Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Testasimme erilaiset pyörätelineet. Muista kiinnittää teline aina autoon asianmukaisesti ja turvallisesti!

Testasimme erilaiset pyörätelineet. Muista kiinnittää teline aina autoon asianmukaisesti ja turvallisesti!

Markus Markkanen

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Tarvitsetko pyörätelineen fillarille? Kokeilemme neljää erilaista telinettä.

Auto Bild.Testit
18.9.2018

Pyö­rä­te­li­neis­sä on ero­ja hin­nan ja laa­dun suh­teen. Täs­sä nel­jä eri­lais­ta vaih­to­eh­toa.

Thule Ra­ce­Way 991 -pyö­rä­te­li­ne

Kuvan pyörämalli ei sovi Thulen RaceWay 991 -pyörätelineeseen ilman lisäsovitteita, sillä se ylittää auton mitat sivusuunnassa, peittää valot ja kilven sekä haittaa näkyvyyttä taustapeilistä.

Kuvan pyörämalli ei sovi Thulen RaceWay 991 -pyörätelineeseen ilman lisäsovitteita, sillä se ylittää auton mitat sivusuunnassa, peittää valot ja kilven sekä haittaa näkyvyyttä taustapeilistä.

Markus Markkanen

Suo­si­tus­hin­ta: 439 eu­roa

Hin­ta: 309 eu­roa

Ko­kei­lim­me Thu­len ta­ka­luuk­kuun kiin­ni­tet­tä­vää kah­den pyö­rän Ra­ce­Way 991 -te­li­net­tä. Se so­pii useim­piin por­ras­pe­räi­siin au­toi­hin ja myös joi­hin­kin viis­to­pe­riin ja far­ma­rei­hin. Thu­len verk­ko­si­vuil­ta on saa­ta­vis­sa au­to­koh­tai­nen yh­teen­so­pi­vuus­tau­luk­ko.

En­sim­mäi­se­nä huo­mio kiin­nit­tyi jy­ke­vä­no­loi­seen ja laa­duk­kaa­seen ra­ken­tee­seen. Tä­män huo­maa myös te­li­net­tä nos­ta­es­sa, sil­lä se pai­naa noin kym­me­nen ki­loa. Täs­tä syys­tä asen­nus­ta oli­si hyvä ol­la te­ke­mäs­sä kak­si hen­ki­löä – var­sin­kin, jos tah­too va­roa au­ton­sa maa­li­pin­taa. Te­li­neen sal­li­ma mak­si­mi­kuor­ma on 2 x 15 kg. Se on tar­koi­tet­tu ta­val­li­sil­le pyö­ril­le, mut­ta li­sä­so­vit­teel­la Ra­ce­Way 991 so­pii myös ala­mä­ki-, BMX- ja nais­ten­pyö­ril­le.

Kiin­ni­tys au­toon ta­pah­tuu ta­ka­luu­kun ra­koi­hin tu­le­vil­la kou­kuil­la, jot­ka ovat ki­ris­tet­tä­vien vai­je­rei­den pääs­sä. Li­säk­si te­li­neen le­ve­ät ku­mi­pin­noi­te­tut osat tu­keu­tui­vat por­ras­pe­räi­sen tes­ti­au­tom­me ta­ka­luuk­kuun. Jat­ku­van kiin­nit­tä­mi­sen ja ir­rot­ta­mi­sen voi­si ku­vi­tel­la naar­mut­ta­van luu­kun maa­li­pin­taa, mut­ta sa­tun­nai­nen käyt­tö ai­heut­taa tus­kin huo­mat­ta­vaa va­hin­koa. Te­li­neen ol­les­sa pai­kal­laan kou­kut ei­vät saa pääs­tä liik­ku­maan, jo­ten käy­tön ai­ka­na maa­li­pin­nan pi­täi­si ol­la tur­vas­sa.

NOS­TO­KOR­KEUS LII­KAA?

Pyö­rää te­li­nee­seen nos­ta­es­sa huo­ma­si var­sin rei­lun nos­to­kor­keu­den. Tämä riip­puu toki osin myös au­tos­ta, jo­hon te­li­ne asen­ne­taan. Tun­tui lä­hes mah­dot­to­mal­ta saa­da pyö­rä te­li­nee­seen niin, et­tä kaik­ki lain py­kä­lät täyt­tyi­vät. Pyö­rän toi­nen ren­gas pyr­ki tu­le­maan ko­rin ul­ko­puo­lel­le, ei­vät­kä re­kis­te­ri­kil­pi ja ta­ka­va­lot nä­ky­neet es­teet­tö­mäs­ti. Pyö­rän mal­li vai­kut­taa to­sin asen­nuk­seen huo­mat­ta­vas­ti.

Pyö­rän sai kiin­ni te­li­nee­seen, vaik­ka kiin­ni­tys­rem­mit ovat­kin hie­man epä­käy­tän­nöl­li­set. Rem­meis­sä on rei­kiä sen ver­ran har­vas­sa, et­tä pyö­rän ki­ris­tä­mi­nen tu­ke­vas­ti te­li­nee­seen il­man li­sä­kiin­ni­tyk­siä on han­ka­laa. Etu­pyö­rä jäi ko­kei­lus­sa hei­lu­maan va­paas­ti, ja se oli­si voi­nut ot­taa kiin­ni pus­ku­riin, jo­ten se kan­nat­ti vie­lä erik­seen lu­ki­ta suo­raan asen­toon.

Jos pyö­räs­sä on voi­mak­kaas­ti las­ke­va vaa­ka­put­ki, pyö­rä aset­tuu te­li­nees­sä var­sin jyrk­kään kul­maan. Kul­jet­ta­jan pai­kal­ta huo­maa, et­tä kor­ke­al­le jää­vän pyö­rän ta­kia nä­ky­vyys taus­ta­pei­lis­tä on var­sin ra­jal­li­nen. Ta­ka­luuk­kua sul­kies­sa tu­lee li­säk­si var­mis­taa, et­tei mi­kään kiin­ni­ke ota kiin­ni.

Käyt­tä­mäm­me pyö­rä ylit­ti täs­sä te­li­nees­sä au­ton mi­tat si­vu­suun­nas­sa, peit­ti va­lot ja re­kis­te­ri­kil­ven ja hait­ta­si nä­ky­vyyt­tä taus­ta­pei­lis­tä. Kuor­maus oli­si ol­lut lai­ton.

Mo­to­net pol­ku­pyö­rän kul­je­tus­te­li­ne Ø50 mm:n ve­to­kuu­laan

Motonetin saksitelineen kiinnitettynä tämä pyörä peittää toisen takavalon lisäksi myös rekisterikilven. Lisäksi kuvassa näkyy laiton sivuylitys auton vasemmalla puolella. Näin ei tulisi lähteä tien päälle.

Motonetin saksitelineen kiinnitettynä tämä pyörä peittää toisen takavalon lisäksi myös rekisterikilven. Lisäksi kuvassa näkyy laiton sivuylitys auton vasemmalla puolella. Näin ei tulisi lähteä tien päälle.

Markus Markkanen

Suo­si­tus­hin­ta: 19,90 eu­roa

Hin­ta: 15,90 eu­roa

Pyö­rä­te­li­nei­den edul­li­sim­mas­ta pääs­tä ko­kei­lim­me ve­to­kouk­kuun kiin­ni­tet­tä­vää Mo­to­ne­tin sak­si­te­li­net­tä. Edul­li­sen hin­nan huo­maa vä­lit­tö­mäs­ti te­li­neen hei­kos­ta laa­dus­ta. Toi­saal­ta edul­li­nen te­li­ne on erit­täin ke­vyt, se me­nee var­sin pie­neen ti­laan, ja sitä on help­po lii­ku­tel­la.

Te­li­neen toi­ses­sa pääs­sä on kak­si puo­li­pal­loa, jot­ka pu­ris­te­taan sak­si­me­ka­nis­mil­la ve­to­kou­kun kuu­lan ym­pä­ril­le. Me­ka­nis­mi lu­ki­taan so­kal­la te­li­neen läpi. Mi­tään muu­ta kiin­ni­tys­tä au­toon ei ole. Kiin­ni­tys ei tun­tu­nut ko­vin luo­tet­ta­val­ta, ja te­li­ne jous­ti kä­sil­lä ko­keil­tu­na tun­tu­vas­ti. Eh­kä te­li­neen voi­si li­säk­si si­toa kiin­ni au­toon. Toi­saal­ta ei oli­si mu­ka­vaa, jos pyö­rät kaa­tui­si­vat au­toa vas­ten.

Te­li­nees­sä ole­vat pol­ku­pyö­rän kan­nak­keet ovat täy­sin vail­la sää­tö­jä, jo­ten ne so­pi­vat vain joil­le­kin pyö­rä­mal­leil­le. Yk­si ko­kei­le­mam­me maan­tie­pyö­rä ei so­pi­nut te­li­nee­seen lain­kaan. Kan­nak­keet ovat niin pit­kät, et­tä pyö­rä ei ota mis­tään kiin­ni au­toon.

Pyö­rä on kui­ten­kin han­ka­la kiin­nit­tää te­li­nee­seen niin, et­tei se pää­si­si hei­lu­maan. Jär­ke­vim­mäs­sä kiin­ni­ty­sa­sen­nos­sa syn­tyy pyö­rän osal­ta si­vu­suun­nas­sa lai­ton yli­tys. Myös­kään au­ton ta­ka­va­lot tai re­kis­te­ri­kil­pi ei­vät näy es­teet­tö­mäs­ti. Kul­je­tus oli­si ol­lut lai­ton.

Thule Ea­sy­Fold -pyö­rä­te­li­ne

Thulen EasyFold-teline laillisesti kuormattuna – vain lisäkilpi puuttuu.

Thulen EasyFold-teline laillisesti kuormattuna – vain lisäkilpi puuttuu.

Markus Markkanen

Suo­si­tus­hin­ta: 839 eu­roa

Hin­ta: 650 eu­roa

Thu­len Ea­sy­Fold on poik­keuk­sel­li­sen pie­neen ti­laan ka­saan­tait­tu­va kah­den pyö­rän ve­to­kouk­ku­kiin­nit­tei­nen pyö­rä­te­li­ne. Jo pah­vi­pak­kaus­ta pur­ka­es­sa huo­ma­si, mi­ten laa­duk­kaas­ti te­li­ne on val­mis­tet­tu. Oh­jeet ei­vät ol­leet ai­van jou­kon par­haim­mat, mut­ta asen­ta­es­sa huo­ma­si, et­tä nii­tä ei edes tar­vit­tu. Ea­sy­Fold on kä­sit­tä­mät­tö­män help­po, loo­gi­nen ja no­pea käyt­tää, kun sen lo­gii­kan ker­ran kek­sii.

Ea­sy­Fold-te­li­neen asen­nus ja pur­ku on­nis­tu­vat hel­pos­ti myös yk­sin huo­li­mat­ta te­li­neen lä­hes 17 kg:n mas­sas­ta. Hie­man yk­sin­ker­tais­tet­tu­na Ea­sy­Fol­din asen­nus ta­pah­tuu sa­mal­la ta­val­la kuin kär­ryn kiin­nit­tä­mi­nen: ote­taan kah­vas­ta kiin­ni, las­ke­taan se ve­to­kou­kun pääl­le ja pai­ne­taan kah­va alas. Tä­män jäl­keen va­pau­te­taan pyö­räl­le tar­koi­tet­tu taso kah­des­ta vi­vus­ta. Sit­ten pyö­rä­te­li­ne on säh­kö­jen kiin­nit­tä­mis­tä vail­le käyt­tö­val­mis.

Pyö­rä nos­te­taan pääl­le ja ki­ris­te­tään van­teis­ta rem­meil­lä te­li­nee­seen. Li­säk­si run­koon tu­lee yk­si hau­en­leu­ka­kiin­ni­ke, jos­sa on var­kau­de­nes­toa var­ten lu­ki­tus­mah­dol­li­suus. Säh­köt kyt­ke­tään pis­tok­keel­la, ja li­sä­kil­pi kiin­ni­te­tään sil­le kuu­lu­val­le pai­kal­le. Myös täs­sä te­li­nees­sä kan­nat­taa har­ki­ta li­sä­kiin­ni­tys­tä kuor­ma­lii­nal­la. Te­li­nees­sä on pi­ka­kip­pi pyö­rien saa­mi­sek­si pois ta­va­ra­säi­li­ön tiel­tä, jo­ten ta­va­ra­ti­laa voi käyt­tää nor­maa­lis­ti.

Pur­ku su­juu päin­vas­tai­ses­sa jär­jes­tyk­ses­sä. Ea­sy­Fol­din pys­tyy nos­ta­maan yk­sin kou­kun pääl­tä vaik­ka suo­raan au­ton ta­va­ra­ti­laan, ja ko­koon­tait­tu­vuu­den an­si­os­ta ti­laa jää hy­vin muil­le­kin mat­ka­ta­va­roil­le. Ra­hal­le saa vas­ti­net­ta lop­puun as­ti mie­ti­tyn käy­tet­tä­vyy­den muo­dos­sa.

Wit­ter ZX502 -pyö­rä­te­li­ne

Kuvan aiheuttamasta harhasta huolimatta pyörä mahtuu todellisuudessa auton ulkomittojen sisäpuolelle ja kuormaus on laillinen. Witterin asennus-ohjeet ovat hienosti esillä lisäkilven paikalla.

Kuvan aiheuttamasta harhasta huolimatta pyörä mahtuu todellisuudessa auton ulkomittojen sisäpuolelle ja kuormaus on laillinen. Witterin asennus-ohjeet ovat hienosti esillä lisäkilven paikalla.

Markus Markkanen

Suo­si­tus­hin­ta: 495 eu­roa

Hin­ta: 495 eu­roa

Wit­te­rin ZX502 on pe­rä­kouk­kuun kiin­ni­tet­tä­vä kah­den pyö­rän te­li­ne, jos­sa on li­sä­va­lot ja paik­ka li­sä­re­kis­te­ri­kil­vel­le. Tuot­teen laa­dun huo­ma­si vä­lit­tö­mäs­ti pa­ket­tia pu­ret­ta­es­sa. Laa­dus­ta kie­lii myös te­li­neen kor­kea pai­no, jon­ka ta­kia asen­nuk­ses­sa oli­si syy­tä ol­la kak­si hen­ki­löä – näin pää­see hel­pom­mal­la ja vält­tyy au­ton kol­hi­mi­sel­ta.

Oh­jeet ovat ää­rim­mäi­sen sel­ke­ät ja esi­mer­kil­li­ses­ti esil­lä li­sä­kil­ven pai­kal­la. Wit­te­rin pyö­rä­te­li­ne on kiel­tä­mät­tä erit­täin ras­kas­te­koi­nen. Kiin­ni­tys vaa­tii use­am­man vä­li­vai­heen, mut­ta on­nis­tuu oh­jei­ta seu­raa­mal­la. Te­li­ne tun­tuu laa­duk­kaal­ta ja luo­tet­ta­val­ta. Sen kyy­tiin us­kal­tai­si las­ta­ta hel­pos­ti lu­va­tut kak­si pyö­rää.

Suun­nit­te­lun tark­kuu­des­ta kie­lii myös kak­si­päi­nen pis­to­ke te­li­neen va­lo­jen säh­köil­le, jol­loin te­li­ne kat­taa mo­lem­mat käy­tös­sä ole­vat stan­dar­dit.

Te­li­nees­sä on hy­vät kiin­nik­keet pyö­rän kiin­nit­tä­mi­sek­si, ja nii­den käyt­tö on var­sin help­poa. Mo­lem­mat tes­ti­pyö­rät saa­tiin kiin­ni­tet­tyä tu­ke­vas­ti te­li­nee­seen. Van­teet ki­ris­te­tään rem­meil­lä, ja run­koon tu­lee yk­si ki­ris­tin. Jäl­kim­mäi­nen näis­tä on lu­kit­ta­vis­sa var­kau­den es­tä­mi­sek­si. Li­sä­kiin­ni­tyk­se­nä kan­nat­taa sil­ti ai­na käyt­tää yh­tä tai kah­ta kuor­ma­lii­naa. Pol­ku­pyö­rä ei nou­se eri­tyi­sen kor­ke­al­le, jo­ten nor­maa­li­mit­tai­nen las­taa­ja saa nos­tet­tua pyö­rät te­li­nee­seen il­man on­gel­mia.

Ilah­dut­ta­vas­ti kul­je­tus oli­si ol­lut täy­sin lail­li­nen, pyö­rä ei ylit­tä­nyt au­ton mit­to­ja edes si­vu­suun­nas­sa. Li­säk­si te­li­neen va­lot ja li­sä­re­kis­te­ri­kil­pi nä­kyi­vät hie­nos­ti. Myös au­ton ta­va­ra­ti­la jäi käyt­töön, sil­lä Wit­ter-pyö­rä­te­li­neen saa ki­pat­tua pois tiel­tä. Ra­haa vas­taan saa siis sel­ke­äs­ti pa­rem­man tuot­teen.

Pol­ku­pyö­rä­te­li­nei­den val­mis­ta­jia

- Bil­te­ma: kat­to­te­li­ne ja kouk­kuun kiin­ni­tet­tä­viä mal­le­ja

- Eck­la: kouk­kuun ja ta­ka­luuk­kuun kiin­ni­tet­tä­viä mal­le­ja

- MontB­lanc: Kat­to­te­li­nei­tä sekä kouk­kuun ja ta­ka­luuk­kuun kiin­ni­tet­tä­viä mal­le­ja

- Sa­ris: kouk­kuun ja ta­ka­luuk­kuun kiin­ni­tet­tä­viä mal­le­ja

- Thule: kat­to­te­li­nei­tä sekä kouk­kuun ja ta­ka­luuk­kuun kiin­ni­tet­tä­viä mal­le­ja

- Wit­ter: kouk­kuun kiin­ni­tet­tä­viä mal­le­ja

Hen­ri Posa ja Mar­kus Mark­ka­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Näin saat villatekstiilit raikkaiksi!

Koti ja keittiö

Tinet ja Vahit Wafin sisustivat kotinsa perin­tö­ka­lus­teilla, silkkimatoilla ja samettisilla sävyillä.

Hifimaailma

6 600 wattia piikkinä 

Hifimaailma

Kleio Kentistä 

Hifimaailma

Clearaudio Balance Reference Phono

Koti ja keittiö

Remonttinälkä kasvoi tehdessä - 1950-luvun koti inspiroi lautta­saa­re­lais­per­hettä

Hifimaailma

Moderni vanhan koulukunnan vahvistin 

Hifimaailma

Mini-cd-soitin

Hifimaailma

B&W:n uudet True Wireless -nappikuulokkeet

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Näin saat villatekstiilit raikkaiksi!

Koti ja keittiö

Tinet ja Vahit Wafin sisustivat kotinsa perin­tö­ka­lus­teilla, silkkimatoilla ja samettisilla sävyillä.

Hifimaailma

6 600 wattia piikkinä 

Hifimaailma

Kleio Kentistä 

Hifimaailma

Clearaudio Balance Reference Phono

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.