2021 Škoda Octavia Scout: Off-Road -henkinen farmari

Uuden sukupolven Octavian menestys täydentyy myös Off-Road -henkisellä Scout-malliversiolla, jossa on 15 mm normaalia suurempi maavara.

Auto Bild.Uutiset

Škoda Oc­tav­ía Scout -far­ma­ri esi­tel­tiin en­sim­mäi­sen ker­ran vuon­na 2007. Vah­vail­mei­nen, Off-Road -tyy­li­nen, maa­va­ral­taan kor­ke­am­pi ja ne­li­ve­toi­nen mal­li­ver­sio löy­tyy nyt­kin Ško­dan suo­si­tuim­man au­to­mal­lin vaih­to­eh­dois­ta.

Mo­ni­käyt­töi­nen li­fes­ty­le-far­ma­ri on muut­tu­nut tun­tei­siin vah­van ve­to­a­vas­ti muo­toi­luk­si ja en­tis­tä­kin ti­la­vam­mak­si.

Oli­ver Ste­fa­ni, Škoda Au­ton muo­toi­lu­joh­ta­ja ker­too:

"Uu­si Oc­ta­via Scout liit­tää hie­nos­ti yh­teen tyy­lik­kyy­den ja vank­kuu­den. Sen muo­toi­lu hyö­dyn­tää uu­sim­man su­ku­pol­ven Škoda Oc­ta­vi­an tun­tei­ta he­rät­tä­viä muo­to­ja ja dy­naa­mi­sia mit­ta­suh­tei­ta. Nii­tä täy­den­tä­vät Scout-tyy­li­set yk­si­tyis­koh­dat, esi­mer­kik­si pyö­rän­ko­te­lo­auk­ko­jen reu­no­jen ja kyn­nys­palk­kien suo­juk­set. Ja en­tis­tä­kin suu­rem­man ta­va­ra­ti­lan an­si­os­ta Škoda cta­via Scout täyt­tää mo­der­niin li­fes­ty­le-far­ma­riin koh­dis­tu­vat asi­ak­kai­den odo­tuk­set."

Scout-mal­li­ver­si­ot ovat si­säl­ty­neet Ško­dan mal­lis­toon jo vuo­des­ta 2007. Sil­loin toi­sen su­ku­pol­ven Oc­ta­vi­as­ta teh­tiin en­sim­mäi­nen täl­lai­nen seik­kai­lu­hen­ki­nen ne­li­ve­toi­nen mal­li­ver­sio.

Sen mal­liu­u­dis­tus teh­tiin vuon­na 2009, ja val­mis­tus­ta jat­ket­tiin vuo­teen 2012 saak­ka.

Škoda Oc­ta­via sai kun­ni­an aloit­taa Scout-mal­li­ver­si­oi­den ta­ri­nan, jo­hon ai­ka­naan si­säl­tyi­vät myös mal­lit Rooms­ter Scout ja toi­sen su­ku­pol­ven Fa­bia Scout.

Vuon­na 2014 esi­tel­tiin kol­man­nen su­ku­pol­ven Škoda Oc­ta­via Scout -mal­li­ver­sio. Se sai keu­lal­leen huo­mi­oi­ta he­rät­tä­väs­ti kah­teen yk­sik­köön ja­e­tut ajo­va­lot 2017.

Täl­lä het­kel­lä vah­vail­mei­nen Scout-mal­li­ver­sio on saa­ta­vis­sa myös Škoda Ko­di­aq- ja Škoda Ka­roq -ka­tu­maas­tu­rei­hin sekä Ško­dan lip­pu­lai­va­mal­li Su­per­biin.

Oc­ta­via kaik­keen käyt­töön

Koko per­heen ke­sä­lo­ma­mat­ka, vii­kon­lo­pun suu­ret ruo­ka­os­tok­set tai mat­ka maas­to­pyö­räi­le­mään maal­le pol­ku­pyö­rä ta­va­ra­ti­las­sa: uu­si far­ma­ri­na saa­ta­va Škoda Oc­ta­via Scout so­vel­tuu eri­no­mai­ses­ti mo­nen­lai­siin käyt­tö­tar­koi­tuk­siin.

Va­ki­o­va­rus­tei­nen huo­non tien pa­ket­ti kä­sit­tää au­ton poh­ja­suo­jat pus­ku­reis­sa ja 15 mil­li­met­riä suu­rem­man maa­va­ran, jo­ten Oc­ta­via Scout sel­viy­tyy myös hie­man haas­ta­vam­mis­ta­kin ajo-olo­suh­teis­ta.

SKODA AUTO

Škoda Oc­ta­via Scout on hyvä va­lin­ta myös asun­to­vau­nun, he­vos­ten­kul­je­tus­pe­rä­vau­nun tai ve­net­rai­le­rin ve­tä­mi­seen. Jos moot­to­rik­si va­li­taan 2.0 TDI -die­sel­moot­to­ri te­hol­taan 147 kW (200 hv), Škoda Oc­ta­via Scou­tin suu­rin sal­lit­tu pe­rä­vau­nu­mas­sa on 2000 kg.

Uu­den Škoda Oc­ta­vi­an mui­den mal­lien ta­paan Scout on si­säl­tä en­tis­tä­kin ti­la­vam­pi. Ul­ko­mi­tat ovat mal­til­li­ses­ti suu­rem­mat: Scout on nyt 4703 mil­li­met­riä pit­kä (+16 mm) ja 1829 mil­li­met­riä le­veä (+15 mm).

Au­to­ko­ko­luok­kan­sa suu­rin ta­va­ra­ti­la on kas­va­nut 30 lit­ral­la 640 lit­raan. Scout-va­rus­te­lus­sa on va­ki­o­na in­no­va­tii­vi­si­set Mat­rix LED -ajo­va­lot, jot­ka Škoda Oc­ta­via -mal­lei­hin ovat nyt saa­ta­vis­sa en­sim­mäis­tä ker­taa. Va­rus­tus si­säl­tää myös Co­ming/Le­a­ving Home - ani­maa­ti­o­saat­to­va­lot ja ta­ka­luu­kun Škoda-teks­ti­lo­gon.

Škoda-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia

Auto Bild.Koeajot
Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia

Auto Bild.Koeajot
Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

K-Auto

Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin

Auto Bild.Uutiset
Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

K-Auto

Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin

Auto Bild.Uutiset
Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Juha Peltonen

Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan

Auto Bild.Koeajot
Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Juha Peltonen

Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU