Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Koko on rengas­mer­kin­nöistä tutuin. Renkaasta löytyy muitakin merkintöjä joilla on merkitystä rengasta hankittaessa ja näiden lisäksi on EU-rengasmerkintä.

Auto Bild.Hyöty
9.5.2019

Lä­hes kai­kis­sa tie­lii­ken­ne­käyt­töön hy­väk­sy­tyis­sä uu­sis­sa hen­ki­lö-, pa­ket­ti- ja kuor­ma-au­ton­ren­kais­sa on pi­tä­nyt ol­la mar­ras­kuus­ta 2012 läh­tien EU-ren­gas­mer­kin­tä. Lä­hes kai­kis­sa tar­koit­taa sitä, et­tä mää­räys ei kos­ke mm. nas­toi­tet­tu­ja tai pin­noi­tet­tu­ja ren­kai­ta, ei­kä en­nen 1.7.2012 val­mis­tet­tu­ja tai kil­pa­käyt­töön tar­koi­tet­tu­ja ren­kai­ta.

Tä­män EU:n yh­te­näi­sen mer­kin­nän tu­lee ol­la sel­ke­äs­ti nä­ky­vil­lä kai­kis­sa ren­kai­ta kos­ke­vis­sa ma­te­ri­aa­leis­sa sekä myyn­ti­pis­teis­sä. Tä­män ko­din­ko­neis­ta tu­tun nä­köi­nen mer­kin­tä­tar­ra on yleen­sä kiin­ni­tet­ty ren­kaa­seen.

EU-ren­gas­mer­kin­tä hel­pot­taa va­lin­taa

Tä­män yh­den­mu­kai­sen tes­taus- ja mer­kin­tä­jär­jes­tel­män tar­koi­tuk­se­na on li­sä­tä tur­val­li­suut­ta, ta­lou­del­li­suut­ta ja ym­pä­ris­töys­tä­väl­li­syyt­tä oh­jaa­mal­la sekä ku­lut­ta­jien va­lin­to­ja et­tä val­mis­ta­jien tuo­te­ke­hit­te­lyä. Tar­ras­ta il­me­nee ren­kaas­ta kol­me asi­aa: polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suus, mär­kä­pi­to ja vie­rin­tä­me­lu.

Näi­den kol­men omi­nai­suu­den ver­tai­le­mi­nen on­kin EU-ren­gas­mer­kin­nän pe­rus­teel­la help­poa. Mer­kin­tä hel­pot­taa ai­na­kin ke­sä­ren­kai­den va­lin­taa, mut­ta tal­vi­ren­kai­den koh­dal­la pelk­kä mer­kin­nän tui­jot­ta­mi­nen voi joh­taa hel­pos­ti har­haan.

Kes­kie­u­roop­pa­lai­siin olo­suh­tei­siin suun­ni­tel­tu kit­ka­ren­gas saa tyy­pil­li­ses­ti mär­kä­pi­to­luo­ki­tuk­ses­sa pa­rem­man ar­vo­sa­nan kuin poh­jois­mai­siin olo­suh­tei­siin suun­ni­tel­tu kit­ka­ren­gas. Vaa­ti­vam­mil­la tal­vi­ke­leil­lä ja jäi­sil­lä pin­noil­la nämä kes­kie­u­roop­pa­lai­siin oloi­hin suun­ni­tel­lut kit­kat ovat kui­ten­kin sel­ke­äs­ti huo­nom­pia kuin poh­joi­siin oloi­hin suun­ni­tel­lut ren­kaat.

Tal­vi­ren­kaan va­lin­nas­sa pelk­kä EU-ren­gas­mer­kin­tään tui­jot­ta­mi­nen ei ole siis jär­ke­vää, vaan sil­loin pi­tää miet­tiä, min­kä­lai­siin olo­suh­tei­siin ren­gas­ta ol­laan va­lit­se­mas­sa.

Lindstrom Toni

Sääs­töä tan­kil­la

Polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suu­den luo­ki­tuk­set mää­räy­ty­vät la­bo­ra­to­ri­o­ko­kee­na mi­tat­ta­van ren­kaan vie­rin­tä­vas­tuk­sen mu­kaan. EU-ren­gas­mer­kin­näs­sä on käy­tös­sä as­teik­ko A–G, mut­ta D ei ole käy­tös­sä. Al­hai­sim­man vie­rin­tä­vas­tuk­sen omaa­vat ren­kaat kuu­lu­vat A-luok­kaan, ja G-luo­kas­sa ovat huo­noim­man eli suu­rim­man vie­rin­tä­vas­tuk­sen omaa­vat ren­kaat.

Au­ton­ren­gas­lii­ton mu­kaan pie­nim­män vie­rin­tä­vas­tuk­sen omaa­vat A-luo­kan ren­kaat voi­vat vä­hen­tää au­ton polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta huo­noim­piin G-luo­kan ren­kai­siin ver­rat­tu­na jopa 7–8 pro­sent­tia. Pie­ni esi­merk­ki­las­ken­ta avaa, mitä nämä pro­sen­tit tar­koit­ta­vat eu­rois­sa.

En­sim­mäi­ses­sä esi­mer­kis­sä ole­te­taan, et­tä au­ton ku­lu­tus on G-luo­kan ren­kaal­la 7,5 l/100 km, ja au­tol­la aje­taan vuo­des­sa 15 000 ki­lo­met­riä. Näil­lä lu­vuil­la las­ket­ta­es­sa siir­ty­mi­nen A-luo­kan ren­kaa­seen tuo vuo­des­sa sääs­töä polt­to­ai­ne­ku­lui­hin noin 140 eu­roa, jos polt­to­ai­neen lit­ra­hin­nak­si va­li­taan 1,55 eu­roa.

Toi­ses­sa esi­mer­kis­sä au­ton ku­lu­tus on 6,0 l/100 km, ja sil­lä aje­taan vuo­des­sa 25 000 ki­lo­met­riä polt­to­ai­neen lit­ra­hin­nan ol­les­sa 1,40 eu­roa. Täl­löin las­ken­nal­li­sis­sa polt­to­ai­ne­ku­luis­sa sääs­te­tään vuo­des­sa 168 eu­roa, kun siir­ry­tään G-luo­kan ren­kaas­ta A-luo­kan ren­kaa­seen.

Ren­gas­va­lin­nal­la voi siis hy­vin­kin sääs­tää ren­gas­sar­jan hin­nan nel­jäs­sä vuo­des­sa. Täs­sä vai­hees­sa kan­nat­taa toki muis­taa, et­tä ajo­ta­val­la on mer­kit­tä­vä vai­ku­tus polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­seen. Sa­moin ren­gas­pai­neet vai­kut­ta­vat polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­seen, ja lii­an al­hai­nen ren­gas­pai­ne li­sää sekä polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta et­tä ren­kaan ku­lu­mis­ta.

Mi­ten py­säh­tyy?

Mär­kä­pi­to­luo­ki­tus on por­ras­tet­tu EU-ren­gas­mer­kin­näs­sä kir­jai­min sa­maan ta­paan kuin polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suus. Käy­tet­ty as­teik­ko on A:sta F:ään, ja D on jä­tet­ty vä­lis­tä pois. Ku­ten jo mai­nit­tiin, niin mär­kä­pi­to­luo­ki­tus ei an­na oi­ke­aa ku­vaa kit­ka­ren­kaan so­vel­tu­vuu­des­ta liuk­kai­siin poh­jois­mai­siin ke­li­o­lo­suh­tei­siin. Kes­kie­u­roop­pa­lai­siin olo­suh­tei­siin suun­ni­tel­lus­sa kit­ka­ren­kaas­sa on pai­no­tet­tu su­lan­ke­lin omi­nai­suuk­sia jää­pi­don kus­tan­nuk­sel­la.

Ke­sä­ren­kai­den kes­ken mär­kä­pi­to­luo­ki­tus ker­too ren­kai­den erois­ta jar­ru­tus­pi­dos­sa mä­räl­lä tiel­lä. Mer­kin­tä ker­too jar­ru­tus­pi­dos­ta mä­räl­lä as­val­til­la jar­ru­tet­ta­es­sa no­peu­des­ta 80 km/h. As­tei­kon ää­ri­päi­den vä­li­nen ero jar­ru­tus­mat­kois­sa on eh­kä­pä yl­lät­tä­vän­kin pal­jon eli 18 met­riä – siis ku­ta­kuin­kin nel­jä au­ton­mit­taa.

Luo­ki­tus­ten erot ei­vät ole ta­sa­por­tain, vaan A- ja B-luok­kien vä­lil­lä ero on kol­me met­riä, ja täs­tä al­hai­sem­paan luo­ki­tuk­seen siir­ryt­tä­es­sä jar­ru­tus­mat­ka­e­roon li­sä­tään jo­kai­ses­sa por­taas­sa yk­si met­ri. B:stä C:hen ero on nel­jä met­riä, seu­raa­va por­ras on vii­si met­riä ja vii­mei­nen väli E:stä F:ään on kuu­si met­riä.

Ke­sä­ren­kaan va­lin­nas­sa tämä yh­den­mu­kai­nen luo­ki­tus an­taa hy­vän ku­van ren­kaan mär­kä­pi­dos­ta.

Ren­kaan me­lut

Kol­mas mi­tat­tu tie­to EU-ren­gas­mer­kin­näs­sä on sekä de­si­be­lei­nä et­tä kol­me­por­tai­sel­la sym­bo­lil­la il­moi­tet­ta­va ohi­a­jo­me­lu. Sym­bo­lin kol­me kaar­ta on por­ras­tet­tu kol­men de­si­be­lin vä­lein. Kol­me mus­taa kaar­ta ker­too, et­tä ren­gas on ää­ne­käs, kak­si mus­taa kaar­ta tar­koit­taa, et­tä melu on kes­ki­mää­räi­nen, ja yk­si mus­ta kaa­ri on merk­ki­nä hil­jai­ses­ta ren­kaas­ta.

Tämä luo­kit­te­lu ei vas­taa au­ton si­sä­me­lua, sil­lä täs­sä mi­ta­taan ohi­a­jo­me­lua au­ton ul­ko­puo­lel­ta. Ta­voit­tee­na on oh­ja­ta ku­lut­ta­jia va­lit­se­maan ren­kaat, jot­ka vä­hen­tä­vät ym­pä­ris­tön me­lu­saas­tet­ta.

Näi­den mer­kin­tö­jen li­säk­si EU-ren­gas­mer­kin­nän va­sem­mas­ta ala­nur­kas­ta löy­tyy ren­kaan luok­ka­mer­kin­tä. C1 on hen­ki­lö­au­ton­ren­gas, C2 pa­ket­ti­au­ton­ren­gas ja C3 kuor­ma-
au­ton­ren­gas.

Li­sää tie­toa ren­kais­ta ja ren­gas­mer­kin­nöis­tä löy­tyy Au­to­ren­gas­liit­to ry:n si­vus­tol­ta.

Mer­kin­nät ren­kaas­sa

Ren­kaan si­vus­sa ole­vat mer­kin­nät ovat py­sy­neet ku­ta­kuin­kin sa­man­lai­si­na vuo­sien saa­tos­sa. Ren­kai­den ko­ko­mer­kin­näs­sä on su­las­sa so­vus­sa mil­li­met­rit, pro­sent­ti­suh­de ja tuu­mat. Ko­ko­mer­kin­tä on se­li­tet­ty eril­li­ses­sä tau­lu­kos­sa.

Ko­ko­mer­kin­nän jäl­keen ren­kaas­sa on hen­ki­lö­au­tois­sa tyy­pil­li­ses­ti kak­si­nu­me­roi­nen mer­kin­tä, joka on ren­kaan kuor­mi­tus­luok­ka LI, Load in­dex.

Tä­män jäl­keen ko­ko­mer­kin­nän pe­räs­sä on kir­jain­tun­nus, joka ker­too ky­sei­sel­le ren­kaal­le sal­li­tun suu­rim­man ajo­no­peu­den. Tär­keim­mät no­peus­luo­kat löy­ty­vät eril­li­ses­tä tau­lu­kos­ta.

Li­säk­si ren­kaan si­vus­ta saat­taa löy­tyä M+S-mer­kin­tä, joka tu­lee sa­nois­ta Mud+Snow. Nämä ren­kaat on siis hy­väk­syt­ty käyt­tä­väk­si meil­lä myös tal­vi­ren­gas­kau­del­la. Kan­nat­taa kui­ten­kin muis­taa, et­tä vaik­ka täl­lai­set ren­kaat ovat lain kir­jai­men mu­kaan hy­väk­syt­ty tal­vi­käyt­töön, niin pelk­kä M+S-mer­kin­tä ei ker­ro ren­kai­den to­del­li­ses­ta so­vel­tu­vuu­des­ta liuk­kai­siin tal­vi­siin ajo-olo­suh­tei­siin. M+S-mer­kin­tä ei edel­ly­tä tes­te­jä sii­tä, et­tä ren­kaan omi­nai­suu­det ovat pa­rem­mat kuin ta­val­li­sel­la ke­sä­ren­kaal­la. Tä­hän riit­tää se, et­tä val­mis­ta on sitä miel­tä, et­tä ren­kaan omi­nai­suu­det tal­vi­ke­leis­sä ovat pa­rem­mat kuin ta­val­li­sel­la ke­sä­ren­kaal­la.

Sii­tä, et­tä ren­gas on lä­päis­syt E-sään­nön mu­kai­sen lu­mi­pi­to­tes­tin jar­ru­tus- ja liik­keel­le­läh­tö­ko­kei­neen, on ren­kaan si­vus­sa vuon­na 2012 vi­ral­li­ses­ti hy­väk­syt­ty 3PMFS-merk­ki, jos­sa on kol­me­huip­pui­nen vuo­ri ja sen kes­kel­lä lu­mi­hiu­ta­le. Tä­mä­kään mer­kin­tä ei kui­ten­kaan tar­koi­ta, et­tä ren­gas on eri­tyi­ses­ti suun­ni­tel­tu poh­jois­mai­siin jäi­siin tal­vi­o­lo­suh­tei­siin.

Lindstrom Toni

Val­mis­tu­sai­ka

Ren­kaan si­vus­ta löy­tyy myös DOT-koo­din pe­räs­tä tie­to ren­kaan val­mis­tu­sa­jan­koh­das­ta. 2000-lu­vul­la käy­tös­sä on ne­li­nu­me­roi­nen mer­kin­tä ker­to­mas­sa sii­tä, mil­lä vii­kol­la ren­gas on val­mis­tet­tu. Esi­mer­kik­si mer­kin­tä 3311 tar­koit­taa, et­tä ren­gas on val­mis­tet­tu vii­kol­la 33 vuon­na 2011.

Ren­kai­den no­peus­luo­kat

N = 140 km/h

P = 150 km/h

Q = 160 km/h

R = 170 km/h

S = 180 km/h

T = 190 km/h

U = 200 km/h

H = 210 km/h

V = 240 km/h

Z = yli 240km/h

W = 270 km/h

Y = 300 km/h

Os­ka­ri Pent­ti, ku­vat Toni Lndström

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Meitner Audion uusi dac

Hifimaailma

Regalta uusi kaiutin 

Hifimaailma

Tiglonin kaapeleita nyt Suomesta

Hifimaailma

Sonos vaeltaa

Hifimaailma

Astell&Kerniltä uusi hires-taskusoitin 

Hifimaailma

Dac taulukosta

Hifimaailma

Harman ennustaa

Hifimaailma

Putkitoiminen cd-soitin Italiasta

Hifimaailma

Sonyn uudet 4K-projektorit 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

Audi esittelee quattro ultra -nelive­to­jär­jes­telmän

Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa

Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016

Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen super­har­vi­naisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!

Suomi-elokuvan myyttinen avoau­to­har­vi­naisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?

UUTTA

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Meitner Audion uusi dac

Hifimaailma

Regalta uusi kaiutin 

Hifimaailma

Tiglonin kaapeleita nyt Suomesta

Hifimaailma

Sonos vaeltaa

Hifimaailma

Astell&Kerniltä uusi hires-taskusoitin 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.