2018: VW:n uuden pisto­ke­la­dat­tavan lippulaivan latausaika on vain 15 minuuttia!

Volkswagen aikoo korvata nykyisen Phaeton-lippulaivansa vuonna 2018 esiteltävällä pisto­ke­la­dat­ta­valla sähköautolla.

Auto Bild.Uutiset

VW esit­te­li Pha­e­to­nin al­ku­jaan jo vuon­na 2002. Mal­lia on val­mis­tet­tu Sak­san Dres­de­nis­sä la­si­sei­näi­ses­sä teh­taas­sa, jol­la ei Glä­ser­ne Ma­nu­fak­tur -ni­mes­tään huo­li­mat­ta lie­ne his­to­ri­al­lis­ta yh­teyt­tä Dres­de­nis­sä toi­mi­nee­seen le­gen­daa­ri­seen Glä­se­rin ko­ri­teh­taa­seen, joka toi­mi vuo­si­na 1864–1952.

Si­vu­to­te­a­muk­se­na Glä­se­rin ko­ri­teh­das toi­mit­ti eri­kois­ko­re­ja kym­me­nil­le au­to­mer­keil­le, ku­ten Bu­gat­til­le, Cit­roë­nil­le, Ca­dil­la­cil­le, His­pa­no-Sui­zal­le, Pac­kar­dil­le, As­ton Mar­ti­nil­le ja Ma­y­bac­hil­le.

Vuonna 2018 esiteltävästä suunnittelusta tulevasta Phaetonista on luvassa pistokeladattava sähköauto, jonka akkujännite on 800 V.

Vuonna 2018 esiteltävästä suunnittelusta tulevasta Phaetonista on luvassa pistokeladattava sähköauto, jonka akkujännite on 800 V.

Uu­tuus­mal­lil­le lu­va­taan vain 15 mi­nuu­tin la­tau­sai­ka ja toi­min­ta­mat­kak­si kaa­vail­laan 500 ki­lo­met­riä. Tark­kaa jul­kis­tu­sa­jan­koh­taa ei tois­tai­sek­si ole il­moi­tet­tu, mut­ta sitä tul­laan val­mis­ta­maan Dres­de­nis­sä.

Pha­e­ton-tuo­tan­nos­ta 70 pro­sent­tia on myy­ty Kii­nas­sa. Seu­raa­vak­si suu­rim­mat Pha­e­to­nin myyn­ti­a­lu­eet ovat ol­leet Ete­lä-Ko­rea, Ve­nä­jä ja Iso-Bri­tan­nia.

 

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN