Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Raskasta lastia peräkärryyn kuormatessa painopisteen kanssa pitää olla huolellinen.

Raskasta lastia peräkärryyn kuormatessa painopisteen kanssa pitää olla huolellinen.

Markus Markkanen

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Pahin virhe on tehdä peräkärryn kuormaus takapai­not­tei­sesti. Takapainoinen kuormaus nostaa vetoaisaa, joka puolestaan nostaa auton takaosaa ylöspäin. Ylikuorma voi johtaa vaunun rakenteiden pettämiseen. 

Auto Bild.Hyöty
5.11.2018

Pe­rä­kär­ry on ihan­teel­li­nen apu­vä­li­ne sa­tun­nai­ses­ti suu­rem­pia ta­va­ra­mää­riä kul­jet­ta­val­le. Lii­ken­ne­tur­val­li­suu­den nä­kö­kul­mas­ta on kui­ten­kin huo­mi­oi­ta­va mon­ta asi­aa, en­nen kuin kuor­maa läh­de­tään siir­tä­mään pai­kas­ta toi­seen.

En­nen mat­kaa pi­tää tar­kas­taa pe­rä­vau­nun ren­kai­den pai­neet ja kun­to sekä va­lo­jen toi­min­ta. Pe­rä­vau­nun ta­ka­va­lo­jen tu­lee syt­tyä sil­loin, kun au­ton ta­ka­va­lot ovat pääl­lä.

Pe­rä­kär­ryn kuor­maus

Ras­kai­ta esi­nei­tä kul­je­tet­ta­es­sa kär­ryn pai­no­pis­teen kans­sa pi­tää ol­la huo­lel­li­nen. Tra­fin oh­jei­den mu­kaan pe­rä­kär­ryn mas­sas­ta tu­li­si koh­dis­tua ve­to­kou­kul­le 3–5 pro­sent­tia. Täy­teen las­ta­tun jar­rut­to­man tes­ti­kär­ryn koh­dal­la tämä tar­koit­tai­si 23–38 ki­log­ram­man pai­noa ve­to­kou­kul­le. Tar­kem­pi tie­to löy­tyy ai­na pe­rä­vau­nun oh­je­kir­jas­ta.

Epä­var­mas­sa ti­lan­tees­sa ai­san pai­non tai nos­teen voi tar­kis­taa kä­sin. Sitä teh­tä­es­sä pi­tää var­mis­tua sii­tä, et­tä kär­ry on ta­sai­sel­la alus­tal­la ja py­syy var­mas­ti pai­kal­laan, ja et­tä sen pai­no­pis­te on va­lit­tu suu­rin piir­tein oi­kein.

Pe­rä­kär­ryn kuor­mauk­ses­sa on tär­kein­tä huo­mi­oi­da, et­tei ve­to­kouk­kuun koh­dis­tu­va voi­ma ke­ven­nä au­ton pe­rää tai yli­tä ve­to­kou­kun suu­rin­ta pys­ty­kuor­mi­tus­ta. Näis­tä vir­heis­tä seu­raa pa­him­mil­laan au­ton hal­lin­nan me­ne­tys tai ve­to­kou­kun ja pe­rä­kär­ryn ir­to­a­mi­nen au­tos­ta.

Jarruttoman peräkärryn kuormauksessa kantavuus tulee nopeasti vastaan – esimerkiksi kevyitä Leca-harkkoja ei voi lastata edes laitojen puoliväliin saakka.

Jarruttoman peräkärryn kuormauksessa kantavuus tulee nopeasti vastaan – esimerkiksi kevyitä Leca-harkkoja ei voi lastata edes laitojen puoliväliin saakka.

Markus Markkanen

Eri­tyi­ses­ti pit­kiä ta­va­roi­ta kuor­mat­ta­es­sa on suu­ri ris­ki syn­nyt­tää ve­to­kouk­kuun ”nos­tet­ta”. Kul­je­tet­ta­vien ta­va­roi­den pi­tuu­den tu­li­si­kin ja­kau­tua suu­rin piir­tein puo­lik­si pe­rä­kär­ryn ak­se­lin etu- ja ta­ka­puo­lel­le. Jos ly­hy­el­lä kär­ryl­lä on tar­ve kul­jet­taa esi­mer­kik­si pit­kää puu­ta­va­raa, voi pai­no­ja­kau­maa pa­ran­taa las­taa­mal­la kär­ryn etuo­saan muu­ta ta­va­raa.

Pit­kien ta­va­roi­den kans­sa tu­lee myös huo­mi­oi­da kah­den met­rin mak­si­miy­li­tys mi­tat­tu­na pe­rä­kär­ryn ta­ka­lai­das­ta. 1–2 met­rin ta­ka­y­li­tys pi­tää mer­ki­tä pu­nai­sel­la tai kel­ta­pu­nai­sel­la huo­mi­o­lii­nal­la ja pi­me­än ai­kaan pu­nai­sel­la va­lol­la. Al­le met­rin yli­tys­tä ei tar­vit­se mer­ki­tä.

Jar­ru­ton ja jar­rul­li­nen

Jar­rut­to­maan pe­rä­kär­ryyn mah­tuu hyö­ty­kuor­maa yl­lät­tä­vän vä­hän. Mi­kä­li ajo­neu­von re­kis­te­ri­ot­tee­seen ei ole mer­kit­ty suu­rin­ta jar­rut­to­man pe­rä­kär­ryn mas­saa, jar­ru­ton pe­rä­kär­ry saa ol­la kor­kein­taan puo­let ajo­neu­von mas­sas­ta tai mak­si­mis­saan 750 ki­log­ram­maa. Ta­val­li­ses­ti pe­rä­kär­ryn osuus mas­sas­ta on 200–300 ki­log­ram­maa, jo­ten hyö­ty­kuor­maa mah­tuu noin 500 ki­log­ram­man edes­tä.

Kul­je­tet­ta­es­sa ras­kaam­pia ma­te­ri­aa­le­ja, esi­mer­kik­si be­to­nia tai ki­vi­laat­to­ja, kyy­tiin saa las­ta­ta yl­lät­tä­vän vä­hän ta­va­raa. Tes­ti­kär­ryn kor­kein sal­lit­tu mas­sa tuli vas­taan vain rei­lul­la yh­del­lä ker­rok­sel­la ke­vyt­ra­ken­tei­sia Leca-hark­ko­ja. Tämä on al­le puo­let kär­ryn lai­to­jen kor­keu­des­ta. Huo­mat­ta­vas­ti pai­na­vam­pia kivi- tai be­to­ni­laat­to­ja me­ni­si tus­kin edes puol­ta mai­ni­tus­ta.

Kuormaliinan kiertäminen lastin ympäri ja kiristäminen alaviistoon pitää tavarat yhdessä ja paikoillaan kärryssä.

Kuormaliinan kiertäminen lastin ympäri ja kiristäminen alaviistoon pitää tavarat yhdessä ja paikoillaan kärryssä.

Markus Markkanen

Jar­rul­li­sen pe­rä­kär­ryn mas­sa saa vas­ta­ta au­ton ko­ko­nais­mas­saa. Maas­to- ja pa­ket­ti­au­to­jen ta­pauk­ses­sa pe­rä­kär­ryn mas­sa saa ol­la 1,5 ker­taa ajo­neu­von ko­ko­nais­mas­sa. Pe­rä­kär­ry saa kui­ten­kin pai­naa enin­tään 3 500 ki­log­ram­maa. Täl­lais­ten ras­kaam­pien yh­dis­tel­mien kans­sa tu­lee kui­ten­kin huo­mi­oi­da kul­jet­ta­jan ajo­neu­vo­luok­ka – ta­val­li­sel­la B-kor­til­la saa kul­jet­taa yh­dis­tel­mää, jon­ka ko­ko­nais­mas­sa on 3 500 kg.

3 500-ki­loi­seen ajo­neu­voon saa kui­ten­kin yh­dis­tää al­le 750 kg:n pe­rä­kär­ryn, jol­loin yh­dis­tel­män ko­ko­nais­mas­sak­si tu­lee 4 250 ki­log­ram­maa. Muis­sa ta­pauk­sis­sa kul­jet­ta­jal­ta vaa­di­taan vä­hin­tään BE-luo­kan ajo­kort­ti. Pe­rä­vau­nun kans­sa ajet­ta­es­sa suu­rin sal­lit­tu no­peus on ve­to­au­tos­ta riip­pu­mat­ta 80 km/h.

Kiin­ni­tys­tar­vik­keet

Hiu­kan­kin ras­kaam­mat esi­neet kan­nat­taa kiin­nit­tää kun­nol­li­sil­la räik­kä­lii­noil­la, joi­den avul­la kiin­ni­tyk­ses­tä saa­daan tar­peek­si tiuk­ka. Myös räik­kä­lii­no­jen kes­tä­vyy­des­sä ja laa­dus­sa on ero­ja, ja ne kan­nat­taa­kin va­li­ta rei­lul­la var­muus­ker­toi­mel­la. Os­ta­mal­la ker­ran laa­duk­kaat kiin­ni­tys­tar­peet sääs­tyy myö­hem­min pal­jol­ta vai­val­ta.

Ke­vy­em­piä kuor­mia voi kiin­nit­tää ta­val­li­sil­la it­se­lu­kit­tu­vil­la kuor­ma­lii­noil­la. It­se­lu­kit­tu­vien lii­no­jen kans­sa kan­nat­taa kui­ten­kin vält­tää kaik­kein hei­ve­röi­sim­piä mal­le­ja. Kuor­ma­lii­nan tu­li­si kes­tää ai­na­kin tiuk­ka ve­tä­mi­nen kä­sin. Pa­him­mas­sa ti­lan­tees­sa huo­no­laa­tui­set kuor­ma­lii­nat saat­ta­vat löys­tyä il­ma­vir­ras­sa hei­lu­es­saan.

1–2 metriä kärryn takalaidan yli ulottuva lasti pitää merkitä punaisella tai punakeltaisella huomioliinalla, ja pimeällä punaisella valolla..

1–2 metriä kärryn takalaidan yli ulottuva lasti pitää merkitä punaisella tai punakeltaisella huomioliinalla, ja pimeällä punaisella valolla..

Markus Markkanen

Mus­te­ka­la­tyyp­pi­siä kuor­ma­hih­no­ja ei tule käyt­tää kuor­man si­to­mi­seen lain­kaan. Nii­den kes­tä­vyys on heik­ko, ja ää­ri­ti­lan­teis­sa ne jous­ta­vat her­käs­ti. Nii­tä voi kui­ten­kin käyt­tää pien­tä lu­juut­ta vaa­ti­vien koh­tei­den kiin­nit­tä­mi­seen, esi­mer­kik­si pe­rä­kär­ryn pääl­le tu­le­van pres­sun si­to­mi­seen.

Va­ras­tos­sa vuo­sia lo­ju­neet mus­te­ka­lat kan­nat­taa kui­ten­kin unoh­taa, sil­lä kumi me­net­tää vuo­sien var­rel­la omi­nai­suu­ten­sa. Lop­pu­tu­lok­se­na voi ol­la mat­kan ai­ka­na kat­ken­nut kuor­ma­hih­na ja sen seu­rauk­se­na kär­rys­tä len­tä­nyt pres­su.

Kiin­nit­tä­mi­nen

Kiin­ni­tä huo­mi­o­ta pe­rä­kär­ryn kuor­mauk­ses­sa ja kuor­maa kiin­nit­tä­es­sä eri­tyi­ses­ti äk­ki­jar­ru­tuk­ses­sa kiin­ni­tyk­seen koh­dis­tu­viin voi­miin. Kuor­ma­lii­no­ja kan­nat­taa siis kiin­nit­tää eri­tyi­ses­ti ta­ka­viis­toon. Kor­ke­at esi­neet tar­vit­se­vat myös si­vu­suun­tais­ta tu­kea.

Ihan­ne­ti­lan­tees­sa viis­toon kiin­ni­te­tyt kuor­ma­lii­nat tu­ke­vat kiin­ni­tys­tä sekä pit­kit­täis- et­tä poi­kit­tais­suun­nas­sa pai­na­en kuor­maa sa­mal­la kär­ryn poh­jaa vas­ten. Lii­nat on siis jär­ke­vin­tä suun­na­ta kuor­mas­ta ala­viis­toon, jol­loin nii­den ki­ris­tä­mi­nen pai­naa las­tat­tua ta­va­raa kär­ryn poh­jaa koh­ti. Alas­päin ki­ris­tet­ty­jen lii­no­jen an­si­os­ta kär­ryn poh­jan ja ta­va­ran vä­li­nen kit­ka kas­vaa huo­mat­ta­vas­ti, mikä jo si­näl­lään pi­tää kuor­maa te­hok­kaas­ti pai­kal­laan.

Peräkärryn kuormaus valmis? Sähköjen toiminta ja peräkärryn kiinnitys tulee tarkistaa ennen liikkeellelähtöä.

Peräkärryn kuormaus valmis? Sähköjen toiminta ja peräkärryn kiinnitys tulee tarkistaa ennen liikkeellelähtöä.

Markus Markkanen

Myös kär­ryn eri kiin­ni­tys­pis­tei­siin kan­nat­taa tu­tus­tua. Kär­rys­sä on poh­jan lenk­kien li­säk­si kiin­ni­tys­pis­tei­tä myös lai­to­jen ul­ko­puo­lel­la, mut­ta ne saat­ta­vat ol­la tar­koi­tet­tu vain peit­teen kiin­nit­tä­mi­seen. Toi­si­naan myös poh­jan al­la on kiin­nik­kei­tä. Tär­ke­ää on hyö­dyn­tää kiin­ni­tys­pis­tei­tä oi­kein, jot­ta saa kiin­ni­tet­tä­vän ta­va­ran py­sy­mään kär­rys­sä. Pe­rä­kär­ryn kuor­ma ei lii­ku kä­si­voi­min mi­hin­kään suun­taan, kun se on oi­kein kiin­ni­tet­ty.

Hen­ri Posa ja Mar­kus Mark­ka­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Mökkiläisen fiksummat kalusteet ja varusteet

Koti ja keittiö

Entinen leipomo on nyt ihastuttava koti maaseudun rauhassa

Koti ja keittiö

Salaatti on parasta kesäruokaa: Näillä välineillä salaatin teko käy kuin itsestään

Koti ja keittiö

Kesä on yhtä juhlaa! Inspiroidu kattauksista

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Mökkiläisen fiksummat kalusteet ja varusteet

Koti ja keittiö

Entinen leipomo on nyt ihastuttava koti maaseudun rauhassa

Koti ja keittiö

Salaatti on parasta kesäruokaa: Näillä välineillä salaatin teko käy kuin itsestään

Koti ja keittiö

Kesä on yhtä juhlaa! Inspiroidu kattauksista

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.