Täyssähköisen Citroën ë-C4 X:n ajoakuston koko (50 kWh) on optimoitu ajatuksella ”ei liian kookas, muttei myöskään liian pieni”.
Juha Peltonen
Citroën ë-C4 X: Suomeen vain täyssähköisenä
Suomeen Citroën ë-C4 X -mallia tuodaan ainoastaan täyssähköisenä. Mallissa yhdistyvät sedan, fastback sekä katumaasturi.
Uutuusmalli heijastelee viime syksynä Ranskassa esitellyn konseptiauto Citroën Oli:n (josta oli syksyllä 2022 esittely Auto Bildin verkkosivuilla) ajatusmaailmaa, ja Citroën ë-C4 X:n kohderyhmänä ovat sekä perheet että ammattilaiset.
Mukava Citroën Advanced Comfort -jousitus tarjoaa niin sanotusti Lentävä matto -efektin. Sen ideana on vaimentaa isot heitot sekä toisaalta häivyttää pienemmät epätasaisuudet. Maavaraa saadaan asialliset 156 mm ja pyöräkoko on suurehko.
Korimallissa yhdistyvät sedan, fastback sekä katumaasturi.
Juha Peltonen
Ajoavustimia Citroën ë-C4 X:ssä on kaikkiaan 20. Muista varusteista mainittakoon aktiivinen vakionopeussäädin sekä värillinen tuulilasin heijastusnäyttö.
Juha Peltonen
Advanced Comfort -istuimissa on 15 mm paksu toppaus ja korkealuokkaiset verhoilumateriaalit. Takaistuimella on kunnolla polvitilaa, minkä lisäksi takaselkänojia pystytään kallistamaan 27 astetta.
Muista sisätilavarusteista mainittakoon uusi 10-tuumaisella näytöllä varustettu multimediajärjestelmä, sekä langaton Mirror Screen -peilaus. Ohjelmistopäivitykset saadaan langattomasti reaaliaikaisina.
Jopa 360 km toimintamatka
Mallille ilmoitetaan toimintamatkaksi jopa 360 kilometriä. Citroën e-C4 X:ssä on 100 kW sähkömoottori, joka tarjoaa 260 Nm vääntömomentin. 11 kW sisäinen laturi on 3-vaiheinen.
Täyssähköisen mallin ajoakuston koko (50 kWh) on optimoitu ajatuksella ”ei liian kookas, muttei myöskään liian pieni”.
Pikalataus 20-80 % luonnistuu 100 kW latausteholla noin 20 minuutissa.
Advanced Comfort -istuimissa on 15 mm paksu toppaus ja korkealuokkaiset verhoilumateriaalit.
Juha Peltonen
Takaistuimella on kunnolla polvitilaa, minkä lisäksi takaselkänojia pystytään kallistamaan 27 astetta.
Juha Peltonen
Fastback-muodon havaitsee tästäkin. Perustavaratila on 510 litraa.
Juha Peltonen
Citroën ë-C4 X:ssä ei ole ajoakuston esilämmitystä, mutta lämpöpumppu kuuluu vakiovarusteisiin. Esilämmitys ja latauksen ajastus voidaan suorittaa etänä. My Citroen -sovellus ohjaa auton toimintoja älypuhelimella.
Ajoavustimia Citroën ë-C4 X:ssä on kaikkiaan 20. Muista varusteista mainittakoon aktiivinen vakionopeussäädin sekä värillinen tuulilasin heijastusnäyttö.
Citroën e-C4 X maksaa alkaen 43 300 euroa. Myydyimmäksi povataan Suomessa Shine-versiota.
Citroën-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
AVIDin EVO-kaiutinsarja täydentyy
Cd-unelma
Monitor Audio päivitetty Bronze-kaiutinsarja
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Keltaisen huvilan lumo kantaa Hangossa
Galvaanisesti eristetty usb-kohinasuodin
Boutique-hotelli ja nelilapsisen perheen koti saman katon alla: Unelma toteutui Taalintehtaalla
Pro-Jectilta kaksi uutta putkiboksia
Passin uudistunut kuulokevahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL