Uuden i20:n tuotannon on määrä alkaa vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä Hyundain tuotantolaitoksessa Izmitissä Turkissa, ja ensimmäisiä autoja odotellaan Suomeen vuoden viimeisen neljänneksen aikana. Hyundai i20-mallistoon julkaistaan myöhemmin uudet N- ja N Line -versiot.

Uuden i20:n tuotannon on määrä alkaa vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä Hyundain tuotantolaitoksessa Izmitissä Turkissa, ja ensimmäisiä autoja odotellaan Suomeen vuoden viimeisen neljänneksen aikana. Hyundai i20-mallistoon julkaistaan myöhemmin uudet N- ja N Line -versiot.

Hyundai

Hyundai i20 koki faceliftin: Uudenlaista muotoilua

Uudistettu i20 on muotoiltu uudella tavalla, ja siinä noudatetaan rohkeita väriyhdistelmiä. Malli on varustettu uusimmalla ja luokkansa johtavalla älykkäällä teknologialla.

Auto Bild.Uutiset

Hy­un­dai esit­te­li uu­dis­te­tun i20-mal­lin, joka on saa­nut uu­den, tyy­lik­kään muo­toi­lun. Au­ton tur­val­li­suus­pa­ket­ti ja lii­tet­tä­vyy­so­mi­nai­suu­det ovat luok­kan­sa par­haim­mis­toa.

Ur­hei­lul­lis­ta muo­toi­lua

Hy­un­dai i20:n ul­ko­muo­to on saa­nut uut­ta mo­der­nia il­met­tä: etu­pus­ku­rin ja jääh­dyt­ti­men sä­lei­kön muo­toa ja ku­vi­oin­tia on uu­sit­tu ai­em­paa ur­hei­lul­li­sem­mak­si.

Ta­ka­o­sas­sa on uu­del­leen muo­toil­tu pus­ku­ri, sekä ai­nut­laa­tui­nen ta­ka­va­lo­jen muo­toi­lu. Van­ne­va­li­koi­mas­sa on uu­sia 16- ja 17-tuu­mai­sia vaih­to­eh­to­ja.

Hy­un­dai i20:ssa on ma­ta­lan kat­top­ro­fii­li ja pit­kä ak­se­li­vä­li. Nämä omi­nai­suu­det pa­ran­ta­vat myös au­ton ae­ro­dy­na­miik­kaa vä­hen­tä­mäl­lä il­man­vas­tus­ta, mikä puo­les­taan pa­ran­taa kä­si­tel­tä­vyyt­tä ja li­sää polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suut­ta.

Ajo­va­lo­jen ja led-ta­ka­va­lo­jen muo­to­kie­li ko­ros­ta­vat Hy­un­dai i20:n roh­ke­aa ylei­sil­met­tä. B-seg­men­tin ko­ko­luo­kas­taan huo­li­mat­ta se tar­jo­aa asi­ak­kail­leen hy­vät si­sä­ti­lat.

Ta­va­ra­ti­laa saa­daan 352 lit­raa ta­va­ra­ti­laa, kun ta­kais­tui­met ovat yl­hääl­lä, ja 1 165 lit­raa, kun ta­kais­tui­met on tai­tet­tu alas.

Hy­un­dain mal­lis­ton uu­sin tu­lo­kas on saa­ta­va­na yh­dek­säs­sä ul­ko­vä­ris­sä, sekä li­sä­va­rus­tee­na mus­tal­la kak­si­vä­ri­ka­tol­la.

Uuden i20-malliston hinnat alkavat 19 390 eurosta (i20 Hatchback 1.2 MPi 84 hv 5MT).

Uuden i20-malliston hinnat alkavat 19 390 eurosta (i20 Hatchback 1.2 MPi 84 hv 5MT).

Hyundai

Va­li­koi­mas­sa on nel­jä täy­sin uut­ta ul­ko­vä­riä: Lu­cid Lime Me­tal­lic, Lu­men Grey Pe­arl, Meta Blue Pe­arl ja Vib­rant Blue Pe­arl. Li­säk­si tar­jol­la ovat At­las White, Phan­tom Black Pe­arl, Au­ro­ra Grey Pe­arl, Dra­gon Red Pe­arl ja Mang­ro­ve Green Pe­arl.

Uu­si ”Lu­cid Lime” -vä­ri­pa­ket­ti pi­ris­tää au­ton si­sä­ti­lois­sa is­tui­mis­sa ja si­sus­tuk­sen yk­si­tyis­koh­dis­sa.

Sau­ma­ton­ta tek­niik­kaa

Uu­dis­tu­nees­sa Hy­un­dai i20:ssa tar­joil­laan laa­ja va­li­koi­ma uu­sim­pia lii­tet­tä­vyy­so­mi­nai­suuk­sia, jot­ka te­ke­vät au­toi­lu­ko­ke­muk­ses­ta en­tis­tä­kin mu­ka­vam­man mat­kus­ta­jil­le.

Mal­li sai va­ki­o­va­rus­teek­si 4,2-tuu­mai­sen LCD-kes­ki­näy­tön, USB-C-lii­tän­nän, 4G-verk­koon pe­rus­tu­van toi­sen su­ku­pol­ven eCall-jär­jes­tel­män sekä OTA (Over-the-Air) -kart­ta­päi­vi­tyk­set.

Li­sä­va­rus­tee­na ovat tar­jol­la 10,25-tuu­mai­nen mit­ta­ris­to ja 10,25-tuu­mai­nen tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä, Ap­p­le CarP­lay ja And­roid Au­to, lan­ga­ton mat­ka­pu­he­li­men la­taus, sekä uu­sim­man ver­si­on Blu­e­link®-te­le­ma­tiik­ka­pal­ve­lus­ta.

Hy­un­dai Smart Sen­se -tur­val­li­suu­so­mi­nai­suuk­sia on nyt va­ki­o­va­rus­te­lis­tas­sa ai­em­paa­kin enem­män.

Hyundai i20 sai vakiovarusteeksi 4,2-tuumaisen LCD-keskinäytön, USB-C-liitännän, 4G-verkkoon perustuvan toisen sukupolven eCall-järjestelmän sekä OTA (Over-the-Air) -karttapäivitykset. Lisävarusteena ovat tarjolla 10,25-tuumainen mittaristo ja 10,25-tuumainen tietoviihdejärjestelmä, Apple CarPlay ja Android Auto, langaton matkapuhelimen lataus, sekä uusimman version Bluelink®-telematiikkapalvelusta.

Hyundai i20 sai vakiovarusteeksi 4,2-tuumaisen LCD-keskinäytön, USB-C-liitännän, 4G-verkkoon perustuvan toisen sukupolven eCall-järjestelmän sekä OTA (Over-the-Air) -karttapäivitykset. Lisävarusteena ovat tarjolla 10,25-tuumainen mittaristo ja 10,25-tuumainen tietoviihdejärjestelmä, Apple CarPlay ja Android Auto, langaton matkapuhelimen lataus, sekä uusimman version Bluelink®-telematiikkapalvelusta.

Hyundai

For­ward Col­li­si­on-Avoi­dan­ce As­sist (FCA) tun­nis­taa nyt myös pyö­räi­li­jät. FCA aut­taa ha­vait­se­maan ja vält­tä­mään mah­dol­li­set on­net­to­muu­det edes­sä ole­vien es­tei­den kans­sa.

Kais­tal­la­py­sy­mi­sa­vus­tin (LFA) var­mis­taa, et­tä ajo­neu­vo py­syy va­li­tul­la ajo­kais­tal­la.

Rear Cross-Traf­fic Col­li­si­on As­sist (RCCA) jar­rut­taa py­sä­köin­ti­ruu­dus­ta pe­ruu­tet­ta­es­sa, jos ha­vai­taan tör­mäys­vaa­ra ta­ka­na ja si­vul­la ole­vien ajo­neu­vo­jen kans­sa.

Blind Spot Col­li­si­on Avoi­dan­ce As­sist (BCA) käyt­tää si­vu­pei­leis­sä vi­su­aa­li­sia va­roi­tuk­sia, jos kat­ve­a­lu­eel­la ha­vai­taan toi­nen ajo­neu­vo. Tar­vit­ta­es­sa BCA ak­ti­voi­tuu tör­mäyk­sen vält­tä­mi­sek­si tai tör­mäyk­sen vai­ku­tus­ten vä­hen­tä­mi­sek­si.

Na­vi­goin­ti­poh­jai­nen äly­käs va­ki­o­no­peu­den­sää­din (NSCC) käyt­tää ajo­neu­von na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mää en­na­koi­maan moot­to­ri­tei­den kaar­tei­ta tai suo­ria ja sää­tää no­peut­ta tur­val­li­sem­man ajon var­mis­ta­mi­sek­si.

Uut­ta mu­ka­vuut­ta

Si­sä­ti­lo­jen va­lais­tuk­ses­sa heh­ku­lam­put ovat vaih­tu­neet pa­rem­paa va­lais­tus­ta lu­paa­vaan led-tek­niik­kaan, ja Style-va­rus­te­ta­sos­sa si­sä­ti­lo­jen uut­ta mo­ni­vä­ris­tä am­bient-tun­nel­ma­va­lais­tus­ta on mah­dol­lis­ta sää­tää miel­ty­mys­ten mu­kaan.

Hy­un­dai i20:een on va­lit­ta­vis­sa BOSE® Pre­mium Sound Sys­tem -ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mä.

Moot­to­ri­vaih­to­eh­dot polt­to­ai­neen ku­lu­tuk­sen op­ti­moi­mi­sek­si

48 vol­tin ke­vyt­hyb­ri­di­voi­man­siir­to on tar­jol­la 120-he­vos­voi­mai­sen 1,0 T-GDi -moot­to­rin yh­tey­des­sä ja seit­se­män­vaih­tei­sel­la kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­tol­la (7DCT). Ta­lou­del­li­sek­si ja suo­ri­tus­ky­kyi­sek­si suun­ni­tel­tu 48 vol­tin ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä vä­hen­tää osal­taan au­ton polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta ja hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö­jä.

Moot­to­ri­va­li­koi­mas­sa on myös 100-he­vos­voi­mai­nen 1,0 T-GDi-ver­sio, jo­hon on va­lit­ta­vis­sa vaih­teis­tok­si joko 6-vaih­tei­nen kä­si­vaih­teis­to tai seit­se­män­vaih­tei­sel­la kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­tol­la (7DCT). Li­säk­si tar­jol­la on 1,2 MPi (84 hv) vii­si­vaih­tei­sel­la kä­si­vaih­teis­tol­la.

Uu­den i20:n tuo­tan­non on mää­rä al­kaa vuo­den 2023 kol­man­nel­la nel­jän­nek­sel­lä Hy­un­dain tuo­tan­to­lai­tok­ses­sa Iz­mi­tis­sä Tur­kis­sa, ja en­sim­mäi­siä au­to­ja odo­tel­laan Suo­meen vuo­den vii­mei­sen nel­jän­nek­sen ai­ka­na.

Hy­un­dai i20-mal­lis­toon jul­kais­taan myö­hem­min uu­det N- ja N Line -ver­si­ot.

Uu­den i20-mal­lis­ton hin­nat al­ka­vat 19 390 eu­ros­ta (i20 Hatch­back 1.2 MPi 84 hv 5MT).

Hy­un­dai-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.

BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä

Auto Bild.Koeajot
BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.

BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä

Auto Bild.Koeajot

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Toni Lindström

Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä

Auto Bild.Koeajot
Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Toni Lindström

Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä

Auto Bild.Koeajot