Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Kol­me la­si­pin­noi­tet­ta

Pyyhkimien vapaapäivä?

Testasimme, voiko itse tehty lasipinnoitus korvata tuuli­la­sin­pyyh­kimien käytön, ja kuinka helppoa lasin pinnoittaminen on.
Oskari Pentti

Auto Bild.Testit
7.3.2019

Au­ton la­sien puh­taus on var­sin­kin näin syys­ke­leil­lä en­si­ar­voi­sen tär­ke­ää. La­sien pi­tää ol­la puh­taat sekä sisä- et­tä ul­ko­puo­lel­ta.

La­sin si­sä­puo­len puh­dis­ta­mi­sel­la on tär­keä roo­li huur­teen­muo­dos­tuk­ses­sa, sil­lä huu­ru syn­tyy hel­pom­min li­kai­sel­le la­si­pin­nal­le. Tuu­li­la­sin ul­ko­puo­lel­la ole­va lika hei­ken­tää nä­ky­vyyt­tä ja ku­lut­taa tuu­li­la­sin­pyyh­ki­mien su­lat no­pe­am­min huo­noon kun­toon. Vaik­ka si­vu­la­sien ul­ko­puo­lel­la ei ole ku­lu­via pyy­hin­sul­kia, niin niis­sä ole­va lika ja kura hei­ken­tä­vät nä­ky­vyyt­tä.

Ko­kei­lim­me, mi­ten hy­vin kol­men eri val­mis­ta­jan la­sin­pin­noi­tet­ta hoi­ta­vat niil­le lu­va­tun teh­tä­vän – siis saa­vat ve­den hel­mei­le­mään ja pois­tu­maan ”kuin it­ses­tään” la­sil­ta ajo­vii­man vai­ku­tuk­ses­ta.

Huo­lel­li­nen puh­dis­tus

Kai­kil­la ai­neil­la hom­ma läh­tee käyn­tiin la­sien huo­lel­li­sel­la puh­dis­ta­mi­sel­la. La­sin puh­dis­ta­mi­seen kan­nat­taa pa­nos­taa enem­män kuin pel­käs­tään pe­se­mäl­lä ne huol­to­a­se­man pe­su­lait­teel­la.

Hiu­kan­kin van­hem­man la­sin pin­ta kan­nat­taa puh­dis­taa vie­lä huo­lel­li­sem­min kuin pel­käs­tään su­mu­tet­ta­val­la la­sin­pe­su­ai­neel­la han­kaa­mal­la ja kui­vak­si pyyh­ki­mäl­lä.

Ul­ko­pin­nan huo­lel­li­sel­la puh­dis­ta­mi­sel­la la­sin pin­nas­ta on tar­koi­tus saa­da mah­dol­li­sim­man ta­sai­nen. Täs­sä maa­li­pin­nan puh­dis­ta­mi­seen tar­koi­tet­tu savi on oi­val­li­nen apu­vä­li­ne, tai sit­ten voi käyt­tää kä­si­hi­on­taan tar­koi­tet­tua ik­ku­nan­pe­su­tah­naa.

Ko­kees­sa puh­dis­tim­me ir­to­li­an la­seil­ta nor­maa­lil­la saip­pu­a­pe­sul­la, jon­ka jäl­keen käy­tim­me tal­lis­ta löy­ty­nyt­tä Au­toG­lym Car Glass Po­lis­hia. Käy­tim­me Au­toG­ly­miä myös sik­si, et­tä se ei ol­lut min­kään sel­lai­sen val­mis­ta­jan tuo­te, jota ko­kei­lim­me la­si­pin­noit­tee­na. Lo­puk­si lasi vie­lä puh­dis­tet­tiin Au­toG­lym Fast Glass -la­sin­pe­sul­la.

Ker­ran tai kak­si

La­si­pin­noi­te­kä­sit­te­ly on teh­tä­vä kui­vas­sa ja läm­pi­mäs­sä pai­kas­sa. Si­nän­sä näi­den kol­men tuot­teen käyt­tä­mi­ses­sä ei ole suu­rem­paa eroa, mut­ta kah­ta ai­net­ta on oh­jeen mu­kaan le­vi­tet­tä­vä la­sil­le kak­si ker­ros­ta, mut­ta Rain X:llä riit­tää ker­ta­kä­sit­te­ly.

Kaik­ki ai­neet opas­te­taan le­vit­tä­mään la­sil­le pyö­ri­vin liik­kein. Täl­lä ei lie­ne muu­ta mer­ki­tys­tä kuin se, et­tä pyö­ri­vin liik­kein le­vi­tet­tä­es­sä ke­mi­kaa­lia le­vi­ää var­mem­min la­sin jo­kai­seen koh­taan.

Kor­rek PRO TFC Glass Co­a­tin tuo­te­se­los­tet­ta ja käyt­tö­oh­jet­ta lu­kies­sa tu­lee mie­leen, et­tä sen käyt­tä­mi­nen on työ­läin­tä. La­sin puh­dis­ta­mi­sen jäl­keen pin­ta kä­si­tel­lään en­sin ker­taal­leen, ja ai­neen an­ne­taan kui­vua la­sil­le 1–2 mi­nuut­tia. Pin­nan kui­vut­tua ai­net­ta le­vi­te­tään uu­del­la le­vi­tys­lii­nal­la toi­nen ker­ros kui­vah­ta­neen pääl­le. Kun tämä toi­nen­kin ker­ros on kui­vah­ta­nut, har­maa kal­vo kiil­lo­te­taan la­sil­ta mik­ro­kui­tu­lii­nal­la. Kor­re­kin tuo­te­pak­kauk­ses­sa on mu­ka­na nip­pu le­vi­tys­lii­no­ja sekä kiil­lot­ta­mi­seen tar­vit­ta­va mik­ro­kui­tu­lii­na. Kiil­lot­ta­mi­sen jäl­keen la­sien on vie­lä an­net­ta­va kui­vua läm­pi­mäs­sä ja kui­vas­sa pai­kas­sa tun­nin ajan.

Myös Turt­le Wax Cle­ar­vue Rain Cle­a­ria le­vi­te­tään kah­teen ker­taan, ja kä­sit­te­ly­oh­je on ku­ta­kuin­kin sa­man­lai­nen kuin Kor­re­kil­la. Kun en­sim­mäi­sen kä­sit­te­ly­ker­ran ai­ne on kui­vah­ta­nut har­maak­si, niin pin­taan ve­de­tään uu­si ker­ros ai­net­ta. Le­vi­tys­lii­naa ei ke­ho­te­ta vaih­ta­maan toi­sen kä­sit­te­ly­ker­ran yh­tey­des­sä, mut­ta me le­vi­tim­me tuon toi­sen ker­rok­sen uu­del­la lii­nal­la. Lo­puk­si pin­ta huuh­do­taan puh­taak­si ve­del­lä ja kui­va­taan ta­lous­pa­pe­ril­la, kun­nes pin­ta on kir­kas. Cle­ar­vue Rain Clear tai­taa ol­la sa­maa ai­net­ta kuin ai­ka­naan myyn­nis­sä ol­lut 5 sa­tees­ta, sil­lä ai­na­kin maa­han­tuo­jan si­vuil­la sen koh­dal­la pu­hu­taan 5 sa­tees­ta -la­sin­pin­noit­tees­ta.

Rain-X Rain Rain Re­pel­lent kä­si­tel­lään la­sil­le li­ki­pi­tä­en sa­moin kuin Turt­le Wax, mut­ta ai­net­ta ei tar­vit­se le­vit­tää kuin yh­den ker­ran. Ai­neen kui­vu­mi­sen jäl­keen pin­taa pyy­hi­tään joko kos­te­al­la tai kui­val­la lii­nal­la, kun­nes lasi on kir­kas.

Uu­sil­la vai ku­lu­neil­la?

Ja­oim­me tuu­li­la­sil­le sek­to­rit, jot­ka kä­si­tel­tiin näil­lä kol­mel­la ai­neel­la. Li­säk­si se­kaan jä­tet­tiin kä­sit­te­le­mät­tö­mät sek­to­rit, jois­sa lasi oli siis vain puh­dis­tet­tu huo­lel­li­ses­ti.

Var­sin pian kävi sel­väk­si, et­tä jos la­sin on puh­dis­ta­nut kun­nol­la, ei­kä se ole täyn­nä mi­tät­tö­miä vau­ri­oi­ta, niin ai­neet toi­mi­vat lu­va­tus­ti. Vie­lä taa­ja­ma­no­peuk­sis­sa ve­si­pi­sa­rat ei­vät läh­te­neet ajo­vii­man an­si­os­ta va­el­ta­maan la­sil­ta, mut­ta no­peu­den nous­tes­sa yli 70 km/h:n ve­si­pi­sa­rat va­el­te­li­vat tuu­li­la­sin ylä­reu­naan.

Joku voi toki kri­ti­soi­da sitä, et­tä la­sil­la va­el­ta­vat ve­si­pi­sa­rat häi­rit­se­vät nä­ky­vyyt­tä, mut­ta kä­sit­te­le­mät­tö­mäl­lä pin­nal­la ole­va ve­si­ker­ros häi­rit­see nä­ky­vyyt­tä vie­lä enem­män. Myön­net­tä­köön, et­tä va­loi­sal­la ke­lil­lä so­pi­van al­haal­ta sil­mil­le pais­ta­va au­rin­ko häi­rit­see nä­ky­vyyt­tä vä­hem­män sil­loin, kun se pais­taa kä­sit­te­le­mät­tö­mäl­lä pin­nal­la ole­van ve­si­ker­rok­sen läpi kuin sil­loin, kun valo hei­jas­te­lee pyö­rei­den ve­si­pi­sa­roi­den pin­nal­ta. Tämä on­gel­ma to­sin kään­tyy päin­vas­tai­sek­si no­peu­den ol­les­sa riit­tä­vä eli sil­loin, kun pi­sa­rat pois­tu­vat la­sil­ta.

Pyy­hin­sul­kien uu­si­mi­nen kan­nat­taa ajoit­taa pin­noit­ta­mi­sen yh­tey­teen, sil­lä ku­lu­neet su­lat ovat myrk­kyä ai­nei­den kans­sa mik­ros­koop­pi­sen pie­nil­le­kin uril­le. Huo­no­kun­toi­sil­la pyy­hin­su­lil­la la­sil­le jää ”ve­si­kal­vo”, joka hei­ken­tää heti pyyh­käi­se­mi­sen jäl­keen het­kel­li­ses­ti mel­koi­ses­ti nä­ky­vyyt­tä. Uu­sil­la pyy­hin­su­lil­la noi­ta ohu­e­no­hui­ta ve­si­rai­to­ja ei jää la­sil­le.

Kor­re­kil­la kä­si­tel­lyl­lä koh­dal­la pyy­hin­tä­tu­los pa­ra­ni hie­man ku­lu­neil­la su­lil­la, kun la­sia oli pyyh­ki­nyt kym­men­kun­ta ker­taa, mut­ta uu­det pyyh­ki­met ovat sil­ti suo­si­tel­ta­vat.

Pyyh­ki­miä on toki käy­tet­tä­vä eri­to­ten pie­nem­mil­lä no­peuk­sil­la ajet­ta­es­sa, ja tämä ku­lut­taa ai­nei­ta la­sil­ta. Ai­nei­den kes­tos­sa on huo­mat­ta­vis­sa jo ly­hem­mäl­lä käy­töl­lä ero­ja. Kor­rek tun­tuu py­sy­vän pi­sim­pään la­sil­la, vaik­ka pyyh­ki­miä tuli käyt­tä­neek­si enem­män­kin. Sen tuo­te­pa­ke­tis­sa mai­ni­taan­kin, et­tä ai­neen pois­ta­mi­nen vaa­tii me­kaa­ni­sen hi­on­nan. Li­säk­si Kor­re­kin lu­va­taan kes­tä­vän tuu­li­la­sil­la jopa 24 kuu­kaut­ta tai 30 000 ki­lo­met­riä.

Sil­mä­mää­räi­ses­ti Rain-X ja Turt­le Wax hei­ken­si­vät te­hoa enem­män pyyh­ki­miä käy­tet­tä­es­sä kuu­kau­den ko­keen ai­ka­na. Turt­le Wa­xin käyt­tö­oh­jees­sa ke­ho­te­taan­kin uu­si­maan kä­sit­te­ly kuu­kau­sit­tain par­haan tu­lok­sen säi­lyt­tä­mi­sek­si.

Vasemmanpuoleisessa, käsittelemättömässä, lasissa vesipisarat leviävät laajemmalle ja peittävät enemmän näkyvyyttä kuin oikeanpuoleisella käsitellyllä lasilla, jolla vesi pisaroituu reilummin.

Vasemmanpuoleisessa, käsittelemättömässä, lasissa vesipisarat leviävät laajemmalle ja peittävät enemmän näkyvyyttä kuin oikeanpuoleisella käsitellyllä lasilla, jolla vesi pisaroituu reilummin.

Muil­le la­seil­le

Ko­keen pe­rus­teel­la la­si­pin­noit­teis­ta saa suu­rem­man hyö­dyn muil­la la­si­pin­noil­la kuin tuu­li­la­sil­la. Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­miä on yleen­sä käy­tet­tä­vä, ja hiu­kan­kin heik­ko­kun­toi­sel­la la­sil­la tai huo­no­kun­toi­sil­la pyyh­ki­mil­lä pyy­hit­tä­es­sä tuo ohuis­ta ve­si­rai­dois­ta joh­tu­va kal­vo hei­ken­tää het­kel­li­ses­ti mel­koi­ses­ti nä­ky­vyyt­tä.

Si­vu­la­sien ja taus­ta­pe­lien kä­sit­te­lys­sä ai­neet ovat sen si­jaan lois­ta­via. Si­vu­la­sit ja pe­lit ei­vät ke­rää kä­si­tel­tyi­nä lä­hes­kään yh­tä pal­jon li­kaa ja ku­raa pin­taan­sa, jos ti­lan­net­ta ver­taa kä­sit­te­le­mät­tö­mään la­si­pin­taan. Li­säp­lus­sa­na on se, et­tä ku­ra­ke­leil­lä tuu­li­la­sil­ta si­vu­la­seil­le pyyh­kiy­ty­vä ku­ra­ve­si ei tah­raa la­se­ja lä­hes­kään niin pal­jon, jos la­sit on kä­si­tel­ty jol­la­kin näis­tä ai­neis­ta.

Ti­lan­ne on sama si­vu­pei­lien kans­sa: il­man vä­li­puh­dis­tuk­sia nä­ky­vyys säi­lyy ai­neil­la kä­si­tel­lyil­lä pei­li­pin­noil­la huo­mat­ta­vas­ti pa­rem­pa­na kuin kä­sit­te­le­mät­tö­mil­lä pin­noil­la.

Van­hem­man au­ton – ja ku­lu­neen tuu­li­la­sin – omis­ta­ja­na kä­sit­te­li­sin hen­ki­lö­koh­tai­ses­ti ai­neil­la pei­li­pin­nat ja tuu­li­la­sia lu­kuun ot­ta­mat­ta muut la­si­pin­nat. Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­miä on kui­ten­kin käy­tet­tä­vä ai­na­kin hil­jai­sem­mil­la no­peuk­sil­la, jo­ten ai­neet­kin ku­lu­vat huo­mat­ta­vas­ti no­pe­am­min.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

BMW iX: Merkin teknologinen lippulaiva markkinoille 2021 lopulla

Auto Bild.Uutiset
11.11.2020
Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

BMW iX: Merkin teknologinen lippulaiva markkinoille 2021 lopulla

Auto Bild.Uutiset
11.11.2020
Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Suzuki Across -katumaasturi: Lippulaiva rantautuu Suomeen syksyllä

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020
Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Suzuki Across -katumaasturi: Lippulaiva rantautuu Suomeen syksyllä

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020
Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Uusi Ford Kuga -täyshybridi: Ensimmäiset autot Suomeen alkuvuodesta 2021

Auto Bild.Uutiset
19.11.2020
Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Uusi Ford Kuga -täyshybridi: Ensimmäiset autot Suomeen alkuvuodesta 2021

Auto Bild.Uutiset
19.11.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Bentley Flying Spur: Tuplaturbo V8 tuottaa yli 135 hevosvoimaa per litra!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Hyvä hankinta: Kaunis kaadin

Hifimaailma

USAn herkkuja

Hifimaailma

JBL-klassikko juhlii 

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

AMT-elementti laajakaistaisena

Hifimaailma

Korpit laulaa 

Hifimaailma

Revelin uudet beryllium-kaiuttimet

Hifimaailma

Wharfedalen uusi Diamond 12 -sarja 

Hifimaailma

KEFin uusi Uni-Core-subbari

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

Koeajossa BMW 116d: Urheilullisempaa ilmettä

Autoliitto julkaisee automatkailijan oppaan Baltiaan ja Koillis-Puolaan

Muista: Varo aura-autoa!

UUTTA

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Hyvä hankinta: Kaunis kaadin

Hifimaailma

USAn herkkuja

Hifimaailma

JBL-klassikko juhlii 

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

AMT-elementti laajakaistaisena

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.