Suomeen uudistunut Seat Arona saapuu loppukesästä 2021.
Seat
Seat Arona: Uudistunut ulkonäkö ja uudet sisätilat
Seat Arona on saatavilla neljällä eri moottorilla teholuokissa 90–150 hv, joko bensiinikäyttöisenä tai kaasuhybridinä.
Seat Arona esiteltiin vuonna 2017 ja sen jälkeen sitä on myyty jo yli 350 000 kappaletta ja se on ottanut asemansa yhtenä SEAT-malliston tukipilareista. Nyt uusiutunut Seat Arona on valmis jatkamaan menestystarinaa.
Uusi, voimakkaampi ja muodokkaampi muotokieli on vasta alkua. Urbaani SUV-malli on uudistunut myös sisätiloiltaan ja saanut lisää liitettävyyspalveluita ja kuljettajaa avustavia järjestelmiä.
“Seat Arona on ollut selkeä tukipilari Seatin mallistossa, viime vuonna Arona oli toiseksi myydyin Seat-malli. Mallin uudistukset päivittävät auton nykypäivään ja lisäävät edelleen auton haluttavuutta”, sanoi Seatin ja Cupran toimitusjohtaja Wayne Griffiths.
Uusimman polven multimedia
Seat Arona on valmiina liittämään asiakkaan digitaalisen maailman autoon tarjoten samalla uuden intuitiivisen käyttökokemuksen ja uusia toiminnallisuuksia. Lisäksi sisätiloissa on käytetty aikaisempaa laadukkaampia materiaaleja. Käytössä on myös uutta valoteknologiaa, jolla voidaan säätää sisätilojen tunnelmaa sekä uusimman sukupolven multimediajärjestelmän näyttöteknologia. Uudistuneeseen Seat Aronaan tulee myös saataville uusia kuljettajaa avustavia järjestelmiä.
Neljä moottoria
Uudistunut Seat Arona tulee saataville neljällä eri moottorilla: bensiinimoottori teholuokissa 70-110 kW (95-150 hv) tai 66 kW (90 hv) kaasuhybridi, ja varustettuna joko manuaalivaihteistolla tai DSG-automaattivaihteistolla.
Seat
Seat Aronan moottorivalikoimassa on kaksi suorasuihkutusteknologialla varustettua 1,0-litraista EcoTSI-bensiinimoottoria sekä isompi 1,5-litrainen EcoTSI-bensiinimoottori.
Aronan 1,0 TSI 70 kW (95 hv) on yhdistetty viisivaihteiseen manuaalivaihteiseen ja se tarjoaa vääntöä 175 Nm. Kolmesylinterinen 81 kW:n (110 hv) moottori tarjoaa vääntöä 200 Nm ja se on yhdistetty joko kuusivaihteiseen manuaalivaihteistoon tai seitsemänvaihteiseen DSG-automaattivaihteistoon. Nelisylinterinen 1,5 EcoTSI -bensiinimoottori puolestaan tarjoaa tehoa 110 kW (150 hv) ja vääntöä 250 Nm. Lisäksi saatavilla on kaasuhybridiversio, jonka 1,0-litran moottori tarjoaa tehoa 66 kW (90 hv) ja vääntöä 160 Nm, ja se on yhdistetty kuusivaihteiseen manuaalivaihteistoon.
Neljä varustetasoa
Varustelutasoja on valittavissa neljä: Reference, Style ja FR sekä uutena Xperience (korvaa aikaisemman Xcellence-tason). Varustelutasot eroavat nyt toisistaan myös auton ilmeen ja etusäleikön osalta. Ulkovärivaihtoehtoja on tarjolla kymmenen, joista kolme on täysin uusia: Dark Camouflage, Sapphire Blue ja Asphalt Blue. Lisäksi asiakas voi valita katon kolmesta eri kontrastivärivaihtoehdosta.
Tavaratilaa uudistuneessa Seat Aronassa on 400 litraa. Monikäyttöisyyttä tuo myös kahteen eri tasoon asetettava tavaratilan lattia ja kiinnityskoukut, joilla tavarat on helppo kiinnittää paikoilleen.
Uudistuneen Seat Aronan ulkomuodot ovat aiempaa voimakkaammat ja korostavat SUV-mallin maasto-ominaisuuksia. Seat Aronan etu- ja takapuskurit on uudelleen suunniteltu ja vakiovarusteena on nyt mm. täys-led-ajovalot. Seat Aronan mallinimen kirjoitusasu on myös uudistettu: se on kirjoitettu kaunokirjoituksella ja sen vieressä on uusi kaksisävyinen Seat-logo.
Lisävarusteena saataville tulee myös uusia vannevaihtoehtoja. Sisäpuolella Seat Arona on puolestaan saanut pehmeämmän kojelaudan, jossa sijaitsee isompi multimediajärjestelmä ja uuden ergonomisemmin suunnitellun nahkaisen monitoimiohjauspyörän sekä valaistut, varusteluversiosta riippuen myös erivärisinä saatavat, ilmastoinnin suuttimet. Sisätilojen materiaaleja on myös uusittu.
Uusia liitettävuuspalveluita
Seat Aronaan on saatavilla nyt myös uusia liitettävyyspalveluita: Android Auton ja Apple CarPlay:n langaton älypuhelinliitäntä Seat Connect -järjestelmän kautta sekä uusi, aikaisempaa korkeammalla sijaitseva, ergonomisempi ja isompi 8,25” (vakiovaruste) tai lisävarusteinen 9,2” infotainment-järjestelmän näyttö. Kuljettajan edessä sijaitsee Digital Cockpit -mittaristo, jonka näytön koko on 10,25”.
Kaksi C USB -liitintä helpottavat älylaitteiden latausta. Saataville tulevia uusia kuljettajaa avustavia järjestelmiä ovat mm. osittain autonomista ajamista tukeva Travel Assist -järjestelmä, Lane Assist -kaistanpitoavustin, Side Assist –kaistanvaihtoavustin, Park Assist -pysäköintiavustin ja liikennemerkkien tunnistus sekä kaukovaloautomatiikka.
Seat
Seat Connect -palveluissa sisäänrakennetun eSIM-kortin ansiosta saatavana on eCall-palvelu, joka ottaa hätätilanteessa suoraan yhteyttä hätäkeskukseen ja nostaa siten lisää auton turvallisuustasoa. Palvelu ei ainoastaan tarjoa mahdollisuutta soittaa hätäpuhelua (manuaalisesti tai automaattisesti), vaan se helpottaa auttajien työtä lähettämällä hätäpalveluun tärkeät tiedot auton sijainnista, moottorityypistä, auton väristä ja matkustajamäärästä.
Suomeen loppukesästä
Lisäksi sisäänrakennettu eSIM tarjoaa mahdollisuuden soittaa Seat-palveluihin Private Call -painikkeella. Tällöin palvelu tarjoaa kuljettajalle yhteyden Seat-palveluihin omalla kielellä riippumatta siitä, missä päin maailmaa he ovat liikkeellä. Seat Connect -palvelu on ensimmäisen vuoden ajan maksuton auton varustelutasosta riippumatta.
Älypuhelimeen ladattava Seat Connect -sovellus puolestaan avaa etäpalveluillaan täysin uudenlaisen mahdollisuuksien maailman. Käyttäjät pääsevät autonsa tietoihin myös etänä: ajotiedot, pysäköinnin paikkatieto, ajoneuvon tiedot mukaan lukien ovien ja valojen tila, nopeustiedot – voit saada ilmoituksen, jos ajoneuvoasi käyttävä henkilö ajaa liian kovaa – alue- ja varashälyttimet, ovien avaaminen ja lukitus etänä ja myös äänimerkin käyttö kauko-ohjaimella sekä vilkkujen näyttö, jolloin auto on helpommin havaittavissa.
Uudistunut Seat Arona on suunniteltu, kehitetty ja valmistettu Barcelonassa, Martorellin tehtaalla.
Suomeen uudistunut Seat Arona saapuu loppukesästä 2021.
Seat-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Etuosaa hallitsevat leveät munuaiset. Lisävarusteiset lediajovalot ovat tehokkaat.
Juha Peltonen
Etuosaa hallitsevat leveät munuaiset. Lisävarusteiset lediajovalot ovat tehokkaat.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
Auto Bild 16/2025 on kaupoissa
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Heikki ja Maija pelastivat Metsolan
1800-luvun hirsitalo on antiikilla sisustettu
Metsämökistä laajennettiin moderni koti lapsiperheelle
HEDD Audion uusi kartio
Marshall Bromley 750
Epikoret valkoisina
Soundbarille korvaaja Kanadasta
Finalilta uusi suljettu kuuloke
Päivitys tietoihin: ALD A5
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
Auto Bild 16/2025 on kaupoissa
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI