Hilpeän näköisessä takavetoisessa Bugatti Baby II:ssa on kaksi tehotasoa, joista 1 KW ”lasten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 20 km/h tasolle. Vastaavasti 4 kW ”aikuisten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 45 km/h tasolle.
Bugatti Baby II: Jos näet tällaisen auton Suomessa, näet näkyjä!
Bugatti viettää tänä vuonna 110-vuotisjuhlia. Sen kunniaksi merkki päätti tehdä jotakin ennen kuulumatonta…
Bugattilla järjestettiin merkin 110-vuotisjuhlien kunniaksi varsinainen yllätys: merkki julkisti Bugatti Baby II:n prototyypin. Tämän vuoden Genèven autonäyttelyssä Bugatti esitteli Bugatti Babyn 3D-printattuna mallina.
Autoharrastajat innostuivat asiasta niin suunnattomasti, että Bugattilla päätettiin ryhtyä tuumasta toimeen.
Oikeiden sähkökäyttöisten autojen rajoitettu 500 kappaleen valmistusmäärä myytiin loppuun kolmessa viikossa sen jälkeen, kun aiheesta tiedotettiin Genèven autonäyttelyssä.
Yhteistyössä The Little Car Companyn kanssa
Bugatti teki projektin kanssa yhteistyötä The Little Car Companyn kanssa, ja ensimmäinen prototyyppi XP1 on nähty testeissä VIP-tilaisuudessa, Ranskan Molsheimissa, Bugattin tehtaan alueella.
Bugatti Baby II perustuu kuuluisaan 1924-malliseen avonaiseen Bugatti Type 35:een, mutta uuteen malliin on ympätty 21. vuosisadan tekniikkaa.
Projektissa ensimmäisenä vaiheena oli skannata digitaalisesti 1924-mallisen Bugatti Type 35 Lyon GP-auton jok’ikinen komponentti.
Jotta Bugatti Baby II:lla voisivat ajaa sekä aikuiset että lapset, auton mittakaavaa suurennettiin alkuperäisen Babyn 50 % mittakaavasta nykymallin 75 prosenttiin. Uudessa mallissa on säädettävä pedal box, jotta kaikki kynnelle kykenevät yltäisivät polkimiin.
Projektissa ensimmäisenä vaiheena oli skannata digitaalisesti 1924-mallisen Bugatti Type 35 Lyon GP-auton jok’ikinen komponentti.
Tarkoitettu hauskaksi ajettavaksi
Lähtökohtaisesti Bugatti Baby II:n koriväri on alkuperäisen täysikokoisen Type 35:n mukaisesti Ranskan kilpasininen ja sisäverhoilu on mustaa nahkaa.
Takavetoisessa Bugatti Baby II:ssa on kaksi tehotasoa, joista 1 KW ”lasten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 20 km/h tasolle. Vastaavasti 4 kW ”aikuisten tehotaso” rajoittaa huippunopeuden 45 km/h tasolle.
Vakioakku 1.4 kWh voidaan korvata tehokkaammalla 2,8 kWh versiolla. Vaikka ajomatka riippuu ajotavasta, tehoakulla Bugatti Baby II:n pitäisi kyetä yli 30 kilometrin ajomatkaan.
Pituudeltaan 2,8-metrisen Bugatti Baby II:n voi tilata kolmena eri muunnelmana: Baby II on varustettu komposiittikorilla; Baby II Vitessessä on hiilikuitukori ja niin sanottu Speed Key, ”virta-avain”; Baby II Pur Sang on puolestaan varustettu käsin tehdyllä alumiinikorilla ja Speed Keyllä.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.
Juha Peltonen
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Auto Bild 13/2025 on kaupoissa
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Järkkymätön perusta
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Ripolisubbari laajakaistaelementille
70-luvun mökistä freesattiin lomaunelma
RELin uudet S-sarjalaiset
Making Vinyl 2025
Sukuun palannut talo sai uuden elämän vuosien remontissa
Modulaarisia kaiuttimia Hollannista
Primare alkukielellä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Täyssähköinen Cayenne – tulevan Porsche-mallin sisätilat ovat innovatiiviset, digitaaliset ja yksilölliset
Mökkiteiden sankari Jeep Avenger saa uudet Black Edition -mallit – useiden tuhansien eurojen asiakasetu
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Hyundai Tucson uudistuu
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ