Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Ohjeen mukaan elektroninen parkkikiekko ei edellytä monimutkaisia asetuksia ennen käyttöönottoa.

Ohjeen mukaan elektroninen parkkikiekko ei edellytä monimutkaisia asetuksia ennen käyttöönottoa.

Oskari Pentti

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Elektroninen parkkikiekko takaa, ettei saapumisajan asettaminen ole pelkästään muistin varassa. 

Auto Bild.Testit
18.9.2018

Sain al­ku­vuo­des­ta py­sä­köin­ti­vir­he­mak­sun, sil­lä olin unoh­ta­nut lait­taa py­sä­köin­ti­kie­kon ko­je­lau­dal­le kau­pan park­ki­pai­kal­le saa­vut­tu­a­ni.

Nyt ko­kei­lus­sa ol­lut elekt­ro­ni­nen park­kii­kiek­ko oli­si pe­las­ta­nut täl­tä, sii­hen kun oli­si rap­sah­ta­nut oi­kea py­sä­köin­ti­ai­ka ai­ka it­sek­seen.

Help­po käyt­tää

Oh­jeis­sa sa­no­taan, et­tä Ven­tus-py­sä­köin­ti­kiek­ko ei edel­ly­tä mo­ni­mut­kai­sia asen­nuk­sia ei­kä joh­to­ja. Suo­ma­lai­sen pe­rus­luon­teen mu­kai­ses­ti täl­lai­nen lu­paus lait­taa epäi­le­mään lait­teen toi­mi­vuut­ta, lu­paus­han tun­tuu lii­an hy­väl­tä.

Ven­tus toi­mii kah­del­la AA-ko­koi­sel­la pa­ris­tol­la, jot­ka ovat lait­teen mu­ka­na. Eli pa­ris­to­ko­te­lon kan­si on avat­ta­va ja pois­tet­ta­va pa­ris­toa suo­jaa­va kal­vo. Pa­ris­to­käyt­töi­sen lait­teen koh­dal­la he­rää heti muu­ta­ma ky­sy­mys: mi­ten pa­ris­tot kes­tä­vät? Mis­tä huo­maa, et­tä nii­den va­raus on lop­pu­mas­sa? Toi­mii­ko lai­te pak­kas­ke­leis­sä?

Seu­raa­vak­si lait­tee­seen asen­ne­taan kel­lo­nai­ka, päi­vä­mää­rä ja vuo­si­lu­ku. Pelk­kä kel­lo­nai­ka ei rii­tä, kos­ka käy­tös­sä on kesä- ja tal­vi­ai­ka. Lai­te siir­tyy au­to­maat­ti­ses­ti tal­vi­a­jas­ta ke­sä­ai­kaan maa­lis­kuun vii­mei­se­nä sun­nun­tai­na kel­lo 2:00 ja ke­sä­a­jas­ta tal­vi­ai­kaan lo­ka­kuun vii­mei­se­nä päi­vä­nä kel­lo 3:00. Kel­lo­nai­ka kan­nat­taa aset­taa tar­kas­ti oi­ke­ak­si, sil­lä sin­ne­päin ase­tet­tu ai­ka voi ai­heut­taa kiis­taa py­sä­köin­nin al­ka­mi­sa­jas­ta. Näi­den toi­mien jäl­keen lai­te on käyt­tö­val­mis.

Hie­no­sää­töä

Au­to­maat­ti­ses­ti aset­tu­vaan saa­pu­mi­sai­kaan voi vie­lä teh­dä hie­no­sää­dön. Ole­tu­sa­se­tuk­sen on, et­tä lai­te va­lit­see py­sä­köin­ti­a­jak­si Tans­kan ase­tuk­sen mu­kai­ses­ti py­sä­köin­nin al­ka­mi­ses­ta seu­raa­van nel­jän­nes­tun­nin. Suo­mes­sa­han py­sä­köin­nin al­ka­mi­sai­ka mer­ki­tään puo­len tun­nin tark­kuu­del­la. Tai sit­ten kiek­koon voi mer­ki­tä tar­kan py­sä­köin­nin al­ka­mi­sa­jan.

Täl­löin py­sä­köin­nin kat­so­taan al­ka­neen seu­ran puo­li- tai ta­sa­tun­nin ai­kaan. Ase­tuk­sis­ta on va­lit­ta­vis­sa nämä kol­me eri­lais­ta saa­pu­mi­sa­jan mer­kin­tää. It­se sää­din ajan aset­tu­maan puo­len tun­nin tark­kuu­del­la, kos­ka niin olen tot­tu­nut te­ke­mään sen myös ma­nu­aa­li­ses­ti. Näi­den ase­tus­ten jäl­keen lai­te pi­täi­si toi­mia au­to­maat­ti­ses­ti oi­kein mei­kä­läi­sil­lä sään­nöil­lä.

Valittu kiinnityspaikka elektroniselle parkkikiekolle tulee puhdistaa huolellisesti, jotta laitteen saa kiinnitettyä kunnolla.

Valittu kiinnityspaikka elektroniselle parkkikiekolle tulee puhdistaa huolellisesti, jotta laitteen saa kiinnitettyä kunnolla.

Oskari Pentti

Kiin­ni py­syy

Haas­ta­viin osuus Ven­tuk­sen elekt­ro­ni­sen park­ki­kie­kon käyt­töö­no­tos­sa oli lait­teen kiin­nit­tä­mi­nen tuu­li­la­siin. Tai ei var­si­nai­nen kiin­nit­tä­mi­nen, vaan al­ku­val­mis­te­lut.

Va­lit­tu kiin­ni­tys­paik­ka tu­lee puh­dis­taa huo­lel­li­ses­ti, jot­ta lait­teen saa kiin­ni­tet­tyä kun­nol­la. Haas­ta­vin osuus on kiin­nit­tä­mi­seen käy­tet­tä­vän kak­si­puo­li­sen tei­pin suo­jan ir­rot­ta­mi­nen. Suo­ja­tei­pit ovat ni­mit­täin var­sin tiu­kas­ti kiin­ni, ja nii­den ir­rot­ta­mi­nen tun­tui ly­hyt­kyn­ti­ses­tä mel­ko tus­kal­li­sel­ta. Pi­dem­pi­kyn­ti­nen apu­ri sai suo­ja­tei­pit ir­ti koh­tuul­li­sel­la vai­val­la.

Tiu­kas­ti kiin­ni ole­vat suo­ja­tei­pit viit­taa­vat sii­hen, et­tä lai­te py­syy hy­vin puh­dis­te­tus­sa la­sis­sa kun­nol­la kiin­ni. Lii­mauk­sen jäl­keen lai­te on käyt­tö­val­mis.

Hy­vät tu­lok­set

Au­ton käyn­nis­tä­mi­nen, pie­ni kaa­sut­te­lu pai­kal­laan ja sam­mut­ta­mi­nen ei saa­nut lai­tet­ta vie­lä aset­ta­maan py­sä­köin­ti­ai­kaa. Ei­kä kel­lo­nai­ka vaih­tu­nut myös­kään tal­lis­sa teh­dyn rei­lun 20 met­rin pe­ruut­ta­mi­sen jäl­keen. Mah­taa­ko lai­te toi­mia mis­sään vai­hees­sa?

Hu­rau­tin va­jaan ki­lo­met­rin siir­ty­män huol­to­a­se­mal­le tank­kaa­maan ja kier­sin kat­so­maan, oli­ko kel­lo­tau­lus­sa nyt oi­kea ai­ka. Kyl­lä! Näyt­töön oli vaih­tu­nut lu­ke­ma 18:30, kun au­to oli sam­mu­tet­tu 18:05. Olen nyt seu­rail­lut kie­kon toi­min­taa lä­hes kuu­kau­den ja to­den­nut, et­tä elekt­ro­ni­nen park­ki­kiek­ko toi­mii lu­va­tul­la ta­val­la – sen näy­tös­sä on ai­na ol­lut au­ton sam­mut­ta­mi­sen jäl­keen oi­kea py­sä­köin­ti­ai­ka.

Lais­sa ei tai­de­ta tar­kas­ti mää­ri­tel­lä sitä, mikä las­ke­taan py­sä­köin­nin al­ka­mi­sek­si. On­ko se se het­ki, kun au­ton ajaa py­sä­köin­ti­ruu­tuun? Vai al­kaa­ko py­sä­köin­ti sii­nä vai­hees­sa, kun au­tos­ta pois­tu­taan? Olen toi­si­naan lait­ta­nut kiek­koon sen ajan, kun pois­tun au­tol­ta, ja kel­lo on eh­ti­nyt pois­tu­mis­val­mis­te­lu­jen ai­ka­na siir­tyä ohi seu­raa­van tasa- tai puo­li­tun­ti­sen.

Laitetta ei kannata asentaa liian alas tuulilasin nurkkaan, jotta nappeihin pääsee paremmin käsiksi ja takapuolen näytön näkee asetuksia muuttaessa.

Laitetta ei kannata asentaa liian alas tuulilasin nurkkaan, jotta nappeihin pääsee paremmin käsiksi ja takapuolen näytön näkee asetuksia muuttaessa.

Oskari Pentti

Pa­ris­tot lo­pus­sa?

Muun kuin au­to­maat­ti­ses­ti tu­le­van ajan aset­ta­mi­nen py­sä­köin­nin al­ka­mi­sen mer­kik­si on tar­peel­lis­ta myös sil­loin, kun py­sä­köin­ti­pai­kal­le saa­puu ai­ka­na, jol­loin kie­kon käyt­tä­mi­nen ei ole pa­kol­lis­ta. Mo­nil­la py­sä­köin­ti­pai­koil­la ei tar­vit­se käyt­tää py­sä­köin­ti­kiek­koa il­ta- ja yö­ai­kaan.

Jos kie­kon käyt­tö­pak­ko al­kaa esi­mer­kik­si vas­ta aa­mu kah­dek­sal­ta ja kes­tää il­ta­kuu­teen – li­sä­kil­peen on mer­kit­ty kel­lo 8–18 – niin ai­ka­vä­lil­lä 18–8 park­kiin tu­le­va aset­taa py­sä­köin­ti­kiek­koon ajan 8:00. Py­sä­köin­nin aloit­ta­mi­sa­jan ma­nu­aa­li­nen asen­nus on­nis­tuu vai­vat­ta muu­ta­mal­la na­pin­pai­nal­luk­sel­la.

Pa­ris­to­jen lop­pu­mi­ses­ta va­roit­ta­vaa piip­paus­ta ei ole vie­lä kuu­lu­nut. Myös­kään al­hai­ses­ta va­raus­ta­sos­ta va­roit­ta­vaa merk­ki­va­loa ei ole nä­ky­nyt. Al­hai­sen la­tauk­sen sym­bo­lin lu­va­taan tu­le­van lait­teen näy­töl­le noin kuu­kaut­ta en­nen pa­ris­to­jen tyh­je­ne­mis­tä.

Lai­te on toi­mi­nut moit­teet­to­mas­ti kai­kis­sa py­sä­köin­neis­sä, ei­kä pa­rin­kym­me­nen as­teen pak­ka­nen häi­rin­nyt sen toi­min­taa. Au­to­maat­ti­sen park­ki­kiek­ko on­kin var­sin var­tee­no­tet­ta­va in­ves­toin­ti, jos py­sä­köi usein py­sä­köin­ti­kie­kon käyt­tö­pak­ko­a­lu­eil­la ja on hiu­kan­kin heik­ko­muis­ti­nen.

Aloi­tu­sai­ko­ja

Py­sä­köin­nin aloi­tu­sai­ka ase­te­taan seu­raa­vis­sa mais­sa näin.

Suo­mi, saa­pu­mi­sai­ka: to­del­li­nen ai­ka tai 30 min

Ruot­si, saa­pu­mi­sai­ka: 30 min

Nor­ja, saa­pu­mi­sai­ka: to­del­li­nen ai­ka

Tans­ka, saa­pu­mi­sai­ka: 15 min

Sak­sa, saa­pu­mi­sai­ka: 30 min

Sveit­si, saa­pu­mi­sai­ka: 30 min

Testasimme Ventuksen elektronisen parkkikiekon.

Testasimme Ventuksen elektronisen parkkikiekon.

Oskari Pentti

Ven­tus WNGE23 elekt­ro­ni­nen park­ki­kiek­ko

Os­to­paik­ka: Voi­ma­pank­ki.fi

Hin­ta: 59,90 eu­roa

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Näin saat villatekstiilit raikkaiksi!

Koti ja keittiö

Tinet ja Vahit Wafin sisustivat kotinsa perin­tö­ka­lus­teilla, silkkimatoilla ja samettisilla sävyillä.

Hifimaailma

6 600 wattia piikkinä 

Hifimaailma

Asahi Kasei goes konseptiauto  

Hifimaailma

Kleio Kentistä 

Hifimaailma

Hyvää harhaoppisuutta

Koti ja keittiö

Vanhasta torpasta kunnostettiin ympärivuotinen kakkoskoti

Hifimaailma

Dalilta uusi haamukaiutin seinälle

Hifimaailma

Clearaudio Balance Reference Phono

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Näin saat villatekstiilit raikkaiksi!

Koti ja keittiö

Tinet ja Vahit Wafin sisustivat kotinsa perin­tö­ka­lus­teilla, silkkimatoilla ja samettisilla sävyillä.

Hifimaailma

6 600 wattia piikkinä 

Hifimaailma

Asahi Kasei goes konseptiauto  

Hifimaailma

Kleio Kentistä 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.