Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Autojen aito nahkaverhoilu: Kerrotaan hyödyttävän maapalloa

Lisävarusteiset Laserlight-ajovalot vaikuttavat tehokkailta, ja kaukovaloavustin on pimeään vuodenaikaan tärkeä ominaisuus. Testiyksilössä oli myös  lisävarusteiset led-sumuvalot. Jäähdyttimen säleikkö on suljettu  ajotalouden nimissä ja jäähdytysilma otetaan alempaa.

Lisävarusteiset Laserlight-ajovalot vaikuttavat tehokkailta, ja kaukovaloavustin on pimeään vuodenaikaan tärkeä ominaisuus. Testiyksilössä oli myös lisävarusteiset led-sumuvalot. Jäähdyttimen säleikkö on suljettu ajotalouden nimissä ja jäähdytysilma otetaan alempaa.

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Uusi 3-sarjalainen kulkee dieseliksi kärppämäisen nopea­liik­kei­sesti.

Auto Bild.Koeajot
3.7.2020

Ra­di­os­sa oli ai­koi­naan haus­ka ke­sä­kuun­nel­ma, jos­sa sa­not­tiin ”Kärp­pä is­ki jäl­leen”. No­pe­a­liik­kei­seen kärp­pään (por­ti­moon) voi­si pe­ri­aat­tees­sa vii­ta­ta myös uu­den BMW 320d xDri­ven näyt­tä­vän me­tal­lin­si­ni­nen ko­ri­vä­ri Por­tim­ão Blue – pait­si et­tä Por­tim­ão nyt sat­tuu ole­maan Por­tu­ga­lis­sa si­jait­se­va ran­ta­kau­pun­ki.

Kul­jet­ta­ja­kes­kei­nen

BMW:n uu­sin 3-sar­ja on ai­em­paa kook­kaam­pi: kori pi­den­tyi suun­nil­leen kah­dek­san ja ak­se­li­vä­li nel­jä sent­tiä.

Uu­sim­man 3-sar­jan ne­li­ve­toi­nen 320d xDrive on­kin to­del­li­nen aja­jan au­to, jos­sa kes­ki­ty­tään en­sin­nä­kin 190-he­vos­voi­mai­sen tur­bo­die­se­lin not­ke­aan vään­töön. 400 new­ton­met­rin mak­si­mi­vään­tö ta­voi­te­taan käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 1 750–2 500 r/min, ja moot­to­ri tun­tuu ai­van kier­ros­her­käl­tä ben­sii­ni­moot­to­ril­ta.

Uuden 3-sarjan korin jäykkyyttä lisättiin aiempaan nähden  25 prosenttia.

Uuden 3-sarjan korin jäykkyyttä lisättiin aiempaan nähden 25 prosenttia.

Kojelauta eroaa edeltäjämalleista digitaalisuuden myötä. Ilmastoinnin ja lämmityksen painikkeet ovat silti mekaaniset. Testiyksilössä oli hälytinperustainen varkaudenestojärjestelmä.

Kojelauta eroaa edeltäjämalleista digitaalisuuden myötä. Ilmastoinnin ja lämmityksen painikkeet ovat silti mekaaniset. Testiyksilössä oli hälytinperustainen varkaudenestojärjestelmä.

Digitaalinen mittaristo on jännittävä, mutta nopeaa vilkaisua ajatellen se ei näytä kovin selväpiirteiseltä. Nopeusnäytön saa onneksi sekä päänäytölle että heijastusnäytölle numeronäyttönä.

Digitaalinen mittaristo on jännittävä, mutta nopeaa vilkaisua ajatellen se ei näytä kovin selväpiirteiseltä. Nopeusnäytön saa onneksi sekä päänäytölle että heijastusnäytölle numeronäyttönä.

Leveää 12,5-tuumaista näyttöruutua on ilo tarkastella etenkin täyslevyisen karttanäkymän osalta.

Leveää 12,5-tuumaista näyttöruutua on ilo tarkastella etenkin täyslevyisen karttanäkymän osalta.

Koeajoautossa oli lisävarusteinen mukautuva alusta. Ajotilavalitsimessa on neljä toimintoa. Hienosti pykäliä vaihtava 8-nopeuksinen Steptronic Sport -automaattivaihteisto (lisävaruste) miellyttää.

Koeajoautossa oli lisävarusteinen mukautuva alusta. Ajotilavalitsimessa on neljä toimintoa. Hienosti pykäliä vaihtava 8-nopeuksinen Steptronic Sport -automaattivaihteisto (lisävaruste) miellyttää.

Nämä eväät mah­dol­lis­ta­vat se, et­tä tämä ver­sio kiih­tyy teh­taan mu­kaan sa­ta­sen no­peu­teen al­le seit­se­mäs­sä se­kun­nis­sa. Myös no­pe­as­ti vaih­ta­va 8-no­peuk­si­nen Stept­ro­nic Sport -au­to­maat­ti­vaih­teis­to (ZF 8HP) on kova luu. Mo­men­tin­muun­ti­mel­la to­teu­te­tus­sa laa­ti­kos­sa on sy­he­röi­sil­le teil­le ma­nu­aa­lis­ta vaih­ta­mis­ta var­ten Stept­ro­nic-vaih­to­sii­vek­keet.

3-sar­ja­lai­sen ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan ko­ea­jon kes­ki­ku­lu­tus oli to­del­la koh­tuul­li­nen 5,3 l/100 km. Eli vaik­ka ajai­si vä­hän reip­paam­mal­la ajo­tyy­lil­lä, niin yh­del­lä tan­kil­li­sel­la pää­see to­den­nä­köi­ses­ti yli tu­hat ki­lo­met­riä. Asi­aan oli ko­ea­jo­au­tos­sa omi­aan vai­kut­ta­maan li­sä­va­rus­tei­nen, nor­maa­lia suu­rem­pi polt­to­ai­ne­säi­liö.

Vaik­ka tes­ti­au­tos­sa oli ma­ta­lap­ro­fii­li­set 225/40 R 19 -mit­tai­set runf­lat-ren­kaat, nii­den ren­gas­me­lu py­syt­te­li maan­tie­a­jos­sa pal­jon odo­tet­tua koh­tuul­li­sem­pa­na.

M Sport -tee­mal­la

Tes­tiyk­si­lös­sä oli an­si­o­kas ar­se­naa­li ur­hei­lul­li­sia M-li­sä­va­rus­tei­ta. Nii­tä il­men­si mat­kus­ta­mos­sa ko­je­lau­dan M-alu­mii­ni­pa­nee­li, ja li­säk­si tee­ma jat­kui nah­ka­ke­häi­sen, pi­tä­vä­ot­tei­sen M-oh­jaus­pyö­rän ja M-kyn­nys­lis­to­jen mer­keis­sä. Ul­koi­ses­ti M Sport -tee­maan liit­ty­vät ae­ro­dy­na­miik­ka­pa­ket­ti ja nä­ky­mät­tö­mä­nä omi­nai­suu­te­na mu­kau­tu­va M-alus­ta.

Li­sä­va­rus­tei­sen mu­kau­tu­van alus­tan omi­nais­tun­tu­ma on vii­mei­sen pääl­le jä­mäk­kä. Se on kuin luo­tu pit­kän mat­kan ajoon, mut­ta yh­tä lail­la se on par­haim­mil­laan mut­kai­sil­la pik­ku­teil­lä. Toi­sin kuin joil­la­kin kil­pai­li­joil­la, jois­sa ajo­ti­la­va­lin­nat suo­ri­te­taan rul­la­va­lit­si­mes­ta, BMW:ssä on nii­tä var­ten kes­ki­kon­so­lis­sa omat eril­lis­pai­nik­keet: ajo­ti­lat ovat mu­kau­tet­ta­va Adap­ti­ve, ta­lous­pai­not­tei­nen Ecop­ro, mu­ka­vuut­ta ko­ros­ta­va Com­fort sekä Sport.

Sähkösäätöiset etuistuimet antavat erinomaisen sivuttaistuen. Kuljettajan istuimessa on ristiselän tuki ja muistipaikat.

Sähkösäätöiset etuistuimet antavat erinomaisen sivuttaistuen. Kuljettajan istuimessa on ristiselän tuki ja muistipaikat.

Vaikka akseliväli kasvoi edeltäjään verrattuna, niin takaistuin ei ihan ole pitkäjalkaisten valtakuntaa.

Vaikka akseliväli kasvoi edeltäjään verrattuna, niin takaistuin ei ihan ole pitkäjalkaisten valtakuntaa.

Sedanin tavaratilaan mahtuu reilusti tavaraa. Takaselkänojien kaataminen onnistuu tavaratilasta käsin.

Sedanin tavaratilaan mahtuu reilusti tavaraa. Takaselkänojien kaataminen onnistuu tavaratilasta käsin.

Sport-ti­las­sa kaa­sun- ja oh­jaus­vas­te ovat jäy­kim­mil­lään ja is­kun­vai­men­nus jä­mä­kin. Epä­ta­sai­sel­la tiel­lä tai kau­pun­gin nu­pu­ki­vil­lä com­fort tar­jo­aa puo­les­taan eni­ten mat­ka­mu­ka­vuut­ta.

Di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to ja hei­jas­tus­näyt­tö

Fu­tu­ris­ti­sen nä­köi­ses­sä di­gi­taa­li­ses­sa mit­ta­ris­tos­sa no­peu­den saa esiin sekä di­gi­taa­li­se­na et­tä ”ana­lo­gi­se­na” neu­la­näy­töl­lä. Myös kier­ros­lu­ku il­mais­taan neu­la­näyt­tö­nä. Rat­kai­su näyt­tää ma­ke­al­ta, mut­ta sel­key­des­sä se hä­vi­ää BMW:n pe­rin­tei­sil­le ana­lo­gi­sil­le mit­ta­reil­le.

Mit­ta­ris­tos­ta pys­tyy loih­ti­maan esiin myös eri­suun­tais­ten g-voi­mien näyt­tö­ruu­dun sekä sen­het­ki­sen te­hon ja vään­tö­mo­men­tin palk­ki­näy­töt. Mit­ta­ris­ton mat­ta­pin­tai­nen pääl­lys­la­si hei­jas­te­lee au­rin­koi­sel­la sääl­lä mää­rä­tyis­tä kul­mis­ta.

On hyvä, et­tä il­mas­toin­nin ja läm­mön­sää­dön käyt­tö­pai­nik­keet ovat me­kaa­ni­set ja sel­ke­äs­ti esil­lä – sen vuok­si nii­tä on no­pea ja tur­val­li­nen käyt­tää ajon ai­ka­na ir­rot­ta­mat­ta kat­set­ta ajo­ra­das­ta.

Sel­keä hei­jas­tus­näyt­tö (li­sä­va­rus­te) il­mai­see myös na­vi­goin­ti­lait­teen reit­ti­tie­dot. Hei­jas­tus­näy­töl­le il­mes­tyy sport-ajo­ti­las­sa myös kier­ros­näy­tön vaa­ka­palk­ki. Kier­ros­näyt­töä ei to­sin ole help­poa vil­kuil­la ai­na­kaan no­pe­aa ajon ai­ka­na sen pa­rem­min hei­jas­tus­näy­tön ka­pe­al­ta vaa­ka­pal­kil­ta kuin pää­mit­ta­ris­ton neu­la­näy­töl­tä.

Na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu vai­vat­to­mas­ti, ja hei­jas­tus­näy­töl­le hei­jas­te­tut reit­ti­tie­dot toi­mi­vat yh­des­sä sel­ke­än ää­ni­o­pas­tuk­sen kans­sa lois­ta­vas­ti.

Le­veä 12,5-tuu­mai­nen näyt­tö­ruu­tu var­mis­taa yh­den mark­ki­noi­den par­hais­ta kart­ta­nä­ky­mis­tä. Näyt­tö ei ole BMW:n ta­paan pe­rin­tei­ses­ti kos­ke­tus­näyt­tö, vaan näy­tön toi­min­to­ja ope­roi­daan kes­ki­kon­so­lin sää­tö­pyö­räs­tä. Sen käyt­tö on var­sin juo­he­aa. Li­sä­va­rus­tei­nen ele­oh­jaus vaa­tii to­tut­te­lua.

Kan­nel­li­nen kon­so­li­lo­ke­ro on kä­te­vän le­veä, mut­ta sen kan­si ei yl­lä­tyk­sel­li­ses­ti avau­du tut­tuun ta­paan kah­des­sa osas­sa si­vuil­le, vaan yh­des­sä osas­sa taak­se­päin.

Har­man Kar­do­nin miel­lyt­tä­vä­soin­ti­seen ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mään si­säl­tyy16 kai­u­tin­ta, ja jär­jes­tel­män vah­vis­tin­te­hok­si il­moi­te­taan 464 W.

Ta­sok­kaat etuis­tui­met

Pit­kä­jal­kai­sil­la ja -sel­käi­sil­lä yl­lät­ti hie­man au­toon me­ne­mi­nen ja siel­tä nou­se­mi­nen. Etuis­tui­mien on pa­ras­ta ol­la tar­peek­si edes­sä ja sel­kä­no­jien lin­jas­sa B-pi­la­rien kans­sa, et­tei ko­lau­ta har­ti­aa vii­mek­si mai­nit­tuun. Jos is­tui­men sää­tää vä­hän ta­em­mas, au­tos­ta jou­tuu nou­se­maan kier­to­liik­keel­lä ja­lat ulos kään­tä­en ja B-pi­la­ria väis­tä­en.

Etuis­tui­met tar­jo­a­vat en­si­luok­kai­sen si­vut­tais­tu­en, ja penk­kei­hin liit­tyy myös me­kaa­ni­ses­ti sää­det­tä­vä, ke­vyt­toi­mi­nen rei­si­tu­ki. Mo­lem­mat etuis­tui­met on va­rus­tet­tu säh­kö­sää­döin, ja ajo­a­sen­nos­ta vi­rit­tää juu­ri oi­ke­an­lai­sen. Mus­ta nah­ka­ver­hoi­lu on höys­tet­ty ur­hei­lul­li­sin, si­ni­sin tik­kauk­sin.

Uu­den 3-sar­ja­lai­sen ta­kais­tui­mel­le on si­nän­sä help­po siir­tyä, mut­ta pit­kä­jal­kais­ten mat­kus­ta­jien ta­pauk­ses­sa etuis­tuin­sää­tö­jen on täl­löin ol­ta­va op­ti­moi­dut sekä sel­kä­no­jan pys­ty­kul­man, is­tui­men pi­tuus­sää­dön et­tä mie­lel­lään myös kor­keus­sää­dön osal­ta. Taak­se mah­tuu ak­se­li­vä­lin ni­mel­li­sen kas­vun an­si­os­ta hie­man ai­em­paa mu­ka­vam­min.

BMW 320d xDri­ven ta­va­ra­ti­la on se­da­nik­si rei­lun ko­koi­nen eli pe­rä­ti 480-lit­rai­nen. Ta­ka­sel­kä­no­jat tait­tu­vat alas, ja nii­den lu­ki­tus­lii­pai­si­met löy­ty­vät sel­ke­äs­ti ta­va­ra­ti­las­ta. Ta­ka­luuk­ku avau­tuu säh­köi­ses­ti.↔

Juha Pel­to­nen

BMW 320d xDrive Se­dan Bu­si­ness M Sport

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1995 cm³, 140 kW (190 hv)/4000 r/min, 400 Nm/1750–2500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 6,9 s, huip­pu­no­peus 233 km/h

Ku­lu­tus

5,9 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

155 g/km

Voi­man­siir­to

A8, ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 4709, l. 1827, k. 1435 mm, ak­se­li­vä­li 2851 mm, maa­va­ra 135 mm, oma­mas­sa 1540 kg, kan­ta­vuus 630 kg, ve­to­mas­sa 1600/750 kg, ta­va­ra­ti­la 480 l, tank­ki 40/59 l (nor­maa­li/li­sä­va­rus­te)

Hin­ta

52 180 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 74 776 eu­roa (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tämän vuoden PIkes Peakin mäkikisa ajetaan 25. kesäkuuta, jolloin ohjaismissa tulee olemaan Raphaël Astier.

Tämän vuoden PIkes Peakin mäkikisa ajetaan 25. kesäkuuta, jolloin ohjaismissa tulee olemaan Raphaël Astier.

Alpine

Alpine A110 Pikes Peak: Kurotus tähtiin

Auto Bild.Uutiset
7.5.2023
Tämän vuoden PIkes Peakin mäkikisa ajetaan 25. kesäkuuta, jolloin ohjaismissa tulee olemaan Raphaël Astier.

Tämän vuoden PIkes Peakin mäkikisa ajetaan 25. kesäkuuta, jolloin ohjaismissa tulee olemaan Raphaël Astier.

Alpine

Alpine A110 Pikes Peak: Kurotus tähtiin

Auto Bild.Uutiset
7.5.2023
Volvo V90 Cross Country on jykevän tyylikäs ilmestys.

Volvo V90 Cross Country on jykevän tyylikäs ilmestys.

Toni Lindström

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Auto Bild.Koeajot
10.9.2023
Volvo V90 Cross Country on jykevän tyylikäs ilmestys.

Volvo V90 Cross Country on jykevän tyylikäs ilmestys.

Toni Lindström

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Auto Bild.Koeajot
10.9.2023
Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild.Koeajot
10.9.2023
Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild.Koeajot
10.9.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Autojen aito nahkaverhoilu: Kerrotaan hyödyttävän maapalloa

Koeajossa Hyundai i30 N 2.0 T-GDI 8DCT 280 hv Hatchback: Arjen torjuntaan

Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV AWD Business Luxury 5P: Varusteltu pistokeladattava

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 Biturbo: Valtteri Bottaksen siviiliauto

Callum Skye: Sähkölinjalla maastossa?

Opel Astra ST -farmariversiot: Rantautuivat Suomeen

Renault 5 E-Tech electric: Renault paljastaa uuden 5 E-Tech electricin saloja

Dacia Duster: Kolmannen sukupolven mallissa on kaikki uutta – perusrakenteesta alkaen

Vuoden Auto Suomessa 2024: Finalistit on valittu!

Jos kuvittelit nähneesi kaikki maailman pakettiautot, erehdyt! Škoda 1203 -pakettiauton esittelystä on kulunut 55 vuotta!

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai i30 N 2.0 T-GDI 8DCT 280 hv Hatchback: Arjen torjuntaan

Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV AWD Business Luxury 5P: Varusteltu pistokeladattava

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 Biturbo: Valtteri Bottaksen siviiliauto

Koeajossa Cupra Born e-Boost 170 kW 77 kWh: Kuparilla koristeltu sähköinen katseen­van­gitsija

Koeajossa Kia Niro 1.6 GDI Hybrid Business Luxury DCT 18”: Vähällä menee

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Maailman ensimmäinen balansoitu mm-äänirasia

Koti ja keittiö

Sisus­tus­suun­nit­telija toteutti perheen toiveet: "Kunhan ei valkoista"

Hifimaailma

Taikuuden taide

Hifimaailma

Ortofon 2M-äänirasia laihdu­tus­kuu­rilla

Hifimaailma

Elect­ro­com­pa­nie­tilta uudet monopäätteet

Hifimaailma

Kellosta apua

Hifimaailma

Pro-Jectilta muuntajia mc-äänirasioille

Hifimaailma

Ylellinen kaiutinpaketti Pariisista  

Hifimaailma

Rotelilta uusi integroitu vahvistin 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Autojen aito nahkaverhoilu: Kerrotaan hyödyttävän maapalloa

Koeajossa Hyundai i30 N 2.0 T-GDI 8DCT 280 hv Hatchback: Arjen torjuntaan

Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV AWD Business Luxury 5P: Varusteltu pistokeladattava

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 Biturbo: Valtteri Bottaksen siviiliauto

Callum Skye: Sähkölinjalla maastossa?

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai i30 N 2.0 T-GDI 8DCT 280 hv Hatchback: Arjen torjuntaan

Koeajossa Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV AWD Business Luxury 5P: Varusteltu pistokeladattava

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 Biturbo: Valtteri Bottaksen siviiliauto

Koeajossa Cupra Born e-Boost 170 kW 77 kWh: Kuparilla koristeltu sähköinen katseen­van­gitsija

Koeajossa Kia Niro 1.6 GDI Hybrid Business Luxury DCT 18”: Vähällä menee

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Maailman ensimmäinen balansoitu mm-äänirasia

Koti ja keittiö

Sisus­tus­suun­nit­telija toteutti perheen toiveet: "Kunhan ei valkoista"

Hifimaailma

Taikuuden taide

Hifimaailma

Ortofon 2M-äänirasia laihdu­tus­kuu­rilla

Hifimaailma

Elect­ro­com­pa­nie­tilta uudet monopäätteet

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen T-Cross -mallit saapuvat alkuvuodesta 2024 ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen T-Cross -mallit saapuvat alkuvuodesta 2024 ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Volkswagen

Volkswagen T-Cross: Uudistuneessa mallissa on tuntuvasti aiempaa laajempi vakiovarustelu

Kaupallinen yhteistyö

Rahan säästäminen vertailemalla eri laina­vaih­to­ehtoja

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Autojen aito nahkaverhoilu: Kerrotaan hyödyttävän maapalloa

Callum Skye: Sähkölinjalla maastossa?

Opel Astra ST -farmariversiot: Rantautuivat Suomeen

Renault 5 E-Tech electric: Renault paljastaa uuden 5 E-Tech electricin saloja

Dacia Duster: Kolmannen sukupolven mallissa on kaikki uutta – perusrakenteesta alkaen

Vuoden Auto Suomessa 2024: Finalistit on valittu!

2024 Porsche Panamera: Enemmän toimintamatkaa, lisää tehoa ja ilmajousitus

Rami Kittilä: astara Swedenin Country Directoriksi

Opel Vivaro: Sai uuden Vizor- brändi-ilmeen

Veho aloittaa uudistuneen täyssähköisen smart-malliston maahantuonnin ja myynnin: Ensimmäiset asiakasautot saapuvat Suomeen huhtikuussa 2024 – malli voitti Auto Bildin Kultaisen Ohjauspyörän

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Volkswagen T-Cross: Uudistuneessa mallissa on tuntuvasti aiempaa laajempi vakiovarustelu

Volkswagen ID.7 Tourer: Ensisilmäys tulevaan malliin

Austin J40 -polkuauto: Joka pojan unelma uustuotantona

Škoda Superb: Enemmän tilaa, mukavuutta ja uusinta tekniikkaa

2024 Porsche Panamera: Enemmän toimintamatkaa, lisää tehoa ja ilmajousitus

BMW: Aloittaa akkukennojen mallikappaleiden tuotannon Saksan Parsdorfissa

Opelin hyöty­a­jo­neu­vo­mal­listo: Uuden sukupolven Combo, Vivaro ja Movano julkistettiin - lisäksi lähitu­le­vai­suu­dessa julkistetaan myös Movano-vetypakettiauto

Polestar: Esitteli innovaatioita ensimmäisessä Polestar Day -tapahtumassa

Renault Twingo Legend: Inspiraatio vuoden 1993 Twingosta – luvassa jopa 10 kWh/100 km keskikulutus

Veho aloittaa uudistuneen täyssähköisen smart-malliston maahantuonnin ja myynnin: Ensimmäiset asiakasautot saapuvat Suomeen huhtikuussa 2024 – malli voitti Auto Bildin Kultaisen Ohjauspyörän

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen T-Cross -mallit saapuvat alkuvuodesta 2024 ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen T-Cross -mallit saapuvat alkuvuodesta 2024 ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Volkswagen

Volkswagen T-Cross: Uudistuneessa mallissa on tuntuvasti aiempaa laajempi vakiovarustelu

Kaupallinen yhteistyö

Rahan säästäminen vertailemalla eri laina­vaih­to­ehtoja

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Autojen aito nahkaverhoilu: Kerrotaan hyödyttävän maapalloa

Callum Skye: Sähkölinjalla maastossa?

Opel Astra ST -farmariversiot: Rantautuivat Suomeen

Renault 5 E-Tech electric: Renault paljastaa uuden 5 E-Tech electricin saloja

Dacia Duster: Kolmannen sukupolven mallissa on kaikki uutta – perusrakenteesta alkaen

Vuoden Auto Suomessa 2024: Finalistit on valittu!

2024 Porsche Panamera: Enemmän toimintamatkaa, lisää tehoa ja ilmajousitus

Rami Kittilä: astara Swedenin Country Directoriksi

Opel Vivaro: Sai uuden Vizor- brändi-ilmeen

Veho aloittaa uudistuneen täyssähköisen smart-malliston maahantuonnin ja myynnin: Ensimmäiset asiakasautot saapuvat Suomeen huhtikuussa 2024 – malli voitti Auto Bildin Kultaisen Ohjauspyörän

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Volkswagen T-Cross: Uudistuneessa mallissa on tuntuvasti aiempaa laajempi vakiovarustelu

Volkswagen ID.7 Tourer: Ensisilmäys tulevaan malliin

Austin J40 -polkuauto: Joka pojan unelma uustuotantona

Škoda Superb: Enemmän tilaa, mukavuutta ja uusinta tekniikkaa

2024 Porsche Panamera: Enemmän toimintamatkaa, lisää tehoa ja ilmajousitus

BMW: Aloittaa akkukennojen mallikappaleiden tuotannon Saksan Parsdorfissa

Opelin hyöty­a­jo­neu­vo­mal­listo: Uuden sukupolven Combo, Vivaro ja Movano julkistettiin - lisäksi lähitu­le­vai­suu­dessa julkistetaan myös Movano-vetypakettiauto

Polestar: Esitteli innovaatioita ensimmäisessä Polestar Day -tapahtumassa

Renault Twingo Legend: Inspiraatio vuoden 1993 Twingosta – luvassa jopa 10 kWh/100 km keskikulutus

Veho aloittaa uudistuneen täyssähköisen smart-malliston maahantuonnin ja myynnin: Ensimmäiset asiakasautot saapuvat Suomeen huhtikuussa 2024 – malli voitti Auto Bildin Kultaisen Ohjauspyörän

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2