli valmistui Kultasormen renkaanjäljissä ja vain 25 onnellista pääsee täysvarustellun auton omistajaksi!

Auto Bild.Klassikot
7.7.2020
AC Cars (England) Ltd valmistaa rajoitetun erän AC Cobraa. Malli on ulkoisesti kuin 1962-mallinen ensimmäinen originaalivuosikerta, mutta tekniikkana on sähkömoottori tai Ford Mustangin 2,3-litrainen nelisylinterinen turbomoottori (350 hv).

AC Cars (England) Ltd valmistaa rajoitetun erän AC Cobraa. Malli on ulkoisesti kuin 1962-mallinen ensimmäinen originaalivuosikerta, mutta tekniikkana on sähkömoottori tai Ford Mustangin 2,3-litrainen nelisylinterinen turbomoottori (350 hv).

Tiedätkö, mikä on Britannian vanhin edelleen toiminnassa oleva automerkki? Se lanseerasi juuri kaksi nostalgista kaksipaikkaista avomallia!

Auto Bild.Klassikot
1.7.2020
AC Cars (England) Ltd valmistaa rajoitetun erän AC Cobraa. Malli on ulkoisesti kuin 1962-mallinen ensimmäinen originaalivuosikerta, mutta tekniikkana on sähkömoottori tai Ford Mustangin 2,3-litrainen nelisylinterinen turbomoottori (350 hv).

AC Cars (England) Ltd valmistaa rajoitetun erän AC Cobraa. Malli on ulkoisesti kuin 1962-mallinen ensimmäinen originaalivuosikerta, mutta tekniikkana on sähkömoottori tai Ford Mustangin 2,3-litrainen nelisylinterinen turbomoottori (350 hv).

Tiedätkö, mikä on Britannian vanhin edelleen toiminnassa oleva automerkki? Se lanseerasi juuri kaksi nostalgista kaksipaikkaista avomallia!

Auto Bild.Klassikot
1.7.2020
Miltä kuulostaisi 225 hevosvoimaa vuosimallin 2005-2015 Mazda MX-5:ssä?

Miltä kuulostaisi 225 hevosvoimaa vuosimallin 2005-2015 Mazda MX-5:ssä?

Omistatko 2005-2015 -mallisen Mazda MX-5:n tai Mazda Miatan? Nyt 2,0-litraiseen versioon on maailmalla saatavilla 225 hevosvoimaa tuottava virityspaketti!

Auto Bild.Klassikot
29.6.2020
Miltä kuulostaisi 225 hevosvoimaa vuosimallin 2005-2015 Mazda MX-5:ssä?

Miltä kuulostaisi 225 hevosvoimaa vuosimallin 2005-2015 Mazda MX-5:ssä?

Omistatko 2005-2015 -mallisen Mazda MX-5:n tai Mazda Miatan? Nyt 2,0-litraiseen versioon on maailmalla saatavilla 225 hevosvoimaa tuottava virityspaketti!

Auto Bild.Klassikot
29.6.2020
Skoda osallistui 70 vuotta sitten Le Mansin kestavyysratakisaan.

Skoda osallistui 70 vuotta sitten Le Mansin kestavyysratakisaan.

PETR HOMOLKA

Tapahtui 70 vuotta sitten: Škoda starttasi ainoan kertansa Le Mansin 24 tunnin ratakisaan

Auto Bild.Klassikot
26.6.2020
Skoda osallistui 70 vuotta sitten Le Mansin kestavyysratakisaan.

Skoda osallistui 70 vuotta sitten Le Mansin kestavyysratakisaan.

PETR HOMOLKA

Tapahtui 70 vuotta sitten: Škoda starttasi ainoan kertansa Le Mansin 24 tunnin ratakisaan

Auto Bild.Klassikot
26.6.2020
Volkswagen Kuplat Helsingin Senaatintorilla vuonna 1950.

Volkswagen Kuplat Helsingin Senaatintorilla vuonna 1950.

Volkswagen Kupla: Suomessa 70 vuotta!

Auto Bild.Klassikot
10.6.2020
Volkswagen Kuplat Helsingin Senaatintorilla vuonna 1950.

Volkswagen Kuplat Helsingin Senaatintorilla vuonna 1950.

Volkswagen Kupla: Suomessa 70 vuotta!

Auto Bild.Klassikot
10.6.2020
Viimeinen tällainen V8 valmistettiin Crewen tehtaalla toissapäivänä, ja sen kokoamisesta vastasi asialleen omistautunut seitsemänhenkinen teami. Teamin jäsenillä on yhteen laskien 105 vuoden kokemus Bentleyn V8-moottorien rakentamisesta.

Viimeinen tällainen V8 valmistettiin Crewen tehtaalla toissapäivänä, ja sen kokoamisesta vastasi asialleen omistautunut seitsemänhenkinen teami. Teamin jäsenillä on yhteen laskien 105 vuoden kokemus Bentleyn V8-moottorien rakentamisesta.

Surulliset jäähyväiset: Bentleyn mahtavan 6¾-litraisen V8-moottorin tuotanto päättyy

Auto Bild.Klassikot
3.6.2020
Viimeinen tällainen V8 valmistettiin Crewen tehtaalla toissapäivänä, ja sen kokoamisesta vastasi asialleen omistautunut seitsemänhenkinen teami. Teamin jäsenillä on yhteen laskien 105 vuoden kokemus Bentleyn V8-moottorien rakentamisesta.

Viimeinen tällainen V8 valmistettiin Crewen tehtaalla toissapäivänä, ja sen kokoamisesta vastasi asialleen omistautunut seitsemänhenkinen teami. Teamin jäsenillä on yhteen laskien 105 vuoden kokemus Bentleyn V8-moottorien rakentamisesta.

Surulliset jäähyväiset: Bentleyn mahtavan 6¾-litraisen V8-moottorin tuotanto päättyy

Auto Bild.Klassikot
3.6.2020
Juttumme Mercedes-Benz 600 Pullman vaikuttaa ulkoisesti äkkiä tarkastellen aivan alkuperäiseltä, mutta se on harhaa.

Juttumme Mercedes-Benz 600 Pullman vaikuttaa ulkoisesti äkkiä tarkastellen aivan alkuperäiseltä, mutta se on harhaa.

Myydään: Mercedes-Benz 600 Pullman – muttei tavallinen, vaan varustettuna ainutlaatuisella Maybachin nykyva­rus­tuk­sella!

Auto Bild.Klassikot
2.6.2020
Juttumme Mercedes-Benz 600 Pullman vaikuttaa ulkoisesti äkkiä tarkastellen aivan alkuperäiseltä, mutta se on harhaa.

Juttumme Mercedes-Benz 600 Pullman vaikuttaa ulkoisesti äkkiä tarkastellen aivan alkuperäiseltä, mutta se on harhaa.

Myydään: Mercedes-Benz 600 Pullman – muttei tavallinen, vaan varustettuna ainutlaatuisella Maybachin nykyva­rus­tuk­sella!

Auto Bild.Klassikot
2.6.2020
Jensen C-V8-mallia pidettiin yhtenä aikansa nopeimmista nelipaikkaisista autoista, joka pesi Lamborghini Miuran kiihtyvyydessä 0-100 km/h.

Jensen C-V8-mallia pidettiin yhtenä aikansa nopeimmista nelipaikkaisista autoista, joka pesi Lamborghini Miuran kiihtyvyydessä 0-100 km/h.

Haluatko päästä kokemaan kuolleita automerkkejä? Suunnista silloin elokuussa Lontooseen (varauksella!)

Auto Bild.Klassikot
23.5.2020
Jensen C-V8-mallia pidettiin yhtenä aikansa nopeimmista nelipaikkaisista autoista, joka pesi Lamborghini Miuran kiihtyvyydessä 0-100 km/h.

Jensen C-V8-mallia pidettiin yhtenä aikansa nopeimmista nelipaikkaisista autoista, joka pesi Lamborghini Miuran kiihtyvyydessä 0-100 km/h.

Haluatko päästä kokemaan kuolleita automerkkejä? Suunnista silloin elokuussa Lontooseen (varauksella!)

Auto Bild.Klassikot
23.5.2020

Italian virkavallan nyrkit: ”Gasellit” ja ”Pantterit” partioivat Italian kaupungeissa kuuluisin Alfa Romeo -mallein

Auto Bild.Klassikot
21.5.2020

Italian virkavallan nyrkit: ”Gasellit” ja ”Pantterit” partioivat Italian kaupungeissa kuuluisin Alfa Romeo -mallein

Auto Bild.Klassikot
21.5.2020
Mazda RX-4 Coupe, joka on oikeasti 2-ovinen Hardtop, on monen mielestä kaunein klassikko-Mazda.

Mazda RX-4 Coupe, joka on oikeasti 2-ovinen Hardtop, on monen mielestä kaunein klassikko-Mazda.

Mazda RX-4 Coupe 1973: Onko se kaikkien aikojen kaunein klassikko-Mazda?

Auto Bild.Klassikot
21.5.2020
Mazda RX-4 Coupe, joka on oikeasti 2-ovinen Hardtop, on monen mielestä kaunein klassikko-Mazda.

Mazda RX-4 Coupe, joka on oikeasti 2-ovinen Hardtop, on monen mielestä kaunein klassikko-Mazda.

Mazda RX-4 Coupe 1973: Onko se kaikkien aikojen kaunein klassikko-Mazda?

Auto Bild.Klassikot
21.5.2020
Ferrarin Maranellon museo.

Ferrarin Maranellon museo.

Ferrarin museot: Avasivat ovensa yleisölle Italian hallituksen asetusten mukaisesti

Auto Bild.Klassikot
20.5.2020
Ferrarin Maranellon museo.

Ferrarin Maranellon museo.

Ferrarin museot: Avasivat ovensa yleisölle Italian hallituksen asetusten mukaisesti

Auto Bild.Klassikot
20.5.2020
Suomessakin tutun Bedford CA:n tunnistaa hauskasta keulailmeestä ja etuliukuovista.

Suomessakin tutun Bedford CA:n tunnistaa hauskasta keulailmeestä ja etuliukuovista.

Tämän auton pakettiversion muistaa moni suomalainen: 1960 Bedford CA

Auto Bild.Klassikot
16.5.2020
Suomessakin tutun Bedford CA:n tunnistaa hauskasta keulailmeestä ja etuliukuovista.

Suomessakin tutun Bedford CA:n tunnistaa hauskasta keulailmeestä ja etuliukuovista.

Tämän auton pakettiversion muistaa moni suomalainen: 1960 Bedford CA

Auto Bild.Klassikot
16.5.2020
Tuotanto aloitettiin 5- ja 7-paikkaisin Turismo-versioin, kun puolestaan lyhytakselivälisten Sportin ja Super Sportin valmistus piti uskoa ulkopuolisille verstaille.

Tuotanto aloitettiin 5- ja 7-paikkaisin Turismo-versioin, kun puolestaan lyhytakselivälisten Sportin ja Super Sportin valmistus piti uskoa ulkopuolisille verstaille.

Alfa Romeo 6C oli hyvin poikkeuksellinen automalli – mikä oli sen taika?

Auto Bild.Klassikot
14.5.2020
Tuotanto aloitettiin 5- ja 7-paikkaisin Turismo-versioin, kun puolestaan lyhytakselivälisten Sportin ja Super Sportin valmistus piti uskoa ulkopuolisille verstaille.

Tuotanto aloitettiin 5- ja 7-paikkaisin Turismo-versioin, kun puolestaan lyhytakselivälisten Sportin ja Super Sportin valmistus piti uskoa ulkopuolisille verstaille.

Alfa Romeo 6C oli hyvin poikkeuksellinen automalli – mikä oli sen taika?

Auto Bild.Klassikot
14.5.2020
Ensimmäisen sukupolven ykkössarjan Mazda Cosmo Sportia (110S) tehtiin toukokuusta 1967 heinäkuuhun 1968 kaikkiaan 343 kappaletta, kun taas vastaavaa kakkossarjaa valmistui heinäkuusta 1968 syyskuuhun 1972 yhteensä 833 autoa.

Ensimmäisen sukupolven ykkössarjan Mazda Cosmo Sportia (110S) tehtiin toukokuusta 1967 heinäkuuhun 1968 kaikkiaan 343 kappaletta, kun taas vastaavaa kakkossarjaa valmistui heinäkuusta 1968 syyskuuhun 1972 yhteensä 833 autoa.

Turbiinimaista kyytiä: Muistatko tätä käsityönä valmistettua vauhdikasta japanilaista urheiluautoa, joka esiteltiin prototyyppinä 1964?

Auto Bild.Klassikot
13.5.2020
Ensimmäisen sukupolven ykkössarjan Mazda Cosmo Sportia (110S) tehtiin toukokuusta 1967 heinäkuuhun 1968 kaikkiaan 343 kappaletta, kun taas vastaavaa kakkossarjaa valmistui heinäkuusta 1968 syyskuuhun 1972 yhteensä 833 autoa.

Ensimmäisen sukupolven ykkössarjan Mazda Cosmo Sportia (110S) tehtiin toukokuusta 1967 heinäkuuhun 1968 kaikkiaan 343 kappaletta, kun taas vastaavaa kakkossarjaa valmistui heinäkuusta 1968 syyskuuhun 1972 yhteensä 833 autoa.

Turbiinimaista kyytiä: Muistatko tätä käsityönä valmistettua vauhdikasta japanilaista urheiluautoa, joka esiteltiin prototyyppinä 1964?

Auto Bild.Klassikot
13.5.2020
1954 esitellyn alkuperäisen Suzulightin esikuvana oli saksalainen Lloyd 400. Kun Suzulight saatiin tuotantoon lokakuussa 1955, malleja oli kolme sedania (Suzulight SS) valmistui vain 43 kappaletta; lisäksi olivat kevytpakettiversio Suzulight SL ja avolava Suzulight SP.

1954 esitellyn alkuperäisen Suzulightin esikuvana oli saksalainen Lloyd 400. Kun Suzulight saatiin tuotantoon lokakuussa 1955, malleja oli kolme sedania (Suzulight SS) valmistui vain 43 kappaletta; lisäksi olivat kevytpakettiversio Suzulight SL ja avolava Suzulight SP.

Näistä japanilaisista automalleista vain harva on kuullut!

Auto Bild.Klassikot
7.5.2020
1954 esitellyn alkuperäisen Suzulightin esikuvana oli saksalainen Lloyd 400. Kun Suzulight saatiin tuotantoon lokakuussa 1955, malleja oli kolme sedania (Suzulight SS) valmistui vain 43 kappaletta; lisäksi olivat kevytpakettiversio Suzulight SL ja avolava Suzulight SP.

1954 esitellyn alkuperäisen Suzulightin esikuvana oli saksalainen Lloyd 400. Kun Suzulight saatiin tuotantoon lokakuussa 1955, malleja oli kolme sedania (Suzulight SS) valmistui vain 43 kappaletta; lisäksi olivat kevytpakettiversio Suzulight SL ja avolava Suzulight SP.

Näistä japanilaisista automalleista vain harva on kuullut!

Auto Bild.Klassikot
7.5.2020
Vuonna 2015 sai ensi-iltansa järjestyksessä 24. James Bond -elokuva, joka sisälsi jälleen erään huippuluokan takaa-ajokohtauksen, tällä kertaa Land Rover Defenderillä. Eon Productions tilasi 10 erityistä Land Rover 110 Defenderiä Land Roverilta, ja Land Roverien muunnostöihin erikoistuneen Bowler Motorsportin avulla ne muunnettiin näyttäviksi pakoautoiksi.

Vuonna 2015 sai ensi-iltansa järjestyksessä 24. James Bond -elokuva, joka sisälsi jälleen erään huippuluokan takaa-ajokohtauksen, tällä kertaa Land Rover Defenderillä. Eon Productions tilasi 10 erityistä Land Rover 110 Defenderiä Land Roverilta, ja Land Roverien muunnostöihin erikoistuneen Bowler Motorsportin avulla ne muunnettiin näyttäviksi pakoautoiksi.

Nyt olisi harvinainen tilaisuus: Haluaisitko juuri sinä johdattaa James Bond Spectre-leffassa esiintyneen auton renkaanjäljet Suomeen?

Auto Bild.Klassikot
3.5.2020
Vuonna 2015 sai ensi-iltansa järjestyksessä 24. James Bond -elokuva, joka sisälsi jälleen erään huippuluokan takaa-ajokohtauksen, tällä kertaa Land Rover Defenderillä. Eon Productions tilasi 10 erityistä Land Rover 110 Defenderiä Land Roverilta, ja Land Roverien muunnostöihin erikoistuneen Bowler Motorsportin avulla ne muunnettiin näyttäviksi pakoautoiksi.

Vuonna 2015 sai ensi-iltansa järjestyksessä 24. James Bond -elokuva, joka sisälsi jälleen erään huippuluokan takaa-ajokohtauksen, tällä kertaa Land Rover Defenderillä. Eon Productions tilasi 10 erityistä Land Rover 110 Defenderiä Land Roverilta, ja Land Roverien muunnostöihin erikoistuneen Bowler Motorsportin avulla ne muunnettiin näyttäviksi pakoautoiksi.

Nyt olisi harvinainen tilaisuus: Haluaisitko juuri sinä johdattaa James Bond Spectre-leffassa esiintyneen auton renkaanjäljet Suomeen?

Auto Bild.Klassikot
3.5.2020
Takavetoinen kompakti ensimmäisen sukupolven 323 oli Mazdalle maailmanlaajuinen menestys. Myynti jatkui vuoteen 1980, jolloin se korvattiin toisen sukupolven 323:lla; se oli puolestaan Mazdan ensimmäinen etuvetoinen kompakti viistoperä. Alkuperäinen Mazda 323, jota kutsutaan muilla markkina-alueilla Mazda Familiaksi Japanissa ja Mazda GLC:ksi (”Great Little Car”) Pohjois-Amerikassa, oli Mazdalle tärkeä automalli.  Viistoperää tarjottiin kolmi- tai viisiovisena, joiden lisäksi vuonna 1978 esiteltiin farmariversio. Maailmanlaajuisesti tarjottiin kolmea bensiinimoottoria: aluksi 985-kuutioista tai 1272-kuutioista bensiininelikkoa, ja vuodesta 1978 lähtien 1415-kuutioista bensiininelikkoa.  Moni muistaa nimenomaan pyöreät ajovalot Ensimmäistä mallia myytiin yli 890 000 kappaletta kolmen vuoden aikana. Vuonna 1979 tapahtuneen faceliftin yhteydessä 323:n pyöreät ajovaloumpiot korvattiin nelikulmaisin. Muihin muutoksiin 1979 lukeutui esimerkiksi 5-portaisen manuaalivaihteiston käyttöönotto. Tehtaalta olivat alun pitäen tarjolla 4-portainen manuaalivaihteisto sekä 3-nopeuksinen automaatti. Takavetoisessa 323:ssa oli keulassa levyjarrut ja takana rummut, sekä ajalleen usein ominaisesti tehostamaton kuulamutteriohjaus.  Vannekoko oli siihen aikaan kokoluokassa tyypilliset 13 tuumaa. Alkuperäinen, takavetoinen Mazda 323 oli edelläkävijä, joka aloitti pitkän ja menestyvän 323- ja Mazda3-malliperheen. Tämä jäähdytinsäleikkö ja nämä pyöreät ajovalot jäivät Suomessa monen mieleen.

Takavetoinen kompakti ensimmäisen sukupolven 323 oli Mazdalle maailmanlaajuinen menestys. Myynti jatkui vuoteen 1980, jolloin se korvattiin toisen sukupolven 323:lla; se oli puolestaan Mazdan ensimmäinen etuvetoinen kompakti viistoperä. Alkuperäinen Mazda 323, jota kutsutaan muilla markkina-alueilla Mazda Familiaksi Japanissa ja Mazda GLC:ksi (”Great Little Car”) Pohjois-Amerikassa, oli Mazdalle tärkeä automalli. Viistoperää tarjottiin kolmi- tai viisiovisena, joiden lisäksi vuonna 1978 esiteltiin farmariversio. Maailmanlaajuisesti tarjottiin kolmea bensiinimoottoria: aluksi 985-kuutioista tai 1272-kuutioista bensiininelikkoa, ja vuodesta 1978 lähtien 1415-kuutioista bensiininelikkoa. Moni muistaa nimenomaan pyöreät ajovalot Ensimmäistä mallia myytiin yli 890 000 kappaletta kolmen vuoden aikana. Vuonna 1979 tapahtuneen faceliftin yhteydessä 323:n pyöreät ajovaloumpiot korvattiin nelikulmaisin. Muihin muutoksiin 1979 lukeutui esimerkiksi 5-portaisen manuaalivaihteiston käyttöönotto. Tehtaalta olivat alun pitäen tarjolla 4-portainen manuaalivaihteisto sekä 3-nopeuksinen automaatti. Takavetoisessa 323:ssa oli keulassa levyjarrut ja takana rummut, sekä ajalleen usein ominaisesti tehostamaton kuulamutteriohjaus. Vannekoko oli siihen aikaan kokoluokassa tyypilliset 13 tuumaa. Alkuperäinen, takavetoinen Mazda 323 oli edelläkävijä, joka aloitti pitkän ja menestyvän 323- ja Mazda3-malliperheen. Tämä jäähdytinsäleikkö ja nämä pyöreät ajovalot jäivät Suomessa monen mieleen.

Ei ollutkaan Volvo! Tämän muotoilultaan modernin japanilaisen perheauton muistaa varmasti todella moni suomalainen!

Auto Bild.Klassikot
2.5.2020
Takavetoinen kompakti ensimmäisen sukupolven 323 oli Mazdalle maailmanlaajuinen menestys. Myynti jatkui vuoteen 1980, jolloin se korvattiin toisen sukupolven 323:lla; se oli puolestaan Mazdan ensimmäinen etuvetoinen kompakti viistoperä. Alkuperäinen Mazda 323, jota kutsutaan muilla markkina-alueilla Mazda Familiaksi Japanissa ja Mazda GLC:ksi (”Great Little Car”) Pohjois-Amerikassa, oli Mazdalle tärkeä automalli.  Viistoperää tarjottiin kolmi- tai viisiovisena, joiden lisäksi vuonna 1978 esiteltiin farmariversio. Maailmanlaajuisesti tarjottiin kolmea bensiinimoottoria: aluksi 985-kuutioista tai 1272-kuutioista bensiininelikkoa, ja vuodesta 1978 lähtien 1415-kuutioista bensiininelikkoa.  Moni muistaa nimenomaan pyöreät ajovalot Ensimmäistä mallia myytiin yli 890 000 kappaletta kolmen vuoden aikana. Vuonna 1979 tapahtuneen faceliftin yhteydessä 323:n pyöreät ajovaloumpiot korvattiin nelikulmaisin. Muihin muutoksiin 1979 lukeutui esimerkiksi 5-portaisen manuaalivaihteiston käyttöönotto. Tehtaalta olivat alun pitäen tarjolla 4-portainen manuaalivaihteisto sekä 3-nopeuksinen automaatti. Takavetoisessa 323:ssa oli keulassa levyjarrut ja takana rummut, sekä ajalleen usein ominaisesti tehostamaton kuulamutteriohjaus.  Vannekoko oli siihen aikaan kokoluokassa tyypilliset 13 tuumaa. Alkuperäinen, takavetoinen Mazda 323 oli edelläkävijä, joka aloitti pitkän ja menestyvän 323- ja Mazda3-malliperheen. Tämä jäähdytinsäleikkö ja nämä pyöreät ajovalot jäivät Suomessa monen mieleen.

Takavetoinen kompakti ensimmäisen sukupolven 323 oli Mazdalle maailmanlaajuinen menestys. Myynti jatkui vuoteen 1980, jolloin se korvattiin toisen sukupolven 323:lla; se oli puolestaan Mazdan ensimmäinen etuvetoinen kompakti viistoperä. Alkuperäinen Mazda 323, jota kutsutaan muilla markkina-alueilla Mazda Familiaksi Japanissa ja Mazda GLC:ksi (”Great Little Car”) Pohjois-Amerikassa, oli Mazdalle tärkeä automalli. Viistoperää tarjottiin kolmi- tai viisiovisena, joiden lisäksi vuonna 1978 esiteltiin farmariversio. Maailmanlaajuisesti tarjottiin kolmea bensiinimoottoria: aluksi 985-kuutioista tai 1272-kuutioista bensiininelikkoa, ja vuodesta 1978 lähtien 1415-kuutioista bensiininelikkoa. Moni muistaa nimenomaan pyöreät ajovalot Ensimmäistä mallia myytiin yli 890 000 kappaletta kolmen vuoden aikana. Vuonna 1979 tapahtuneen faceliftin yhteydessä 323:n pyöreät ajovaloumpiot korvattiin nelikulmaisin. Muihin muutoksiin 1979 lukeutui esimerkiksi 5-portaisen manuaalivaihteiston käyttöönotto. Tehtaalta olivat alun pitäen tarjolla 4-portainen manuaalivaihteisto sekä 3-nopeuksinen automaatti. Takavetoisessa 323:ssa oli keulassa levyjarrut ja takana rummut, sekä ajalleen usein ominaisesti tehostamaton kuulamutteriohjaus. Vannekoko oli siihen aikaan kokoluokassa tyypilliset 13 tuumaa. Alkuperäinen, takavetoinen Mazda 323 oli edelläkävijä, joka aloitti pitkän ja menestyvän 323- ja Mazda3-malliperheen. Tämä jäähdytinsäleikkö ja nämä pyöreät ajovalot jäivät Suomessa monen mieleen.

Ei ollutkaan Volvo! Tämän muotoilultaan modernin japanilaisen perheauton muistaa varmasti todella moni suomalainen!

Auto Bild.Klassikot
2.5.2020
MG Midgetin uustuotantokori.

MG Midgetin uustuotantokori.

British Motor Heritage: Brittik­las­si­koiden varaosia ylläpitävä erikoispajojen ketju ei nuku!

Auto Bild.Klassikot
30.4.2020
MG Midgetin uustuotantokori.

MG Midgetin uustuotantokori.

British Motor Heritage: Brittik­las­si­koiden varaosia ylläpitävä erikoispajojen ketju ei nuku!

Auto Bild.Klassikot
30.4.2020
Tämäkin malli on jäänyt pitkälti unholaan: Škoda Felicia Fun.

Tämäkin malli on jäänyt pitkälti unholaan: Škoda Felicia Fun.

Tämäkin malli on jäänyt pitkälti unholaan: Škoda Felicia Fun

Auto Bild.Klassikot
29.4.2020
Tämäkin malli on jäänyt pitkälti unholaan: Škoda Felicia Fun.

Tämäkin malli on jäänyt pitkälti unholaan: Škoda Felicia Fun.

Tämäkin malli on jäänyt pitkälti unholaan: Škoda Felicia Fun

Auto Bild.Klassikot
29.4.2020
Totta vai tarua...?

Totta vai tarua...?

Mahtaako pitää paikkaansa? Hollannista väitetään löytyvän aivan uudenveroinen 1986 Opel Manta GSi!

Auto Bild.Klassikot
26.4.2020
Totta vai tarua...?

Totta vai tarua...?

Mahtaako pitää paikkaansa? Hollannista väitetään löytyvän aivan uudenveroinen 1986 Opel Manta GSi!

Auto Bild.Klassikot
26.4.2020
Škodan rakentamat rantakirput poikkesivat Belgiassa ja Italiassa valmistetuista autoista etenkin teknisesti etevämmällä rakenteella. Esimerkiksi jäähdytin, akku ja 40-litrainen polttoainesäiliö oli sijoitettu eteen, mikä merkitsi suotuisampaa painonjakaumaa.

Škodan rakentamat rantakirput poikkesivat Belgiassa ja Italiassa valmistetuista autoista etenkin teknisesti etevämmällä rakenteella. Esimerkiksi jäähdytin, akku ja 40-litrainen polttoainesäiliö oli sijoitettu eteen, mikä merkitsi suotuisampaa painonjakaumaa.

Et taida olla tietoinen tästä hauskasta rantakirpusta: Škoda Buggy (tyyppi 736) on jäänyt lähes historian hämärään!

Auto Bild.Klassikot
26.4.2020
Škodan rakentamat rantakirput poikkesivat Belgiassa ja Italiassa valmistetuista autoista etenkin teknisesti etevämmällä rakenteella. Esimerkiksi jäähdytin, akku ja 40-litrainen polttoainesäiliö oli sijoitettu eteen, mikä merkitsi suotuisampaa painonjakaumaa.

Škodan rakentamat rantakirput poikkesivat Belgiassa ja Italiassa valmistetuista autoista etenkin teknisesti etevämmällä rakenteella. Esimerkiksi jäähdytin, akku ja 40-litrainen polttoainesäiliö oli sijoitettu eteen, mikä merkitsi suotuisampaa painonjakaumaa.

Et taida olla tietoinen tästä hauskasta rantakirpusta: Škoda Buggy (tyyppi 736) on jäänyt lähes historian hämärään!

Auto Bild.Klassikot
26.4.2020
Ainut valmistettu Škoda 990 ‘Hajaja’ -prototyyppi löytyy Škoda-museosta Mladá Boleslavissa.

Ainut valmistettu Škoda 990 ‘Hajaja’ -prototyyppi löytyy Škoda-museosta Mladá Boleslavissa.

Škoda 990 ‘Hajaja’: Tällaista automallia et ole taatusti nähnyt Suomessa liikenteessä!

Auto Bild.Klassikot
21.4.2020
Ainut valmistettu Škoda 990 ‘Hajaja’ -prototyyppi löytyy Škoda-museosta Mladá Boleslavissa.

Ainut valmistettu Škoda 990 ‘Hajaja’ -prototyyppi löytyy Škoda-museosta Mladá Boleslavissa.

Škoda 990 ‘Hajaja’: Tällaista automallia et ole taatusti nähnyt Suomessa liikenteessä!

Auto Bild.Klassikot
21.4.2020
CVM:n nuorten osasto on upea esimerkki seuraavan sukupolven houkuttelemisesta mukaan toimintaan, koska suurimmalla osalla heistä ei olisi varaa omiin vastaaviin ajoneuvoihin, eikä myöskään tarvittavaa kokemusta niiden ylläpitämiseksi ja niillä ajamiseksi. Samankaltaiset projektit voisivat toimia erinomaisesti monille vastaaville kerhoille ympäri maailmaa

CVM:n nuorten osasto on upea esimerkki seuraavan sukupolven houkuttelemisesta mukaan toimintaan, koska suurimmalla osalla heistä ei olisi varaa omiin vastaaviin ajoneuvoihin, eikä myöskään tarvittavaa kokemusta niiden ylläpitämiseksi ja niillä ajamiseksi. Samankaltaiset projektit voisivat toimia erinomaisesti monille vastaaville kerhoille ympäri maailmaa

Sotila­sa­jo­neu­vojen harrastuksen suosio kasvaa maailmalla – tässä harras­tus­toi­mintaan liittyvässä nerokkaassa ideassa olisi vahva kaikupohja myös Suomessa!

Auto Bild.Klassikot
21.4.2020
CVM:n nuorten osasto on upea esimerkki seuraavan sukupolven houkuttelemisesta mukaan toimintaan, koska suurimmalla osalla heistä ei olisi varaa omiin vastaaviin ajoneuvoihin, eikä myöskään tarvittavaa kokemusta niiden ylläpitämiseksi ja niillä ajamiseksi. Samankaltaiset projektit voisivat toimia erinomaisesti monille vastaaville kerhoille ympäri maailmaa

CVM:n nuorten osasto on upea esimerkki seuraavan sukupolven houkuttelemisesta mukaan toimintaan, koska suurimmalla osalla heistä ei olisi varaa omiin vastaaviin ajoneuvoihin, eikä myöskään tarvittavaa kokemusta niiden ylläpitämiseksi ja niillä ajamiseksi. Samankaltaiset projektit voisivat toimia erinomaisesti monille vastaaville kerhoille ympäri maailmaa

Sotila­sa­jo­neu­vojen harrastuksen suosio kasvaa maailmalla – tässä harras­tus­toi­mintaan liittyvässä nerokkaassa ideassa olisi vahva kaikupohja myös Suomessa!

Auto Bild.Klassikot
21.4.2020
Kisa-Aureliat ovat harvinaisia siksi, että Lancian tehdas sittemmin tuhosi niistä monet, mutta tämän jutun esimerkkiyksilö on täysin ainutlaatuinen; siinä on kaiken lisäksi testimielessä alemmas laskettu katto aerodynamiikan parantamiseksi.

Kisa-Aureliat ovat harvinaisia siksi, että Lancian tehdas sittemmin tuhosi niistä monet, mutta tämän jutun esimerkkiyksilö on täysin ainutlaatuinen; siinä on kaiken lisäksi testimielessä alemmas laskettu katto aerodynamiikan parantamiseksi.

Onko tämä mahdollisesti maailman kuuluisin Lancia? Entisöintipaja suoritti mestarillisen henkiin palauttamisen!

Auto Bild.Klassikot
20.4.2020
Kisa-Aureliat ovat harvinaisia siksi, että Lancian tehdas sittemmin tuhosi niistä monet, mutta tämän jutun esimerkkiyksilö on täysin ainutlaatuinen; siinä on kaiken lisäksi testimielessä alemmas laskettu katto aerodynamiikan parantamiseksi.

Kisa-Aureliat ovat harvinaisia siksi, että Lancian tehdas sittemmin tuhosi niistä monet, mutta tämän jutun esimerkkiyksilö on täysin ainutlaatuinen; siinä on kaiken lisäksi testimielessä alemmas laskettu katto aerodynamiikan parantamiseksi.

Onko tämä mahdollisesti maailman kuuluisin Lancia? Entisöintipaja suoritti mestarillisen henkiin palauttamisen!

Auto Bild.Klassikot
20.4.2020
Morgan Plus Six LE60:ssa väriteema ulottuu koko autoon, ja keltainen numero 6 on maalattu jäähdytinsäleikön sisään. Mallissa on myös keltaiset, vaakasuorat istuinten tikkaukset sekä vastaavanlaiset LE60-logot pääntuissa.

Morgan Plus Six LE60:ssa väriteema ulottuu koko autoon, ja keltainen numero 6 on maalattu jäähdytinsäleikön sisään. Mallissa on myös keltaiset, vaakasuorat istuinten tikkaukset sekä vastaavanlaiset LE60-logot pääntuissa.

Urhei­lu­au­to­val­mistaja Morgan ja Louwman Exclusive: 60-vuotisen yhteistyön tuloksena myös räätälöidyt Morgan-erikoispainokset!

Auto Bild.Klassikot
18.4.2020
Morgan Plus Six LE60:ssa väriteema ulottuu koko autoon, ja keltainen numero 6 on maalattu jäähdytinsäleikön sisään. Mallissa on myös keltaiset, vaakasuorat istuinten tikkaukset sekä vastaavanlaiset LE60-logot pääntuissa.

Morgan Plus Six LE60:ssa väriteema ulottuu koko autoon, ja keltainen numero 6 on maalattu jäähdytinsäleikön sisään. Mallissa on myös keltaiset, vaakasuorat istuinten tikkaukset sekä vastaavanlaiset LE60-logot pääntuissa.

Urhei­lu­au­to­val­mistaja Morgan ja Louwman Exclusive: 60-vuotisen yhteistyön tuloksena myös räätälöidyt Morgan-erikoispainokset!

Auto Bild.Klassikot
18.4.2020
Erittäin harvinainen Sagitta-prototyyppi.

Erittäin harvinainen Sagitta-prototyyppi.

PETR HOMOLKA

Nyt kummastuttaa: Oletko koskaan kuullut tällaisesta Škoda-mallista?

Auto Bild.Klassikot
12.4.2020
Erittäin harvinainen Sagitta-prototyyppi.

Erittäin harvinainen Sagitta-prototyyppi.

PETR HOMOLKA

Nyt kummastuttaa: Oletko koskaan kuullut tällaisesta Škoda-mallista?

Auto Bild.Klassikot
12.4.2020
Brittiläinen Alfaholics-yhtiö on valmistanut jo useita GTA-hiilikuitukoreja. Sellaisella varustettu Alfa Romeo Giulia GTA painaa 70 kiloa vähemmän verrattuna vastaavaan teräskoriseen.

Brittiläinen Alfaholics-yhtiö on valmistanut jo useita GTA-hiilikuitukoreja. Sellaisella varustettu Alfa Romeo Giulia GTA painaa 70 kiloa vähemmän verrattuna vastaavaan teräskoriseen.

Houkuttelisiko hankkia hiili­kui­tu­ko­rinen Alfa Romeo Giulia GTA? Nyt sellaisia koreja valmistetaan!

Auto Bild.Klassikot
8.4.2020
Brittiläinen Alfaholics-yhtiö on valmistanut jo useita GTA-hiilikuitukoreja. Sellaisella varustettu Alfa Romeo Giulia GTA painaa 70 kiloa vähemmän verrattuna vastaavaan teräskoriseen.

Brittiläinen Alfaholics-yhtiö on valmistanut jo useita GTA-hiilikuitukoreja. Sellaisella varustettu Alfa Romeo Giulia GTA painaa 70 kiloa vähemmän verrattuna vastaavaan teräskoriseen.

Houkuttelisiko hankkia hiili­kui­tu­ko­rinen Alfa Romeo Giulia GTA? Nyt sellaisia koreja valmistetaan!

Auto Bild.Klassikot
8.4.2020
Museoon voi tutustua yksilöllisesti tai vaikka tekemällä jopa viiden kilometrin mittaisen kierroksen yhteensä 16 500 neliömetrin näyttelytiloissa.

Museoon voi tutustua yksilöllisesti tai vaikka tekemällä jopa viiden kilometrin mittaisen kierroksen yhteensä 16 500 neliömetrin näyttelytiloissa.

Tiesitkö, että tietokoneella voi tehdä jopa viiden kilometrin museokierroksen Mercedes-Benzin museossa Stuttgartissa!

Auto Bild.Klassikot
2.4.2020
Museoon voi tutustua yksilöllisesti tai vaikka tekemällä jopa viiden kilometrin mittaisen kierroksen yhteensä 16 500 neliömetrin näyttelytiloissa.

Museoon voi tutustua yksilöllisesti tai vaikka tekemällä jopa viiden kilometrin mittaisen kierroksen yhteensä 16 500 neliömetrin näyttelytiloissa.

Tiesitkö, että tietokoneella voi tehdä jopa viiden kilometrin museokierroksen Mercedes-Benzin museossa Stuttgartissa!

Auto Bild.Klassikot
2.4.2020

Tällaisesta ajoneuvosta tuskin olet tiennyt: Laurin & Klementin

LW-kolmipyörä

Auto Bild.Klassikot
1.4.2020

Tällaisesta ajoneuvosta tuskin olet tiennyt: Laurin & Klementin

LW-kolmipyörä

Auto Bild.Klassikot
1.4.2020
VW Transporterin valmistus alkoi maaliskuussa 1950.

VW Transporterin valmistus alkoi maaliskuussa 1950.

Uskoisitko? Legendaarinen Volkswagen Transporter täyttää jo 70 vuotta!

Auto Bild.Klassikot
26.3.2020
VW Transporterin valmistus alkoi maaliskuussa 1950.

VW Transporterin valmistus alkoi maaliskuussa 1950.

Uskoisitko? Legendaarinen Volkswagen Transporter täyttää jo 70 vuotta!

Auto Bild.Klassikot
26.3.2020
Sähköinen konseptimalli perustuu täysrestauroituun 1966-malliseen VW Samba -pikkubussiin.

Sähköinen konseptimalli perustuu täysrestauroituun 1966-malliseen VW Samba -pikkubussiin.

Volkswagen e-BULLI: Konseptiauton esikuvana 1966-mallinen VW Kleinbus

Auto Bild.Klassikot
20.3.2020
Sähköinen konseptimalli perustuu täysrestauroituun 1966-malliseen VW Samba -pikkubussiin.

Sähköinen konseptimalli perustuu täysrestauroituun 1966-malliseen VW Samba -pikkubussiin.

Volkswagen e-BULLI: Konseptiauton esikuvana 1966-mallinen VW Kleinbus

Auto Bild.Klassikot
20.3.2020
Kyseinen ykkössarjan VW Golf GTI, jonka brittirekisteritunnus on ENT 847V, on tunnettu paikallisissa harrastepiireissä, ja yksilö on esiintynyt myös alan lehdissä, sekä pariin otteeseen televisiossa.

Kyseinen ykkössarjan VW Golf GTI, jonka brittirekisteritunnus on ENT 847V, on tunnettu paikallisissa harrastepiireissä, ja yksilö on esiintynyt myös alan lehdissä, sekä pariin otteeseen televisiossa.

Pian huutokaupataan alkuperäinen ykkössarjan Volkswagen Golf GTI 1.6 – kannattaisiko yrittää huutaa omaksi?

Auto Bild.Klassikot
9.3.2020
Kyseinen ykkössarjan VW Golf GTI, jonka brittirekisteritunnus on ENT 847V, on tunnettu paikallisissa harrastepiireissä, ja yksilö on esiintynyt myös alan lehdissä, sekä pariin otteeseen televisiossa.

Kyseinen ykkössarjan VW Golf GTI, jonka brittirekisteritunnus on ENT 847V, on tunnettu paikallisissa harrastepiireissä, ja yksilö on esiintynyt myös alan lehdissä, sekä pariin otteeseen televisiossa.

Pian huutokaupataan alkuperäinen ykkössarjan Volkswagen Golf GTI 1.6 – kannattaisiko yrittää huutaa omaksi?

Auto Bild.Klassikot
9.3.2020
Vuonna 1960 lanseerattu Mazda R360 ei ollut Japanin ensimmäinen ”kei car”, mutta siitä tuli saman tien suosituin. Asiaan vaikuttivat ulkonäön lisäksi muun muassa kevyt rakenne, ajettavuus sekä edullinen hinta. (Kuva: Bastiaan van der Hulst)

Vuonna 1960 lanseerattu Mazda R360 ei ollut Japanin ensimmäinen ”kei car”, mutta siitä tuli saman tien suosituin. Asiaan vaikuttivat ulkonäön lisäksi muun muassa kevyt rakenne, ajettavuus sekä edullinen hinta. (Kuva: Bastiaan van der Hulst)

Bastiaan van der Hulst

Tähän japanilaiseen automalliin sai 60 vuotta sitten ensi kertaa momen­tin­muun­ti­mella varustetun automaat­ti­vaih­teiston – tiedätkö, mistä mallista on kyse?

Auto Bild.Klassikot
9.3.2020
Vuonna 1960 lanseerattu Mazda R360 ei ollut Japanin ensimmäinen ”kei car”, mutta siitä tuli saman tien suosituin. Asiaan vaikuttivat ulkonäön lisäksi muun muassa kevyt rakenne, ajettavuus sekä edullinen hinta. (Kuva: Bastiaan van der Hulst)

Vuonna 1960 lanseerattu Mazda R360 ei ollut Japanin ensimmäinen ”kei car”, mutta siitä tuli saman tien suosituin. Asiaan vaikuttivat ulkonäön lisäksi muun muassa kevyt rakenne, ajettavuus sekä edullinen hinta. (Kuva: Bastiaan van der Hulst)

Bastiaan van der Hulst

Tähän japanilaiseen automalliin sai 60 vuotta sitten ensi kertaa momen­tin­muun­ti­mella varustetun automaat­ti­vaih­teiston – tiedätkö, mistä mallista on kyse?

Auto Bild.Klassikot
9.3.2020
Ken huutaa tämän Porschen huutokaupasta, saa valita, entisöidäänkö yksilö näyttelytasoiseksi vai säilytetäänkö sen alkuperäinen patina.

Ken huutaa tämän Porschen huutokaupasta, saa valita, entisöidäänkö yksilö näyttelytasoiseksi vai säilytetäänkö sen alkuperäinen patina.

Nyt huutokaupataan tosi harvinainen Porsche!

Auto Bild.Klassikot
30.10.2019
Ken huutaa tämän Porschen huutokaupasta, saa valita, entisöidäänkö yksilö näyttelytasoiseksi vai säilytetäänkö sen alkuperäinen patina.

Ken huutaa tämän Porschen huutokaupasta, saa valita, entisöidäänkö yksilö näyttelytasoiseksi vai säilytetäänkö sen alkuperäinen patina.

Nyt huutokaupataan tosi harvinainen Porsche!

Auto Bild.Klassikot
30.10.2019
Sir Cliff Richardin Chevrolet Corvette Stingray Convertiblen matkamittarissa on vasta 69 000 mailia, noin 111 000 kilometriä. Sir Cliff Richard on aina rakastanut amerikkalaisia autoja.

Sir Cliff Richardin Chevrolet Corvette Stingray Convertiblen matkamittarissa on vasta 69 000 mailia, noin 111 000 kilometriä. Sir Cliff Richard on aina rakastanut amerikkalaisia autoja.

Nyt olisi ainutlaatuinen tilaisuus hankkia Cliff Richardin omistama 1963 Chevrolet Corvette Stingray Convertible!

Auto Bild.Klassikot
4.10.2019
Sir Cliff Richardin Chevrolet Corvette Stingray Convertiblen matkamittarissa on vasta 69 000 mailia, noin 111 000 kilometriä. Sir Cliff Richard on aina rakastanut amerikkalaisia autoja.

Sir Cliff Richardin Chevrolet Corvette Stingray Convertiblen matkamittarissa on vasta 69 000 mailia, noin 111 000 kilometriä. Sir Cliff Richard on aina rakastanut amerikkalaisia autoja.

Nyt olisi ainutlaatuinen tilaisuus hankkia Cliff Richardin omistama 1963 Chevrolet Corvette Stingray Convertible!

Auto Bild.Klassikot
4.10.2019
Hilpeän näköisessä takavetoisessa Bugatti Baby II:ssa on kaksi tehotasoa, joista 1 KW ”lasten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 20 km/h tasolle. Vastaavasti 4 kW ”aikuisten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 45 km/h tasolle.

Hilpeän näköisessä takavetoisessa Bugatti Baby II:ssa on kaksi tehotasoa, joista 1 KW ”lasten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 20 km/h tasolle. Vastaavasti 4 kW ”aikuisten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 45 km/h tasolle.

Bugatti Baby II: Jos näet tällaisen auton Suomessa, näet näkyjä!

Auto Bild.Klassikot
20.9.2019
Hilpeän näköisessä takavetoisessa Bugatti Baby II:ssa on kaksi tehotasoa, joista 1 KW ”lasten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 20 km/h tasolle. Vastaavasti 4 kW ”aikuisten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 45 km/h tasolle.

Hilpeän näköisessä takavetoisessa Bugatti Baby II:ssa on kaksi tehotasoa, joista 1 KW ”lasten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 20 km/h tasolle. Vastaavasti 4 kW ”aikuisten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 45 km/h tasolle.

Bugatti Baby II: Jos näet tällaisen auton Suomessa, näet näkyjä!

Auto Bild.Klassikot
20.9.2019
Porsche 911 Carrera 3.2 Clubsportin hankkimismahdollisuus ilman reservihintaa on äärimmäisen harvinaista. Auton ohjeellinen huutokauppahinta asettuu jonnekin 133 000–155 000 euron tietämille.

Porsche 911 Carrera 3.2 Clubsportin hankkimismahdollisuus ilman reservihintaa on äärimmäisen harvinaista. Auton ohjeellinen huutokauppahinta asettuu jonnekin 133 000–155 000 euron tietämille.

Nyt on aika hurjaa: Harvinaisille huutokauppa-Porscheilla ei ole määritelty reservihintaa!

Auto Bild.Klassikot
9.9.2019
Porsche 911 Carrera 3.2 Clubsportin hankkimismahdollisuus ilman reservihintaa on äärimmäisen harvinaista. Auton ohjeellinen huutokauppahinta asettuu jonnekin 133 000–155 000 euron tietämille.

Porsche 911 Carrera 3.2 Clubsportin hankkimismahdollisuus ilman reservihintaa on äärimmäisen harvinaista. Auton ohjeellinen huutokauppahinta asettuu jonnekin 133 000–155 000 euron tietämille.

Nyt on aika hurjaa: Harvinaisille huutokauppa-Porscheilla ei ole määritelty reservihintaa!

Auto Bild.Klassikot
9.9.2019
Tällä Opel Omega V6:lla (1998) on ajettu vasta 11 620 kilometriä..

Tällä Opel Omega V6:lla (1998) on ajettu vasta 11 620 kilometriä..

Hurja löytö: Kelpaisiko 11 620 km ajettu uudenveroinen Opel Omega V6?

Auto Bild.Klassikot
13.8.2019
Tällä Opel Omega V6:lla (1998) on ajettu vasta 11 620 kilometriä..

Tällä Opel Omega V6:lla (1998) on ajettu vasta 11 620 kilometriä..

Hurja löytö: Kelpaisiko 11 620 km ajettu uudenveroinen Opel Omega V6?

Auto Bild.Klassikot
13.8.2019
Skodalla oli aikoinaan maallistossan ajanhenkisesti kansiventtiili-V8:lla varustettu iso Superb. Se lukeutuu nykyisen Superbin esi-isiin. Oikealla 1939 Skoda V8, vasemmalla 1948-mallinen Skoda varustettuna sivuventtiilikuutosella.

Skodalla oli aikoinaan maallistossan ajanhenkisesti kansiventtiili-V8:lla varustettu iso Superb. Se lukeutuu nykyisen Superbin esi-isiin. Oikealla 1939 Skoda V8, vasemmalla 1948-mallinen Skoda varustettuna sivuventtiilikuutosella.

Tätä et tiennyt: Škodalla oli kerran ohjelmistossaan V8-moottorinen iso sedan!

Auto Bild.Klassikot
10.7.2019
Skodalla oli aikoinaan maallistossan ajanhenkisesti kansiventtiili-V8:lla varustettu iso Superb. Se lukeutuu nykyisen Superbin esi-isiin. Oikealla 1939 Skoda V8, vasemmalla 1948-mallinen Skoda varustettuna sivuventtiilikuutosella.

Skodalla oli aikoinaan maallistossan ajanhenkisesti kansiventtiili-V8:lla varustettu iso Superb. Se lukeutuu nykyisen Superbin esi-isiin. Oikealla 1939 Skoda V8, vasemmalla 1948-mallinen Skoda varustettuna sivuventtiilikuutosella.

Tätä et tiennyt: Škodalla oli kerran ohjelmistossaan V8-moottorinen iso sedan!

Auto Bild.Klassikot
10.7.2019
Suburbaniin sai 7.4-litraisen Big-Block V8:n eli 454-kuutiotuumaisen, josta 1980-luvun saastelaitevuosina otettiin tehoa tosin vaatimattomat 240 hv/3800 r/min. Mutta tämän koneen tärkein ominaisuus onkin vääntömomentti.

Suburbaniin sai 7.4-litraisen Big-Block V8:n eli 454-kuutiotuumaisen, josta 1980-luvun saastelaitevuosina otettiin tehoa tosin vaatimattomat 240 hv/3800 r/min. Mutta tämän koneen tärkein ominaisuus onkin vääntömomentti.

Chevrolet Suburban: Iso ja mukava katumaasturi on ehdottomia jenkkik­las­si­koita!

Auto Bild.Klassikot
1.7.2019
Suburbaniin sai 7.4-litraisen Big-Block V8:n eli 454-kuutiotuumaisen, josta 1980-luvun saastelaitevuosina otettiin tehoa tosin vaatimattomat 240 hv/3800 r/min. Mutta tämän koneen tärkein ominaisuus onkin vääntömomentti.

Suburbaniin sai 7.4-litraisen Big-Block V8:n eli 454-kuutiotuumaisen, josta 1980-luvun saastelaitevuosina otettiin tehoa tosin vaatimattomat 240 hv/3800 r/min. Mutta tämän koneen tärkein ominaisuus onkin vääntömomentti.

Chevrolet Suburban: Iso ja mukava katumaasturi on ehdottomia jenkkik­las­si­koita!

Auto Bild.Klassikot
1.7.2019
Kuvassa ensimmäisen tuontierän Mercedes-Benz 300 SL: (Kuva: Marko Mäkinen)

Kuvassa ensimmäisen tuontierän Mercedes-Benz 300 SL: (Kuva: Marko Mäkinen)

Mercedes-Benz SL-klassik­ko­mal­li­sarja R 129 täytti 30 vuotta – vuonna 1989 esitellyssä mallissa oli ohjaamoon integroitu automaattinen turvakaari

Auto Bild.Klassikot
13.5.2019
Kuvassa ensimmäisen tuontierän Mercedes-Benz 300 SL: (Kuva: Marko Mäkinen)

Kuvassa ensimmäisen tuontierän Mercedes-Benz 300 SL: (Kuva: Marko Mäkinen)

Mercedes-Benz SL-klassik­ko­mal­li­sarja R 129 täytti 30 vuotta – vuonna 1989 esitellyssä mallissa oli ohjaamoon integroitu automaattinen turvakaari

Auto Bild.Klassikot
13.5.2019
Legendaarinen näyttelijä Terence Hill täytti 80 vuotta. Hänen avo-Kuplansa on vierailulla Euroopassa.

Legendaarinen näyttelijä Terence Hill täytti 80 vuotta. Hänen avo-Kuplansa on vierailulla Euroopassa.

Terence Hillin VW Kupla Cabrio: Ei ole totta – matkamittarissa on vasta 980 km!

Auto Bild.Klassikot
6.4.2019
Legendaarinen näyttelijä Terence Hill täytti 80 vuotta. Hänen avo-Kuplansa on vierailulla Euroopassa.

Legendaarinen näyttelijä Terence Hill täytti 80 vuotta. Hänen avo-Kuplansa on vierailulla Euroopassa.

Terence Hillin VW Kupla Cabrio: Ei ole totta – matkamittarissa on vasta 980 km!

Auto Bild.Klassikot
6.4.2019
Mallia valmistettiin kaikkiaan 720 kappaletta vuosina 1927–31, mutta mekaanisesti ahdettu tuli kuvaan vasta 1929.

Mallia valmistettiin kaikkiaan 720 kappaletta vuosina 1927–31, mutta mekaanisesti ahdettu tuli kuvaan vasta 1929.

Bentley 4 1/2 Litre: Mekaanisesti ahdetusta brittisportista muodostui legendaarinen

Auto Bild.Klassikot
21.3.2019
Mallia valmistettiin kaikkiaan 720 kappaletta vuosina 1927–31, mutta mekaanisesti ahdettu tuli kuvaan vasta 1929.

Mallia valmistettiin kaikkiaan 720 kappaletta vuosina 1927–31, mutta mekaanisesti ahdettu tuli kuvaan vasta 1929.

Bentley 4 1/2 Litre: Mekaanisesti ahdetusta brittisportista muodostui legendaarinen

Auto Bild.Klassikot
21.3.2019
Keula on nimittäin ideoitu 1957 Chevrolet Bel-Airista, kun taas sivulinja muistuttaa 1958- ja peräosa 1959 Chevroletia.

Keula on nimittäin ideoitu 1957 Chevrolet Bel-Airista, kun taas sivulinja muistuttaa 1958- ja peräosa 1959 Chevroletia.

Tästä siipijenkistä useimmat eivät ole ikinä kuulleet – mikä on 7-8-9?

Auto Bild.Klassikot
16.3.2019
Keula on nimittäin ideoitu 1957 Chevrolet Bel-Airista, kun taas sivulinja muistuttaa 1958- ja peräosa 1959 Chevroletia.

Keula on nimittäin ideoitu 1957 Chevrolet Bel-Airista, kun taas sivulinja muistuttaa 1958- ja peräosa 1959 Chevroletia.

Tästä siipijenkistä useimmat eivät ole ikinä kuulleet – mikä on 7-8-9?

Auto Bild.Klassikot
16.3.2019
Vuosina 1972–76 valmistettin vain 10 000 kappaletta SP2 Coupéta. Ne suunnattiin kaikki Brasilian markkinoille.

Vuosina 1972–76 valmistettin vain 10 000 kappaletta SP2 Coupéta. Ne suunnattiin kaikki Brasilian markkinoille.

Missasitko huutokaupan? VW SP2 Coupén (1976) matkamittarissa on vasta 10 482 kilometriä!

Auto Bild.Klassikot
10.3.2019
Vuosina 1972–76 valmistettin vain 10 000 kappaletta SP2 Coupéta. Ne suunnattiin kaikki Brasilian markkinoille.

Vuosina 1972–76 valmistettin vain 10 000 kappaletta SP2 Coupéta. Ne suunnattiin kaikki Brasilian markkinoille.

Missasitko huutokaupan? VW SP2 Coupén (1976) matkamittarissa on vasta 10 482 kilometriä!

Auto Bild.Klassikot
10.3.2019
Kulmikkaat japanilaiset kompaktit tila-autot saattavat olla tulevaisuudessa kysyttyjä keräilyautoja.

Kulmikkaat japanilaiset kompaktit tila-autot saattavat olla tulevaisuudessa kysyttyjä keräilyautoja.

Kuuma kysymys: Ovatko nämä kaksi japanilaista tulevia keräilymalleja?

Auto Bild.Klassikot
5.3.2019
Kulmikkaat japanilaiset kompaktit tila-autot saattavat olla tulevaisuudessa kysyttyjä keräilyautoja.

Kulmikkaat japanilaiset kompaktit tila-autot saattavat olla tulevaisuudessa kysyttyjä keräilyautoja.

Kuuma kysymys: Ovatko nämä kaksi japanilaista tulevia keräilymalleja?

Auto Bild.Klassikot
5.3.2019

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.