Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Kol­me la­si­pin­noi­tet­ta

Pyyhkimien vapaapäivä?

Testasimme, voiko itse tehty lasipinnoitus korvata tuuli­la­sin­pyyh­kimien käytön, ja kuinka helppoa lasin pinnoittaminen on.
Oskari Pentti

Auto Bild.Testit
7.3.2019

Au­ton la­sien puh­taus on var­sin­kin näin syys­ke­leil­lä en­si­ar­voi­sen tär­ke­ää. La­sien pi­tää ol­la puh­taat sekä sisä- et­tä ul­ko­puo­lel­ta.

La­sin si­sä­puo­len puh­dis­ta­mi­sel­la on tär­keä roo­li huur­teen­muo­dos­tuk­ses­sa, sil­lä huu­ru syn­tyy hel­pom­min li­kai­sel­le la­si­pin­nal­le. Tuu­li­la­sin ul­ko­puo­lel­la ole­va lika hei­ken­tää nä­ky­vyyt­tä ja ku­lut­taa tuu­li­la­sin­pyyh­ki­mien su­lat no­pe­am­min huo­noon kun­toon. Vaik­ka si­vu­la­sien ul­ko­puo­lel­la ei ole ku­lu­via pyy­hin­sul­kia, niin niis­sä ole­va lika ja kura hei­ken­tä­vät nä­ky­vyyt­tä.

Ko­kei­lim­me, mi­ten hy­vin kol­men eri val­mis­ta­jan la­sin­pin­noi­tet­ta hoi­ta­vat niil­le lu­va­tun teh­tä­vän – siis saa­vat ve­den hel­mei­le­mään ja pois­tu­maan ”kuin it­ses­tään” la­sil­ta ajo­vii­man vai­ku­tuk­ses­ta.

Huo­lel­li­nen puh­dis­tus

Kai­kil­la ai­neil­la hom­ma läh­tee käyn­tiin la­sien huo­lel­li­sel­la puh­dis­ta­mi­sel­la. La­sin puh­dis­ta­mi­seen kan­nat­taa pa­nos­taa enem­män kuin pel­käs­tään pe­se­mäl­lä ne huol­to­a­se­man pe­su­lait­teel­la.

Hiu­kan­kin van­hem­man la­sin pin­ta kan­nat­taa puh­dis­taa vie­lä huo­lel­li­sem­min kuin pel­käs­tään su­mu­tet­ta­val­la la­sin­pe­su­ai­neel­la han­kaa­mal­la ja kui­vak­si pyyh­ki­mäl­lä.

Ul­ko­pin­nan huo­lel­li­sel­la puh­dis­ta­mi­sel­la la­sin pin­nas­ta on tar­koi­tus saa­da mah­dol­li­sim­man ta­sai­nen. Täs­sä maa­li­pin­nan puh­dis­ta­mi­seen tar­koi­tet­tu savi on oi­val­li­nen apu­vä­li­ne, tai sit­ten voi käyt­tää kä­si­hi­on­taan tar­koi­tet­tua ik­ku­nan­pe­su­tah­naa.

Ko­kees­sa puh­dis­tim­me ir­to­li­an la­seil­ta nor­maa­lil­la saip­pu­a­pe­sul­la, jon­ka jäl­keen käy­tim­me tal­lis­ta löy­ty­nyt­tä Au­toG­lym Car Glass Po­lis­hia. Käy­tim­me Au­toG­ly­miä myös sik­si, et­tä se ei ol­lut min­kään sel­lai­sen val­mis­ta­jan tuo­te, jota ko­kei­lim­me la­si­pin­noit­tee­na. Lo­puk­si lasi vie­lä puh­dis­tet­tiin Au­toG­lym Fast Glass -la­sin­pe­sul­la.

Ker­ran tai kak­si

La­si­pin­noi­te­kä­sit­te­ly on teh­tä­vä kui­vas­sa ja läm­pi­mäs­sä pai­kas­sa. Si­nän­sä näi­den kol­men tuot­teen käyt­tä­mi­ses­sä ei ole suu­rem­paa eroa, mut­ta kah­ta ai­net­ta on oh­jeen mu­kaan le­vi­tet­tä­vä la­sil­le kak­si ker­ros­ta, mut­ta Rain X:llä riit­tää ker­ta­kä­sit­te­ly.

Kaik­ki ai­neet opas­te­taan le­vit­tä­mään la­sil­le pyö­ri­vin liik­kein. Täl­lä ei lie­ne muu­ta mer­ki­tys­tä kuin se, et­tä pyö­ri­vin liik­kein le­vi­tet­tä­es­sä ke­mi­kaa­lia le­vi­ää var­mem­min la­sin jo­kai­seen koh­taan.

Kor­rek PRO TFC Glass Co­a­tin tuo­te­se­los­tet­ta ja käyt­tö­oh­jet­ta lu­kies­sa tu­lee mie­leen, et­tä sen käyt­tä­mi­nen on työ­läin­tä. La­sin puh­dis­ta­mi­sen jäl­keen pin­ta kä­si­tel­lään en­sin ker­taal­leen, ja ai­neen an­ne­taan kui­vua la­sil­le 1–2 mi­nuut­tia. Pin­nan kui­vut­tua ai­net­ta le­vi­te­tään uu­del­la le­vi­tys­lii­nal­la toi­nen ker­ros kui­vah­ta­neen pääl­le. Kun tämä toi­nen­kin ker­ros on kui­vah­ta­nut, har­maa kal­vo kiil­lo­te­taan la­sil­ta mik­ro­kui­tu­lii­nal­la. Kor­re­kin tuo­te­pak­kauk­ses­sa on mu­ka­na nip­pu le­vi­tys­lii­no­ja sekä kiil­lot­ta­mi­seen tar­vit­ta­va mik­ro­kui­tu­lii­na. Kiil­lot­ta­mi­sen jäl­keen la­sien on vie­lä an­net­ta­va kui­vua läm­pi­mäs­sä ja kui­vas­sa pai­kas­sa tun­nin ajan.

Myös Turt­le Wax Cle­ar­vue Rain Cle­a­ria le­vi­te­tään kah­teen ker­taan, ja kä­sit­te­ly­oh­je on ku­ta­kuin­kin sa­man­lai­nen kuin Kor­re­kil­la. Kun en­sim­mäi­sen kä­sit­te­ly­ker­ran ai­ne on kui­vah­ta­nut har­maak­si, niin pin­taan ve­de­tään uu­si ker­ros ai­net­ta. Le­vi­tys­lii­naa ei ke­ho­te­ta vaih­ta­maan toi­sen kä­sit­te­ly­ker­ran yh­tey­des­sä, mut­ta me le­vi­tim­me tuon toi­sen ker­rok­sen uu­del­la lii­nal­la. Lo­puk­si pin­ta huuh­do­taan puh­taak­si ve­del­lä ja kui­va­taan ta­lous­pa­pe­ril­la, kun­nes pin­ta on kir­kas. Cle­ar­vue Rain Clear tai­taa ol­la sa­maa ai­net­ta kuin ai­ka­naan myyn­nis­sä ol­lut 5 sa­tees­ta, sil­lä ai­na­kin maa­han­tuo­jan si­vuil­la sen koh­dal­la pu­hu­taan 5 sa­tees­ta -la­sin­pin­noit­tees­ta.

Rain-X Rain Rain Re­pel­lent kä­si­tel­lään la­sil­le li­ki­pi­tä­en sa­moin kuin Turt­le Wax, mut­ta ai­net­ta ei tar­vit­se le­vit­tää kuin yh­den ker­ran. Ai­neen kui­vu­mi­sen jäl­keen pin­taa pyy­hi­tään joko kos­te­al­la tai kui­val­la lii­nal­la, kun­nes lasi on kir­kas.

Uu­sil­la vai ku­lu­neil­la?

Ja­oim­me tuu­li­la­sil­le sek­to­rit, jot­ka kä­si­tel­tiin näil­lä kol­mel­la ai­neel­la. Li­säk­si se­kaan jä­tet­tiin kä­sit­te­le­mät­tö­mät sek­to­rit, jois­sa lasi oli siis vain puh­dis­tet­tu huo­lel­li­ses­ti.

Var­sin pian kävi sel­väk­si, et­tä jos la­sin on puh­dis­ta­nut kun­nol­la, ei­kä se ole täyn­nä mi­tät­tö­miä vau­ri­oi­ta, niin ai­neet toi­mi­vat lu­va­tus­ti. Vie­lä taa­ja­ma­no­peuk­sis­sa ve­si­pi­sa­rat ei­vät läh­te­neet ajo­vii­man an­si­os­ta va­el­ta­maan la­sil­ta, mut­ta no­peu­den nous­tes­sa yli 70 km/h:n ve­si­pi­sa­rat va­el­te­li­vat tuu­li­la­sin ylä­reu­naan.

Joku voi toki kri­ti­soi­da sitä, et­tä la­sil­la va­el­ta­vat ve­si­pi­sa­rat häi­rit­se­vät nä­ky­vyyt­tä, mut­ta kä­sit­te­le­mät­tö­mäl­lä pin­nal­la ole­va ve­si­ker­ros häi­rit­see nä­ky­vyyt­tä vie­lä enem­män. Myön­net­tä­köön, et­tä va­loi­sal­la ke­lil­lä so­pi­van al­haal­ta sil­mil­le pais­ta­va au­rin­ko häi­rit­see nä­ky­vyyt­tä vä­hem­män sil­loin, kun se pais­taa kä­sit­te­le­mät­tö­mäl­lä pin­nal­la ole­van ve­si­ker­rok­sen läpi kuin sil­loin, kun valo hei­jas­te­lee pyö­rei­den ve­si­pi­sa­roi­den pin­nal­ta. Tämä on­gel­ma to­sin kään­tyy päin­vas­tai­sek­si no­peu­den ol­les­sa riit­tä­vä eli sil­loin, kun pi­sa­rat pois­tu­vat la­sil­ta.

Pyy­hin­sul­kien uu­si­mi­nen kan­nat­taa ajoit­taa pin­noit­ta­mi­sen yh­tey­teen, sil­lä ku­lu­neet su­lat ovat myrk­kyä ai­nei­den kans­sa mik­ros­koop­pi­sen pie­nil­le­kin uril­le. Huo­no­kun­toi­sil­la pyy­hin­su­lil­la la­sil­le jää ”ve­si­kal­vo”, joka hei­ken­tää heti pyyh­käi­se­mi­sen jäl­keen het­kel­li­ses­ti mel­koi­ses­ti nä­ky­vyyt­tä. Uu­sil­la pyy­hin­su­lil­la noi­ta ohu­e­no­hui­ta ve­si­rai­to­ja ei jää la­sil­le.

Kor­re­kil­la kä­si­tel­lyl­lä koh­dal­la pyy­hin­tä­tu­los pa­ra­ni hie­man ku­lu­neil­la su­lil­la, kun la­sia oli pyyh­ki­nyt kym­men­kun­ta ker­taa, mut­ta uu­det pyyh­ki­met ovat sil­ti suo­si­tel­ta­vat.

Pyyh­ki­miä on toki käy­tet­tä­vä eri­to­ten pie­nem­mil­lä no­peuk­sil­la ajet­ta­es­sa, ja tämä ku­lut­taa ai­nei­ta la­sil­ta. Ai­nei­den kes­tos­sa on huo­mat­ta­vis­sa jo ly­hem­mäl­lä käy­töl­lä ero­ja. Kor­rek tun­tuu py­sy­vän pi­sim­pään la­sil­la, vaik­ka pyyh­ki­miä tuli käyt­tä­neek­si enem­män­kin. Sen tuo­te­pa­ke­tis­sa mai­ni­taan­kin, et­tä ai­neen pois­ta­mi­nen vaa­tii me­kaa­ni­sen hi­on­nan. Li­säk­si Kor­re­kin lu­va­taan kes­tä­vän tuu­li­la­sil­la jopa 24 kuu­kaut­ta tai 30 000 ki­lo­met­riä.

Sil­mä­mää­räi­ses­ti Rain-X ja Turt­le Wax hei­ken­si­vät te­hoa enem­män pyyh­ki­miä käy­tet­tä­es­sä kuu­kau­den ko­keen ai­ka­na. Turt­le Wa­xin käyt­tö­oh­jees­sa ke­ho­te­taan­kin uu­si­maan kä­sit­te­ly kuu­kau­sit­tain par­haan tu­lok­sen säi­lyt­tä­mi­sek­si.

Vasemmanpuoleisessa, käsittelemättömässä, lasissa vesipisarat leviävät laajemmalle ja peittävät enemmän näkyvyyttä kuin oikeanpuoleisella käsitellyllä lasilla, jolla vesi pisaroituu reilummin.

Vasemmanpuoleisessa, käsittelemättömässä, lasissa vesipisarat leviävät laajemmalle ja peittävät enemmän näkyvyyttä kuin oikeanpuoleisella käsitellyllä lasilla, jolla vesi pisaroituu reilummin.

Muil­le la­seil­le

Ko­keen pe­rus­teel­la la­si­pin­noit­teis­ta saa suu­rem­man hyö­dyn muil­la la­si­pin­noil­la kuin tuu­li­la­sil­la. Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­miä on yleen­sä käy­tet­tä­vä, ja hiu­kan­kin heik­ko­kun­toi­sel­la la­sil­la tai huo­no­kun­toi­sil­la pyyh­ki­mil­lä pyy­hit­tä­es­sä tuo ohuis­ta ve­si­rai­dois­ta joh­tu­va kal­vo hei­ken­tää het­kel­li­ses­ti mel­koi­ses­ti nä­ky­vyyt­tä.

Si­vu­la­sien ja taus­ta­pe­lien kä­sit­te­lys­sä ai­neet ovat sen si­jaan lois­ta­via. Si­vu­la­sit ja pe­lit ei­vät ke­rää kä­si­tel­tyi­nä lä­hes­kään yh­tä pal­jon li­kaa ja ku­raa pin­taan­sa, jos ti­lan­net­ta ver­taa kä­sit­te­le­mät­tö­mään la­si­pin­taan. Li­säp­lus­sa­na on se, et­tä ku­ra­ke­leil­lä tuu­li­la­sil­ta si­vu­la­seil­le pyyh­kiy­ty­vä ku­ra­ve­si ei tah­raa la­se­ja lä­hes­kään niin pal­jon, jos la­sit on kä­si­tel­ty jol­la­kin näis­tä ai­neis­ta.

Ti­lan­ne on sama si­vu­pei­lien kans­sa: il­man vä­li­puh­dis­tuk­sia nä­ky­vyys säi­lyy ai­neil­la kä­si­tel­lyil­lä pei­li­pin­noil­la huo­mat­ta­vas­ti pa­rem­pa­na kuin kä­sit­te­le­mät­tö­mil­lä pin­noil­la.

Van­hem­man au­ton – ja ku­lu­neen tuu­li­la­sin – omis­ta­ja­na kä­sit­te­li­sin hen­ki­lö­koh­tai­ses­ti ai­neil­la pei­li­pin­nat ja tuu­li­la­sia lu­kuun ot­ta­mat­ta muut la­si­pin­nat. Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­miä on kui­ten­kin käy­tet­tä­vä ai­na­kin hil­jai­sem­mil­la no­peuk­sil­la, jo­ten ai­neet­kin ku­lu­vat huo­mat­ta­vas­ti no­pe­am­min.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Fiio R7  

Hifimaailma

Pro-kaiutin hifi-kaiuttimen vaatteissa 

Hifimaailma

Sonus-ystävällinen levysoitin

Hifimaailma

Muskelia monikanavaan

Hifimaailma

Uudet myyttiset

Hifimaailma

Avantgardelta kaksi uutta DUO-kaiutinta 

Hifimaailma

Magico S3

Koti ja keittiö

Näin sisustat näyttävillä amppelikasveilla

Hifimaailma

Vinyyliääntä c-duuriasteikolla

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Fiio R7  

Hifimaailma

Pro-kaiutin hifi-kaiuttimen vaatteissa 

Hifimaailma

Sonus-ystävällinen levysoitin

Hifimaailma

Muskelia monikanavaan

Hifimaailma

Uudet myyttiset

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.