Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Raskasta lastia peräkärryyn kuormatessa painopisteen kanssa pitää olla huolellinen.

Raskasta lastia peräkärryyn kuormatessa painopisteen kanssa pitää olla huolellinen.

Markus Markkanen

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Pahin virhe on tehdä peräkärryn kuormaus takapai­not­tei­sesti. Takapainoinen kuormaus nostaa vetoaisaa, joka puolestaan nostaa auton takaosaa ylöspäin. Ylikuorma voi johtaa vaunun rakenteiden pettämiseen. 

Auto Bild.Hyöty
5.11.2018

Pe­rä­kär­ry on ihan­teel­li­nen apu­vä­li­ne sa­tun­nai­ses­ti suu­rem­pia ta­va­ra­mää­riä kul­jet­ta­val­le. Lii­ken­ne­tur­val­li­suu­den nä­kö­kul­mas­ta on kui­ten­kin huo­mi­oi­ta­va mon­ta asi­aa, en­nen kuin kuor­maa läh­de­tään siir­tä­mään pai­kas­ta toi­seen.

En­nen mat­kaa pi­tää tar­kas­taa pe­rä­vau­nun ren­kai­den pai­neet ja kun­to sekä va­lo­jen toi­min­ta. Pe­rä­vau­nun ta­ka­va­lo­jen tu­lee syt­tyä sil­loin, kun au­ton ta­ka­va­lot ovat pääl­lä.

Pe­rä­kär­ryn kuor­maus

Ras­kai­ta esi­nei­tä kul­je­tet­ta­es­sa kär­ryn pai­no­pis­teen kans­sa pi­tää ol­la huo­lel­li­nen. Tra­fin oh­jei­den mu­kaan pe­rä­kär­ryn mas­sas­ta tu­li­si koh­dis­tua ve­to­kou­kul­le 3–5 pro­sent­tia. Täy­teen las­ta­tun jar­rut­to­man tes­ti­kär­ryn koh­dal­la tämä tar­koit­tai­si 23–38 ki­log­ram­man pai­noa ve­to­kou­kul­le. Tar­kem­pi tie­to löy­tyy ai­na pe­rä­vau­nun oh­je­kir­jas­ta.

Epä­var­mas­sa ti­lan­tees­sa ai­san pai­non tai nos­teen voi tar­kis­taa kä­sin. Sitä teh­tä­es­sä pi­tää var­mis­tua sii­tä, et­tä kär­ry on ta­sai­sel­la alus­tal­la ja py­syy var­mas­ti pai­kal­laan, ja et­tä sen pai­no­pis­te on va­lit­tu suu­rin piir­tein oi­kein.

Pe­rä­kär­ryn kuor­mauk­ses­sa on tär­kein­tä huo­mi­oi­da, et­tei ve­to­kouk­kuun koh­dis­tu­va voi­ma ke­ven­nä au­ton pe­rää tai yli­tä ve­to­kou­kun suu­rin­ta pys­ty­kuor­mi­tus­ta. Näis­tä vir­heis­tä seu­raa pa­him­mil­laan au­ton hal­lin­nan me­ne­tys tai ve­to­kou­kun ja pe­rä­kär­ryn ir­to­a­mi­nen au­tos­ta.

Jarruttoman peräkärryn kuormauksessa kantavuus tulee nopeasti vastaan – esimerkiksi kevyitä Leca-harkkoja ei voi lastata edes laitojen puoliväliin saakka.

Jarruttoman peräkärryn kuormauksessa kantavuus tulee nopeasti vastaan – esimerkiksi kevyitä Leca-harkkoja ei voi lastata edes laitojen puoliväliin saakka.

Markus Markkanen

Eri­tyi­ses­ti pit­kiä ta­va­roi­ta kuor­mat­ta­es­sa on suu­ri ris­ki syn­nyt­tää ve­to­kouk­kuun ”nos­tet­ta”. Kul­je­tet­ta­vien ta­va­roi­den pi­tuu­den tu­li­si­kin ja­kau­tua suu­rin piir­tein puo­lik­si pe­rä­kär­ryn ak­se­lin etu- ja ta­ka­puo­lel­le. Jos ly­hy­el­lä kär­ryl­lä on tar­ve kul­jet­taa esi­mer­kik­si pit­kää puu­ta­va­raa, voi pai­no­ja­kau­maa pa­ran­taa las­taa­mal­la kär­ryn etuo­saan muu­ta ta­va­raa.

Pit­kien ta­va­roi­den kans­sa tu­lee myös huo­mi­oi­da kah­den met­rin mak­si­miy­li­tys mi­tat­tu­na pe­rä­kär­ryn ta­ka­lai­das­ta. 1–2 met­rin ta­ka­y­li­tys pi­tää mer­ki­tä pu­nai­sel­la tai kel­ta­pu­nai­sel­la huo­mi­o­lii­nal­la ja pi­me­än ai­kaan pu­nai­sel­la va­lol­la. Al­le met­rin yli­tys­tä ei tar­vit­se mer­ki­tä.

Jar­ru­ton ja jar­rul­li­nen

Jar­rut­to­maan pe­rä­kär­ryyn mah­tuu hyö­ty­kuor­maa yl­lät­tä­vän vä­hän. Mi­kä­li ajo­neu­von re­kis­te­ri­ot­tee­seen ei ole mer­kit­ty suu­rin­ta jar­rut­to­man pe­rä­kär­ryn mas­saa, jar­ru­ton pe­rä­kär­ry saa ol­la kor­kein­taan puo­let ajo­neu­von mas­sas­ta tai mak­si­mis­saan 750 ki­log­ram­maa. Ta­val­li­ses­ti pe­rä­kär­ryn osuus mas­sas­ta on 200–300 ki­log­ram­maa, jo­ten hyö­ty­kuor­maa mah­tuu noin 500 ki­log­ram­man edes­tä.

Kul­je­tet­ta­es­sa ras­kaam­pia ma­te­ri­aa­le­ja, esi­mer­kik­si be­to­nia tai ki­vi­laat­to­ja, kyy­tiin saa las­ta­ta yl­lät­tä­vän vä­hän ta­va­raa. Tes­ti­kär­ryn kor­kein sal­lit­tu mas­sa tuli vas­taan vain rei­lul­la yh­del­lä ker­rok­sel­la ke­vyt­ra­ken­tei­sia Leca-hark­ko­ja. Tämä on al­le puo­let kär­ryn lai­to­jen kor­keu­des­ta. Huo­mat­ta­vas­ti pai­na­vam­pia kivi- tai be­to­ni­laat­to­ja me­ni­si tus­kin edes puol­ta mai­ni­tus­ta.

Kuormaliinan kiertäminen lastin ympäri ja kiristäminen alaviistoon pitää tavarat yhdessä ja paikoillaan kärryssä.

Kuormaliinan kiertäminen lastin ympäri ja kiristäminen alaviistoon pitää tavarat yhdessä ja paikoillaan kärryssä.

Markus Markkanen

Jar­rul­li­sen pe­rä­kär­ryn mas­sa saa vas­ta­ta au­ton ko­ko­nais­mas­saa. Maas­to- ja pa­ket­ti­au­to­jen ta­pauk­ses­sa pe­rä­kär­ryn mas­sa saa ol­la 1,5 ker­taa ajo­neu­von ko­ko­nais­mas­sa. Pe­rä­kär­ry saa kui­ten­kin pai­naa enin­tään 3 500 ki­log­ram­maa. Täl­lais­ten ras­kaam­pien yh­dis­tel­mien kans­sa tu­lee kui­ten­kin huo­mi­oi­da kul­jet­ta­jan ajo­neu­vo­luok­ka – ta­val­li­sel­la B-kor­til­la saa kul­jet­taa yh­dis­tel­mää, jon­ka ko­ko­nais­mas­sa on 3 500 kg.

3 500-ki­loi­seen ajo­neu­voon saa kui­ten­kin yh­dis­tää al­le 750 kg:n pe­rä­kär­ryn, jol­loin yh­dis­tel­män ko­ko­nais­mas­sak­si tu­lee 4 250 ki­log­ram­maa. Muis­sa ta­pauk­sis­sa kul­jet­ta­jal­ta vaa­di­taan vä­hin­tään BE-luo­kan ajo­kort­ti. Pe­rä­vau­nun kans­sa ajet­ta­es­sa suu­rin sal­lit­tu no­peus on ve­to­au­tos­ta riip­pu­mat­ta 80 km/h.

Kiin­ni­tys­tar­vik­keet

Hiu­kan­kin ras­kaam­mat esi­neet kan­nat­taa kiin­nit­tää kun­nol­li­sil­la räik­kä­lii­noil­la, joi­den avul­la kiin­ni­tyk­ses­tä saa­daan tar­peek­si tiuk­ka. Myös räik­kä­lii­no­jen kes­tä­vyy­des­sä ja laa­dus­sa on ero­ja, ja ne kan­nat­taa­kin va­li­ta rei­lul­la var­muus­ker­toi­mel­la. Os­ta­mal­la ker­ran laa­duk­kaat kiin­ni­tys­tar­peet sääs­tyy myö­hem­min pal­jol­ta vai­val­ta.

Ke­vy­em­piä kuor­mia voi kiin­nit­tää ta­val­li­sil­la it­se­lu­kit­tu­vil­la kuor­ma­lii­noil­la. It­se­lu­kit­tu­vien lii­no­jen kans­sa kan­nat­taa kui­ten­kin vält­tää kaik­kein hei­ve­röi­sim­piä mal­le­ja. Kuor­ma­lii­nan tu­li­si kes­tää ai­na­kin tiuk­ka ve­tä­mi­nen kä­sin. Pa­him­mas­sa ti­lan­tees­sa huo­no­laa­tui­set kuor­ma­lii­nat saat­ta­vat löys­tyä il­ma­vir­ras­sa hei­lu­es­saan.

1–2 metriä kärryn takalaidan yli ulottuva lasti pitää merkitä punaisella tai punakeltaisella huomioliinalla, ja pimeällä punaisella valolla..

1–2 metriä kärryn takalaidan yli ulottuva lasti pitää merkitä punaisella tai punakeltaisella huomioliinalla, ja pimeällä punaisella valolla..

Markus Markkanen

Mus­te­ka­la­tyyp­pi­siä kuor­ma­hih­no­ja ei tule käyt­tää kuor­man si­to­mi­seen lain­kaan. Nii­den kes­tä­vyys on heik­ko, ja ää­ri­ti­lan­teis­sa ne jous­ta­vat her­käs­ti. Nii­tä voi kui­ten­kin käyt­tää pien­tä lu­juut­ta vaa­ti­vien koh­tei­den kiin­nit­tä­mi­seen, esi­mer­kik­si pe­rä­kär­ryn pääl­le tu­le­van pres­sun si­to­mi­seen.

Va­ras­tos­sa vuo­sia lo­ju­neet mus­te­ka­lat kan­nat­taa kui­ten­kin unoh­taa, sil­lä kumi me­net­tää vuo­sien var­rel­la omi­nai­suu­ten­sa. Lop­pu­tu­lok­se­na voi ol­la mat­kan ai­ka­na kat­ken­nut kuor­ma­hih­na ja sen seu­rauk­se­na kär­rys­tä len­tä­nyt pres­su.

Kiin­nit­tä­mi­nen

Kiin­ni­tä huo­mi­o­ta pe­rä­kär­ryn kuor­mauk­ses­sa ja kuor­maa kiin­nit­tä­es­sä eri­tyi­ses­ti äk­ki­jar­ru­tuk­ses­sa kiin­ni­tyk­seen koh­dis­tu­viin voi­miin. Kuor­ma­lii­no­ja kan­nat­taa siis kiin­nit­tää eri­tyi­ses­ti ta­ka­viis­toon. Kor­ke­at esi­neet tar­vit­se­vat myös si­vu­suun­tais­ta tu­kea.

Ihan­ne­ti­lan­tees­sa viis­toon kiin­ni­te­tyt kuor­ma­lii­nat tu­ke­vat kiin­ni­tys­tä sekä pit­kit­täis- et­tä poi­kit­tais­suun­nas­sa pai­na­en kuor­maa sa­mal­la kär­ryn poh­jaa vas­ten. Lii­nat on siis jär­ke­vin­tä suun­na­ta kuor­mas­ta ala­viis­toon, jol­loin nii­den ki­ris­tä­mi­nen pai­naa las­tat­tua ta­va­raa kär­ryn poh­jaa koh­ti. Alas­päin ki­ris­tet­ty­jen lii­no­jen an­si­os­ta kär­ryn poh­jan ja ta­va­ran vä­li­nen kit­ka kas­vaa huo­mat­ta­vas­ti, mikä jo si­näl­lään pi­tää kuor­maa te­hok­kaas­ti pai­kal­laan.

Peräkärryn kuormaus valmis? Sähköjen toiminta ja peräkärryn kiinnitys tulee tarkistaa ennen liikkeellelähtöä.

Peräkärryn kuormaus valmis? Sähköjen toiminta ja peräkärryn kiinnitys tulee tarkistaa ennen liikkeellelähtöä.

Markus Markkanen

Myös kär­ryn eri kiin­ni­tys­pis­tei­siin kan­nat­taa tu­tus­tua. Kär­rys­sä on poh­jan lenk­kien li­säk­si kiin­ni­tys­pis­tei­tä myös lai­to­jen ul­ko­puo­lel­la, mut­ta ne saat­ta­vat ol­la tar­koi­tet­tu vain peit­teen kiin­nit­tä­mi­seen. Toi­si­naan myös poh­jan al­la on kiin­nik­kei­tä. Tär­ke­ää on hyö­dyn­tää kiin­ni­tys­pis­tei­tä oi­kein, jot­ta saa kiin­ni­tet­tä­vän ta­va­ran py­sy­mään kär­rys­sä. Pe­rä­kär­ryn kuor­ma ei lii­ku kä­si­voi­min mi­hin­kään suun­taan, kun se on oi­kein kiin­ni­tet­ty.

Hen­ri Posa ja Mar­kus Mark­ka­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

BMW iX: Merkin teknologinen lippulaiva markkinoille 2021 lopulla

Auto Bild.Uutiset
11.11.2020
Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

Merkin uuden teknologisen lippulaivan, BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021.

BMW iX: Merkin teknologinen lippulaiva markkinoille 2021 lopulla

Auto Bild.Uutiset
11.11.2020
Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Suzuki Across -katumaasturi: Lippulaiva rantautuu Suomeen syksyllä

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020
Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Uudessa Suzuki Acrossissa käytetään hyväksi Toyotan yli kahden vuosikymmenen kokemusta hybriditekniikasta.

Suzuki Across -katumaasturi: Lippulaiva rantautuu Suomeen syksyllä

Auto Bild.Uutiset
1.7.2020
Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Uusi Ford Kuga -täyshybridi: Ensimmäiset autot Suomeen alkuvuodesta 2021

Auto Bild.Uutiset
19.11.2020
Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Ford Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) saapuu Suomeen alkuvuodesta.

Uusi Ford Kuga -täyshybridi: Ensimmäiset autot Suomeen alkuvuodesta 2021

Auto Bild.Uutiset
19.11.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Bentley Flying Spur: Tuplaturbo V8 tuottaa yli 135 hevosvoimaa per litra!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

AMT-elementti laajakaistaisena

Hifimaailma

Korpit laulaa 

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

Hifimaailma

RIAA kuudessa osassa

Hifimaailma

CD on paras

Koti ja keittiö

Kaisa Kuokka: ”Joulu on loma pimeyden keskellä”

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

Koeajossa BMW 116d: Urheilullisempaa ilmettä

Autoliitto julkaisee automatkailijan oppaan Baltiaan ja Koillis-Puolaan

Muista: Varo aura-autoa!

UUTTA

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

AMT-elementti laajakaistaisena

Hifimaailma

Korpit laulaa 

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Yhdysvaltalainen start-up -yhtiö Aptera tuo markkinoille hilpeän näköisen sähköauton, jonka akuston pitäisi riittää kaksinkertaiseen toimintamatkaan Tesla Model S:ään verrattuna. Auto Bild kertoo asiasta tarkemmin!

Aptera Motors

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Kaupallinen yhteistyö

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

Eurorepar Car Service: Suomeen uusi monimerk­ki­huol­to­ketju

Silentium: Aloittaa aktiivisen vasta­me­lu­tek­niikan kehitystyön

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mitä? Mitä? Mitä? Eihän tällaista autoa voi olla olemassakaan! Hyvästit kaape­li­la­taa­mi­selle – ja toimintamatka jopa 1600 km!

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

Tästä ei kilpa-auto juuri kauniimmaksi muutu: 1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Auto Bild.Uutiset
25.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.