Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Renkaiden urasyvyyden voi testata esimerkiksi kolikon avulla.

Renkaiden urasyvyyden voi testata esimerkiksi kolikon avulla.

Auto Bild Suomi

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Renkaat ovat auton ainoa kosketuspinta tiehen, joten niiden kunnosta on huolehdittava. 

Auto Bild.Hyöty
15.3.2019

Ke­lien läm­me­tes­sä ja au­rin­gon he­lot­ta­es­sa kirk­kaal­ta tai­vaal­ta he­rää ky­sy­mys, mis­sä vai­hees­sa on ai­ka vaih­taa ke­sä­ren­kaat al­le. Suo­men pi­tuu­des­ta joh­tu­en ren­kaan­vaih­dol­le ei voi an­taa mi­tään yk­si­se­lit­teis­tä val­ta­kun­nal­lis­ta ai­kaa. Sii­nä vai­hees­sa, kun ete­läs­sä voi huo­let­ta ajel­la ke­sä­ren­kain, poh­joi­ses­sa on vie­lä pai­koin täy­si tal­vi.

Vaik­ka lumi oli­si pää­o­sin su­la­nut, ke­sä­ren­kai­den vaih­ta­mi­ses­sa ei vält­tä­mät­tä kan­na­ta ho­sua. Jos au­tol­laan jou­tuu liik­ku­maan il­ta­myö­hään tai aa­mu­tui­maan, niin yö­pak­ka­set voi­vat ai­heut­taa yl­lä­tyk­sen – tiel­le va­lu­nut tai ke­rään­ty­nyt vesi on ni­mit­täin saat­taa jäh­met­tyä pei­li­jääk­si.

Täl­löin ke­sä­ren­gas ei tar­joi­le lä­hes­kään sa­maa pi­toa, mi­hin nas­tal­li­nen tai nas­ta­ton tal­vi­ren­gas yl­tää. Ei­kä ta­ka­tal­vi­kaan ole meil­lä mi­kään up­po-ou­to il­miö.

Nas­tal­li­set ja nas­tat­to­mat

Lain mu­kaan nas­ta­ren­kai­ta saa käyt­tää pää­si­äis­maa­nan­tain jäl­kei­seen maa­nan­tai­hin saak­ka. Tä­hän on ole­mas­sa omaan ar­vi­oon pe­rus­tu­va jous­to, joka sal­lii nas­ta­ren­kai­den käy­tön muul­loin­kin, kun ”sää tai keli sitä edel­lyt­tää”.

Nas­tat­to­mien tal­vi­ren­kai­den osal­ta käyt­tö­kiel­to­ai­kaa ei ole, ja moni aje­lee­kin niin sa­no­tuil­la kit­ka­ren­kail­la myös ke­säl­lä sääs­ty­äk­seen toi­sen ren­gas­ker­ran os­ta­mi­sel­ta ja ren­kaan­vaih­dol­ta. Tur­val­li­suu­den kan­nal­ta tämä 
ei ole vii­sas­ta, ei­kä se oi­ke­as­taan kan­na­ta ta­lou­del­li­ses­ti­kaan.

Snapskan-palvelulla renkaiden urasyvyydet selviät vaivattomasti laitteen yli ajamalla. Ensimmäinen lasermittalaite otettiin käyttöön Helsingissä Q-Park Iso Erottajan parkkihallissa.

Snapskan-palvelulla renkaiden urasyvyydet selviät vaivattomasti laitteen yli ajamalla. Ensimmäinen lasermittalaite otettiin käyttöön Helsingissä Q-Park Iso Erottajan parkkihallissa.

Auto Bild Suomi

Tal­vi­siin olo­suh­tei­siin suun­ni­tel­lul­la nas­tat­to­mal­la tal­vi­ren­kaal­la on mä­räl­lä huo­mat­ta­vas­ti hei­kom­pi pito kuin ke­sä­ren­kaal­la. Li­säk­si peh­me­ä­se­ok­si­nen nas­ta­ton saat­taa ku­lua ke­vääl­lä kar­he­al­la tien­pin­nal­la var­sin no­pe­as­ti.

Juu­ri ke­vääl­lä ta­pah­tu­van ren­kaan no­pe­am­man ku­lu­mi­sen vuok­si ren­kaan­vaih­dos­sa saa­te­taan vii­vy­tel­lä. Jos ke­sä­ren­kaat ovat tal­vi­ren­kai­ta le­ve­äm­mät ja ma­ta­lam­pip­ro­fii­li­set – siis huo­mat­ta­vas­ti tal­vi­ren­kai­ta kal­liim­mat – nii­tä sääs­tel­lään ke­väi­sel­tä ku­lu­mi­sel­ta. Ren­kaan ku­lu­mi­nen on ke­vääl­lä jopa 4–5 ker­taa no­pe­am­paa kuin lop­pu­ke­säl­lä. 

Nas­tat­to­mis­sa tal­vi­ren­kais­sa on se hyvä puo­li, et­tä ne voi vaih­taa au­ton al­ta pois myö­hem­min kuin nas­ta­ren­kaat. Nas­to­ja ei sen si­jaan kan­na­ta ku­lut­taa – ja raa­pia kui­vaa as­valt­tia – sil­lä, et­tä jät­tää ren­kaan­vaih­don ke­vääl­lä mah­dol­li­sim­man myö­häi­sek­si.

Sama etu tois­tuu myös syk­syl­lä: nas­tat­to­mat voi huo­let­ta lait­taa al­le ai­em­min, jos on hiu­kan­kin epäi­lys­tä liuk­kais­ta ke­leis­tä. Sil­lä jos en­nus­teis­sa lu­vat­tu­ja pak­ka­sia ei tu­le­kaan, vaan keli jat­kuu jäät­tö­mä­nä ja lu­met­to­ma­na vie­lä kuu­kau­den, niin nas­ta­ren­kail­la aja­mi­nen on tur­haa.

Renkaan urasyvyydessä sadasosamillimetreillä ei ole merkitystä, sillä lukeman muuttuu useita satasia, jos mittaria painaa rengasta vasten kovempaa.

Renkaan urasyvyydessä sadasosamillimetreillä ei ole merkitystä, sillä lukeman muuttuu useita satasia, jos mittaria painaa rengasta vasten kovempaa.

Auto Bild Suomi

Riit­tä­vä ura­sy­vyys

Yk­si tär­keä ren­kais­ta huo­mi­oi­ta­va asia on nii­den ura­sy­vyys. Ura­sy­vyy­del­lä on suu­ri vai­ku­tus pi­toon eri­to­ten mä­räl­lä ke­lil­lä. Lain mää­rit­te­le­mä ke­sä­ren­kaan ku­lu­tus­pin­nan pää­u­rien mi­ni­miu­ra­sy­vyys on 1,6 mil­li­met­riä.

Nel­jä mil­li­met­riä on kui­ten­kin se ura­sy­vyys, jon­ka ala­puo­lel­la ren­kaan omi­nai­suu­det heik­ke­ne­vät voi­mak­kaas­ti eri­to­ten mä­räl­lä pin­nal­la. Ke­vääl­lä ta­pah­tu­van no­pe­am­man ku­lu­mi­sen vuok­si nel­jän mil­li­met­rin ura­sy­vyys saat­taa hu­ve­ta mi­ni­mi­ra­jan tun­tu­maan var­sin no­pe­as­ti.

Ren­kai­den ura­sy­vyy­det kan­nat­taa tar­kas­taa vii­meis­tään kuu­kau­den ku­lut­tua sii­tä, kun ne on ke­vääl­lä vaih­det­tu al­le. Noin vii­den mil­li­met­rin ura­sy­vyys on täl­löin saat­ta­nut ajo­ki­lo­met­reis­tä riip­pu­en hu­ve­ta yl­lät­tä­vän pie­nek­si. Ura­sy­vyyt­tä kan­nat­taa muu­toin­kin tar­kas­tel­la ta­sai­sin vä­li­a­join.

Nor­maa­lia vai epä­nor­maa­lia?

Ku­lu­tus­pin­nan ura­sy­vyys tu­lee tar­kas­taa koko ren­kaan le­vey­del­tä, sil­lä epä­ta­sai­nen ku­lu­mi­nen tar­koit­taa usein vir­het­tä pyö­rän­kul­mis­sa. Pyö­rän­kul­mat kan­nat­taa täl­löin sää­dät­tää, en­nen kuin al­le lai­te­taan uu­det ren­kaat. Sama kos­kee ren­kai­den kau­si­vaih­toa: jos tal­vi­ren­kaat ovat ku­lu­neet epä­ta­sai­ses­ti, pyö­rän­kul­mat tu­lee sää­dät­tää, en­nen kuin al­le lai­te­taan ke­sä­ren­kaat.

Mikä sit­ten on epä­nor­maa­lia ku­lu­mis­ta? Ve­tä­vän ak­se­lin ren­kaat ku­lu­vat nor­maa­lis­ti kes­kel­tä hie­man enem­män – ja vas­taa­vas­ti va­paas­ti pyö­ri­vän ak­se­lin ren­kaat lai­doil­ta. Tä­män vuok­si suo­si­tel­laan, et­tä ren­kai­den paik­kaa vaih­de­taan ak­se­lil­ta toi­sel­le 8−10 000 ki­lo­met­rin vä­lein, jot­ta ren­kail­la saa­vu­te­taan pa­ras ki­lo­met­ri­suo­ri­te.

Kahden euron kolikolla on helppo tarkastaa, onko renkaiden kulutuspinta lähellä suositusten alarajaa. Kahden euron kolikon hopeisen reunuksen leveys on hieman alle neljä millimetriä.

Kahden euron kolikolla on helppo tarkastaa, onko renkaiden kulutuspinta lähellä suositusten alarajaa. Kahden euron kolikon hopeisen reunuksen leveys on hieman alle neljä millimetriä.

Auto Bild Suomi

Ren­kai­den paik­ko­ja vaih­det­ta­es­sa pi­tää muis­taa, et­tä nii­den pyö­ri­mis­suun­nat ei­vät muu­tu – eli etu­ren­gas vaih­de­taan taak­se sa­mal­le puo­lel­le au­toa, mis­sä se on ol­lut­kin. Ren­kaan ku­lu­tus­pin­ta ku­luu nor­maa­lis­ti hie­man por­taal­le, ja pyö­ri­mis­suun­nan vaih­ta­mi­nen saa ren­kaan ku­lu­maan ta­va­no­mais­ta no­pe­am­min.

Ku­lu­mi­nen on epä­nor­maa­lia sil­loin, kun ku­lu­tus­pin­nan toi­nen lai­ta on ku­lu­nut tois­ta enem­män.

Ura­sy­vyys­tul­kit

Ren­kaan si­vus­sa ole­va TWI-mer­kin­tä il­mai­see koh­dan, mis­tä löy­tyy ku­lu­tus­pin­nan pää­u­ris­ta ”ura­sy­vyys­tulk­ki”. Tämä uran poh­jan ku­mi­palk­ki il­mai­seen sen, mil­loin ke­sä­ren­gas on ku­lu­nut lain sal­li­maan 1,6 mil­li­met­rin mi­ni­miu­ra­sy­vyy­teen. Tal­vi­ren­kaal­la mi­ni­mi 3mm.

Yh­den ja kah­den eu­ron ko­li­kot ovat mai­ni­oi­ta apu­vä­li­nei­tä suun­taa-an­ta­vaan nel­jän mil­li­met­rin ura­sy­vyy­den hah­mot­ta­mi­seen. Lait­ta­mal­la ko­li­kon pys­tyyn ku­lu­tus­pin­nan uraan saa ko­li­kon reu­nuk­sen avul­la hy­vän mit­ta-ar­vi­on.

Ura­sy­vyys on al­le nel­jä mil­li­met­riä, jos kah­den eu­ron ko­li­kon ho­pei­nen reu­nus nä­kyy uras­ta. Jos yh­den eu­ron ko­li­kon reu­nus on ku­lu­tus­pin­nan ta­sol­la, niin ura­sy­vyyt­tä on enää kol­mi­sen mil­li­met­riä. Näis­sä mo­lem­mis­sa ta­pauk­sis­sa ura­sy­vyys täyt­tää lain kir­jai­men, mut­ta ren­kaan omi­nai­suu­det ovat huo­mat­ta­vas­ti hei­ken­ty­neet.

Euron kolikon pronssisen reunuksen leveys on kolmisen millimetriä. Jos se näkyy kulutuspinnan tasalla, renkaan pito-ominaisuudet eritoten märällä ovat vähentyneet merkittävästi.

Euron kolikon pronssisen reunuksen leveys on kolmisen millimetriä. Jos se näkyy kulutuspinnan tasalla, renkaan pito-ominaisuudet eritoten märällä ovat vähentyneet merkittävästi.

Auto Bild Suomi

Tar­kem­min ura­sy­vyy­den pys­tyy mit­taa­maan ura­sy­vyys­mit­ta­ril­la, jon­ka säi­lyt­tä­mi­nen ei vie juu­ri­kaan ti­laa au­tos­sa. Me­kaa­ni­set mit­ta­rit mak­sa­vat muu­ta­man eu­ron, ja nii­den tark­kuus on riit­tä­vä. Elekt­ro­ni­sel­la mit­ta­ril­la saa tar­kem­man lu­ke­man kal­liim­paan hin­taan, mut­ta mil­li­met­rin sa­da­so­sil­la ei ole tur­val­li­suu­den kans­sa suu­rem­paa mer­ki­tys­tä. Lain vaa­ti­maa 1,6 mil­li­met­rin ura­sy­vyyt­tä mää­ri­tel­tä­es­sä sa­da­so­sil­la voi ol­la mer­ki­tys­tä, mut­ta sil­loin ren­kaat ovat ol­leet jo pit­kään vaih­toi­äs­sä.

Tek­niik­ka avuk­si

Ny­ky­tek­niik­ka te­kee ura­sy­vyy­den mit­taa­mi­sen vie­lä hel­pom­mak­si. No­ki­an Ren­kai­den Snaps­kan-pal­ve­lu mit­taa ura­sy­vyy­den au­ton liik­ku­es­sa, ja ha­lu­tes­saan käyt­tä­jä saa tu­lok­set vaik­ka äly­pu­he­li­meen. Kuu­los­taa­ko lii­an hie­nol­ta ol­lak­seen tot­ta?

Mit­taus to­del­la­kin teh­dään au­ton liik­ku­es­sa, ei­kä kul­jet­ta­jan tar­vit­se teh­dä mi­tään. Kun au­to kul­kee mit­taus­lai­teen yli, sen ren­kai­den ku­lu­tus­pin­nat skan­na­taan la­se­ril­la ja re­kis­te­ri­tun­nus ku­va­taan, jot­ta tu­lok­set ja au­to saa­daan yh­dis­tet­tyä toi­siin­sa.

Skan­nauk­sen jäl­keen ku­lu­tus­pin­nas­ta muo­dos­te­taan kol­miu­lot­tei­nen kuva, jos­ta saa­daan sel­vil­le ren­kaan ura­sy­vyy­det. Ura­sy­vyy­den voi sit­ten tar­kas­taa joko in­ter­ne­tis­tä tai mak­sut­to­mal­la teks­ti­vies­til­lä.
Mii­nus­puo­li on se, et­tä pal­ve­lu on ai­na­kin vie­lä var­sin ra­jal­li­nen: täl­lä het­kel­lä ai­noa mit­taus­paik­ka on Hel­sin­gis­sä Q-Park Iso Erot­ta­jan park­ki­hal­lis­sa. Mit­taus­jär­jes­tel­mä on No­ki­an Ren­kai­den, Vi­a­no­rin, Sig­ma­Vi­si­o­nin, Fu­tu­ri­cen Af­fec­ton ja Q-Par­kin yh­teis­työn tu­los­ta.

Ren­kai­den oi­ke­at pai­neet

Ura­sy­vyy­den li­säk­si on tär­ke­ää huo­leh­tia ren­gas­pai­neis­ta – se on tär­ke­ää sekä polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­sen et­tä tur­val­li­suu­den ta­kia. Al­hai­set ren­gas­pai­neet li­sää­vät polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­sen li­säk­si myös ren­kai­den ku­lu­mis­ta, mikä nä­kyy siis suo­raan ajo­kus­tan­nuk­sis­sa.

Au­to Bil­din vii­me vuon­na te­ke­män tes­tin pe­rus­teel­la tie­de­tään, et­tä yh­den baa­rin pai­neen­muu­tos vai­kut­taa au­ton ku­lu­tuk­seen ta­sa­no­peu­del­la ajet­ta­es­sa usei­ta pro­sent­te­ja. Puo­li baa­ria suo­si­tus­ta al­hai­sem­pi pai­ne li­sää ku­lu­tus­ta muu­ta­man pro­sen­tin.

Ku­lu­tus­li­säys­tä suu­rem­pi vai­ku­tus lii­an al­hai­sil­la ren­gas­pai­neil­la on ve­si­liir­to­no­peuk­siin. Puo­li baa­ria suo­si­tus­pai­net­ta al­hai­sem­mal­la pai­neel­la uu­det ren­kaat läh­ti­vät tes­tis­sä ve­si­liir­toon lä­hes kym­me­nen pro­sent­tia al­hai­sem­mal­la no­peu­del­la, kuin mitä ta­pah­tui, kun ren­kais­sa oli suo­si­tus­ten mu­kai­set pai­neet. Va­jaa­pai­nei­suus on siis sel­keä tur­val­li­suus­ris­ki.

Sama tois­tui tes­tis­sä mä­räl­lä jar­ru­tet­ta­es­sa, mut­ta ero oli vä­häi­sem­pi: puo­li baa­ria suo­si­tus­pai­net­ta al­hai­sem­mal­la pai­neel­la jar­ru­tus­mat­ka oli va­jaat pari pro­sent­tia pi­dem­pi kuin suo­si­tus­pai­neil­la. Ren­kais­ta kan­nat­taa huo­leh­tia ja pi­tää ne asi­an­mu­kai­ses­sa kun­nos­sa. Huo­leh­ti­mal­la ren­kais­ta hy­vin sääs­tää ra­haa – ja eh­kä myös ih­mis­hen­kiä.

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Itse suunniteltu talo nousi kompaktille tontille

Hifimaailma

Uusi hybridi kuulokevahvistin 

Hifimaailma

Alasskaalattu Legenda 

Hifimaailma

Goldmund Eidos Reference SACD -soitin 

Hifimaailma

Braun Wandanlage 2021

Hifimaailma

Qobuz saapui Suomeen

Hifimaailma

Krypton Ranskasta 

Koti ja keittiö

Pääsiäisen kivat koristeet

Hifimaailma

Universaalia kanavasäätöä striimaajille 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

Audi esittelee quattro ultra -nelive­to­jär­jes­telmän

Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa

Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016

Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen super­har­vi­naisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!

Suomi-elokuvan myyttinen avoau­to­har­vi­naisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?

UUTTA

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Itse suunniteltu talo nousi kompaktille tontille

Hifimaailma

Uusi hybridi kuulokevahvistin 

Hifimaailma

Alasskaalattu Legenda 

Hifimaailma

Goldmund Eidos Reference SACD -soitin 

Hifimaailma

Braun Wandanlage 2021

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.