Symbioz sisältää edistyksellistä Renaultin tekniikkaa, mukaan lukien uuden sukupolven sähköisesti himmentyvän Solarbay-panoraamakaton, joka perustuu PDLC-teknologiaan ja muuttuu läpinäkymättömäksi ilman verhoa, sekä 143-hevosvoimaisen E-Tech full hybrid -täyshybridivoimalinjan, joka tarjoaa enemmän ajonautintoa ja pienempää polttoaineenkulutusta ajoneuvossa, jonka paino on saatu laskettua alle 1500 kiloon.

Symbioz sisältää edistyksellistä Renaultin tekniikkaa, mukaan lukien uuden sukupolven sähköisesti himmentyvän Solarbay-panoraamakaton, joka perustuu PDLC-teknologiaan ja muuttuu läpinäkymättömäksi ilman verhoa, sekä 143-hevosvoimaisen E-Tech full hybrid -täyshybridivoimalinjan, joka tarjoaa enemmän ajonautintoa ja pienempää polttoaineenkulutusta ajoneuvossa, jonka paino on saatu laskettua alle 1500 kiloon.

Renault

Renault Symbioz: Kompakti katumaasturi perheille esitellään tänä keväänä

Renault esittelee keväällä 2024 täysin uuden maltillisen kokoisen katumaas­tu­ri­tyy­lisen perheauton, jossa ajonautinto yhdistyy tilaviin sisätiloihin sekä E-Tech full hybrid 145 -täyshybridin poltto­ai­ne­te­hok­kuuteen. Uutuuden nimi on Symbioz.

Auto Bild.Uutiset

Sym­bi­oz-nimi juon­taa juu­ren­sa an­tii­kin krei­kan sa­nas­ta "sym­bi­o­sis ", joka tar­koit­taa elä­mis­tä yh­des­sä tai yh­tei­se­loa. Re­naul­tin DNA:han kuu­luu vah­vas­ti ”au­to elä­mää var­ten” -slo­gan ja si­ten uu­tuu­den nimi so­pii mai­ni­os­ti mal­lis­toon.

"Täl­le uu­del­le kom­pak­til­le per­he­au­tol­le ha­lu­sim­me ni­men, jol­la on in­hi­mil­lis­tä mer­ki­tys­tä, il­mais­ten lä­hei­sen si­teen per­heen ja hei­dän au­ton­sa vä­lil­lä. Nimi Sym­bi­oz ku­vaa täy­del­li­ses­ti elä­mää ajo­neu­vom­me kans­sa, paik­kaa, jos­sa mat­kus­ta­jat ovat yh­tä au­ton­sa ja ym­pä­ris­tön­sä kans­sa."

Syl­via Dos San­tos, Head of Na­ming Stra­te­gy, Re­nault Mar­ke­ting Di­vi­si­on

Sym­bi­oz -mal­lis­sa nä­kyy voi­mak­kaas­ti Re­naul­tin uu­si muo­to­kie­li. Se on mal­til­li­sen ko­koi­nen 4,41 met­riä pit­kä C-seg­men­tin per­he­au­to.

Au­ton si­sä­ti­lat on suun­ni­tel­tu täyt­tä­mään koko per­heen tar­peet, tar­jo­ten run­saas­ti ti­laa niin mat­kus­ta­jil­le kuin ta­va­roil­le.

Sym­bi­oz si­säl­tää edis­tyk­sel­lis­tä Re­naul­tin tek­niik­kaa, mu­kaan lu­kien:

• Uu­den su­ku­pol­ven säh­köi­ses­ti him­men­ty­vä So­lar­bay-pa­no­raa­ma­kat­to, joka pe­rus­tuu PDLC-tek­no­lo­gi­aan ja muut­tuu lä­pi­nä­ky­mät­tö­mäk­si il­man ver­hoa,

• 143 he­vos­voi­mai­nen E-Tech full hyb­rid -täys­hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja tar­jo­aa enem­män ajo­nau­tin­toa ja pie­nem­pää polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta ajo­neu­vos­sa, jon­ka pai­no on saa­tu las­ket­tua al­le 1500 ki­loon.

Re­naul­tin ase­ma vah­vis­tuu kes­ki­ko­ko­luo­kan au­tois­sa

Re­naul­tin mal­lis­tos­ta löy­tyy jat­kos­sa yhä laa­jem­man asi­a­kas­ryh­män tar­peet täyt­tä­vä vaih­to­eh­to suo­sit­tuun C-seg­ment­tiin. Va­lit­ta­vis­sa on sekä täys­säh­kö- et­tä täys­hyb­ri­di-voi­ma­lin­jal­la ole­via mal­le­ja.

• E-Tech elect­ric:

o Mégane, high-tech hatch­back - 4.20 m

o Scénic, uu­si säh­köis­ten per­he­au­to­jen suun­nan­näyt­tä­jä - 4.47 m

• E-Tech full hyb­rid:

o Sym­bi­oz, kom­pak­ti ka­tu­maas­tu­ri - 4.41 m

o Ar­ka­na, ka­tu­maas­tu­ri cou­pen muo­doil­la - 4.57 m

o Aust­ral, tyy­li­käs tek­no­lo­gi­nen ka­tu­maas­tu­ri - 4.51 m

Re­nault-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN