Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Lisävarusteiset Laserlight-ajovalot vaikuttavat tehokkailta, ja kaukovaloavustin on pimeään vuodenaikaan tärkeä ominaisuus. Testiyksilössä oli myös  lisävarusteiset led-sumuvalot. Jäähdyttimen säleikkö on suljettu  ajotalouden nimissä ja jäähdytysilma otetaan alempaa.

Lisävarusteiset Laserlight-ajovalot vaikuttavat tehokkailta, ja kaukovaloavustin on pimeään vuodenaikaan tärkeä ominaisuus. Testiyksilössä oli myös lisävarusteiset led-sumuvalot. Jäähdyttimen säleikkö on suljettu ajotalouden nimissä ja jäähdytysilma otetaan alempaa.

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Uusi 3-sarjalainen kulkee dieseliksi kärppämäisen nopea­liik­kei­sesti.

Auto Bild.Koeajot
3.7.2020

Ra­di­os­sa oli ai­koi­naan haus­ka ke­sä­kuun­nel­ma, jos­sa sa­not­tiin ”Kärp­pä is­ki jäl­leen”. No­pe­a­liik­kei­seen kärp­pään (por­ti­moon) voi­si pe­ri­aat­tees­sa vii­ta­ta myös uu­den BMW 320d xDri­ven näyt­tä­vän me­tal­lin­si­ni­nen ko­ri­vä­ri Por­tim­ão Blue – pait­si et­tä Por­tim­ão nyt sat­tuu ole­maan Por­tu­ga­lis­sa si­jait­se­va ran­ta­kau­pun­ki.

Kul­jet­ta­ja­kes­kei­nen

BMW:n uu­sin 3-sar­ja on ai­em­paa kook­kaam­pi: kori pi­den­tyi suun­nil­leen kah­dek­san ja ak­se­li­vä­li nel­jä sent­tiä.

Uu­sim­man 3-sar­jan ne­li­ve­toi­nen 320d xDrive on­kin to­del­li­nen aja­jan au­to, jos­sa kes­ki­ty­tään en­sin­nä­kin 190-he­vos­voi­mai­sen tur­bo­die­se­lin not­ke­aan vään­töön. 400 new­ton­met­rin mak­si­mi­vään­tö ta­voi­te­taan käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 1 750–2 500 r/min, ja moot­to­ri tun­tuu ai­van kier­ros­her­käl­tä ben­sii­ni­moot­to­ril­ta.

Uuden 3-sarjan korin jäykkyyttä lisättiin aiempaan nähden  25 prosenttia.

Uuden 3-sarjan korin jäykkyyttä lisättiin aiempaan nähden 25 prosenttia.

Kojelauta eroaa edeltäjämalleista digitaalisuuden myötä. Ilmastoinnin ja lämmityksen painikkeet ovat silti mekaaniset. Testiyksilössä oli hälytinperustainen varkaudenestojärjestelmä.

Kojelauta eroaa edeltäjämalleista digitaalisuuden myötä. Ilmastoinnin ja lämmityksen painikkeet ovat silti mekaaniset. Testiyksilössä oli hälytinperustainen varkaudenestojärjestelmä.

Digitaalinen mittaristo on jännittävä, mutta nopeaa vilkaisua ajatellen se ei näytä kovin selväpiirteiseltä. Nopeusnäytön saa onneksi sekä päänäytölle että heijastusnäytölle numeronäyttönä.

Digitaalinen mittaristo on jännittävä, mutta nopeaa vilkaisua ajatellen se ei näytä kovin selväpiirteiseltä. Nopeusnäytön saa onneksi sekä päänäytölle että heijastusnäytölle numeronäyttönä.

Leveää 12,5-tuumaista näyttöruutua on ilo tarkastella etenkin täyslevyisen karttanäkymän osalta.

Leveää 12,5-tuumaista näyttöruutua on ilo tarkastella etenkin täyslevyisen karttanäkymän osalta.

Koeajoautossa oli lisävarusteinen mukautuva alusta. Ajotilavalitsimessa on neljä toimintoa. Hienosti pykäliä vaihtava 8-nopeuksinen Steptronic Sport -automaattivaihteisto (lisävaruste) miellyttää.

Koeajoautossa oli lisävarusteinen mukautuva alusta. Ajotilavalitsimessa on neljä toimintoa. Hienosti pykäliä vaihtava 8-nopeuksinen Steptronic Sport -automaattivaihteisto (lisävaruste) miellyttää.

Nämä eväät mah­dol­lis­ta­vat se, et­tä tämä ver­sio kiih­tyy teh­taan mu­kaan sa­ta­sen no­peu­teen al­le seit­se­mäs­sä se­kun­nis­sa. Myös no­pe­as­ti vaih­ta­va 8-no­peuk­si­nen Stept­ro­nic Sport -au­to­maat­ti­vaih­teis­to (ZF 8HP) on kova luu. Mo­men­tin­muun­ti­mel­la to­teu­te­tus­sa laa­ti­kos­sa on sy­he­röi­sil­le teil­le ma­nu­aa­lis­ta vaih­ta­mis­ta var­ten Stept­ro­nic-vaih­to­sii­vek­keet.

3-sar­ja­lai­sen ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan ko­ea­jon kes­ki­ku­lu­tus oli to­del­la koh­tuul­li­nen 5,3 l/100 km. Eli vaik­ka ajai­si vä­hän reip­paam­mal­la ajo­tyy­lil­lä, niin yh­del­lä tan­kil­li­sel­la pää­see to­den­nä­köi­ses­ti yli tu­hat ki­lo­met­riä. Asi­aan oli ko­ea­jo­au­tos­sa omi­aan vai­kut­ta­maan li­sä­va­rus­tei­nen, nor­maa­lia suu­rem­pi polt­to­ai­ne­säi­liö.

Vaik­ka tes­ti­au­tos­sa oli ma­ta­lap­ro­fii­li­set 225/40 R 19 -mit­tai­set runf­lat-ren­kaat, nii­den ren­gas­me­lu py­syt­te­li maan­tie­a­jos­sa pal­jon odo­tet­tua koh­tuul­li­sem­pa­na.

M Sport -tee­mal­la

Tes­tiyk­si­lös­sä oli an­si­o­kas ar­se­naa­li ur­hei­lul­li­sia M-li­sä­va­rus­tei­ta. Nii­tä il­men­si mat­kus­ta­mos­sa ko­je­lau­dan M-alu­mii­ni­pa­nee­li, ja li­säk­si tee­ma jat­kui nah­ka­ke­häi­sen, pi­tä­vä­ot­tei­sen M-oh­jaus­pyö­rän ja M-kyn­nys­lis­to­jen mer­keis­sä. Ul­koi­ses­ti M Sport -tee­maan liit­ty­vät ae­ro­dy­na­miik­ka­pa­ket­ti ja nä­ky­mät­tö­mä­nä omi­nai­suu­te­na mu­kau­tu­va M-alus­ta.

Li­sä­va­rus­tei­sen mu­kau­tu­van alus­tan omi­nais­tun­tu­ma on vii­mei­sen pääl­le jä­mäk­kä. Se on kuin luo­tu pit­kän mat­kan ajoon, mut­ta yh­tä lail­la se on par­haim­mil­laan mut­kai­sil­la pik­ku­teil­lä. Toi­sin kuin joil­la­kin kil­pai­li­joil­la, jois­sa ajo­ti­la­va­lin­nat suo­ri­te­taan rul­la­va­lit­si­mes­ta, BMW:ssä on nii­tä var­ten kes­ki­kon­so­lis­sa omat eril­lis­pai­nik­keet: ajo­ti­lat ovat mu­kau­tet­ta­va Adap­ti­ve, ta­lous­pai­not­tei­nen Ecop­ro, mu­ka­vuut­ta ko­ros­ta­va Com­fort sekä Sport.

Sähkösäätöiset etuistuimet antavat erinomaisen sivuttaistuen. Kuljettajan istuimessa on ristiselän tuki ja muistipaikat.

Sähkösäätöiset etuistuimet antavat erinomaisen sivuttaistuen. Kuljettajan istuimessa on ristiselän tuki ja muistipaikat.

Vaikka akseliväli kasvoi edeltäjään verrattuna, niin takaistuin ei ihan ole pitkäjalkaisten valtakuntaa.

Vaikka akseliväli kasvoi edeltäjään verrattuna, niin takaistuin ei ihan ole pitkäjalkaisten valtakuntaa.

Sedanin tavaratilaan mahtuu reilusti tavaraa. Takaselkänojien kaataminen onnistuu tavaratilasta käsin.

Sedanin tavaratilaan mahtuu reilusti tavaraa. Takaselkänojien kaataminen onnistuu tavaratilasta käsin.

Sport-ti­las­sa kaa­sun- ja oh­jaus­vas­te ovat jäy­kim­mil­lään ja is­kun­vai­men­nus jä­mä­kin. Epä­ta­sai­sel­la tiel­lä tai kau­pun­gin nu­pu­ki­vil­lä com­fort tar­jo­aa puo­les­taan eni­ten mat­ka­mu­ka­vuut­ta.

Di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to ja hei­jas­tus­näyt­tö

Fu­tu­ris­ti­sen nä­köi­ses­sä di­gi­taa­li­ses­sa mit­ta­ris­tos­sa no­peu­den saa esiin sekä di­gi­taa­li­se­na et­tä ”ana­lo­gi­se­na” neu­la­näy­töl­lä. Myös kier­ros­lu­ku il­mais­taan neu­la­näyt­tö­nä. Rat­kai­su näyt­tää ma­ke­al­ta, mut­ta sel­key­des­sä se hä­vi­ää BMW:n pe­rin­tei­sil­le ana­lo­gi­sil­le mit­ta­reil­le.

Mit­ta­ris­tos­ta pys­tyy loih­ti­maan esiin myös eri­suun­tais­ten g-voi­mien näyt­tö­ruu­dun sekä sen­het­ki­sen te­hon ja vään­tö­mo­men­tin palk­ki­näy­töt. Mit­ta­ris­ton mat­ta­pin­tai­nen pääl­lys­la­si hei­jas­te­lee au­rin­koi­sel­la sääl­lä mää­rä­tyis­tä kul­mis­ta.

On hyvä, et­tä il­mas­toin­nin ja läm­mön­sää­dön käyt­tö­pai­nik­keet ovat me­kaa­ni­set ja sel­ke­äs­ti esil­lä – sen vuok­si nii­tä on no­pea ja tur­val­li­nen käyt­tää ajon ai­ka­na ir­rot­ta­mat­ta kat­set­ta ajo­ra­das­ta.

Sel­keä hei­jas­tus­näyt­tö (li­sä­va­rus­te) il­mai­see myös na­vi­goin­ti­lait­teen reit­ti­tie­dot. Hei­jas­tus­näy­töl­le il­mes­tyy sport-ajo­ti­las­sa myös kier­ros­näy­tön vaa­ka­palk­ki. Kier­ros­näyt­töä ei to­sin ole help­poa vil­kuil­la ai­na­kaan no­pe­aa ajon ai­ka­na sen pa­rem­min hei­jas­tus­näy­tön ka­pe­al­ta vaa­ka­pal­kil­ta kuin pää­mit­ta­ris­ton neu­la­näy­töl­tä.

Na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu vai­vat­to­mas­ti, ja hei­jas­tus­näy­töl­le hei­jas­te­tut reit­ti­tie­dot toi­mi­vat yh­des­sä sel­ke­än ää­ni­o­pas­tuk­sen kans­sa lois­ta­vas­ti.

Le­veä 12,5-tuu­mai­nen näyt­tö­ruu­tu var­mis­taa yh­den mark­ki­noi­den par­hais­ta kart­ta­nä­ky­mis­tä. Näyt­tö ei ole BMW:n ta­paan pe­rin­tei­ses­ti kos­ke­tus­näyt­tö, vaan näy­tön toi­min­to­ja ope­roi­daan kes­ki­kon­so­lin sää­tö­pyö­räs­tä. Sen käyt­tö on var­sin juo­he­aa. Li­sä­va­rus­tei­nen ele­oh­jaus vaa­tii to­tut­te­lua.

Kan­nel­li­nen kon­so­li­lo­ke­ro on kä­te­vän le­veä, mut­ta sen kan­si ei yl­lä­tyk­sel­li­ses­ti avau­du tut­tuun ta­paan kah­des­sa osas­sa si­vuil­le, vaan yh­des­sä osas­sa taak­se­päin.

Har­man Kar­do­nin miel­lyt­tä­vä­soin­ti­seen ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mään si­säl­tyy16 kai­u­tin­ta, ja jär­jes­tel­män vah­vis­tin­te­hok­si il­moi­te­taan 464 W.

Ta­sok­kaat etuis­tui­met

Pit­kä­jal­kai­sil­la ja -sel­käi­sil­lä yl­lät­ti hie­man au­toon me­ne­mi­nen ja siel­tä nou­se­mi­nen. Etuis­tui­mien on pa­ras­ta ol­la tar­peek­si edes­sä ja sel­kä­no­jien lin­jas­sa B-pi­la­rien kans­sa, et­tei ko­lau­ta har­ti­aa vii­mek­si mai­nit­tuun. Jos is­tui­men sää­tää vä­hän ta­em­mas, au­tos­ta jou­tuu nou­se­maan kier­to­liik­keel­lä ja­lat ulos kään­tä­en ja B-pi­la­ria väis­tä­en.

Etuis­tui­met tar­jo­a­vat en­si­luok­kai­sen si­vut­tais­tu­en, ja penk­kei­hin liit­tyy myös me­kaa­ni­ses­ti sää­det­tä­vä, ke­vyt­toi­mi­nen rei­si­tu­ki. Mo­lem­mat etuis­tui­met on va­rus­tet­tu säh­kö­sää­döin, ja ajo­a­sen­nos­ta vi­rit­tää juu­ri oi­ke­an­lai­sen. Mus­ta nah­ka­ver­hoi­lu on höys­tet­ty ur­hei­lul­li­sin, si­ni­sin tik­kauk­sin.

Uu­den 3-sar­ja­lai­sen ta­kais­tui­mel­le on si­nän­sä help­po siir­tyä, mut­ta pit­kä­jal­kais­ten mat­kus­ta­jien ta­pauk­ses­sa etuis­tuin­sää­tö­jen on täl­löin ol­ta­va op­ti­moi­dut sekä sel­kä­no­jan pys­ty­kul­man, is­tui­men pi­tuus­sää­dön et­tä mie­lel­lään myös kor­keus­sää­dön osal­ta. Taak­se mah­tuu ak­se­li­vä­lin ni­mel­li­sen kas­vun an­si­os­ta hie­man ai­em­paa mu­ka­vam­min.

BMW 320d xDri­ven ta­va­ra­ti­la on se­da­nik­si rei­lun ko­koi­nen eli pe­rä­ti 480-lit­rai­nen. Ta­ka­sel­kä­no­jat tait­tu­vat alas, ja nii­den lu­ki­tus­lii­pai­si­met löy­ty­vät sel­ke­äs­ti ta­va­ra­ti­las­ta. Ta­ka­luuk­ku avau­tuu säh­köi­ses­ti.↔

Juha Pel­to­nen

BMW 320d xDrive Se­dan Bu­si­ness M Sport

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1995 cm³, 140 kW (190 hv)/4000 r/min, 400 Nm/1750–2500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 6,9 s, huip­pu­no­peus 233 km/h

Ku­lu­tus

5,9 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

155 g/km

Voi­man­siir­to

A8, ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 4709, l. 1827, k. 1435 mm, ak­se­li­vä­li 2851 mm, maa­va­ra 135 mm, oma­mas­sa 1540 kg, kan­ta­vuus 630 kg, ve­to­mas­sa 1600/750 kg, ta­va­ra­ti­la 480 l, tank­ki 40/59 l (nor­maa­li/li­sä­va­rus­te)

Hin­ta

52 180 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 74 776 eu­roa (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Auto Bild.Koeajot
17.7.2020
Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Auto Bild.Koeajot
17.7.2020
Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford

Ford Mustang Mach I: Suomeen keväällä!

Auto Bild.Superautot
28.11.2020
Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford

Ford Mustang Mach I: Suomeen keväällä!

Auto Bild.Superautot
28.11.2020

Senio­ri­kul­jettaja! Tässä 6 kultaista autoiluun liittyvää ohjetta – nämä kannattaa muistaa myös Suomessa!

Auto Bild.Uutiset
10.10.2020

Senio­ri­kul­jettaja! Tässä 6 kultaista autoiluun liittyvää ohjetta – nämä kannattaa muistaa myös Suomessa!

Auto Bild.Uutiset
10.10.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Wankel-moottorinen Mazda RX-3: Täyttää 50 vuotta!

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Uuden kodin vanhat seinät

Hifimaailma

Coplandin uusi 150-wattinen 

Koti ja keittiö

Omassa makuuhuoneessa kuin hotellissa

Koti ja keittiö

Ilo ja hyöty irti pakkaspäivistä

Hifimaailma

Hifiä stuodi­oam­mat­ti­lai­sille

Hifimaailma

Supravoxilta ensimmäinen vahvistin  

Koti ja keittiö

Vaate­suun­nit­telija Katri Niskanen: ”Olen minimalisti vaatteiden suhteen, mutta kotona pidän runsaudesta”

Hifimaailma

KEFin uusi Uni-Core-subbari

Koti ja keittiö

Näin teet kylpyhuoneesta toimivan: parhaat säily­tys­rat­kaisut

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

Koituvatko poikkeukselliset sääolot auton kuolemaksi?

Sveitsissä nähdään VW up! -facelift sekä BUDD-e -konseptiauto

Nopean italialaismerkin odotettu katumaasturi lanseerataan Genèvessä

Volvo lanseeraa auton jossa ei ole avainta

Pilkington upottaa näytön suoraan ajoneuvon lasiin – taustalla suomalainen kehitystyö

UUTTA

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Uuden kodin vanhat seinät

Hifimaailma

Coplandin uusi 150-wattinen 

Koti ja keittiö

Omassa makuuhuoneessa kuin hotellissa

Koti ja keittiö

Ilo ja hyöty irti pakkaspäivistä

Hifimaailma

Hifiä stuodi­oam­mat­ti­lai­sille

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.