Häiritseekö 180 km/h huippu­no­peus­ra­joitus? Saksa­lai­syh­tiöllä on Volvoihin täsmälääke!

Tästä vuodesta alkaen Volvojen huippunopeus on rajoitettu 180 km/h tasolle. Saksassa on kuitenkin moottoriteillä periaatteessa vapaat ajonopeudet, ja on myös olemassa muuan virityspaja, joka voi tulla hätiin!

Auto Bild.Uutiset

To­sin Vol­von PR-kam­pan­ja oli me­nes­tys. Il­moi­tuk­sel­laan ra­joit­taa au­to­jen­sa enim­mäis­no­peus tu­le­vai­suu­des­sa 180 km/h ta­sol­le Vol­vo ai­heut­ti sen­saa­ti­on Ge­ne­ven vuo­den 2019 au­to­näyt­te­lys­sä - ole­mat­ta merk­ki­nä edus­tet­tu­na it­se mes­suil­la.

Vaik­ka ym­pä­ris­tön­suo­je­luun ja ajo­tur­val­li­suu­teen pe­rus­tu­vaan hank­kee­seen ei pääs­ty täy­des­sä yh­tei­sym­mär­ryk­ses­sä, 180 km/h:n pi­täi­si riit­tää suu­rim­mal­le osal­le asi­ak­kai­ta.

Ja jos ha­lu­aa ajaa no­pe­am­min, voi saa­da apua vi­ri­tys­pa­jal­ta ni­mel­tä Hei­co!

Jopa 70 km/h ko­vem­paa

Hes­se­nin Wei­ters­tad­tis­sa ma­jaan­sa pi­tä­vä vi­ri­tys­pa­ja Hei­co Spor­tiv tar­jo­aa mar­ras­kuus­ta 2020 al­ka­en päi­vi­tyk­sen, joka nos­taa Vol­vo­jen huip­pu­no­peu­den ta­kai­sin al­ku­pe­räi­sel­le ta­sol­le.

Mal­li­koh­tai­ses­ti li­sä­oh­jau­syk­sik­kö voi mah­dol­lis­taa 30-70 km/h li­sä­no­peut­ta. Hei­co aloit­taa te­hok­kaam­pien moot­to­rien pa­ris­sa, ja va­li­koi­maa on tar­koi­tus laa­jen­taa as­teit­tain.

Hin­nat al­ka­vat Sak­sas­sa 1290 eu­ros­ta Vol­von 40-sar­jan ben­sii­ni- ja die­sel-ver­si­oil­le. Vol­von 60-sar­jan mal­lei­hin päi­vi­tys mak­saa 1490 eu­roa, ja 90-sar­jan par­hai­siin mal­lei­hin 1690 eu­roa. Hyb­ri­di- tai T6-ver­si­oi­den päi­vi­tys mak­saa 1000 eu­roa enem­män.

Au­to Bild Mic­ha­el Geb­hardt / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Moottori

Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengas­liik­keeseen

Auto Bild.Uutiset
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Moottori

Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengas­liik­keeseen

Auto Bild.Uutiset
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Ian Skelton

AC Ace: Sähäkkää brittisporttia päivitetään hienolla tavalla, perinteistä luopumatta

Auto Bild.Klassikot
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Ian Skelton

AC Ace: Sähäkkää brittisporttia päivitetään hienolla tavalla, perinteistä luopumatta

Auto Bild.Klassikot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN