Maailmanennätyshintaan huutokaupattu 1962 Ferrari 250 GTO on yksi kaikkiaan kolmesta kymmenestä yhdeksästä tyypin edustajasta ja sillä osallistuttiin lukuisiin autokilpailuihin.

Maailmanennätyshintaan huutokaupattu 1962 Ferrari 250 GTO on yksi kaikkiaan kolmesta kymmenestä yhdeksästä tyypin edustajasta ja sillä osallistuttiin lukuisiin autokilpailuihin.

Maail­ma­nen­nä­tys­hinta Ferrarista: 28,4 miljoonaa euroa!

Harvinainen, kilpataustainen Ferrari 250 GTO Berlinetta myytiin huutokaupassa ennätyshintaan.

Auto Bild.Uutiset

Yk­si­lö oli ai­koi­naan osal­li­se­na kuo­le­maan joh­ta­nees­sa on­net­to­muu­des­sa.

Kirk­kaan­pu­nai­nen 1962-mal­li­nen Fer­ra­ri 250 GTO Ber­li­net­ta yl­ti maa­il­man tois­tai­sek­si kal­leim­mak­si huu­to­kau­pa­tuk­si au­tok­si.

Au­to myy­tiin Bon­hams'in huu­to­kau­pas­sa Poh­jois-Ka­li­for­ni­an Mon­te­reys­sä 38 mil­joo­nal­la dol­la­ril­la, eli noin 28,4 mil­joo­nal­la eu­rol­la.

Se ko­ho­si näin ol­len kal­liim­mak­si kuin ai­em­pi en­nä­tys­hin­taan nous­sut au­to, 1954 Mer­ce­des-Benz W 196 Ho­pe­a­nuo­li, joka myy­tiin vuon­na 2012 Good­woo­din huu­to­kau­pas­sa 20,2 mil­joo­nal­la eu­rol­la.

Bon­hams ei ym­mär­ret­tä­väs­ti suos­tu pal­jas­ta­maan Fer­ra­ri-os­ta­jan hen­ki­löl­li­syyt­tä.

Fer­ra­ri-yk­si­lö on yk­si kaik­ki­aan kol­mes­ta kym­me­nes­tä yh­dek­säs­tä tyy­pin edus­ta­jas­ta ja sil­lä osal­lis­tut­tiin lu­kui­siin au­to­kil­pai­lui­hin. Sii­tä myös juon­tuu tyyp­pi­ni­mi GTO (Gran Tu­ris­mo Omo­lo­ga­to).

Yk­si­löl­lä on ta­ka­naan synk­kä his­to­ria, sil­lä sen kul­jet­ta­ja me­neh­tyi ai­em­min sat­tu­nees­sa on­net­to­muu­des­sa.

Au­to kär­si tuol­loin va­ka­via vau­ri­oi­ta, mut­ta se kor­jat­tiin lä­pi­ko­tai­sin Fer­ra­ril­la.

Tä­män jäl­keen au­ton os­ti vuon­na 1965 nuo­ri te­ol­li­suus­mui­es, joka kuu­lui sa­maan su­kuun kuin on­net­to­muu­des­sa me­neh­ty­nyt hen­ki­lö.
 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen

Auto Bild.Uutiset

Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen

Auto Bild.Uutiset
Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Toni Lindström

Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä

Auto Bild.Koeajot
Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Toni Lindström

Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä

Auto Bild.Koeajot
Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot
Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU