Maailmanennätyshintaan huutokaupattu 1962 Ferrari 250 GTO on yksi kaikkiaan kolmesta kymmenestä yhdeksästä tyypin edustajasta ja sillä osallistuttiin lukuisiin autokilpailuihin.

Maailmanennätyshintaan huutokaupattu 1962 Ferrari 250 GTO on yksi kaikkiaan kolmesta kymmenestä yhdeksästä tyypin edustajasta ja sillä osallistuttiin lukuisiin autokilpailuihin.

Maail­ma­nen­nä­tys­hinta Ferrarista: 28,4 miljoonaa euroa!

Harvinainen, kilpataustainen Ferrari 250 GTO Berlinetta myytiin huutokaupassa ennätyshintaan.

Auto Bild.Uutiset

Yk­si­lö oli ai­koi­naan osal­li­se­na kuo­le­maan joh­ta­nees­sa on­net­to­muu­des­sa.

Kirk­kaan­pu­nai­nen 1962-mal­li­nen Fer­ra­ri 250 GTO Ber­li­net­ta yl­ti maa­il­man tois­tai­sek­si kal­leim­mak­si huu­to­kau­pa­tuk­si au­tok­si.

Au­to myy­tiin Bon­hams'in huu­to­kau­pas­sa Poh­jois-Ka­li­for­ni­an Mon­te­reys­sä 38 mil­joo­nal­la dol­la­ril­la, eli noin 28,4 mil­joo­nal­la eu­rol­la.

Se ko­ho­si näin ol­len kal­liim­mak­si kuin ai­em­pi en­nä­tys­hin­taan nous­sut au­to, 1954 Mer­ce­des-Benz W 196 Ho­pe­a­nuo­li, joka myy­tiin vuon­na 2012 Good­woo­din huu­to­kau­pas­sa 20,2 mil­joo­nal­la eu­rol­la.

Bon­hams ei ym­mär­ret­tä­väs­ti suos­tu pal­jas­ta­maan Fer­ra­ri-os­ta­jan hen­ki­löl­li­syyt­tä.

Fer­ra­ri-yk­si­lö on yk­si kaik­ki­aan kol­mes­ta kym­me­nes­tä yh­dek­säs­tä tyy­pin edus­ta­jas­ta ja sil­lä osal­lis­tut­tiin lu­kui­siin au­to­kil­pai­lui­hin. Sii­tä myös juon­tuu tyyp­pi­ni­mi GTO (Gran Tu­ris­mo Omo­lo­ga­to).

Yk­si­löl­lä on ta­ka­naan synk­kä his­to­ria, sil­lä sen kul­jet­ta­ja me­neh­tyi ai­em­min sat­tu­nees­sa on­net­to­muu­des­sa.

Au­to kär­si tuol­loin va­ka­via vau­ri­oi­ta, mut­ta se kor­jat­tiin lä­pi­ko­tai­sin Fer­ra­ril­la.

Tä­män jäl­keen au­ton os­ti vuon­na 1965 nuo­ri te­ol­li­suus­mui­es, joka kuu­lui sa­maan su­kuun kuin on­net­to­muu­des­sa me­neh­ty­nyt hen­ki­lö.
 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN