Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Kol­me la­si­pin­noi­tet­ta

Pyyhkimien vapaapäivä?

Testasimme, voiko itse tehty lasipinnoitus korvata tuuli­la­sin­pyyh­kimien käytön, ja kuinka helppoa lasin pinnoittaminen on.
Oskari Pentti

Auto Bild.Testit
7.3.2019

Au­ton la­sien puh­taus on var­sin­kin näin syys­ke­leil­lä en­si­ar­voi­sen tär­ke­ää. La­sien pi­tää ol­la puh­taat sekä sisä- et­tä ul­ko­puo­lel­ta.

La­sin si­sä­puo­len puh­dis­ta­mi­sel­la on tär­keä roo­li huur­teen­muo­dos­tuk­ses­sa, sil­lä huu­ru syn­tyy hel­pom­min li­kai­sel­le la­si­pin­nal­le. Tuu­li­la­sin ul­ko­puo­lel­la ole­va lika hei­ken­tää nä­ky­vyyt­tä ja ku­lut­taa tuu­li­la­sin­pyyh­ki­mien su­lat no­pe­am­min huo­noon kun­toon. Vaik­ka si­vu­la­sien ul­ko­puo­lel­la ei ole ku­lu­via pyy­hin­sul­kia, niin niis­sä ole­va lika ja kura hei­ken­tä­vät nä­ky­vyyt­tä.

Ko­kei­lim­me, mi­ten hy­vin kol­men eri val­mis­ta­jan la­sin­pin­noi­tet­ta hoi­ta­vat niil­le lu­va­tun teh­tä­vän – siis saa­vat ve­den hel­mei­le­mään ja pois­tu­maan ”kuin it­ses­tään” la­sil­ta ajo­vii­man vai­ku­tuk­ses­ta.

Huo­lel­li­nen puh­dis­tus

Kai­kil­la ai­neil­la hom­ma läh­tee käyn­tiin la­sien huo­lel­li­sel­la puh­dis­ta­mi­sel­la. La­sin puh­dis­ta­mi­seen kan­nat­taa pa­nos­taa enem­män kuin pel­käs­tään pe­se­mäl­lä ne huol­to­a­se­man pe­su­lait­teel­la.

Hiu­kan­kin van­hem­man la­sin pin­ta kan­nat­taa puh­dis­taa vie­lä huo­lel­li­sem­min kuin pel­käs­tään su­mu­tet­ta­val­la la­sin­pe­su­ai­neel­la han­kaa­mal­la ja kui­vak­si pyyh­ki­mäl­lä.

Ul­ko­pin­nan huo­lel­li­sel­la puh­dis­ta­mi­sel­la la­sin pin­nas­ta on tar­koi­tus saa­da mah­dol­li­sim­man ta­sai­nen. Täs­sä maa­li­pin­nan puh­dis­ta­mi­seen tar­koi­tet­tu savi on oi­val­li­nen apu­vä­li­ne, tai sit­ten voi käyt­tää kä­si­hi­on­taan tar­koi­tet­tua ik­ku­nan­pe­su­tah­naa.

Ko­kees­sa puh­dis­tim­me ir­to­li­an la­seil­ta nor­maa­lil­la saip­pu­a­pe­sul­la, jon­ka jäl­keen käy­tim­me tal­lis­ta löy­ty­nyt­tä Au­toG­lym Car Glass Po­lis­hia. Käy­tim­me Au­toG­ly­miä myös sik­si, et­tä se ei ol­lut min­kään sel­lai­sen val­mis­ta­jan tuo­te, jota ko­kei­lim­me la­si­pin­noit­tee­na. Lo­puk­si lasi vie­lä puh­dis­tet­tiin Au­toG­lym Fast Glass -la­sin­pe­sul­la.

Ker­ran tai kak­si

La­si­pin­noi­te­kä­sit­te­ly on teh­tä­vä kui­vas­sa ja läm­pi­mäs­sä pai­kas­sa. Si­nän­sä näi­den kol­men tuot­teen käyt­tä­mi­ses­sä ei ole suu­rem­paa eroa, mut­ta kah­ta ai­net­ta on oh­jeen mu­kaan le­vi­tet­tä­vä la­sil­le kak­si ker­ros­ta, mut­ta Rain X:llä riit­tää ker­ta­kä­sit­te­ly.

Kaik­ki ai­neet opas­te­taan le­vit­tä­mään la­sil­le pyö­ri­vin liik­kein. Täl­lä ei lie­ne muu­ta mer­ki­tys­tä kuin se, et­tä pyö­ri­vin liik­kein le­vi­tet­tä­es­sä ke­mi­kaa­lia le­vi­ää var­mem­min la­sin jo­kai­seen koh­taan.

Kor­rek PRO TFC Glass Co­a­tin tuo­te­se­los­tet­ta ja käyt­tö­oh­jet­ta lu­kies­sa tu­lee mie­leen, et­tä sen käyt­tä­mi­nen on työ­läin­tä. La­sin puh­dis­ta­mi­sen jäl­keen pin­ta kä­si­tel­lään en­sin ker­taal­leen, ja ai­neen an­ne­taan kui­vua la­sil­le 1–2 mi­nuut­tia. Pin­nan kui­vut­tua ai­net­ta le­vi­te­tään uu­del­la le­vi­tys­lii­nal­la toi­nen ker­ros kui­vah­ta­neen pääl­le. Kun tämä toi­nen­kin ker­ros on kui­vah­ta­nut, har­maa kal­vo kiil­lo­te­taan la­sil­ta mik­ro­kui­tu­lii­nal­la. Kor­re­kin tuo­te­pak­kauk­ses­sa on mu­ka­na nip­pu le­vi­tys­lii­no­ja sekä kiil­lot­ta­mi­seen tar­vit­ta­va mik­ro­kui­tu­lii­na. Kiil­lot­ta­mi­sen jäl­keen la­sien on vie­lä an­net­ta­va kui­vua läm­pi­mäs­sä ja kui­vas­sa pai­kas­sa tun­nin ajan.

Myös Turt­le Wax Cle­ar­vue Rain Cle­a­ria le­vi­te­tään kah­teen ker­taan, ja kä­sit­te­ly­oh­je on ku­ta­kuin­kin sa­man­lai­nen kuin Kor­re­kil­la. Kun en­sim­mäi­sen kä­sit­te­ly­ker­ran ai­ne on kui­vah­ta­nut har­maak­si, niin pin­taan ve­de­tään uu­si ker­ros ai­net­ta. Le­vi­tys­lii­naa ei ke­ho­te­ta vaih­ta­maan toi­sen kä­sit­te­ly­ker­ran yh­tey­des­sä, mut­ta me le­vi­tim­me tuon toi­sen ker­rok­sen uu­del­la lii­nal­la. Lo­puk­si pin­ta huuh­do­taan puh­taak­si ve­del­lä ja kui­va­taan ta­lous­pa­pe­ril­la, kun­nes pin­ta on kir­kas. Cle­ar­vue Rain Clear tai­taa ol­la sa­maa ai­net­ta kuin ai­ka­naan myyn­nis­sä ol­lut 5 sa­tees­ta, sil­lä ai­na­kin maa­han­tuo­jan si­vuil­la sen koh­dal­la pu­hu­taan 5 sa­tees­ta -la­sin­pin­noit­tees­ta.

Rain-X Rain Rain Re­pel­lent kä­si­tel­lään la­sil­le li­ki­pi­tä­en sa­moin kuin Turt­le Wax, mut­ta ai­net­ta ei tar­vit­se le­vit­tää kuin yh­den ker­ran. Ai­neen kui­vu­mi­sen jäl­keen pin­taa pyy­hi­tään joko kos­te­al­la tai kui­val­la lii­nal­la, kun­nes lasi on kir­kas.

Uu­sil­la vai ku­lu­neil­la?

Ja­oim­me tuu­li­la­sil­le sek­to­rit, jot­ka kä­si­tel­tiin näil­lä kol­mel­la ai­neel­la. Li­säk­si se­kaan jä­tet­tiin kä­sit­te­le­mät­tö­mät sek­to­rit, jois­sa lasi oli siis vain puh­dis­tet­tu huo­lel­li­ses­ti.

Var­sin pian kävi sel­väk­si, et­tä jos la­sin on puh­dis­ta­nut kun­nol­la, ei­kä se ole täyn­nä mi­tät­tö­miä vau­ri­oi­ta, niin ai­neet toi­mi­vat lu­va­tus­ti. Vie­lä taa­ja­ma­no­peuk­sis­sa ve­si­pi­sa­rat ei­vät läh­te­neet ajo­vii­man an­si­os­ta va­el­ta­maan la­sil­ta, mut­ta no­peu­den nous­tes­sa yli 70 km/h:n ve­si­pi­sa­rat va­el­te­li­vat tuu­li­la­sin ylä­reu­naan.

Joku voi toki kri­ti­soi­da sitä, et­tä la­sil­la va­el­ta­vat ve­si­pi­sa­rat häi­rit­se­vät nä­ky­vyyt­tä, mut­ta kä­sit­te­le­mät­tö­mäl­lä pin­nal­la ole­va ve­si­ker­ros häi­rit­see nä­ky­vyyt­tä vie­lä enem­män. Myön­net­tä­köön, et­tä va­loi­sal­la ke­lil­lä so­pi­van al­haal­ta sil­mil­le pais­ta­va au­rin­ko häi­rit­see nä­ky­vyyt­tä vä­hem­män sil­loin, kun se pais­taa kä­sit­te­le­mät­tö­mäl­lä pin­nal­la ole­van ve­si­ker­rok­sen läpi kuin sil­loin, kun valo hei­jas­te­lee pyö­rei­den ve­si­pi­sa­roi­den pin­nal­ta. Tämä on­gel­ma to­sin kään­tyy päin­vas­tai­sek­si no­peu­den ol­les­sa riit­tä­vä eli sil­loin, kun pi­sa­rat pois­tu­vat la­sil­ta.

Pyy­hin­sul­kien uu­si­mi­nen kan­nat­taa ajoit­taa pin­noit­ta­mi­sen yh­tey­teen, sil­lä ku­lu­neet su­lat ovat myrk­kyä ai­nei­den kans­sa mik­ros­koop­pi­sen pie­nil­le­kin uril­le. Huo­no­kun­toi­sil­la pyy­hin­su­lil­la la­sil­le jää ”ve­si­kal­vo”, joka hei­ken­tää heti pyyh­käi­se­mi­sen jäl­keen het­kel­li­ses­ti mel­koi­ses­ti nä­ky­vyyt­tä. Uu­sil­la pyy­hin­su­lil­la noi­ta ohu­e­no­hui­ta ve­si­rai­to­ja ei jää la­sil­le.

Kor­re­kil­la kä­si­tel­lyl­lä koh­dal­la pyy­hin­tä­tu­los pa­ra­ni hie­man ku­lu­neil­la su­lil­la, kun la­sia oli pyyh­ki­nyt kym­men­kun­ta ker­taa, mut­ta uu­det pyyh­ki­met ovat sil­ti suo­si­tel­ta­vat.

Pyyh­ki­miä on toki käy­tet­tä­vä eri­to­ten pie­nem­mil­lä no­peuk­sil­la ajet­ta­es­sa, ja tämä ku­lut­taa ai­nei­ta la­sil­ta. Ai­nei­den kes­tos­sa on huo­mat­ta­vis­sa jo ly­hem­mäl­lä käy­töl­lä ero­ja. Kor­rek tun­tuu py­sy­vän pi­sim­pään la­sil­la, vaik­ka pyyh­ki­miä tuli käyt­tä­neek­si enem­män­kin. Sen tuo­te­pa­ke­tis­sa mai­ni­taan­kin, et­tä ai­neen pois­ta­mi­nen vaa­tii me­kaa­ni­sen hi­on­nan. Li­säk­si Kor­re­kin lu­va­taan kes­tä­vän tuu­li­la­sil­la jopa 24 kuu­kaut­ta tai 30 000 ki­lo­met­riä.

Sil­mä­mää­räi­ses­ti Rain-X ja Turt­le Wax hei­ken­si­vät te­hoa enem­män pyyh­ki­miä käy­tet­tä­es­sä kuu­kau­den ko­keen ai­ka­na. Turt­le Wa­xin käyt­tö­oh­jees­sa ke­ho­te­taan­kin uu­si­maan kä­sit­te­ly kuu­kau­sit­tain par­haan tu­lok­sen säi­lyt­tä­mi­sek­si.

Vasemmanpuoleisessa, käsittelemättömässä, lasissa vesipisarat leviävät laajemmalle ja peittävät enemmän näkyvyyttä kuin oikeanpuoleisella käsitellyllä lasilla, jolla vesi pisaroituu reilummin.

Vasemmanpuoleisessa, käsittelemättömässä, lasissa vesipisarat leviävät laajemmalle ja peittävät enemmän näkyvyyttä kuin oikeanpuoleisella käsitellyllä lasilla, jolla vesi pisaroituu reilummin.

Muil­le la­seil­le

Ko­keen pe­rus­teel­la la­si­pin­noit­teis­ta saa suu­rem­man hyö­dyn muil­la la­si­pin­noil­la kuin tuu­li­la­sil­la. Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­miä on yleen­sä käy­tet­tä­vä, ja hiu­kan­kin heik­ko­kun­toi­sel­la la­sil­la tai huo­no­kun­toi­sil­la pyyh­ki­mil­lä pyy­hit­tä­es­sä tuo ohuis­ta ve­si­rai­dois­ta joh­tu­va kal­vo hei­ken­tää het­kel­li­ses­ti mel­koi­ses­ti nä­ky­vyyt­tä.

Si­vu­la­sien ja taus­ta­pe­lien kä­sit­te­lys­sä ai­neet ovat sen si­jaan lois­ta­via. Si­vu­la­sit ja pe­lit ei­vät ke­rää kä­si­tel­tyi­nä lä­hes­kään yh­tä pal­jon li­kaa ja ku­raa pin­taan­sa, jos ti­lan­net­ta ver­taa kä­sit­te­le­mät­tö­mään la­si­pin­taan. Li­säp­lus­sa­na on se, et­tä ku­ra­ke­leil­lä tuu­li­la­sil­ta si­vu­la­seil­le pyyh­kiy­ty­vä ku­ra­ve­si ei tah­raa la­se­ja lä­hes­kään niin pal­jon, jos la­sit on kä­si­tel­ty jol­la­kin näis­tä ai­neis­ta.

Ti­lan­ne on sama si­vu­pei­lien kans­sa: il­man vä­li­puh­dis­tuk­sia nä­ky­vyys säi­lyy ai­neil­la kä­si­tel­lyil­lä pei­li­pin­noil­la huo­mat­ta­vas­ti pa­rem­pa­na kuin kä­sit­te­le­mät­tö­mil­lä pin­noil­la.

Van­hem­man au­ton – ja ku­lu­neen tuu­li­la­sin – omis­ta­ja­na kä­sit­te­li­sin hen­ki­lö­koh­tai­ses­ti ai­neil­la pei­li­pin­nat ja tuu­li­la­sia lu­kuun ot­ta­mat­ta muut la­si­pin­nat. Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­miä on kui­ten­kin käy­tet­tä­vä ai­na­kin hil­jai­sem­mil­la no­peuk­sil­la, jo­ten ai­neet­kin ku­lu­vat huo­mat­ta­vas­ti no­pe­am­min.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Vaativaan makuun: Rinnetontille nousi arkkitehdin suunnittelema ekotalo

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

Hifimaailma

Voimakkaita tunteita ja puhdasta intohimoa 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Vaativaan makuun: Rinnetontille nousi arkkitehdin suunnittelema ekotalo

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.